Jump to content

Matiz-euro3-probleme La Relanti La Pornire


Recommended Posts

Prietena mea are Matiz nou noutz. Prima problema constatata a fost ca dimineata cand pornea masina, motorul dadea sa se inece, iar daca lua piciorul de pe ambreaj motorul se ineca si se oprea. Trebuia de fiecare data sa o ambaleze ca pe o nenorocita de Dacie cu carburatie.( Si acuma e la fel...nu s-a schimbat nimic desi a fost prin service-uri cu ea...vechea faza: "Gata, s-a rezolvat!"...dar dupa cateva zile facea la fel). Bineinteles ca a mai aparut o problema...din cand in cand nu se mai stinge becul de la "Check". Nimeni nu stie ce are. Va implor, dati-ne si noua niste idei...nu de alta..dar io cu ce mai ies in oras??? :D

Link to comment

A fost la revizie...a umblat la ea si cica s-a rezolvat...da de unde...m-am dus apoi la alt service mai dotat, cu calculator, prostii, chestii, iarasi "s-a rezolvat" ca avea nu situ ce senzori dereglati...bineinteles ca a doua zi a facut la fel. Masina e in garantie...dar sa stai toata ziua cu ea in service...asta nu se poate...

Mi s-a mai spus ca e posibil sa fie microprocesorul calculatorului ... ca daca ati fost atenti...si becul de la "check" se mai aprinde din cand in cand si nu se mai stinge pana a doua zi... Banuiesc ca e ceva de naspa si scump tare de nu vor astia de la service sa o faca dracului odata sa mearga cum trebuie...adica... au pus-o pe computer si tot nu i-au dat de cap??? da-o in colo de treaba...ori sunt prosti..ori ... nu vor...

Edited by Tiborg
Link to comment

si nu e de la benzina, ca bag ce-i trebuie, cu cifra octanica 98, fara plumb... hai baieti...ziceti-mi si mie..ce pushca vacii nebune are masinuta noastra scumpa si draga??? Am fost la Irmex ptr revizie..apoi m-am dus Iricad Motors...da asta am zis si mai sus...Eu i-am zis pritetenei mele, hai la Constanta la distribuitor sa le dam cu masina in cap!...Dar dupa aia m-am gandit...cine dracu sta sa ridice ditamai masina ca sa dea cu ea in capul altcuiva???(nu e vorba ca e drumul lung de la Braila pana acolo...nee..si nici ca ne ducem degeaba..neee...nici vorba)

Edited by Tiborg
Link to comment

Parerea mea :

1. schimba benzina

2. e o valva PVC pe acolo ... la service sa o verifice -> cauta si tu pe topicuri ca au fost muuulte discutii pe tema asta ( valva PVC se ocupa cu turatia la relanti + trepidatii + altele )

3. vezi ca exista o tehnica de reinvatare ( reinitiere a parametrilor )a relantiului ... cauta ca o vei gasi

Mai sunt si intrebari si raspunsuri : in mod normal , daca nu e bagata in nici o treapta e de neconceput ca motorul sa moara prin faptul ca se antreneaza si ansamblul din cutie . Asta ar insemna ca daca dai drumul la AC moare si mai repede , nu ? Si in mod normal daca o pornesti la rece , porneste ok , ramane turata de la socul automat , apoi spune-mi ce se intampla ? Coboara turatia motorului pana se apreste de tot ? Ai incercat sa o pornesti fara sa apesi pedala de ambreiaj ? ( bineinteles sa nu fie in nici o viteza )

Si sfatul meu este sa te duci peste ei la garantie ca nu este acceptabil asa ceva si nu o iei de acolo pana nu ti-o rezolva ! Nu-ti baga nasucul pe acolo daca nu stii sigur ce sa-i faci ca pe urma dau vina pe tine si nu e bine . Nu uita sa ne povestesti ce s-a intamplat si poate imi raspunzi si mie la intrebari sa ne dumirim si noi mai precis cum se manifesta "bestia" ! Bafta multa !

Link to comment

marius, incearca sa nu furnizezi informatii gresite, respectiv punctul 2 din postul tau este complet eronat, atit ca termeni cit si ca fenomenologie; ce are valva PCV (incorect PVC!) cu fenomenologia, adica ralentiul? valva PCV se inlocuieste din 10 in 10kkm, dar ea e responsabila cu recircularea gazelor din carter, nu cu altceva.

Valva IAC (Idle Air Control) "tine" ralentiul si merita incercata procedura de resetare, expusa la Tips & Tricks; eu acolo banuiesc o buba, in sensul ca IAC-ul e "invatat" prost, sau e stricat.

Link to comment

Foloseste functia de , e plin forumul de sfaturi de resetare. In orice caz, nu scoate bornele sau nu-i "da blana" (a facut cineva misto ?), mergi la cutia cu sigurante si scoate siguranta de la ECM pentru scurt timp.

Link to comment

Mai sa stii ca ai dreptate ! Eu am crezut ca am nimerit termenul , dar era prea tarzior ... si oricum iti dau dreptate . Eu am citi de faza cu vibratia motorului la relantiu ca de la valva PCV ar fi , si nu de la IAC . Eu nu exclud ca ar fi la IAC , dar eu banuiesc si valva aia . Oricum merci pentru atentionare !

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...