andreib Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 205/55 r16 si tot dadeam cu jantele in gropi, 185/55 r15 e cam kamikadze. Link to comment
dinoc Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 (edited) De dat, dai in gropi cu orice janta 205/55 => 112 mm talon 185/65 => 120 mm talon diferenta nu-i foarte mare, deci senzatia trebuie sa fie cam la fel ... si apropos pe ce masina ai mers cu 205/55 R16 ? Nu-mi spune ca pe Nubira ? In termeni populari 185/55 are "suficienta carne" pt a proteja janta Edited October 10, 2005 by dinoc Link to comment
andreib Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 si apropos pe ce masina ai mers cu 205/55 R16 ? Nu-mi spune ca pe Nubira ? Nu, pe Passat. Pe Nubira este inutil sa pui cauciucuri mai late daca in prealabil nu schimbi arcuri /amortizoare pt a face suspensia mai tapana (by default e barcuta, confort bun dar stabiitate mai slaba). Link to comment
dany_s Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 (edited) nu-i asa grav, eu am 215/40- 17 de la 195/60-15 stock, la a mea, si sigur ca e o diferenta la confort si mai ales la gropi dar e si altceva, si estetic si cum sta masina pe drum. Edited October 12, 2005 by dany_s Link to comment
alx Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Ma rog... Daca nu vreti sa credeti, go ahead... Sub 120mm talon nu e safe sa circuli in Bucuresti, parerea mea... Uitati-va la matiz ce probleme au cu strambatul jentilor la gropi, avand un talon de 107mm. Link to comment
zack Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 pai jantele de aliaj/crom se stramba mai greu...nu ? Link to comment
DomnulRobert Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 (edited) Tolin , cred ca nu ai citit cu atentie ceea ce am scris eu . Deci eu daca imi schimb jantele am spus ca imi i-au tot de 14 , so nu schimb nici anvelopele. Cand am zis de jante de 19 , era o gluma desi teoretic se poate . In cocluzie nu ma intereseaza modificarile de ordin tehnic (adica daca vreau sa modific aspectul masinii si respectiva modificare implica si tehnica , renunt!) Off topic : eu sunt foarte calm in general Edited October 12, 2005 by DomnulRobert Link to comment
tolin Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Offtopic: Raspunsul meu nu se referea la persoana ta, intamplator am ales ex. de 19" din postul tau. El se referea la toti care au sarit in sus ca ei pot face ce vor la masina lor si cu banii lor. Si doar le-am spus ceva se opune dorintei lor si acela este Codul Rutier. PS in general, raspunsurile la o persoana le marchez inainte. Link to comment
alx Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 pai jantele de aliaj/crom se stramba mai greu...nu ? Da. Dar si cand dai sanatos cu ea de asfalt ai sanse mari sa o spargi. Materialul e aproape casant... Link to comment
hawkeye Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 am dat tare de tot asta iarna intr-o groapa (jantele originale de aliaj de pe kalos) undeva pe la azuga incat a ramas o gaura cat toata laterala cauciucului in anvelopa, iar janta a suferit doar o zgarietura minora (se vede doar daca te uiti atent si o cauti). nu cumva aia cu spargerea jantei era valabila la cele de magneziu puse pe supernova? p.s. i may be wrong, asa ca nu dati cu parul, luati o lopata sau ceva mai mic Link to comment
alx Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 tine de noroc. eu vorbeam de risc. nu inseamna ca imediat se sparge, inseamna doar ca RISTI sa o spargi. Link to comment
DomnulRobert Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 Se sparge FOARTE greu...poate daca luati un canal descoperit. (oare mai e vreun orash pe lumea asta cu canale descoperite si nesemnalizate ? ) Link to comment
alx Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 In afara de Bucuresti, Constanta, Iasi, Craiova, etc? Link to comment
andreib Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 am dat tare de tot asta iarna intr-o groapa (jantele originale de aliaj de pe kalos) undeva pe la azuga incat a ramas o gaura cat toata laterala cauciucului in anvelopa, iar janta a suferit doar o zgarietura minora (se vede doar daca te uiti atent si o cauti). Cand le pui pe aparatul de echilibrat o sa vezi daca nu cumva janta e ovala. Eu am avut la Passat una ovala, se vedea din ochi la aparatul de echilibrat dar cu cauciucuri good-year nu vibra/batea nimic dar probabil uza cauciucul neuniform Link to comment
ASIMO Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 1- dupa cum ai aflat, placerea moderatorilor e respectarea regulamentului forumului; Ma bucur! Placearea e si a mea! 2- circulatia pe drumurile publice se face insotit de un certificat de inmatriculare unde, la pozitia 20 (dimensiunea anvelopelor), este completat un indicativ din documentatia de omologare a masinii. Nerespectarea lui este sanctionata de catre Codul Rutier. Asa ca, nu numai ca nu te lasa sa modifici diametrul la janta, dar nici macar dimensiunile pneurilor. Ratiunea acestei masuri rezida din siguranta circulatiei. Asa ca, daca nu te gandesti la tine, macar ai grija de ceilalti; Iarasi, ceea ce zici tu e perfect corect. Problema se pune ca eu sustin ca schimbatul jantelor nu este "ilegala" (am fost inclusiv la RAR sa intreb) atat timp cat se modifica si talonul! Recunosc ca felul in care m-am exprimat a creat impresia de "ilegalitate" si imi pre rau. Atata vreme cat o dimensiune de janta/cauciuc e omologat pt. o masina tu te poti duce la RAR si schimba talonul (musai). Daca nu este omologat, iti poti incerca norocul (daca ai timp/ bani/ rabdare) sa faci tu omologarea. Dar s-ar putea sa nu primesti omologarea, deci... s-ar putea sa dai bani aiurea pe jante... totul tine de RAR! - Daewoo Kalos 2006 este alta masina, omologata cu roti de 15". nu stiu cum se accepta o omologare in Romania, dar sunt sigur ca daca din punct de vedere tehnic Kalos 2006 = Kalos 2005 ai mari sanase sa se accepte omologarea si pe 2005... dar probabil iti trebuie muuuuuulta rabdare si un pic de noroc. Link to comment
Satori Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 In caz ca se mai intreaba cineva, ceva: 2.6 Se interzice şi se sancţionează conform punctului 6.1 introducerea mesajelor care conţin: ... - mesaje ce au scop de a atrage atenţia moderatorilor asupra unor mesaje din forum (aceste notificări se trimit către un moderator sau administrator STRICT PRIN MESAJ PRIVAT) Link to comment
Lucian79 Posted May 8, 2006 Author Share Posted May 8, 2006 Stie cineva ,daca si cum, se pot scoate afara aeratoarele de pe Kalos ? Se trage de ele, sau trebuie desfacut ceva pe-acol' Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now