Jump to content

Refacere Geometrie Tico


Recommended Posts

Am facut geometria la Tico-ul din dotare si s-au gasit urmatoarele unghiuri (grade)

 

 

 

Unghi fuga (stanga dreapta) 2 37'; 2 36'

Unghi cadere 0 34' ; -0 12'

Inclinare pivot 14 24'; 14 51'

Urma (?) 0 34' 0 52'

Repunere roata (?) -0 14'

 

Iata si valorile nominale, conform manualului: convergenta 1 +- 2 mm, inclinare pivot 12,5 grade; unghi cadere 0 30' +- 1; unghi fuga 3 35' +-1

S-a intervenit asupra piulitelor capetelor de bara si s-a setat urma la 0 00'

 

In manualul de Tico mai este data valoarea unghiului de convergenta (in milimetri) de 1 +-2 mm, probabil urma este o convergenta masurata in grade. Ma intreb daca este bine asa, ca rotile sa fie exact paralele. Eu am mers la reglat unghiuri deoarece cauciucul din dreapta era tocit mai repede si pe exterior, desi din unghiul de cadere reiese ca ar trebuia sa se toceasca pe interior datorita caderii negative (roata mai apropiata sus si mai departata jos de caroserie). Operatorul mi-a zis ca pe stanga roata ar fi sus prea departata de caroserie si ca as putea ovaliza gaurile unde se fixeaza amortizorul in fuzeta cand de fapt cea din dreapta e mai departe de valoare ideala, avand cadere negativa. In literatura de specialitate se spune ca un unghi de cadere diferit al rotilor fata face ca masina sa traga in partea unde unghiul este mai pozitiv, adica in stanga, lucru foarte putin sesizabil. Inainte tragea stanga mult mai evident.

 

Rog pe cei care si-au facut si ei geometria si mai au datele sa le posteze, impreuna cu simpotmele pt care au verificat aceste unghiuri

Edited by Senna
Link to comment

Or fi profesori dar 1 mil tot este mult. Si sunt multe service-uri unde costa intre 3-5 sute mii lei(vechi). Eu am schimbat un pivot si capul de bara si s-a dereglat toata geometria si cauciucurile s-au dus.Trebuie sa o fac dupa ce iau 2 gume.

Oricum scula iti indica cat trebuie sa dai la cheie ca sa ajungi la valoarea ideala. Si la 1 mil sa mai dai si spaga...ca oricum peste nu mult timp, din cauza la gropi, te duci iar sa o faci.

Edited by dreaQ
Link to comment

Facand socoteala ,ca un cauciuc costa 1500000 ,si benzina e cat e( daca rotzile tocesc interior sau exterior ,automat mashina merge un pic infranata)..eu zic ca 1 mil. e bine

Link to comment

Ideea era ca poti face geometria cu 500k sa zicem. Si nu cu coada de matura...ci cu stand din ala specia (geometrie computerizata-cum le place sa zica).

@pepino trebuie sa sti atelierul de pe Tr.Magurele cu Brancoveanu (la turn).Ca te tot vad prin cartier. Aia fac treaba asta cu simt de raspundere. La tico ma costa 400k.Fara spaga. :-@

Link to comment
daca rotzile tocesc interior sau exterior ,automat mashina merge un pic infranata)..eu zic ca 1 mil. e bine

 

In cazul unei geometrii defectuoase se uzeaza prematur intregul tren fatza, rulmentii deoarece sunt solicitati axial, capetele de bara, bucsile bara stabilizatoare. Cu alte cuvinte masina ruleaza "incordata"

 

Nu cred ca merita cotizat dublu la Sama, deoarece SDV-urile folosite sunt cam aceleasi. E bine sa veniti cu valorile ideale notate de acasa, nu ca mine. Mi-as fi dorit o usoara divergentza pe fata, de 1mm, nu 0, cum mi-a reglat-o maimutza. Daca masina e mai veche, cred ca e bine ca divergenta sa fie de 2mm, deoarece bucsile sunt mai uzate si deci mai moi si la accelerare rotile converg mai mult decat la o masina noua, si deci trebuie departate mai mult ca sa ajunga paralele la drum.

 

@ticolino spuneai ca ai geometria perfecta, ce s-a intamplat?

Link to comment

am schimbat un cap de bara

PS. si amortizoarele. cred ca de aici s-au dereglat, pentru ca nu mi-a mai montat rulmentii aia. de asta eram eu in primavara foarte derutat, despre ce rulmenti vorbeati.

Edited by ticolino
Link to comment
am schimbat un cap de bara

 

Capul de bara de pe dreapta? Am observat ca de obicei aceasta este partea care se uzeaza prima. Eu zic sa-l schimbi si pe celalat inainte sa mergi le geometrie, deoarece sigur nu mai e in parametri cu cel proaspat montat. Spuneai ca ai folosit metoda numararii turelor, crezi ca ai gresit cu o tura?

Edited by Senna
Link to comment

Eu am dat 400k, si sunt multumit, dar repet, eram si mai multumit daca veneam cu temele facute, dar ce sa-i faci, s-a intamplat sa trec pe acolo si sa am timp

Edited by Senna
Link to comment

Nu cred ca merita cotizat dublu la Sama, deoarece SDV-urile folosite sunt cam aceleasi.

 

 

de acord dar SDV se mai calibreaza si ele; mai exista si un institit de metrologie care le impune ca sa verifice SDV-urile cam la 1 an.

unde ai fost tu sa ii rogi sa iti arate si tie verificarea metrologica, care repet este obligatoriu (zice RARu) la 1 an.

:thumbl:

Link to comment

mi-am facut ieri geometria, la autonet. pret: 65RON

 

au lucrat doar la paralelism, la unghiurile de cadere, fuga si la pivot nu.

 

valorile din hartie:

 

FATA

paralelism total: constructor -0,4..1.2mm, control 5.9mm, reglaj 0.4mm

paralelism partial: control st 1.49, dr 4.0, reglaj st 0.3, dr 0.1

 

cadere: constructor 19'..41'. control: st 49, dr 11, reglaj: st 48, dr 18

fuga: constructor 3g24'..3g46'. control: st 2g17', dr 2g14', reglaj: identic control

pivot: constructor 12..13 grade. control: st 13g14', dr 9g02', reglaj: identic control

 

unghi inclus: control st 14.03, dr 9.13, reglaj - identic control

decalaj roti: control -0g12', reglaj -0g05'

Link to comment

Mda, se pare ca fiecare cosmelie cu notatiile ei, unii fac in grade, altii in mm etc

 

Cum ti-au lucrat la unghiurile de cadere? Ca eu stiu ca se regleaza doar convergenta din capetele de bara, daca restul unghiurilor sunt incorecte inseamna ca este pe undeva o piesa indoita si trebuie schimbata, apoi refacuta geometria.

Edited by Senna
Link to comment

La mine s-au tocit in fata pe dreapta in exterior. Si acum trebuie sa iau doua cauciucuri pe fata :(

 

Cand sa ma duc sa-mi reglez geometria dupa ce mi-au montat caucicurile noi?

 

Ps: Carei legatura dintre urmatorii termeni: echilibrat roti, reglat geometrie, reglat directie?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...