Lucian79 Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 De ce-o fi facand doar pe stanga spate ? Si la mine face Link to comment
Mircea Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 2 posibile motive: 1. Matrita usii defecta - tinand cont ca e vorba de probleme atat la sedan cat si la hatch, slabe sanse. 2. Usa cea mai putin utilizata, tendinte de gripare la mecanismul opritorului. Azi a fost Sato la Buftea si am uitat sa ma uit sa vad daca freaca de tabla intradevar... Link to comment
Abram Burel Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 (edited) Freaca de tabla de la... epoleti. Cum draq sa frece, cand decupajul dreptunghiular din care iese tija aia este "bordat" cu o garnitura la fel de dreptunghiulara si cu un decupaj corespunzator din... cauciuc (garnitura, nu decupajul ). In general, motivul pentru ancrasarea rolelor de presiune (astea pot eventual "freca" pe tija) mai ales la usa stanga-spate este ca usa aia e cea mai putin folosita. Repet, in general (pentru "corporatistii" ce-si lasa diplomatul pe bancheta din spate nu e valabil ) Daca a apucat sa se blocheze una din role (de regula cea de deasupra - ce coincidenta), cel mai bine e sa se desfaca mecanismul (destul de migalos pentru o prostie atat de nesemnificativa) sa se curete, sa se "rodeze" din nou rolele, sa se unga (cu ce a zis Ovi) si sa se puna la loc. Edited July 23, 2006 by Abram Burel Link to comment
Alinutz Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 Ce am obervat e ca si la Cielo e la fel ... tot stg spate Link to comment
DIO Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 Oameni buni, ascultati-ma si folositi cu incredere WD sau similar si veti uita de problema asta in doar 2-3 minute pt. toata masina! Pentru mine este o parte fireasca din ritualul de intretinere a oricarei masini. Din moment ce suprafetele aflate in contact sunt mici vaselina nu va patrunde, ci va ramane doar la suprafata pana la prima "raschetare". Link to comment
Satori Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 Hopa... Ce garnitura AB? Ia sa vad DIO, deja am uns ceva pe acolo... caut si eu un pretext sa desfac fata de usa Link to comment
ovi_jer Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 WD40 este gaz lampant cu ceva degresant sub presiune care se usuca in 4-5 zile.Vrei sa ai program saptamanal de intretinere ca la dacie? Cand incerci un lucru poti spune: am incercat asta si merge bine deci se poate folosi cu incredere. Cand incerci mai multe lucruri poti spune acesta este foarte bun si a mers cel mai bine dintre toate. Mai incearca,poate totusi convingi pe cineva sa dea cu gaz. Link to comment
Abram Burel Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Sato, desfa cu incredere fata de la usa Parte "neplacuta" este ca "bariera de apa" (folia aia de plastic aplicata pe tabla) este pusa asa de bine ca ti-e mila sa o desfaci. S-ar putea ca un pistol cu aer cald sa foloseasca. Link to comment
DIO Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 WD40 este gaz lampant cu ceva degresant sub presiune care se usuca in 4-5 zile.Vrei sa ai program saptamanal de intretinere ca la dacie? Nu stiu cat de "gaz lampant" poate fi o solutie care, printre altele este si antistatica (caracteristica esentiala spre exemplu pentru niste utilaje mai scumpe decat un X5 = experienta proprie si recomandare de la cei ce imi asigura garantia lor!). Apropo: cel de la elf lasa o pata rosiatica in urma lui iar cel de la Duralube este negricios. Doar nu au pus colorant in gaz lampant (care este oricum interzis din motive ecologice...) Desigur, daca pui semnul egalitatii intre produse turcesti sau rusesti si cele garantate cat de cat, rezultatul va fi pe masura si atunci vei interveni saptamanal, iti va ataca si vopseaua, probabil vei mai avea si alte surprize neplacute. Am spus ceva mai sus ca repet operatia asta la 3-4 luni. O fi mult sau putin, nu stiu. Ceea ce stiu sigur este ca in masinile mele (5 bucati) nu risti sa iti murdaresti hainele, nu freaca nimic, nu am rugina si nici uzuri suplimentare si ca masinile mele sunt curate acolo unde majoritatea celorlalte masini au depozite de praf amestecat cu vaselina. In definitiv avem cu totii libertatea de a ne alege variantele care ni se par cele mai potrivite. "> @Sato: Pai daca esti curios sa vezi interiorul usii spune asa! Mai gasesti si pe la mine ceva dotari daca nu ai toate cele de trebuinta! Am chiar si o poza cu interiorul usii DR fata de cand mi-au innodat alarma ) Link to comment
ovi_jer Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Nu discutam nici de utilaje nici de X5 si nici cate masini ai in garaj. E alegerea si dreptul ta de a incerca ceva si de a iti spune parerea. Dar aici se discuta despre o operatiune de ungere care se face cu o anumita vaselina.E problema ta faptul ca vrei sa folosesti un spray degripant si nu ce trebuie folosit. Link to comment
DIO Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Dar nu e nici gaz lampant. Degripant da si nu (nu toate). Iar daca GM specifica undeva cu ce vaselina trebuie facuta ungerea nu imi ramane decat sa mi-o insusesc. In definitiv fiecare isi doreste (sper) ca masina lui sa fie intretinuta "ca la carte". In lipsa altor informatii asta este metoda aplicata de mine si chiar nu am nici un motiv sa o regret dupa mai multi ani de utilizare la mai multe masini. La fel cum nu am pretentia ca detin adevarul absolut. Iar daca vaselina/solutia de ungere recomandata de GM se gaseste in RO si stie cineva de unde poate fi achizitionata il rog sa posteze, ne-ar face tuturor un bine. Link to comment
ovi_jer Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Iti spun eu sigur : gaz lampant si chiar l-am folosit la asa ceva Daewoo recomanda ungerea cu ulei de motor.Din experienta mea in domeniu am spus acum cateva posturi in acest subiect care este cea mai buna solutie. Link to comment
DIO Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Iti respect parerea, continui sa am rezervele mele, dar nu te contrazic 100%. Nu de alta dar se vad diferente clare intre diversi producatori (aspect; miros; durata efecte; efect antistatic). Repet doar ca sunt multumit de rezultate si nici nu vad contraindicatii. Link to comment
ASIMO Posted July 24, 2006 Author Share Posted July 24, 2006 @DIO : ovi si cu mine am incercat cu WD40 la a mea cu ceva timp in urma (cred ca am si specificat pe undeva prin topicul asta, nu mai stiu)... dupa cateva miscari facute cu usa (la cateva ore) a inceput sa faca iarasi... deci din punctul meu de vedere WD40 nu "face". Am dat cu vaselina obisnuita si a lucrat usor mult mai mult timp (zile)... dar tot s-a dus... Apropos, nici eu nu ma murdaresc in masina mea, chiar daca am vaselina bagata la balama... Ciudat mod de a vedea lucrurile... Link to comment
DIO Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Stiu, am citit raspunsul tau si m-a mirat. Oricum, nu insist asupra solutiei desi am multe motive sa procedez la fel in continuare. Solutia mea este una "dupa ureche" si functioneaza (la mine), dar daca recomandarile constructorilor sunt altele evident ca trebuie respectate. Pe de alta parte eu am mai spus-o si cu alte ocazii: sunt specialist in altelceva, nu in auto, deci respect parerile profesionistilor cu atat mai mult cat imi doresc ca masina mea sa fie corect intretinuta, iar ovi chiar mi-a deschis ochii la o mare teapa primita de mine la revizia de 30k! (Multumesc inca o data, ovi!) Link to comment
Recommended Posts