body Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 alx ai partial dreptate , adica sunt repere aduse din Koreea si repere fabricate in Romania si toate se asambleaza la Craiova . Link to comment
alx Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 ezact dar cele care dau fiabilitatea NU sunt cele made in ro ci celelalte. Tot aici se vede si gradul de tehnologizare, nu? Link to comment
aztec Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 (edited) hai sa o luam babeste... fabricam pt gm sau daewoo motoare si cv? asa auzisem.. am asamblat masini? statul a cumpasat sau cumpara fabrica fara a avea ceva discutii aprofundate , numai asa ca sa se afle in treaba? basescu s-a dus in america? despre vizita in america , de pe siteul oficial al presedintiei ".............voi da o atenţie deosebită întâlnirii cu conducerea „Ford” interesată în realizarea unei investiţii în România, ca de altfel şi „General Motors”. Vă mulţumesc!” Departamentul de Comunicare Publica 13 Septembrie 2005" Edited September 14, 2005 by aztec Link to comment
tolin Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Daca Chevrolet (GMC) s-ar baga la Craiova, Renault ar avea un concurent prea serios in coasta. Cred ca pana anul trecut s-au facut presiuni mari. Cum poate fi presat AN, ca asta castiga si din neprivatizari ? Poveste despre care nu s-a discutat niciodata. Inca o dovada ca ziaristii sunt urechisti si daca nu primesc informatii de unde trebuie, pe ei nu-i duce mintea sa amusineze urma. Link to comment
FLEX Posted September 14, 2005 Author Share Posted September 14, 2005 Stie cineva EXACT ce caroserii se preseaza la Craiova? Matiz sigur nu. Asta cu nivelul tehnologic e cam imbirligata, mai degraba putem vorbi de gradul de automatizare de la Craiova, care e bunicel, generind si flexibilitate mare a liniei tehnologice, nu trebuie sa bagi bani ca nemincatul ca sa faci Fiesta pe linia de Matiz, de exemplu (plus ca din ce am vazut eu prin poze pe acelasi flux tehnologic intra si Cielo si Matiz si Nubira, dar poate ma insel). In rest, uzinele de motoare si cutii de viteza produc independent respectivele agregate si nu cred ca au fost scaderi de fiabilitate la aceste repere fata de cele importate. Link to comment
alx Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Ford ar fi un investitor bunicel... Dar nici astia nu sunt recunoscuti ca producand calitatea nemaipomenita... Asta in Germania dar daca vor produce la noi... Link to comment
body Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Mda , nici eu nu am auzit a fi probleme la Cv sau motoarele fabricate in ro. Problemele au fost la alte repere cum ar fi , amortizoare , casete directie ceva echipamente electronice curele etc , care din cate stiu eu nu-s facute de Daewoo! Link to comment
Tommy Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 @flex putine amanunte aici: http://www.rodae.ro/daewooauto/engines.php http://www.rodae.ro/daewooauto/press.php Link to comment
ovi_jer Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Acum 2 zile au anuntat soarta DWAR.Statul va cumpara pachetul majoritar al uzinei de la koreeni in decurs de o luna apoi o va revinde. Sant interesati concret cei de la ford,o firma europeana si un a koreana. Link to comment
Mircea Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Sant interesati concret cei de la ford,o firma europeana si un a koreana. firma europeana sper sa nu fie renault [-O sincer mi-as dori Hyundai la Craiova sau de ce nu Chevrolet-Daewoo ( ) Dar as prefera Hyundai. Link to comment
masterbobs Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 (edited) ford a renuntat...sursa este sub acoperire partea rea a lucrurilor este ca renaultu'vrea subansamble si cutii de viteze si are mari sanse de reusita... pacat PS: ar mai fi de adaugat ca ULTIMUL vapor cu piese din Korea a ajuns...si este pe bune ultimul (aceeasi sursa) ...cine mai vrea un daewoo nou mai are foarte putin timp de ales... Edited September 15, 2005 by masterbobs Link to comment
body Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Da Doamne sa nu fie Renaultul ca eu nu-i sufar pe astia ! Prefer Fordului de departe Hyundai sau GMDat! Galbejitii astia sunt seriosi( parerea mea). Link to comment
aztec Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 si pt piese de schimb? Link to comment
FLEX Posted September 15, 2005 Author Share Posted September 15, 2005 Nu va mai panicati cu piesele de schimb, cit timp exista cerere pentru ele se va gasi cine sa le aduca; probleme pot aparea doar pe partea de garantie (intirzieri, tergiversari, etc.). Bine ca s-a sfirsit, asteptam un nou inceput ... oare s-or prezenta la SIAB? Link to comment
artanis Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Nici un Hyundai Getz nou noutz, la pretul din Coreea nu mi-ar displace Link to comment
Gica Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Pai se pare din ceea ce spuneti ca s-a oprit fabricarea celei mai ieftine masini de la noi din tara, adica Matizul. Gresesc ? Nu. Ar trebui repede si degraba produs alt model de clasa mica acolo, ca acum chiar nu mai exista alternativa la Dacia. Link to comment
diesel Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 La naiba, şi eu care pusesem ochii pe un matiz. Am citit tot topicul ăsta şi cred că trebuie să stau pe tuşă până mă lămuresc dacă merită sau nu o astfel de achiziţie. Dacă se întrerupe producţia, preţurile vor scade dramatic la second hand, chestie care nu-mi convine. Link to comment
aztec Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 nu neaparat, la solenza nu e asa, la tico a fost la fel Link to comment
diesel Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Văd exemplul oltcit. Acum piesele sunt în majoritate din ce le-a rămas pe stocuri. Unele s-au epuizat, altele sunt foarte ieftine dar aproape epuizate. (şi) Din cauza asta preţul acestor maşini este cât este. Să nu uităm că ultimul oltcit a ieşit de pe poarta uzinei în 1995, deci acum 10 ani. Deşi legea obliga la garantarea furnizării de piese timp de 10 ani vă pot da exemple de piese care nu se mai produc de ani buni. Şi piese importante. Link to comment
aztec Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Chiar daca stia ca va pierde licenta de comercializare Statul roman a tergiversat salvarea uzinei Daewoo de la Craiova Vineri 16 Septembrie 2005 Peste doar cateva saptamani uzina Daewoo de la Craiova nu va mai avea dreptul de a comercializa modelele pe care le avea pana acum in productie deoarece nu va mai detine licenta necesara din partea grupului american General Motors. "Prelungirea licentei de comercializare in acest moment este un lucru destul de complex. Cei de la General Motors au comunicat ca ar fi de acord cu acest lucru cu conditia ca licenta sa fie solicitata de statul roman. Statul roman nu este insa proprietarul Daewoo Craiova", afirma ministrul Economiei. "Noi detinem doar 49% din companie, iar restul este al partii coreene. Asa ca mai intai trebuie sa preluam participatia partii coreene", a explicat recent ministrul Economiei si Comertului, Codrut Seres. Acesta a omis sa spuna ca statul roman a pierdut luni in sir cu diverse probleme procedurale si negocieri sterile, lasand problema uzinei de la Craiova in asteptare Negocieri pe termen lung Mai precis, chiar daca problema licentei de comercializare era cunoscuta de multa vreme, statul roman nu s-a grabit sa preia participatia coreeana. "La inceputul anului, cand s-a schimbat echipa de conducere la Ministerul Economiei si Comertului, mai multe saptamani au fost consumate cu schimbarea vechilor membri ai comisiei de negociere, mosteniti de la precedenta guvernare. Ulterior, lucrurile au trenat destul de mult", au explicat surse apropiate negocierilor. Oficialii Ministerului Economiei au avut in primele luni ale anului o serie de intalniri cu reprezentanti ai companiilor interesate sa preia uzina de la Craiova dupa ce statul roman redevine proprietar. "De fapt, in carti au fost cei de la Ford, doritori sa preia o capacitate de productie existenta intr-o tara care in scurt timp devine membra a Uniunii Europene. Solutia de rezerva a fost chiar General Motors", au explicat aceleasi surse. Intre timp, negocierile cu partea coreeana au continuat in ritm de melc. "Periodic, mai aparea cate un personaj care anunta ca el este creditorul unic al uzinei de la Craiova, de la care are de recuperat cateva sute de milioane de euro", au mai aratat sursele citate. In cele din urma statul roman si partea coreeana au cazut de acord sa apeleze la un consultant independent care sa stabileasca valoarea de piata a fabricii de la Craiova. "KPMG Germania a facut un raport de evaluare care a stabilit o valoarea de aproximativ 70 milioane de euro pentru intreaga fabrica, care este privita ca o societate in lichidare", a confirmat, la inceputul lunii august, ministrul Economiei, Codrut Seres. El a precizat ca partea romana va cauta, dupa rascumparea partii sale, un investitor care sa pastreze pentru o perioada limitata 20-30% din productia actuala a fabricii, timp in care sa instaleze o noua linie de asamblare. Problemele sociale, amanate Chiar daca posibilele probleme sociale generate de eventuala inchidere a fabricii sunt una dintre principalele motivatii pentru care statul roman se straduieste sa rascumpere fabrica de la Craiova, ele nu sunt asteptate prea curand. "Chiar daca se pierde licenta in octombrie, problemele sociale vor aparea abia dupa ce nu vor mai fi bani pentru salarii. Fabrica mai are insa bani in conturi. Asa ca situatia va trena o vreme", au explicat sursele apropiate negocierilor. Estima-rile arata ca, gratie celor cateva zeci de milioane de dolari din conturile fabricii, probleme la plata salariilor ar putea sa apara cel mai devreme in primavara anului viitor. Neclar este ce se va intampla cu plata componentelor livrate intre timp de General Motors pentru asamblarea masinilor. "In consiliul de administratie de la Craiova sunt trei coreeni si doi reprezentanti ai partii romane. Cand e vorba de plata unor subansamble, reprezentantii partii romane spun sa fie platite de catre General Motors, iar coreenii catre nu se stie care societate Daewoo. Inevitabil se ajunge la blocaj". Un articol de Daniel Popa www.romanialibera.ro Link to comment
tolin Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Cate inexactitati intr-un biet articol ! Vad ca tinta e gurvernul actual si nu cei care au facut contractul de privatizare (guVotcaroiu). Din Octombrie inceteaza doar contractul de livrare de piese coreene pentru Cielo. Cine stie cate kituri mai sunt pe stoc? Celelalte modele merg mai departe, iar productia de baza sunt motoarele si cutiile de viteza. Asa ca cel care se inchide ar trebui sa fie acest asa zis ziarist, pentru dezinformare. Link to comment
ticodriver Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 fftopic: @tolin: avand in vedere ca articolul a fost publicat in Romania Libera, putin probabil ca intentia autorului sa fi fost de a apara guvernarile pdsr-iste in dauna actualei guvernari. Problema se pune altfel: de ce abia acum a inceput sa se agite statul roman, din moment ce falimentul daewoo a avut loc acum 3-4 ani!? Link to comment
tolin Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Poate cineva a fost co-interesat (ou-interesat) ca reno sa nu aiba un concurent pe piata romaneasca. Link to comment
aztec Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 Compania Ford interesata de Daewoo Craiova Grupul Ford ar putea participa alaturi de General Motors la o noua privatizare a companiei Daewoo Craiova. Afirmatia a fost facuta la intalnirea pe care presedintele Traian Basescu a avut-o la Detroit cu W.Ford Jr., directorul Ford. Acesta a declarat ca grupul sau este interesat sa investeasca in Romania si a fost placut surprins sa afle ca la noi in tara mai circula vechile modele Ford. www.hotnews.ro Link to comment
aztec Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 din discursul dde la aeroport traian basescu: Mesajul meu la Compania Ford a fost că investiţia în România, pe care ar intenţiona eventual să o facă este bine-venită, necesară şi dorită în România, la fel cum orice altă ofertă de investiţii în România, în industria automobilului pentru uzinele de la Craiova, pentru Braşov, eventual Camioane, este bine-venită. Întâlnirea pe care am avut-o cu proprietarul concernului Ford a fost în această direcţie a stimulării prezenţei companiilor, la fel cum procedez şi cu General Motors şi cu Renault şi cu orice altă companie care ar dori să investească la Craiova, la Braşov sau la Aro Câmpulung. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now