Jump to content

Probleme Tractiune Pe Timp De Ploaie


Recommended Posts

Nu stiu daca s-a mai discutat in alt topic despre problema asta. Eu nu am gasit asa ceva. Daca mai exista altul, rog sa fie sters.

 

Matiz E3 AC. Cauciucuri EcoContinental. 10k Km.

 

Pe timp de ploaie, fara vant din fata, masina nu vroia sa traga mai tare de 110 Km/h. Motorul foarte turat (dupa zgomot), si accelera foarte greu dupa 100. Chiar si cand coboram o panta, nu a vrut sa sara de 110.

In conditii normale, dupa 100, accelereaza destul de usor pana la 120, mai ales cand cobor pante.

Dupa ce am trecut de zona in care ploua, pe carosabil uscat, masina a inceput sa traga normal (accelera fara probleme la 120).

 

S-a mai confruntat cineva cu problema asta? E normal ca pe carosabil umed (tin sa precizez ca era o ploaie mocaneasca, nu torentiala; carosabil umed, nu cu balti sau pelicula de apa) capacitatea de tractiune a masinii sa fie afectata in asa masura?

 

Problema asta poate fi de la cauciucuri (tipul lor, marca..) sau din alte cauze?

Eu suspectez cauciucurile, deoarece motorul se tureaza, dar degeaba.

Link to comment

Dacă într-adevăr nu aveai alţi consumatori , greutate sau nu urcai un deal o oarecare pierdere de putere este absolut normală deoarece automobilul înaintează mai greu trebuind să "taie" apa şi mai apoi să o evacueze rezultând un aport suplimentar de energie . Desigur că poate avea o influenţă mare şi profilul anvelopei sau presiunea.

Oricum nu văd un alt motiv pentru comportamentul acesta.

Link to comment

Exista anumiti factori (meteorologici, altitudine, aer rarefiat) care influenteaza destul de mult comportamentul masinilor. Poate ploaia a fost o coincidenta, poate tocmai ploaia facea ca aerul sa nu fie "de calitate", iar motorul mic al matizului sa simta asta... nu stiu ce sa zic, dar in anumite zone montane este prezent acest fenoment.

Link to comment

Presiunea in cauciucuri era 2,1. Am fost la o vulcanizare cu 1 saptamana inainte, nu mai verificasem presiunea de 3 luni de cand am masina.

 

Intrebare pt tolin_afc.

Masina are 10k Km. Vineri sunt programat la revizie. Sa le solicit lor sa execute procedura de reset a ECM, sau sa o fac eu?

Link to comment

Eu tind sa cred ca la tine e vorba de microderapaje, avind in vedere starea drumului (mizga, nu pelicula de apa). Pe mizga aderenta este minima si la mine, nici nu se compara cu pinza de apa.

Link to comment

Pt tolin_afc, daca mai are timp de mine.

 

Am citit si eu prin manualul de service de procedura reglarii vitezei de mers in gol. (capitolul 1F-16)

Nu inteleg la ce se refera pasul 1. "Actionarea motorului cu ajutorul demarorului pt scurt timp si apoi intreruperea contactului de aprindere".

 

Procedura se face cu motorul rece, s-au la temperatura de functionare?

Cum fac practic dupa ce scot siguranta Ef19 pt 10 secunde? Cum pornesc motorul?

 

E necesara procedura de reinitializare IAC? (sincer nu stiu cum s-ar face si asta; nu am inteles exact, prea multe opinii in topicul respectiv).

 

Ce se poate intampla daca procedura de invatare a ECM nu iese, pot avea probleme cu garantia?

 

Multumesc pt viitoarele sfaturi.

Link to comment

Nu te baga in IDLE LEARN PROCEDURE, ca n-ai nevoie, nu te-ai plans de pornire grea sau instabilitate la ralanti. Doar scoti siguranta aceea pret de un schimb de filtru de aer, o pui la loc, pornesti motorul si-i dai bice. Daca ai nevoie mai la iarna si de I.L.P. iti explic in detaliu.

  • Like 1
Link to comment

Multumesc mult pt sfaturi/informatii.

 

Sincer am avut de cateva ori probleme cu relantiul, motorul dadea sa se innece dupa cheie. (dimineata, cand era rece). Nu stiu daca problema e permanenta, de obicei dupa cheie, plec de pe loc fara ca motorul sa ajunga la temperatura de functionare (dimineata sunt cam grabit).

 

O sa mai urmaresc comportamentul.

Link to comment

La treaba cu muritul dupa cheie daca il pui in sarcina e valabila pentru mai toate masinile. Ai si tu putintica rabdare, macar 30 de secunde sa se lubrefieze macar daca nu chiar sa capete putina temperatura. Si la mine face la fel cand plec prea grabit de acasa.

Link to comment

Ma refeream la faptul ca motorul da sa se innece dupa cheie, fara sa apas pedala de acceleratie, cu schimbatorul la punctul mort.

Pt putin timp (maxim 1-2 secunde) motorul are turatie mica si tremura destul de tare; dupa care se tureaza singur (ceea ce e normal). Cu toate astea, daca nu accelerez eu, masina trepideaza putin pana creste temperatura motorului.

Link to comment
  • 3 weeks later...

E normal sa traga putin mai greu cand asfaltul este ud , iar daca ploua rau si filtrul de aer este cam dus , se imbiba cu vapori si trage mult mai greu aerul prin el . Trasul mai greu am patit-o si la Dacie ( s-a mai rezolvat odata cu schimbarea anvelopelor pe fata de la Barum la Sava , ca erau cam duse si nu din placere ) . In principiu conteaza foarte mult profilul anvelopei !!!

Link to comment

"motorul foarte turat" asa cum bine a mai spus cineva te aflai la limita aderentei, cu alte cuvinte aparuse fenomenul foarte periculos numit acvaplanare. Cred ca ai avut mare noroc ca nu s-a intimplat un accident de circulatie care putea fi foarte grav. Conform legilor fizici, la masinile cu greutate mica se instaleaza mai usor si la viteza mai mica acest fenomen care poate fi amplificat si de niste pneuri cu un desen al benzii de rulare care nu permite evacuarea rapida a apei dintre pneu si suprafata de rulare

Link to comment

Inclin sa cred ca e de la filtrul de aer care e cam plin de praf. Probabil la umezeala trece mai greu aer prin el. Din pacate nu l-am ascultat pe Tolin sa schimb filtrul si sa resetez ECM-ul. Am fost foarte ocupat. Am vazut ca nici aia din service nu l-au suflat la revizia de 10K (trebuia sa scot filtrul si sa le dau peste nas - mecanicii au zis ca l-au suflat).

Despre acvaplanare, nu cred ca era cazul. Am mentionat ca era doar umed carosabilul. Daca ploua mai zdravan, nu incercam eu sa vad daca/de ce nu trece de 100Km/h.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...