Jump to content

Probleme Cu Bateria - Tico


Recommended Posts

am avut montata pe tico o baterie de dacie, iar acum 2 zile am schimbat bornele si am montat baterie originala de tico (noua). am un mp3 player si un amplificator de subwoofer de ~200w...bateria de dacie m-a tinut binisor cu aceeasi instalatie, n-am avut probleme pana de curand, cand a trebuit s-o schimb ca nu mai facea fata la volum mare (de sunet). am mers aproape 2 zile cu noua baterie si a inceput iar sa faca figuri, la volume mai mari de 45 se opreste mp3-ul (volum posibil 0-62); cu bateria de dacie puteam sa dau la maxim (62) si nu se oprea...

inca o chestie, mp3-ul se opreste mai ales in momentul cand apas frana, iar daca mai sunt si cu farurile aprinse se opreste si la volume mai joase...sa fie de la alternator sau de la baterie? sau de la vreun scurt-circuit?

Link to comment

Fa si tu un calcul: abstractie facand de orice alt consumator de pe masina, aia 200W ai tai scot din bateria de 35Ah, cu un randament bun (global ~ 50%), cam 33A. E clar ca ai nevoie de o baterie mai mare si implicit un alternator pe masura. Adica, nu mergi tu 16 h incontinuu, cat descarci pe loc intr-o ora. Asa ca nu mai incerca, bateria trebuie incarcata pe redresor si daca ai adus-o sub 9V, poti s-o arunci. Intr-un cuvant, te-ai intins mai mult decat ai plapuma.

Link to comment

pai cum, bateria originala de tico nu puate mai mult de 35a? (nu m-am uitat pe ea)

dar la altii cum se puate? stiu mai multe persoane care au statii puternice si nu au probleme cu bateria...originala.

bateria de 45 a (de dacie) se incarca bine la alternatorul de tico? dupa cum am zis, nu am avut probleme juma de an cu ea...dar cand a murit, a murit...

Link to comment

Ai fire groase de peste 2mm trase la mp3 sau ai lasat instalatia originala? DAca ai fire subtiri, respectiv alea care veneau la radioul original acolo e problema. Bateria mea de tico veche de 3 ani tine bine si am avut si doua puteri pe ea la un moment dat adica o statie de vreo 200W care e si acum inca una de 4x20 cd player si multe luminitze...totu e sa nu asculti la volum inalt mult cu motorul oprit.

Link to comment
  • 3 months later...

Si a mea se cere schimbata (Ochiul magic negru, invarte demarorul din greu). Cine ma trimite undeva la sigur pentru o baterie noua Delkor sau Varta la un scor pana in 2mil ?

Link to comment

Exista doua modele de baterii Varta pt. Tico cu borne mici: una normala cu intretinere 35 amp, capacele pe unde completezi cu apa distilata daca este nevoie etc etc si care costa 1.500.000 si inca un model numit Asia Dinamic la aceleasi dimensiuni insa 40amp fara intretinere cu pastile de argint care costa 1.800.000 . Exista un magazin VARTA fix intre iesirile de la metrou ale statiei Stefan cel Mare!

Edited by SORAN
Link to comment

Conteaza foarte mult si cum o exploatezi...la temperaturile de afara ar mai trebui luata pusa la redresor daca nu se merge zilnic cu masina sau daca mergi si cu faruri si cu dezaburitor si aeroterma iar drumurile sunt facute in trafic in oras...

Link to comment
Varta Asia Dinamic am si eu de un an - ieri deja a trebuit s-o schimb :wallbanger: ca nu am avut timp cand am luat-o sa-i fac garantia - asa ca nu va recomand.

A costat 1,65 mil anul trecut in ianuarie.

 

Sigur ai probleme cu instalatia alectrica (vreun scurt ceva) ca nu are voie ca dupa un an sa cada. Eu am O varta veche de 5 ani si inca mai merge. Face figuri acum cand e foarte frig dar in rest se descurca. Daca mai mergi si pe distante mici cu multe porniri se mai duce din durata de viata...

Link to comment
Exista doua modele de baterii Varta pt. Tico cu borne mici: una normala cu intretinere 35 amp, capacele pe unde completezi cu apa distilata daca este nevoie etc etc si care costa 1.500.000 si inca un model numit Asia Dinamic la aceleasi dimensiuni insa 40amp fara intretinere cu pastile de argint care costa 1.800.000 . Exista un magazin VARTA fix intre iesirile de la metrou ale statiei Stefan cel Mare!

 

 

Azi sper sa gasesc juma de ora sa dau o fuga pana acolo in jurul pranzului si va raportez exact preturile actualizate si conditiile de cumparare de la acel magazin.

 

BTW, e vreo procedura speciala cu bateriile noi ? Mi-o da gata incarcata buna de pus pe masina sau trebuie pusa pe un redresor inainte ? Eu habar n-am pentru ca va fi prima baterie noua cumparata. Spuneti-mi si mie cum se procedeaza.

Link to comment

Intra-adevar la uciderea Vartei am si eu o parte de vina - am uitat asta-vara cateva ore farurile aprinse :> ; da aia coreeana m-a tinut 5 ierni si am uitat si la aia de cateva ori aprinse luminile;

La bateria asta noua de am luat-o ieri i-am facut garantia - deci se pare ca alernatorul incarca corect.

Partea buna e ca acum am o Varta de rezerva - dupa ce am tinut-o toata noaptea pe redresor e OK.

Link to comment

Eu am un Fulmen 35A luata din Praktiker. M-am dus cu masina am scos baterie pe care la cumparare am predat-o (iti da ceva reducere :) ) am luat bateria noua am pus-o pe masina si totul a fost ok. Dupa acea am facut vrea 3-4 patru ture prin cartier cu masina un pic mai turata fara consumatori electrici sa faca cunostinta cu alternatoru :D

Edited by AAdorjan
Link to comment

deci, din pdv al performantelor sa iau fulmen intense 50 ah 540 a parca la 130 ron sau sa iau varta de 40ah la 180. mentionez ca am ceva consumatori: 2 statii 100 w rms din si 120 rms din ( una era cotata la 240w si una la 400w, dracu sa ii ia cu cotatiile lor) dar ambele mosfet si un mp3 tot mosfet si cam atat fata de std. bateria actuala a pornit ieri la a doua cheie, deci nu cred ca e dusa, dar face figuri cu muzica, nu se opreste dar nici bine nu ii este...

 

p.s. unde naiba sunt puse pastilele alea de argint si la ce ajuta?

Edited by tico_RS
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...