Danutz1987 Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 (edited) Gasii un furtun orientat in jos,dar cred ca nu e ceea ce cautam eu pentru ca stiutul pe care era bagat nu iese iar furtunul nu era infundat! Puteti sa imi indicati aproximativ directia pe care se afla stiutul?Ma gandesc ca este posibil sa nu il vad din cauza instalatie GPL! Edited March 5, 2010 by Danutz1987 Link to comment
andreib Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Ar trebui sa fie undeva mai jos decat vaporizatorul de la GPL. Link to comment
Mircea Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Desfa cutia filtrului de polen, da afara filtrul si apoi cauta furtunul, nu-l vezi doar ridicand capota! Link to comment
Danutz1987 Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Desfacui cutia filtrului de polen,desfacui chiar si furtunul de admisie al aerului ca sa vad mai bine,dar tot degeaba,singurul cauciuc indreptat inspre in jos e acela de il gasii si inainte!E exact pe dreptul vaporizatorului de GPL dar mult mai jos!Cred ca o sa incerc maine sa desfac mai multe componente,poate e acolo si ceva il acopera si nu il vad.Sau,se vede mai bine daca intru sub masina? Link to comment
Mircea Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Se vede mai bine pe sub masina. Link to comment
lowlife Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Va rog sa-mi dati cateva sfaturi: (nubira 2 cdx, euro 2) Am probleme cu frana de mana: roata stanga nu tine deloc, dreapta foarte, foarte putin. Ce presupune rectificarea (timp, piese) si cat m-ar costa manopera? Frana de picior e oarecum ciudata. Initial credeam ca nu tine, desi am schimbat plachetii cum am luat masina. M-am infipt recent in frana si masina s-a oprit pana in trecerea pe care se aruncasera 2 aiurite, fara sa intre ABS. Cursa pedalei e dupa mine PREA mare, nu imi place deloc. Pot face ceva in privinta asta, cat costa manopera? Iarasi, suspensiile - sunt prea moi. Din cale afara de moi. Amortizorul dreapta fata are un plastic (?) crapat si am inteles ca oricum trebuie schimbat, probabil impreuna cu celalalt, desi in mers nu bate/troncane nimic. Ce inseamna sa schimb mai degraba tot ansamblul cu ceva mai dur? cum o rigidizez? nu ma intereseaza s-o cobor. Am mers cu fiat linea, matiz, si in aveo, ceed. Dintr-un motiv sau altul, nubira mi se pare la fel de agila ca un mamut. Am probleme si la "clanta" usii. Se deschide greoi, ca si cum ar fi ceva vascos inauntru (acum 2 luni, cand mi-a inghetat, am bagat glicerina prin.. yala ). O pot demonta? Multumesc. Link to comment
andreib Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Probabil masina ta este excelent intretinuta de a ajuns in stadiul asta. Frana de mana se remediaza desfacand discurile/tamburii spate, curatand tot ansamblul si reglandu-l dupa manual. Intai desfaci si apoi vezi ce e stricat, estimari de cost nu prea avem cum sa facem... Despre frana normala: ai schimbat vreodata lichidul de frana? Ce placute de frana ai pus? Cat de uzate sunt discurile? Oricum, nu va ajunge la stadiul de frana ON/frana OFF ca la fiat (ce nu este nici pe departe un lucru rau). Suspensiile sunt moi. Devin barca puternic dupa ce se mai si uzeaza. Schimbi amortizoarele cu unele pe gaz si daca tot nu esti satisfacut ii pui si arcuri sport. Link to comment
Salex Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Frana de picior e oarecum ciudata. Initial credeam ca nu tine, desi am schimbat plachetii cum am luat masina. M-am infipt recent in frana si masina s-a oprit pana in trecerea pe care se aruncasera 2 aiurite, fara sa intre ABS. Cursa pedalei e dupa mine PREA mare, nu imi place deloc. Pot face ceva in privinta asta, cat costa manopera? Daca, si subliniez daca, totul e OK in ceea ce priveste sistemul de frinare (placute, discuri, lichid, aerisire) poti schimba comportamentul inlocuind corpul pompei de frina cu unul mai scurt si mai gros (diametru mai mare). Eu unul insa nu iti recomand asta, o cursa mai lunga a pedalei inseamna o dozare mai fina a frinei. Daca tu vrei sa iti intre ABS la cea mai mica apasare a frinei, e alegerea ta ... Sfat : schimba-i lichidul, verifica sistemul de frinare, regleaza ca lumea frina de pe spate si apoi mai discutam Link to comment
lowlife Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Probabil masina ta este excelent intretinuta de a ajuns in stadiul asta. Frana de mana se remediaza desfacand discurile/tamburii spate, curatand tot ansamblul si reglandu-l dupa manual. Intai desfaci si apoi vezi ce e stricat, estimari de cost nu prea avem cum sa facem... Despre frana normala: ai schimbat vreodata lichidul de frana? Ce placute de frana ai pus? Cat de uzate sunt discurile? Oricum, nu va ajunge la stadiul de frana ON/frana OFF ca la fiat (ce nu este nici pe departe un lucru rau). Suspensiile sunt moi. Devin barca puternic dupa ce se mai si uzeaza. Schimbi amortizoarele cu unele pe gaz si daca tot nu esti satisfacut ii pui si arcuri sport. Nu pot sa stiu cat de bine a fost intretinuta, eu am luat-o acum 800km si i-am schimbat ce mi s-a recomandat sa schimb. Cel mai bine o bag iarasi in service si vad cum se comporta dup-aia. Voiam un cost estimativ, sa nu mai am surpriza de data trecuta.. multumesc! Link to comment
lascarica Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 (edited) Cauta un service/mecanic serios fa o constatare la singe, intrebi de manopera la ce ti-a zis sa schimbi, cauti piesele pe net/magazine. Platesti constatarea, iar reparatiile le faci planificat dupa buget/timp liber. Recomandare: cauta piese cu GM/eticheta de Koreea...au aparut o droaie de prostii pe piata, unele destul de ieftine...diferenta de pret e mai mica decit diferenta de calitate La final echilibrare cauciucuri(eventual schimbi daca sint uzate), unghiuri, test suspensie, frine... Eventual schimbat becuri (multe sint ingalbenite de timp) eventual cu ceva mai bun (Philips Night Vision/Extreme Power, si reglat faruri. Macar stii ce ai si pe ce te bazezi ...mai ales ca nu stii ce e cu ea... Bafta. Edited March 5, 2010 by lascarica Link to comment
Mircea Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Vezi ca la tutoriale gasesti cum se regleaza frana de mana, treaba simpla daca vrei ceva mestereala, tot acolo gasesti si cum se demonteaza fata de usa sa ajungi la clanta. Nu ne-ai zis cati km are masina, cel mai probabil discurile de frana sunt foarte uzate, iar in lichid exista multa apa, ceea ce face sa ai o franare aiurea. Am condus nubira din 2005 si pana in 2007, pe parcursul a circa 40.000 km, nu mi s-a parut deloc ca era "agila ca un mamut" Curata corpul clapetei, fa o initializare a IAC, vezi ce bujii ai pe ea, filtre noi, ulei asemenea (si adecvat) si nu in ultimul rand curajul de a urca in ture un motor dohc. Distributia vreau sa cred ca ai schimbat-o... Link to comment
lowlife Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Masina are pe bord ~60.000km. I-am pus role, curele, filtre, bujii, placheti frana, garnitura de la capacul de motor pare-mi-se, toate GM, si ulei 10w40 castrol. La prima strigare mai era frana de mana, dar inghetasem in service si am amanat problema, urmeaza sa merg acum. In functie de uzura discurilor actuale, pot sa ma orientez oare catre altele? decat sa le inlocuiesc cu unele stock, gasesc ceva aftermarket care sa merite, pret/calitate, fata de GM? ce am citit aici mi-a starnit curiozitatea: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=16345&view=findpost&p=249435i Masina nu mi se pare deloc puturoasa , ci doar prea moale pt gusturile mele. Intai imi rezolv deci franele si vad apoi cum merge. Mai am de cautat despre curatare corp clapeta, IAC. In rest, ce mai pot verifica? am citit despre reglare termostat, curatare injectoare, o sa i le mentionez si p-astea mecanicului. Multumesc pt idei, aprecieri! Link to comment
dariomario Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 (edited) Salut, ce sa zic , esti unul din ghinionistii noi posesori de nubira sau daca nu asa, poate unul din pretentiosi... Am si eu de 2 luni o nubira 2 (am facut 5000 km cu ea) si nu am intalnit inca probleme majore la ea , doar unele provocate de gropi. Ce vroiam sa iti spun eu este urmatorul lucru: uleiul ala 10w 40 nu cred ca e potrivit pt nubire. Eu cand am luato a mea avea bagat in ea 5w30 si mergea bine. Acum i-am pus 5w40 ca e mai subtire si m-am gandit ca iarna e mai bun dar o sa revin la 5w30 ca mi se parea mai bine cu ala. Ca firma recomand Mobil. daca vrei sa rezolvi mai multe chesti la un pret bun iti pot recomanda eu pe cineva unde miam schimbat distributia si garantez ca e meserias omul ala si lucreaza si ieftin (mie pe distributie Piese + manopera a ajuns 570 ron) De puturoasa nu e intradevar puturoasa , la greutatea pe care o are se misca excelent de bine cu chichitza aia de motor. Acum o intrebare care ma intereseaza pe mine, in cat timp vi se incalzeste voua motorul la nubira. La mine, acuma ca temperatura a ajuns afara la 10-15 grade , ii ia cam 10-15 minute sa ajunga la temperatura normala... Mi se pare cam mult ... Sunt eu nebun sau trebuie sa verific ceva pe la ea...? Edited March 6, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii! Link to comment
Danutz1987 Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 @dariomario,si mie mi se incalzeste motorul destul de greu,ca sa imi treaca pe GPL, cand afara sunt 10 grade ii ia chiar si 10 minute la relanti,dar la mine cred ca este din cauza uleiului (10w40).Unui prieten i se incalzea motorul ma greu din cauza termostatului si mizeriei din instalatia de racire,a schimbat termostatul,a curatit instalatia si totul s-a rezolvat. Acel stut de la AC de care intrebam mai sus acesta este? Altul nu am gasit... Link to comment
Mircea Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 Da, ala este. Despre uleiuri discutam in alt topic, dar de principiu un sintetic e mult mai bun la motoarele dohc. Deci 5 w. Link to comment
Danutz1987 Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 Am scos acel furtun de pe stiut,era desfundat si nu a curs apa.Este posibil ca apa sa nu se scurga din cauza ca tot timpul parchez masina in panta cu botul in sus! Astazi,cand miscai de iesirea de la toba,sa vad daca s-au stlabit suruburile se auzi apa in toba finala.Cum a ajuns acolo?Este ceva normal?Trebuie neaparat scoasa? Link to comment
Mircea Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 Da, cand o ai pusa cu botul in sus apa nu curge afara, ci in masina... E normal sa ai condens in toba. Ori iese cand mergi la un drum lung intins, ori isi face loc catre exterior singura (prin toba evident) Link to comment
Danutz1987 Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 Poate am timp maine sa desfac toba sa scot eu apa ca scoate abur de zici ca e diesel de 30 de ani! Link to comment
andreib Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Nu e mai simplu sa te plimbi vreo 50km extraurban? Oricum in o sapt de frecus in oras iar va fi plina cu apa... Link to comment
Danutz1987 Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Azi facui vreo 80 km din care maxim 10 urban si vad ca nu se dusa apa,tot se mai aude.O las acolo,incerc sa nu ma gandesc la ea!Ceva explicatii cu curatirea clapetei de acceleratie exista pe undeva ca eu nu le gasesc,de fapt cand dau search ma baga pe Google Link to comment
Mircea Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Asa si? Ai dat click pe linkuri? http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=1422&st=220 http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15880 Ia de citeste Link to comment
LYM Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 (edited) Am facut azi ITP-ul la masina si am fost placut surprins sa aflu ca amortizoarele (originale) se afla intr-o stare f buna: toate 4 intre 71 si 81%; m-a intrebat omul ala daca sunt noi A avut o diferenta de franare pe fata de 20%, destul de mare. Roata stanga fata s-ar parea ca franeaza mai putin. Nu stiu daca e chiar asa, date fiind zapezile astea iar eu aseara doar ce-am spalat-o + faptul ca de acasa pana la ITP am mers ~ 300m. Masina se comporta foarte bine: daca pun frana de la 100km/h si iau mana de pe volan merge perfect drept. O sa schimb lichidul de frana si o sa verific si etrierul. Pe spate diferenta de franare stg-dr a fost de 1% Edited March 11, 2010 by LYM Link to comment
Mircea Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Stai relaxat cu aia 20% E in marja, plus ca este foarte posibil sa fii avut ceva apa sau zapada pe anvelopa ori pe tamburul statiei de testare. Link to comment
CristiV Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 (edited) Salutari! Ieri am fost la revizie si ITP (4 ani si 36'000 km). I-am schimbat toate filtrele, uleiul motor, bec pozitie/stop spate si antigelul. Masina nu a avut nicio problema si a trecut testul cu brio. Total revizie + ITP: 495 + 150 RON. Va dau si preturi defalcate: -4L Ulei Mobil 5W30 (Selgros): 136.73 RON -Filtru ulei (Sevice): 15.66 RON -Filtru aer (Sevice): 25.85 RON -Filtru benzina (Sevice): 45.55 RON -Filtru polen (Sevice): 40.20 RON -2L Antigel 2+2 (Selgros): 32.79 RON -1L Apa distilata (Carrefour): 0.99 RON -Bec 21/5W (Sevice): 7.28 RON -3.8 ore Manopera: 189.92 RON Am mai multe intrebari: 1. Mi s-a spus ca amestecul antigel nu poate fi inlocuit decat partial prin suflare aer comprimat in vasul de expansiune. De ce nu s-au putut scoate decat putin sub 3 litri? Radiatorul nu are buson de golire (in manualul de service arata ca ar avea)? 2. In carte se prevede inlocuirea curelei de distributie la 60'000 km sau 3 ani. Eu am 36'000 si 4 ani. N-am schimbat-o in ideea ca cea din fabrica este cea mai buna, a fost precis tensionata, intinzatoarele sunt oricum OK la kilometrii astia, tot ce am citit pe internet pe site-uri straine arata ca nu conteaza decat nr. de km. In plus, la masina anterioara schimbasem cureaua la 45'000 km si desi avea 6 ani arata abolut OK. Intrebarea ar fi care este edvarul cu aceste curele, chiar ar trebui schimbate la 3 ani chiar daca nu s-a atins limita de kilometri? 3. Acest motor A16DMS de 1.6 L (E-TEC) este de tipul "interference" or "non-interference", adica in caz de "Doamne fereste" se intalnesc pistoanele cu supapele sau nu? Multumesc in avans ptr. raspunsuri! Edited March 16, 2010 by CristiV Link to comment
andreib Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 (edited) Se pupa f bine supaele cu pistoanele in caz de doamne fereste asa ca ar fi sa schimbi kitul distributie (pompa apa, intinzator rola ghidaj) nu doar cureaua. Edited March 16, 2010 by andreib Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now