Abram Burel Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 (edited) Problema asta, probabil cunoscuta unora, a fost ridicata de unul dintre noi la intalnirea din seara asta si nu s-a gasit o explicatie pe loc. Deci, daca se arde una din sigurantele de la faruri (la Tico este o siguranta pentru "dreapta" si una pentru "stanga"), farul de pe partea aia e tot aprins, dar mai slab. De ce oare? Explicatia se gaseste in modul particular in care este realizat circuitul de faruri de la Tico si anume cam pe... dos. Comutatorul de lumini de la mai toate masinile din lume prelungeste + de la baterie (direct sau printr-un releu) catre becurile de interes, care pe de alta parte sunt conectate permanent la masa. La care ajunge + se aprinde, altele raman stinse. La Tico lucrurile fiind pe dos, adica becurile sunt conectate permanent la + prin sigurante, iar comutatorul le da masa chipurile la care trebuie. Din pacate, acest mod de conectare conduce la aparitia unui circuit "parazit" (verde) in cazul in care una din sigurante e dezafectata. Presupunand comutatorul pe faza de intalnire, cu siguranta dreapta scoasa, faza de intalnire stanga se aprinde normal, si odata cu ea, toate celelalte faze ramase in... serie. In consecinta farul din stanga va fi insesizabil mai luminos, iar cel din dreapta va fi "destul de "chior", ca o pozitie o idee mai puternica. Daca se trece pe faza de drum (permanent sau flash), farul din stanga isi va face datoria, iar celelalte faze vor gasi un alt circuit "parazit" si-si vor continua "agonia". Pe circuitul "parazit" este alimentat si circuitul becului indicator al luminii de drum de la bord (244 in schema), chiar pe faza de intalnire. Aceasta ar putea fi un indiciu al unei nereguli (presupunand ca nu observi ca lumina e cam "pandalie"), dar foarte probabil ca se va aprinde mult prea slab ca sa fie observat (becul nu primeste decat o fractiune din cei 12V care-l aprind in mod normal). Cam asta e! (nu stiu daca-i problema sau tutorial, deci mutati postul/topicul asta unde credeti ca sta mai bine) P.S.1 In desen A e situatia normala B e situatia faultata P.S.2 Faultul asta se comite doar la Tico (din cate am vazut scheme electrice la celelalte tipuri de Daewoo sunt in... favoarea naturii) Edited October 13, 2005 by Abram Burel Link to comment
VAXXi Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Am intalnit si eu situatia asta ... la o motocicleta. In manualele de instalare de la alarme exista de altfel o avertizare la inceput ca alarma este proiectata pentru automobilele cu "masa normala", iar in cazul in care masina are "masa inversa" (la consumatori este furnizat + permanent si - in functie de nevoie), sunt necesare modificari. Link to comment
Shenck Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 @Abram Burel: Multumesc! Chiar eram stresat de problema... Am dat de treaba asta incercind sa-mi montez buzzer-ul de faruri aprinse si nu am gasit unde sa il montez si sa functioneze. Connect the HEADLIGHT ALARM'S red wire to the instrument panel fuse terminal or the headlight fuse terminalConnect the HEADLIGHT ALARM'S blue wire to the stereo/radio fuse terminal or the windshield wiper fuse terminal Link to comment
SORAN Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 M-a intrebat Shenck si pe mine de problema respectiva insa nu i-am rasp la modu concret ca nu studiasem, stiam doar fenomenu si banuiam. Cat despre buzzer eu am zis asa: daca are doar doua fire unul trebuie legat la un plus de la lumina de bord sau de la pozitii si celalalt la firul care vine de la contactul de usa. Altfel la un avertizor cu doar doua fire nu vad cum s-ar putea monta. Ce a scris Shenck instructiunile alea in engleza nu prea se potrivesc. Sigur are doar 2 fire? Link to comment
Abram Burel Posted January 25, 2006 Author Share Posted January 25, 2006 (edited) Pentru cei ce au un far mai chior la Tico avem in desen localizarea sigurantelor "suspecte": - daca F1 e arsa sau nu face contact, atunci farul din dreapta va lumina slab - daca F2 e arsa sau nu face contact, atunci farul din stanga va lumina slab In general este suspect circuitul de alimentare cu +12V al farului care merge prost. Ca un remediu extrem (daca defectul e in forma de cablu) se poate trage un alt circuit printr-o siguranta de aceeasi valoare (15A) direct de la baterie (sau un alt loc unde avem +12V direct de la baterie). Edited January 25, 2006 by Abram Burel Link to comment
abaducu Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 Multumesc pentru poza Abramburel. Maine imi iau niste sigurante si le inlocuiesc pe cele care par mai dubioase (sper sa nu inghet degeaba si sa-mi rezolv problema cu farul) fftopic: Poate vad si eu drumul pe la Polivalenta mai bine ca joia trecuta era sa-mi rup masina in 2 prin niste bolovani Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now