strumfuadi Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 tico RS, la ce consumatori ai... iti trebuie condensator clar! Link to comment
tico_RS Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 sunt putin off-topic, dar... am citit pe un site, dietz, parca, si spunea ca un condensator nu te scuteste de nevoia de a avea si un acumulator suficient de capabil si ca doar condensatorul nu face minuni... si in plus mai citisem tot aici pe forum cum ca mai bine cumperi un acumulator mai mare si iesi mai ieftin decat condensator... in alta ordine de idei, am pus pe supernova o baterie fulmen intense de 75 ah si s-a cunoscut pana si la intensitatea becurilor de pozitie, si la muzica si la pornirea de ieri cand nici nu se sinchisea ca e uleiul magiun... deci: varta aia cu pastile de argint e mai capabila ca fulmen asta sau e frectie? adica sa ma bazez pe parametri care sunt in favoarea fulmen sau pe pastilele alea? sunt asa de insistent deoarece diseara vreau sa ma duc la metro si am deja o baterie de schimb in portbagaj... Link to comment
remix Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Whoaaa, cum ai luat tu Shenck cu 160 RON ??? Eu am fost la magazinul ala de pe Stefan cel Mare si am dat 180RON pe ea cu predarea bateriei vechi. Apoi m-am dus pe Masina de paine pentru aplicarea garantiei. Daca stiam ca acolo se face si vanzare, daca vedeam postul tau mai devreme... faceam si eu economie de 20 RON. Deci de azi am si eu baterie Varta Asia Blue Dynamic de Tico. Exista si versiunea de Matiz, cu bornele inversate. Aveti grija cand cumparati. Link to comment
Shenck Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 pai intii m-am oprit la un mos pe linga ideb care cerea 1.9 mil, da mi-a zis ca sa imi fac garantia la firma de pe str masian de piine, asa ca am plecat direct acolo. Link to comment
okazii20ro Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 care este bateria cu cel mai mare amperaj care se potriveste in lacas (ca si dimensiuni), pentru tico? (bornele nu cred ca sunt o problema de schimbat) Link to comment
dreaQ Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 (edited) Nu sunt sigur dar parca Varta Blue Dynamic de 44Ah (207/175/190) sau Silver dymanic Asta este de 55 Ah si dimensiuni 242/175/190. Edited March 1, 2007 by dreaQ Link to comment
el cid Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Am vazut ca avem membrii priceputi in electro . Va rog sa-mi explicati daca pot aparea probleme la alternator , sau alte componente ale sistemului electric , eu avand in acest moment o baterie Varta de 55 ah . Sa o pastrez sau pot sa incep cautarile dupa ceva 35 - 45 ah. Precizez ca am inlocuit originala prin noiembrie. Multumesc Link to comment
el cid Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Ok ! Mersi mult de raspuns. Poate dai mai multe detalii , de ce si cum , ca sa se stie mai multe despre problema . Link to comment
ToPser Posted March 19, 2007 Share Posted March 19, 2007 Alternatorul de Tico face fata cu succes si la baterii mai mari din punct de vedere al capacitatii, la Tico limitarea vine de la spatiu ! >- Link to comment
andrei_xxl Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Nu e "Problema electrica - Tico si Matiz", dar va intreb si io o chestiune : Vreau sa iau pentru ticalos un acumulator de 45 in locul celui vechi de 35. Va fi vreo problema cu alternatorul? (eu stiu ca e de 50) Va fi mai "stresat"? Link to comment
Kinetix Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 andrei, tu compari cainii cu pisicile? - 35 sau 45 sunt Ah (Amperi ora) ce reprezinta capacitatea bateriei. - 50 sunt A (Amperi) si reprezinta intensitatea maxima a curentului pe care il poate debita alternatorul. Nu cred ca e vreo problema daca iei o baterie avand o capacitate mai mare. Se va incarca la tensiunea nominala un pic mai greu, mai ales daca mergi cu tot felul de consumatori electrici porniti. Insa te va ajuta foarte mult la pornire la rece. Ai grija sa incapa in cutia aia de protectie. Succes! Link to comment
andrei_xxl Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Multumesc de informatii...eu chiar incurcam cainii cu pisicile Link to comment
alx Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Iti spun eu, nu incape. Dar cu instalatia electrica in regula nu ar trebui sa ai probleme cu bateria de 35Ah. Link to comment
andrei_xxl Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Vreau sa cumpar acumulator nou pentru ca alaltaieri a fost zapada la greu si am lasat-o ~24h undeva afara. Cand am pornit-o, ralantiul scazuse destul de mult si daca nu o sprituiam cate putin ar fi murit. De asemenea mi se aprinsese foarte, foarte putin martorul de la baterie, se vedea doar pe intuneric. M-a tinut asa pana acasa, respectiv 5-6 km, cu caldura blana si faza scurta. De ce nu s-a stins? Asta inseamna ca e topita bateria sau alternatorul nu imi mai incarca cum trebuie? Sau a fost pur si simplu de la pornirea la rece? @alx Daca va fi sa iau acumulator mai mare, il voi baga mai intai in locasul lui, sa vad daca se potriveste. Link to comment
ToPser Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Merg si acumulatori mai mari (45 A/h de exemplu) dar trebuie sa renunti la cutia de plastic si sa confectionezi alta tavita de tabla ,eventual schimbate bornele ! Link to comment
danker62 Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Va rog frumos sa-mi dati si mie un sfat, vreau sa-mi pun pe Ticalos o baterie de 40Ah, am gasit Varta si Bosch, au aceeasi perioada de garantie (2ani), au cam acelasi pret (cam 190Ron) nu stiu de care sa-mi cumpar Link to comment
Pedala Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Fara nici o explicatie eu as alege Varta. Imi inspira mai multa incredere Link to comment
el cid Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Varta forever ! 7 ani pe-o Dacia. Link to comment
neghi Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 (edited) ALTERNATORUL e de vina daca se aprinde martorul de la baterie in mers.De ce ai mai multi consumatori in functiune d-aia lumineaza mai puternic si daca-i opresti pe toti s-ar putea sa se stinga.Du-te la un electrician bun sa iti zica exact ce s-a defectat in alternator(se pot schimba si piese din el sau repara- eu am schimbat toate consumabilele din alternator cu mai putin de 2.000.000) ca unu nou era 4 000 000 si sunt 2 tipuri de alternatoare si poate nu iei ce trebuie.Iar baterie poti sa pui si de 45A, mai mare n-are rost ca e prea voluminoasa si iti imbatrineste instalatia electrica.Si daca pui d-aia de 45A sa turtesti marginea de la farfuria pe care sta bateria ca io cand am pus prima oara baterie d-asta, n-am stiut si s-a taiat in fund si nici la garantii nu o schimba sparta.Si sa mai pui si ceva izolator termic intre baterie si furtunul ala gros care vine de la radiator ca s-ar putea sa iti fiarba bateria (la vara sigur clocoteste daca nu pui) Edited December 21, 2007 by neghi Link to comment
danker62 Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Mi-am luat in Decembrie,o baterie Varta asa cum m-ati sfatuit, are 40Ah, intra perfect in locasul special(chiar un pic mai mica ~5 latime si lungime) am dat 110Roni si am lasat-o pe aia veche, altfel mai dadeam 20roni, deasemenea mi-au si verificat instalatia de incarcare pt garantie tot acolo(2ani)pun si o poza si... ce sa zic? va multumesc pt sfat. "> Link to comment
poe Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 Salutare, Acumulatorul meu de la tico are ochiul acela magic culoarea neagra si asta-iarna dupa vreo 5-6 zile de nepornire nu a mai dat semne de viata, am pornit cu cabluri, am mers in ziua aceea 5-6 km apoi a stat pana seara si a pornit la limita. Am bagat bateria la incarcat o noapte si am repus-o pe masina, "ochiul" e tot negru. Acum masina merge zilnic si deocamdata nu am probleme dar cred ca bateria e pe duca si nu mai apuca iarna ce vine. Ieri am fost in Selgros si am vazut niste acumulatori HEXA speciali pentru tico sau matiz aveau coduri diferite, difereau bornele unele erau cu + - altele cu - +. Pretul super rezonabil, 130 ron, sunt bune de ceva? Am vazut ca Varta sau noile modele Bosch sunt peste 200 RON. Merita diferenta? Link to comment
Kinetix Posted June 18, 2008 Share Posted June 18, 2008 Nu stiu prea multe despre bateriile alea, dar cred ca e necesar sa verifici instalatia de incarcare de pe masina ta. Daca nu incarca cum trebuie, o sa-ti "omoare" si bateria cea noua pe care o vei lua. Toate cele bune. Link to comment
poe Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Am verificat instalatia de incarcare inca de atunci, functioneaza in parametri, daca nu ar functiona iti moare bateria in 3-4 zile sigur mai ales daca mergi si cu faruri aprinse. De vineri seara pana miercuri nu am miscat masina, si azi dimineata a pornit, deci bateria zic eu totusi ca mai tine, macar pana la iarna. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now