Jump to content

Recommended Posts

 Astazi,de dimineata dupa o noapte ploioasa cand am intrat in masina am observat ca in partea dreapta era balta,imi curgea apa de undeva de sub bord.Nu am mai patit asa ceva pana acum indiferent de cat de mult a plouat.2 ore am incercat sa depistez pe unde a intrat apa dar fara rezultat.A mai patit cineva asa ceva?

Link to comment

N-am patit niciodata, dar avand experienta Daciei, te sfatuiesc sa te inarmezi cu un furtun/cateva sticle cu apa si sa vezi daca gasesti pe unde se infiltreaza. Toarna si pe parbriz, dar si pe stalp si pe portiera.

 

Eu banuiesc ca ai infundate scurgerile cu noroi si bucati de frunze. Din pacate nu te pot ajuta cu locatia scurgerilot pentru ca nu am desfacut niciodata grila de la stergatoare. Da un search pe forum, poate gasesti ceva...

Link to comment

Salut! Nu imi mai merge ventilatorul (vorbesc de cel din habitaclu) pe niciuna din pozitii 1, 2, 3, 4. Puteti sa-mi spuneti care ar putea fi cauzele? M-am uitat in cutia de sigurante dar n-am gasit decat la cea de sub capota motor, pe randul din dreapta, a doua de sus, e o chestie mare pe care scrie "30" dar e mai mare decat o siguranta obisnuita si mi-a fost frica sa trag de ea...

Link to comment

Revin! A doua zi, surpriza: vent. merge pe toate pozitiile. Dupa vreo 15 min. - cu ventilatorul pe poz. 2-3, pac! se opreste din nou. De data asta am observat ca ventilatorul nu merge pe poz. 1, 2 sau 3 dar functioneaza pe 4. Cred ca si data trecuta mergea pe 4 dar nu am asteptat eu suficient timp ca sa porneasca. Pe poz. 4 ii trebuie cam 2 sec. ca sa porneasca (cred ca e o chestie de circuit).

Link to comment
1,2 si 3 sunt pe un circuit, 4 pe altul. Scoate siguranta aia mare de 30 A ca nu musca :)

 

Aia mare, mare pe care scrie 30A (Blower Motor)? Mi-a fost frica sa trag de ea mai tare... chiar ma intrebam daca e siguranta sau altceva! Oricum, nu am o rezerva pentru ea. La service ma duc dar imi place sa si cam stiu despre ce e vorba si cam la ce sa ma astept. Joi ma duc la City si va voi spune care a fost problema. Thks!

Edited by CristiV
Link to comment

Salutare din nou tuturor!

O mica (sper) problema care ma nelinisteste de miercuri: am facut un drum lung si am observat ca volanul este orientat cu 2-3 grade spre dreapta cand merg in linie dreapta. De asemenea daca iau o curba si las volanul sa revina, va reveni in pozitia de mai sus. Daca incerc sa-l tin drept masina o va lua spre stanga. Am verificat presiunea in pneuri si este corecta si egala stanga-dreapta. A mai patit cineva? Aveti idee daca e caseta de directie sau altceva grav?

 

Multam!

  • Like 1
Link to comment

 Salut,mi-am cumparat bujii si fise noi si intentionez sa le schimb.Din cate am citit pe forum ca sa mearga bine se face resetare la ECM...Imi poate explica cineva pas cu pas cum se procedeaza pentru ca in topicul cu resetarea am gasit numai informarii contradictorii.Daca se poate si o schema sau poze cu desfacere si curatire IAC.Multumesc!

Link to comment

Sau vezi sa nu se fi dus Timoneria. Verifica daca ai joc la volan .

 

Volanul sta intr-o parte tot timpul cand este lasat pe liber si sunt in mers. Masina nu trage dreapta sau stanga. Partea ciudata este ca am observat anomalia la putin timp dupa o frana foarte brusca pe asfalt umed si cu pietris (centura Ploiestului).

 

Geometria am facut-o ultima data in primavara. Nu stiu exact cum se regleaza, insa banuiesc ca nu pot sa am probleme din cauza asta asa de repede.

 

In volan nu pare ca am joc, insa la nubira nu prea imi dau seama ca are servo. La Dacia veche ma prindeam repede daca are joc, la asta e mai greu :D . Ma voi uita pe sub bord sa vad care este starea bucselor si la fel si in compartimentul motor.

 

Bucsele de bascula le-am schimbat inainte sa fac geometria si tot atunci masina a trecut printr-un control amanuntit al articulatiilor. Toate celelalte erau in stare buna.

Link to comment

@EM!L,am citit aceste forumuri acum ceva timp si le-am mai recitit odata aseara,dar nu gasesc niciunde ceva concludent...Cu curatarea IAC m-am lamurit,dar cu reset ECM si Iddle Learn nu is lamurit deloc...Se pot face in mai multe feluri din cate am vazut acolo...

Link to comment

Se deosebeste o directie ferma fata de una de tractor al dracu de usor. Cand ai motoru oprit ai servo doar in teorie...

 

Cu motorul oprit nu am servo nici in teorie nici in practica :) ). Dar e o idee f buna sa verific jocul in volan asa. Multam!

 

@Danutz1987: E simplu, scoti borna de la baterie si lasi masina fara baterie timp de 30sec-1 min pt a te asigura ca s-au descarcat toate condensatoarele care ar putea "sa mentina in viata" ECM-ul. Apoi pui borna la loc. Asta va reseta ECM.

Pentru idle learn se face asa:

1. Cu motorul rece pui contactul timp de 10 sec (unii zic 5 sec, dar sincer nu cred ca este atat de critic)

2. Dai la cheie si o lasi asa 10sec.

3. Opresti motorul si o lasi 10sec.

4. Apoi pui contactul din nou 10 sec.

5. Dai la cheie si o lasi 10 sec apoi pui consumatorii: faruri aprinse, AC etc si lasi motorul sa se incalzeasca.

6. Faci un drum variat (recomandat in afara orasului) unde sa o alergi un pic atat pe drum drept, dar si prin curbe, pante etc. Contrar cu ce am auzit pe aici, nu cred ca este bine sa ii dai goarna daca in general tu mergi linistit, pt ca masina va invata niste parametri pe care nu ii va folosi. Oricum in timp valorile se mediaza, deci pana la urma se va adapta la sofer. Nici sa o loganesti nu este bine, deci mergi intr-o plaja mare de turatii, fara a exagera cu partea de sus (5000-6000) daca nu o vei conduce asa.

 

Pana la urma ultimii 2 pasi sunt cei mai importanti dupa parerea mea. Pasul 5 va invata IAC-ul/MTIA cum sa ajusteze amestecul la relanti, iar Pasul 6 ii va da masinii niste informatii de pornire despre cum o conduci.

 

Bafta!

Edited by ches
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...