andreib Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 (edited) Nu ai punte spate, ai suspensie independenta... Edited January 31, 2010 by andreib Link to comment
dariomario Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Vreau si eu o parere de la cunoscatori referitor la Bujii la Nubira 2. Am vazut ca multa lume lauda bujiile NGk iridium si Denso Iridium ca cica au viata mai lunga si reduc consumul si una alta, in mare ca sunt super. Acuma intrebarea mea este: chiar este asa? Cine a avut ce a constatat? Parca ma bate gandu sa ii iau niste bujii de alea cand ma duc maine si cu distributia sa o schimb. Tre sa ii schimb si fisele cu unele anume? de care cod imi trebuie la bujii? ce cod au astea de nubira sau cum se face? ms in avans de ajutor Link to comment
soricaadrian Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 (edited) Ai dreptate andreib , nu am "punte de spate", am suspensie independenta (sper sa imi fie iertata nestiinta). Ca sa ma exprim altfel, cine a trecut de la frana pe saboti pe spate la frana pe disc? (upgrade de la SX la CDX) Ma intereseaza mai mult rezultatele decat procedura! @dariomario Vezi ca avea daca nu ma insel o rola fixa noua Dumitru Cristian si la un pret bun - daca tot iti faci distributia. Bujiile recomandate de producator sunt NGK, si cred ca fiecare poate sa iti recomande o gramada de marci. La fel si pentru fise. Daca tot iti iei ceva, stiu ca Beru avea niste fise mai serioase. Edited January 31, 2010 by soricaadrian Link to comment
andreib Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 M-am interesat de discuri si eu... Pe scurt ti-ar trebui: 1. fuzeta spate cu discuri, etrieri si senzori ABS 2. cabluri frana de mana 3. furtun etrier-caroserie Din cate stiu ar trebui sa marga si pe wagon... Rezultatele nu pot sa le spun, nu cred ca a facut nimeni pana acum conversia. Teoretic ar trebui sa obtii: 1. Eliminarea eternului dezechilibru franare spate datorat autoreglajului prost al sabotilor 2. Franare mai eficienta spate si reducere risc de fading Dar vei avea o noua serie de pb: frana de mana greu de reglat si mult mai ,,sensibila"/mai putin fiabila/mai slaba. Link to comment
ches Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Din cate am inteles nu prea se merita sa pui discuri pentru ca masina tot mai mult cu fata va frana din cauza distributiei fortei de franare. @dariomario: La Nubira e bine sa pui NGK. Am mai facut eu experimente cu Brisk si desi masina a mers OK, cand le-am dat jos erau afumate acolo unde fac contact cu fisa. In manualul Nubirei scrie clar ca pt 1.6 DOHC trebuie folosite BKR6E-11 cu distanta 1,0mm (desi eu am setat distanta la 1,1mm pt ca asa gasisem pe forum). Pe site-ul NGK cu un search scurt am gasit mai multe compatibile: http://www.ngksparkplugs.com/part_finder/car_truck_suv/results.asp?engineid=11117 Chestia asta cu consumul mai mic mi se pare o frectie si prefer sa le schimb la 30000km si sa ma coste putin decat sa ma coste de 3-4 ori mai mult si sa le schimb mai rar. @boby.j: andreib are dreptate, e bine ca la fiecare revizie sa cureti si clapeta de acceleratie. Dureaza cateva minute si o poti face singur fara sa risti sa strici ceva. Eu am sprayul de curatat inca de pe vremea Daciei cand ii curatam carburatorul . Link to comment
Danutz1987 Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 Astazi de dimineata observai ca atunci cand virez stanga se aude un zgomot f. urat(un huruit) undeva in interiorul bordului,cam la 30 cm distanta de la volan la pedalier.Stie cineva ce poate fi?Multumesc! Link to comment
andreib Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 Bucsa de pe axul volanuluide unde aceasta iese din habitaclu. Urmatoarea faza e sa mearga din ce in ce mai greu volanul. Da-i cu wd-40 din partea dinspre motor si ai scapat. Link to comment
SsTeam Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 (edited) A avut cineva probleme cu rulmentii alternatorului ?? Edited February 3, 2010 by SsTeam Link to comment
Danutz1987 Posted February 4, 2010 Share Posted February 4, 2010 Chitaitoarea o poti gasi desfacand capacul din stanga al bordului precum si panoul de sub volan si pana in consola centrala. Sper ca ai inteles ceva. Adrian,cum arata acea chitaitoare ca la mine nu a mers de cand am cumparat masina Link to comment
soricaadrian Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 @Danutz1987 Pai cum sa arate chitaitoarea, este o cutiuta din plastic neagra din care ies cateva fire. Nu stiu sigur daca este fixata, dar se aseamana cu modulul de la alarma. Din pacate nu am o poza cu ea. Poate reusesc sa iti fac o poza fara sa demontez prea multe. Link to comment
Danutz1987 Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Ok,Ms,astept pozele sa nu ma apuc sa desfac nuj ce de la masina Link to comment
varais Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Si eu astept fotografiile . Please, please.! Link to comment
boby.j. Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Asa face si la mine si nu am MTIA. Cel mai vizibil este in treptele 1,2. Eu am concluzionat ca problema este de la ansamblul clapeta acceleratie+cablu/pedala acceleratie + suspensia extrem de moale a masinii care amplifica aceasta miscare. Am reusit sa reduc comportamentul asta umbland la surubul de pe clapeta de acceleratie si strangandu-l mai mult a.i. sa pun ceva 'tensiune' pe cablul de acceleratie. Ulterior l-am readus la pozitia normala fiindca n-am stiut cum ar putea afecta functionarea motorului. Daca ai clapeta cu supapa IAC, masina ar trebui sa mearga mai lin, dupa cum am testat si eu o varianta euro 2. Masina ta este euro 2? Euro 3 are MTIA si clapeta este actionata de un motoras inclus in corpul clapetei. Este posibil la tine sa fie alta cauza, daca masina nu a facut de la inceput asa. Nu stiu cum arata surubul de pe clapeta ta. N-ar fi rau sa trimiti o poza cu tipul tau de clapeta. La variantele euro 3 cred ca este o problema de soft, intrucat este o "balbaiala" in zona de relanti /frana de motor/ inceput accelerare care nu poate fi eliminata prin oricate reglaje si curatiri ai face. bafta Link to comment
ches Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Problema cu zgaltaielile in mers la accelerari bruste/frana de motor la Euro 2 sunt indelung discutate pe topicul asta. Eu am rezolvat-o prin curatarea IAC si a clapetei de acceleratie urmand sfaturile lui Mircea: masina urcata pe bordura astfel incat sa se scurga Carb cleaner-ul din galeria de admisie si curatare pana nu mai curge negreala. La Euro 3 e din capitolul "asa face toate", dar la Euro 2 "nu are voie sa faca". Acum vin si eu cu doua intrebari: De la o vreme masina a inceput sa scoata un zgomot si un se simte usor tremurat cand apas usor ambreiajul si il tin apasat. Inainte zgomotul era f estompat, dar se simtea un tremurat in pedala. Din cate am citit pe forum ar fi rulmentul de presiune. Masina are 60mii km si ambreiajul a fost folosit destul de des, mai ales in ultima vreme prin oras. Cat de grav este daca a inceput sa se auda destul de tare? Trebuie schimbat doar rulmentul de presiune sau trebuie/este bine sa schimb tot kit-ul de ambreiaj? Multumesc! Link to comment
Viktor Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Eu as merge pe varianta kit-ului nou, placa, disc, rulment + simering cutie citeze. Link to comment
andreib Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Atata timp cat nu se manifesta deranjant eu zic sa nu-ti bati capul. Daca vrei neaparat si este enervant poti sa schimbi kitul +simeringul respectiv. Piesele sunt ieftine (cca 300ron) dar va fi manopera multa... Link to comment
ches Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Inca nu patineaza ambreiajul, cel putin nu cat sa-mi dau seama, insa zgomotul acela de motoras electric chinezesc m-a ingrijorat un pic avand in vedere ca inainte era aproape imperceptibil. Simeringul cred ca e usor busit de cel putin 30mii km pt ca se pateaza de ulei in zona (cel putin asa mi-au zis mai demult la service). Oricum pierderea de ulei este minima si nu se vede pe joja intre schimburi. Aia mi-au zis ca nu merita schimbat pana nu schimb si kitul. Eu ma gandesc sa-l repar ca sa nu am probleme mai tarziu, mai ales ca vreau s-o bag in service pt o verificare generala a trenului de rulare si pt schimbarea placutelor de frana (trebuie sa-i fac ITP-ul in primavara). In functie de cat costa manopera o sa schimb sau nu kitul. Apropo, stiti vre-un service sau un mecanic de incredere unde pot sa fac operatiunea cu ambreiajul? Mi-e cam frica sa o duc la natafletii la care ma duc de obicei pt chestii minore (aia de langa Apaca). Multam! Link to comment
Danutz1987 Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Inca ceva...daca acum folosesc masina in 90% din timp pe GPL, mai trebuie curatit IAC'ul?Si mie imi zgaltaie masina in mers cateodata!Si mai am o problema:in treapta a 2'a cand cobor o panta imi tremura tot timpul,merge cum mergea dacia in 2-3 bujii Link to comment
Mircea Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Pai IAC-ul merge numai pe benzina sau cum? Link to comment
boby.j. Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Inca ceva...daca acum folosesc masina in 90% din timp pe GPL, mai trebuie curatit IAC'ul?Si mie imi zgaltaie masina in mers cateodata!Si mai am o problema:in treapta a 2'a cand cobor o panta imi tremura tot timpul,merge cum mergea dacia in 2-3 bujii IAC-ul functioneaza indiferent pe ce mergi (GPL sau benzina) !! Deci este indicat de curatat oricum. Zgaltailelile pot fi cauzate si de bujii, fise bujii defecte. Mai pot fi si alte cauze dar verifica mai intai cele enumerate. bafta Link to comment
Danutz1987 Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 IAC-ul functioneaza indiferent pe ce mergi (GPL sau benzina) !! Deci este indicat de curatat oricum. Zgaltailelile pot fi cauzate si de bujii, fise bujii defecte. Mai pot fi si alte cauze dar verifica mai intai cele enumerate. bafta Acum 5 k km am schimbat distributia+consumabilele+fise+bujii,deci de la ele nu poate fi...Nu stiam ca iac'ul functioneaza si pe gaz...Nu imi ramane decat sa il curat! Link to comment
lascarica Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 IAC-ul regleaza amestecul de aer. Orice instalatie GPL ai avea tot influenteaza. Regleaza ori numai aer in cazul inst. secventiale, ori amestec aer+GPL cind ai inst. pe carburatie. Curata si locasul unde intra IAC-ul , "scaunul" pe care lucreaza in special. Link to comment
dariomario Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Am un huruit groaznic care incepe de la 40-50 kmh. si tine pana la 100-120 kmh ca dupa aia e acoperit de zgomotul masinii. Zici ca e de la cauciucuri dar nu cred ca e asa ca pana acum tot pe astea le-am avut. Am fost si am echilibrat rotile si tot nu am scapat de el. Poate fi vreun rulment? Tin sa precizez ca si roata spate ramaneblocata dimineata cand plec de pe loc iar in 10 m isi da drumu. Pareri ceva? Link to comment
Viktor Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Uite aici o broblema asemanatoare http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=31230&pid=466996&st=0entry466996 si metoda de verificare. Folosesti frina de mina dupa ce parchezi? Link to comment
dariomario Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Nu am mai folosit deloc frana de mana iarna asta , o sa o duc la un service cel mai bine dar cand mai fac rost de $$$ Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now