poe Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Am lasat-o 6 zile nepornita si gata, the batery is dead! Am incercat s-o pun la-ncarcat si redresorul intra in protectie la interval destul de scurt cu intermitenta, e clar, bateria e buna de aruncat, am masurat tensiunea pe baterie cu redresorul pus, cum ajungea la 12,8 volti, intra in protectie, scadea destul de repede la 12.2 volti, iar incarca la 12,8 iar se oprea. Link to comment
papie Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Apropo @Poe, bateria a fost fixata ferm in locasul sau pe tot parcursul utilizarii? Link to comment
poe Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Da, bineinteles, in suportul ei acolo. Ce conteaza? Link to comment
papie Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Pai..., modul in care se manifesta bateria (consum exagerat la incarcare = "scurt" intre elementi) asa ceva se poate intampla si la baterii mai "tinere" prin vibratii care fac sa se desprinda "pasta" de pe elementi, aceasta se depunde pe fundul bateriei scazand rezistivitatea. Bateriile bune (cicluri incarcare/descarcare putine) pot fi "resuscitate" printr-o spalare (la cele care nu sunt capsulate, deci la tine nu este cazul) si o schimbare a lichidului (acid+apa) dar, oricum nu o sa mai functioneze foarte bine si nici foarte mult timp. Link to comment
dragosvasiliu Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 mai foloseste cineva forumul acesta? sa stiu cada pot pune iste intrebari.. am un tico de curand achizitionat... Link to comment
ToPser Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Mircea lasa-l sa puna intrebari ! Asteptam ! Link to comment
4scorpion Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Salut , am si eu o nelamurire : ieri la pranz m-am dus sa pornesc Tico-ul din parcare , bag cheia si nimic , se auzea un fel de bazait de releu sub bord prin zona ceasurilor... belesc ochii mari de tot ( pe principiul asta nu mi se poate intampla cu masina asta....) si insist cu rezultate zero. Am mers 20.000km cu masina asta intr-un an , i-am lasat si farurile aprinse vara trecuta de-am descarcat bateria ( am incarcat-o si start din prima) , am mers toata iarna asta nenorocita cu minusurile ei ... ce dracu , poate sa cada bateria de la o zi la alta ? Bateria care este pe masina este o ZAP VECTER de 35Ah si 280A de 3 ani pe care am primit-o gata pusa pe masina , am luat-o in casa si avea peste 13V pe multimetru si pe incarcator s-a sus cam in 15-20 minute in zona lui 14V unde am decuplat incarcarea. Are ochi magic si era verde complet si clar, acum o scutur si din cand in cand se face alb becul "magic" , acum pun o intrebare de copil mic : masina asta , Tico, are probleme electrice specifice , adica cade releul de pornire sau de duce dracu vreo piesa cu regularitate si poate cauza scurturi pe sistemul electric ? Intreb asta pt ca am masini de multi ani si niciodata in viata mea nu mi s-a intamplat sa-mi cada o baterie de pe o zi pe alta , de fapt de seara pana a doua zi la pranz , adica in vreo 14 ore ! Toate bateriile anterioare pe celelalte masini dadeau o serie de simptome clasice (demaror mai "lenes"...) sau atipice (oprita ca si cum nu mai avea curent , pornit impins , functionat dupa aceea alte saptamani fara umbra de ezitare apoi reluat faza...) dar niciuna n-a crapat fara preaviz ! Acum ma duc cu ruleta la masina sa vad ce spatiu pot acapara sub capota poate pt o baterie de capacitate mai mare , eventual cu borne groase ca le micsorez cu cutterul de le sar fulgii. Ca o paranteza : pe Oltcit (cu alternator de 40Ah) mi-am pus o baterie Varta 70Ah AGM cu gel, a costat o galagie de bani , dar masina porneste linistita si dupa 2 luni de nefolosire si-n timpul asta tine si alarma si inchiderea centralizata , iar odata , acum 2 ierni , m-a scos dintr-o balta in care mi s-a oprit motorul, doar din demaror... deci sunt pt bateria supradimensionata fata de cea OEM. Acum caut pe net Varta sau Bosch cat mai mari ca si Ah care sa incapa in spatiul Tico-ului. Va tin la curent . Link to comment
4scorpion Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 (edited) Am verificat la un importator local ( Bucuresti) si-am gasit Varta Blue Dynamic cod :540 126 033 , 40Ah, 330A start ,borne subtiri, cu 245lei cu bateria veche la schimb. Maine ma duc s-o iau si-o montez. Edited July 22, 2010 by 4scorpion Link to comment
4scorpion Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Azi la pranz am luat o Varta Blue Dynamic de 40Ah si 330A curent de pornire. A fost 245lei cu bateria veche la schimb. Am fost la service-ul firmei respective sa-mi verifice incarcarea si sa-mi dea garantia. Aici avem o problema : tensiunea maxima de incarcare 13,70Vcc si minima 13,40Vcc. Minima a fost cu farurile aprinse , si ventilatorul pornit pe treapta 3 + AC. Daca-i trecea aluia prin cap sa pornesc si stergatoarele ( ca tot ploua afara ) si incalzirea lunetei cred ca mai cobora tensiunea un pic. Am primit revenire , daca vreau sa-mi dea garantie la baterie. Asa ca acum caut solutii de reparat / inlocuit releul regulator de tensiune de pe Tico. La Reprezentanta in Bucuresti nu-l mai au de ani buni... iar un alternator este 422lei ! Vad eu ce inteleg de pe forum , ca acum asta fac citesc si bag la cap, si poate o rezolv mai ieftin ! Link to comment
Uncle-Sam Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Hop si eu cu o problema. Mi-am luat baterie de 55Ah pt Ticozaur. N-au vrut sa-mi dea garantie pt ca imi incarca 13,5 cu consumatori si 13,7 fara consumatori. Tensiunea ramanea aceeasi si la relanti si turata. Am schimbat releul si puntea de diode. Am masurat iar (cu alt aparat) si surpriza...acum imi incarca 13,2 cu consumatori si 13,5 fara. Tensiune constanta si la relanti si turata. Pana sa ma bag pe sub ea sa masor direct pe alternator, aveti alte sugestii? Link to comment
Viktor Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Eu unul nu cumparem bateria fara garantie de la persoana respectiva, n-are el nici o treaba cum imi incarca mie alternatorul, in fine. Pina una alta, masoara alternatorul. Link to comment
augustinionut Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Bateria e cu garantie daca o cumperi noua, dar daca instalatia ta nu functioneaza nu ai cum sa te duci sa-i reprosezi vanzatorului... Link to comment
Dr.L Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Trebuie sa masori sa vezi unde ai cadere de tensiune pe fire. Incepe cu masele (pune o borna a aparatului de masura pe corpul alternatorului si cealalta pe borna de -). Asta daca alternatorul lucreaza cum trebuie (bobinele sa nu dea la masa si sa aiba ohmajul normal -aici te inspiri de la alte alternatoare daewoo). Si eu am cam aceeasi tensiune,desi de la borna alternatorului la baterie am ditamai firul...deci ori am pierderi pe masa ori alternatorul are ceva. Cand pornesc masina la rece,tensiunea e >14v Link to comment
Den Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Aceeasi tensiune si la mine.Cred ca ar trebui recablata toata masina.Extrem de proaste cablurile electrice la tico.Din fabrica.Iar "izolatia" lor arde foarte interesant.Testat. Link to comment
Dr.L Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 (edited) Eu o sa incerc asta,dar sa vad unde gasesc cablu calumea (gen de sudura,sa reziste la 85-100 de grade). + ca trebuie sa montez o cutie cu sigurante generale in compartimentul motor,sa nu am 6 fire pe borna de +,ca acum. Si mai trebuie sa dau bordul jos sa intru cu fire serioase in habitaclu Inca ma gandesc la ce sectiune sa folosesc,as merge pe 35mm^2,ca banuiesc ca 50 e deja prea greu de modelat+cositorit papucii. Edited July 23, 2010 by Dr.L Link to comment
Sam Chuck Yin Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Si eu am avut cam aceeasi problema ca si voi. Masurati tensiunea la iesirea din alternator si pe urma tensiunea la bornele bateriei. La mine, pentru a nu se inlocui cablurile, s-a tras un cablu de + de la alternator la + bateriei. Asta din cauza faptului ca nu mai faceau contact ca lumea din cauza ruginei. Link to comment
CatalinC Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 (edited) Hop si eu cu o problema. Mi-am luat baterie de 55Ah pt Ticozaur. N-au vrut sa-mi dea garantie pt ca imi incarca 13,5 cu consumatori si 13,7 fara consumatori. Tensiunea ramanea aceeasi si la relanti si turata. Am schimbat releul si puntea de diode. Am masurat iar (cu alt aparat) si surpriza...acum imi incarca 13,2 cu consumatori si 13,5 fara. Tensiune constanta si la relanti si turata. Pana sa ma bag pe sub ea sa masor direct pe alternator, aveti alte sugestii? uncle sam poate stia ala ceva,din cate am inteles eu la tico alternatoru nu poate mai mult de 50 Ah ,deci ai depasit limita alternatorului. Edited July 24, 2010 by CatalinC Link to comment
Dr.L Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 (edited) Nu incurca borcanele... Alternatorul da A,nu Ah. (intensitate vs capacitate) Poti pune si baterie de 100Ah pe tico daca vrei,singura diferenta e ca se incarca mai greu (daca o descarci). Daca nu o descarci,pentru alternator e ca si cum ar avea originala Edited July 24, 2010 by Dr.L Link to comment
ticolino1990 Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 salut! am si eu o intrebare: se poate pune o baterie mai mare de 40 amperi pe tico?pe mine ma intereseaza sa pun o statie de 500w.dak nu ar face fata alternatorul, ce baterie mi-ati recomanda sa nu am probleme prea mari cu alternatorul si cu incarcatul.multumesc Link to comment
bishnitzarul Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Eu pe matiz am schimbat bornele si am pus baterie de 45Ah. Link to comment
slim_daddy40 Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 de unde cumpar si eu o baterie la al meu tico...sa fie ieftina pana in 140 lei ca e saracie fratilor..pe site-uri gasesc cu 147 dar imi cer 39 lei pe montaj,... ) Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now