Senna Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 (edited) Am facut geometria la Tico-ul din dotare si s-au gasit urmatoarele unghiuri (grade) Unghi fuga (stanga dreapta) 2 37'; 2 36' Unghi cadere 0 34' ; -0 12' Inclinare pivot 14 24'; 14 51' Urma (?) 0 34' 0 52' Repunere roata (?) -0 14' Iata si valorile nominale, conform manualului: convergenta 1 +- 2 mm, inclinare pivot 12,5 grade; unghi cadere 0 30' +- 1; unghi fuga 3 35' +-1 S-a intervenit asupra piulitelor capetelor de bara si s-a setat urma la 0 00' In manualul de Tico mai este data valoarea unghiului de convergenta (in milimetri) de 1 +-2 mm, probabil urma este o convergenta masurata in grade. Ma intreb daca este bine asa, ca rotile sa fie exact paralele. Eu am mers la reglat unghiuri deoarece cauciucul din dreapta era tocit mai repede si pe exterior, desi din unghiul de cadere reiese ca ar trebuia sa se toceasca pe interior datorita caderii negative (roata mai apropiata sus si mai departata jos de caroserie). Operatorul mi-a zis ca pe stanga roata ar fi sus prea departata de caroserie si ca as putea ovaliza gaurile unde se fixeaza amortizorul in fuzeta cand de fapt cea din dreapta e mai departe de valoare ideala, avand cadere negativa. In literatura de specialitate se spune ca un unghi de cadere diferit al rotilor fata face ca masina sa traga in partea unde unghiul este mai pozitiv, adica in stanga, lucru foarte putin sesizabil. Inainte tragea stanga mult mai evident. Rog pe cei care si-au facut si ei geometria si mai au datele sa le posteze, impreuna cu simpotmele pt care au verificat aceste unghiuri Edited October 4, 2005 by Senna Link to comment
ticolino Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 unde ai verificat de ti-a dat si valorile? Link to comment
Senna Posted October 5, 2005 Author Share Posted October 5, 2005 O vulcanizare situata la intersectia dintre Bd Dacia cu str Viitorului. Link to comment
ticolino Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 si asa dau peste tot? un biletel scos din calculator? sunt curios, ca si eu trebuie sa-mi fac geometria. cat mai repede, chiar. Link to comment
Pedala Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Toti ar trebui sa dea o foaie cu valorile masurate, cele corectate si cele ideale Link to comment
ciprianv Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 recomandarea mea este sa va duceti la Autozone sa Sama pt geometri sunt profesori insa cam scumpi. In mod normal costa cam 100 de lei + spaga Link to comment
dreaQ Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 (edited) Or fi profesori dar 1 mil tot este mult. Si sunt multe service-uri unde costa intre 3-5 sute mii lei(vechi). Eu am schimbat un pivot si capul de bara si s-a dereglat toata geometria si cauciucurile s-au dus.Trebuie sa o fac dupa ce iau 2 gume. Oricum scula iti indica cat trebuie sa dai la cheie ca sa ajungi la valoarea ideala. Si la 1 mil sa mai dai si spaga...ca oricum peste nu mult timp, din cauza la gropi, te duci iar sa o faci. Edited October 5, 2005 by dreaQ Link to comment
Pepinno Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Facand socoteala ,ca un cauciuc costa 1500000 ,si benzina e cat e( daca rotzile tocesc interior sau exterior ,automat mashina merge un pic infranata)..eu zic ca 1 mil. e bine Link to comment
dreaQ Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Ideea era ca poti face geometria cu 500k sa zicem. Si nu cu coada de matura...ci cu stand din ala specia (geometrie computerizata-cum le place sa zica). @pepino trebuie sa sti atelierul de pe Tr.Magurele cu Brancoveanu (la turn).Ca te tot vad prin cartier. Aia fac treaba asta cu simt de raspundere. La tico ma costa 400k.Fara spaga. Link to comment
ciprianv Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 la astia ai si Garantie. daca ti se tocesc dupa ce o faci la ei iti da gume noi. Asta daca te incadrei in 3 luni. Link to comment
Senna Posted October 6, 2005 Author Share Posted October 6, 2005 daca rotzile tocesc interior sau exterior ,automat mashina merge un pic infranata)..eu zic ca 1 mil. e bine In cazul unei geometrii defectuoase se uzeaza prematur intregul tren fatza, rulmentii deoarece sunt solicitati axial, capetele de bara, bucsile bara stabilizatoare. Cu alte cuvinte masina ruleaza "incordata" Nu cred ca merita cotizat dublu la Sama, deoarece SDV-urile folosite sunt cam aceleasi. E bine sa veniti cu valorile ideale notate de acasa, nu ca mine. Mi-as fi dorit o usoara divergentza pe fata, de 1mm, nu 0, cum mi-a reglat-o maimutza. Daca masina e mai veche, cred ca e bine ca divergenta sa fie de 2mm, deoarece bucsile sunt mai uzate si deci mai moi si la accelerare rotile converg mai mult decat la o masina noua, si deci trebuie departate mai mult ca sa ajunga paralele la drum. @ticolino spuneai ca ai geometria perfecta, ce s-a intamplat? Link to comment
ticolino Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 (edited) am schimbat un cap de bara PS. si amortizoarele. cred ca de aici s-au dereglat, pentru ca nu mi-a mai montat rulmentii aia. de asta eram eu in primavara foarte derutat, despre ce rulmenti vorbeati. Edited October 6, 2005 by ticolino Link to comment
Senna Posted October 6, 2005 Author Share Posted October 6, 2005 (edited) am schimbat un cap de bara Capul de bara de pe dreapta? Am observat ca de obicei aceasta este partea care se uzeaza prima. Eu zic sa-l schimbi si pe celalat inainte sa mergi le geometrie, deoarece sigur nu mai e in parametri cu cel proaspat montat. Spuneai ca ai folosit metoda numararii turelor, crezi ca ai gresit cu o tura? Edited October 6, 2005 by Senna Link to comment
covrigma Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 eu am vrut sa fac geometria la City Center(Casa presei libere) si au zis ca ma costa 650k...nu am facut-o ca mi s-a parut mult Link to comment
Senna Posted October 6, 2005 Author Share Posted October 6, 2005 (edited) Eu am dat 400k, si sunt multumit, dar repet, eram si mai multumit daca veneam cu temele facute, dar ce sa-i faci, s-a intamplat sa trec pe acolo si sa am timp Edited October 6, 2005 by Senna Link to comment
dreaQ Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Asta incercam sa zic: se poate la mai putin de 1 milion si fara spaga. Si sa iasa si bine. Link to comment
ticolino Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 @senna: nu, a fost capul din stanga. cel din dreapta il schimbasem cu cateva luni in urma. si nu l-am schimbat eu, ci acelasi "meserias" care nu mi-a pus rulmentii la amortizoare. Link to comment
ciprianv Posted October 7, 2005 Share Posted October 7, 2005 Nu cred ca merita cotizat dublu la Sama, deoarece SDV-urile folosite sunt cam aceleasi. de acord dar SDV se mai calibreaza si ele; mai exista si un institit de metrologie care le impune ca sa verifice SDV-urile cam la 1 an. unde ai fost tu sa ii rogi sa iti arate si tie verificarea metrologica, care repet este obligatoriu (zice RARu) la 1 an. Link to comment
ticolino Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 mi-am facut ieri geometria, la autonet. pret: 65RON au lucrat doar la paralelism, la unghiurile de cadere, fuga si la pivot nu. valorile din hartie: FATA paralelism total: constructor -0,4..1.2mm, control 5.9mm, reglaj 0.4mm paralelism partial: control st 1.49, dr 4.0, reglaj st 0.3, dr 0.1 cadere: constructor 19'..41'. control: st 49, dr 11, reglaj: st 48, dr 18 fuga: constructor 3g24'..3g46'. control: st 2g17', dr 2g14', reglaj: identic control pivot: constructor 12..13 grade. control: st 13g14', dr 9g02', reglaj: identic control unghi inclus: control st 14.03, dr 9.13, reglaj - identic control decalaj roti: control -0g12', reglaj -0g05' Link to comment
Senna Posted October 12, 2005 Author Share Posted October 12, 2005 (edited) Mda, se pare ca fiecare cosmelie cu notatiile ei, unii fac in grade, altii in mm etc Cum ti-au lucrat la unghiurile de cadere? Ca eu stiu ca se regleaza doar convergenta din capetele de bara, daca restul unghiurilor sunt incorecte inseamna ca este pe undeva o piesa indoita si trebuie schimbata, apoi refacuta geometria. Edited October 12, 2005 by Senna Link to comment
ticolino Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 pai cum ziceam si mai sus, nu mi-au umblat la unghiuri, decat la paralelism (convergenta). Link to comment
Senna Posted October 12, 2005 Author Share Posted October 12, 2005 Scuze n-am citit prea atent, se impunea un semn de ; in loc de , dupa cuvantul paralelism. Observ ca aveai rotile fata inchise bine, iti tocea cauciucurile pe exterior? Link to comment
AAdorjan Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 La mine s-au tocit in fata pe dreapta in exterior. Si acum trebuie sa iau doua cauciucuri pe fata Cand sa ma duc sa-mi reglez geometria dupa ce mi-au montat caucicurile noi? Ps: Carei legatura dintre urmatorii termeni: echilibrat roti, reglat geometrie, reglat directie? Link to comment
dreaQ Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Prima data poti face un compromis-sa le schimbi intre ele (rotile). Si mai mergi ceva asa. Oricum nu e aia buna. Link to comment
AAdorjan Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Da sunt tocite rau de tot. Si nu ma simt prea comfortabil daca e tocit cel din stanga in loc de cel din dreapta. Plus ca vine si iarna... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now