tolin Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 ... Deci din tot ce s-a spus pana acum nu exista nici macar un motiv sa nu se foloseasca frana de motor... Intotdeauna, se gasesc 2 vecini care sa sustina contrariul. Link to comment
Danutz1987 Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Astazi,de dimineata dupa o noapte ploioasa cand am intrat in masina am observat ca in partea dreapta era balta,imi curgea apa de undeva de sub bord.Nu am mai patit asa ceva pana acum indiferent de cat de mult a plouat.2 ore am incercat sa depistez pe unde a intrat apa dar fara rezultat.A mai patit cineva asa ceva? Link to comment
ches Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 N-am patit niciodata, dar avand experienta Daciei, te sfatuiesc sa te inarmezi cu un furtun/cateva sticle cu apa si sa vezi daca gasesti pe unde se infiltreaza. Toarna si pe parbriz, dar si pe stalp si pe portiera. Eu banuiesc ca ai infundate scurgerile cu noroi si bucati de frunze. Din pacate nu te pot ajuta cu locatia scurgerilot pentru ca nu am desfacut niciodata grila de la stergatoare. Da un search pe forum, poate gasesti ceva... Link to comment
Danutz1987 Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Ieri am fost la pescuit,a plouat aproape toata ziua...Nu a mai curs nici o picatura.Apoi la spalatorie,iar nu a mai curs apa,cine stie ce s-a intamplat data trecuta... Link to comment
andreib Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Verifica daca nu e infundat stutul de drenaj al condensului de la AC (e un stut orientat in jos pe peretele de foc). Link to comment
CristiV Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Salut! Nu imi mai merge ventilatorul (vorbesc de cel din habitaclu) pe niciuna din pozitii 1, 2, 3, 4. Puteti sa-mi spuneti care ar putea fi cauzele? M-am uitat in cutia de sigurante dar n-am gasit decat la cea de sub capota motor, pe randul din dreapta, a doua de sus, e o chestie mare pe care scrie "30" dar e mai mare decat o siguranta obisnuita si mi-a fost frica sa trag de ea... Link to comment
andreib Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 E o problema cam stiuta pentru nubira... Exista undeva un şunt in instalatie care se impusca si nu mai primeste curent. Solutia: ori gasesti puntea respectiva (eu nu am reusit) ori alimentezi separat modulul de ventilatie. Link to comment
CristiV Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Revin! A doua zi, surpriza: vent. merge pe toate pozitiile. Dupa vreo 15 min. - cu ventilatorul pe poz. 2-3, pac! se opreste din nou. De data asta am observat ca ventilatorul nu merge pe poz. 1, 2 sau 3 dar functioneaza pe 4. Cred ca si data trecuta mergea pe 4 dar nu am asteptat eu suficient timp ca sa porneasca. Pe poz. 4 ii trebuie cam 2 sec. ca sa porneasca (cred ca e o chestie de circuit). Link to comment
andreib Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Ai o problema electrica destul de complicata deci daca nu te pricepi trebuie sa ajungi in service... Link to comment
Mircea Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 1,2 si 3 sunt pe un circuit, 4 pe altul. Scoate siguranta aia mare de 30 A ca nu musca Link to comment
CristiV Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 (edited) 1,2 si 3 sunt pe un circuit, 4 pe altul. Scoate siguranta aia mare de 30 A ca nu musca Aia mare, mare pe care scrie 30A (Blower Motor)? Mi-a fost frica sa trag de ea mai tare... chiar ma intrebam daca e siguranta sau altceva! Oricum, nu am o rezerva pentru ea. La service ma duc dar imi place sa si cam stiu despre ce e vorba si cam la ce sa ma astept. Joi ma duc la City si va voi spune care a fost problema. Thks! Edited October 12, 2009 by CristiV Link to comment
ches Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Salutare din nou tuturor! O mica (sper) problema care ma nelinisteste de miercuri: am facut un drum lung si am observat ca volanul este orientat cu 2-3 grade spre dreapta cand merg in linie dreapta. De asemenea daca iau o curba si las volanul sa revina, va reveni in pozitia de mai sus. Daca incerc sa-l tin drept masina o va lua spre stanga. Am verificat presiunea in pneuri si este corecta si egala stanga-dreapta. A mai patit cineva? Aveti idee daca e caseta de directie sau altceva grav? Multam! 1 Link to comment
Tommy Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Verifica anvelopele, apoi sa nu ai jocuri, apoi geoemetria. S-a tot scris despre directie, foloseste . Link to comment
varais Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Sau vezi sa nu se fi dus Timoneria. Verifica daca ai joc la volan . Link to comment
Danutz1987 Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Salut,mi-am cumparat bujii si fise noi si intentionez sa le schimb.Din cate am citit pe forum ca sa mearga bine se face resetare la ECM...Imi poate explica cineva pas cu pas cum se procedeaza pentru ca in topicul cu resetarea am gasit numai informarii contradictorii.Daca se poate si o schema sau poze cu desfacere si curatire IAC.Multumesc! Link to comment
EM!L Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Search-> Bujii Curăţare IAC Reset ECM Simplu, nu? Link to comment
ches Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Sau vezi sa nu se fi dus Timoneria. Verifica daca ai joc la volan . Volanul sta intr-o parte tot timpul cand este lasat pe liber si sunt in mers. Masina nu trage dreapta sau stanga. Partea ciudata este ca am observat anomalia la putin timp dupa o frana foarte brusca pe asfalt umed si cu pietris (centura Ploiestului). Geometria am facut-o ultima data in primavara. Nu stiu exact cum se regleaza, insa banuiesc ca nu pot sa am probleme din cauza asta asa de repede. In volan nu pare ca am joc, insa la nubira nu prea imi dau seama ca are servo. La Dacia veche ma prindeam repede daca are joc, la asta e mai greu . Ma voi uita pe sub bord sa vad care este starea bucselor si la fel si in compartimentul motor. Bucsele de bascula le-am schimbat inainte sa fac geometria si tot atunci masina a trecut printr-un control amanuntit al articulatiilor. Toate celelalte erau in stare buna. Link to comment
Dumitru Cristian Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Se deosebeste o directie ferma fata de una de tractor al dracu de usor. Cand ai motoru oprit ai servo doar in teorie... Link to comment
Danutz1987 Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 @EM!L,am citit aceste forumuri acum ceva timp si le-am mai recitit odata aseara,dar nu gasesc niciunde ceva concludent...Cu curatarea IAC m-am lamurit,dar cu reset ECM si Iddle Learn nu is lamurit deloc...Se pot face in mai multe feluri din cate am vazut acolo... Link to comment
ches Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 (edited) Se deosebeste o directie ferma fata de una de tractor al dracu de usor. Cand ai motoru oprit ai servo doar in teorie... Cu motorul oprit nu am servo nici in teorie nici in practica ). Dar e o idee f buna sa verific jocul in volan asa. Multam! @Danutz1987: E simplu, scoti borna de la baterie si lasi masina fara baterie timp de 30sec-1 min pt a te asigura ca s-au descarcat toate condensatoarele care ar putea "sa mentina in viata" ECM-ul. Apoi pui borna la loc. Asta va reseta ECM. Pentru idle learn se face asa: 1. Cu motorul rece pui contactul timp de 10 sec (unii zic 5 sec, dar sincer nu cred ca este atat de critic) 2. Dai la cheie si o lasi asa 10sec. 3. Opresti motorul si o lasi 10sec. 4. Apoi pui contactul din nou 10 sec. 5. Dai la cheie si o lasi 10 sec apoi pui consumatorii: faruri aprinse, AC etc si lasi motorul sa se incalzeasca. 6. Faci un drum variat (recomandat in afara orasului) unde sa o alergi un pic atat pe drum drept, dar si prin curbe, pante etc. Contrar cu ce am auzit pe aici, nu cred ca este bine sa ii dai goarna daca in general tu mergi linistit, pt ca masina va invata niste parametri pe care nu ii va folosi. Oricum in timp valorile se mediaza, deci pana la urma se va adapta la sofer. Nici sa o loganesti nu este bine, deci mergi intr-o plaja mare de turatii, fara a exagera cu partea de sus (5000-6000) daca nu o vei conduce asa. Pana la urma ultimii 2 pasi sunt cei mai importanti dupa parerea mea. Pasul 5 va invata IAC-ul/MTIA cum sa ajusteze amestecul la relanti, iar Pasul 6 ii va da masinii niste informatii de pornire despre cum o conduci. Bafta! Edited October 29, 2009 by ches Link to comment
Dumitru Cristian Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Idle Learn Procedure extras din manual de service de nubira 1 Link to comment
ches Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Multam Dumitru Cristian pt corectare, se pare ca am invatat gresit procedura din posturile de pe topicul de reset ECM . Link to comment
Strike Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 La trecerea peste denivelari se aud niste zgomote de lovire metal-metal. Acest sunet se aude doar cand trec peste denivelari sau prin gropi (drumurile noastre proaspat reparate). Ce poate fi? Link to comment
Dumitru Cristian Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Din care "directie" se aude? Pot fi pivoti... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now