ovi_jer Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 In principiu e obligatoriu la masinile noi cumparate imediat dupa lansarea pe strada In perioada testelor de uzina si pornirilor in mod repetat pe timpul transportului sau a pregatirii de vanzare si mers foarte putin cu ea pe distante mici ecm-ul invata niste valori aiurea in unele cazuri. Normal trebuie sa faca asta cei din service dar cum ei nu prea o fac si romanul s-a nascut mecanic e bine sa fie facuta de proprietar. Link to comment
nexxus Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Totusi, intreb si eu, nu e posibil ca din exploatarea zilnica ECM-ul sa invete ceea ce "nu stie"? Link to comment
Alinutz Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 si acelesi proceduri sunt si pentru Lacetti ? daca nu, poate sa le puna cineva aici, ca sa nu se mai faca alt thread pe tema asta ... Link to comment
ovi_jer Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Da sant aceleasi pentru toate modele daewoo/chevrolet. Link to comment
Alinutz Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 si aceste reseturi apar cumva la revizie ? ceva de genu' winului ... uptime si sa nu coincida cu data cand ai ridicat masina ? banuiesc ca nu ar deranja pe nimeni chestia asta. dar daca nu faci bine acest ... reset, (adik procedura idle learn) exista posibilitatea sa-ti mearga mai prost, sa nu-ti mai porneasca ? cu alte cuvinte, poti s-o strici cu asa ceva ? Link to comment
Abram Burel Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 O sa o faci cam la fel de stricata ca atunci cand ai luat-o In cel mai rau caz, o sa ai turatia de relanti mai mare sau mai mica si/sau ceva mai sensibila la cuplarea unor consumatori. Daca nu place, se reia procedura mai cu atentie. Link to comment
entaro79 Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Am dat si eu un rest la ECM(am scos fuse ) ,am facut(corect zic eu) idle learn,observatii: 1.Motorul este mult mai silentios,nu-mi explic! 2.Dupa rest incerc un stil de condus economic si se simte. 3.Trage mult mai bine la turatii joase,iar la peste 4500 rpm se aude ca si cum motorul ar fi supra saturat,totusi am atins si 6000 rpm in sarcina. 4.Inainte cand porneam consumatori imi scadea turatia de relanti,acum scade pt o fractiune de secunda si pe urma revine la ~850 rpm 5.Cand merg cu A/C-ul pornit nu se mai simte ca trage mai prost sau ca are demaraj mai mic,oricum se simte putin dar nu a inainte ca parea ca imi ia 25% din putere P.S cam in cat timp invata ECM cam tot ce-i trebuie? Link to comment
Abram Burel Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 5. Pai, pe vremea asta nu merge practic compresorul, deci nu prea are ce sa simta. Link to comment
tolin Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 P.S cam in cat timp invata ECM cam tot ce-i trebuie? Prea repede si se invata prost. Daca motorul nu da semne de anormalitate, da reset (fara procedura de invatare a turatiei de ralanti) cat mai des si mai ales cand schimbi regimul de rulaj din urban in extra-urban. Reciproca nu e adevarata. Procedura de invatare a turatiei de ralanti se face intotdeauna precedata de un reset si imediat dupa schimbarea unei piese de la motor si/sau a unui consumabil al acestuia (Mandea dixit). Link to comment
Satori Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Stai, stai nitel... Deci Idle Learn doar cand i-am suflat plamanii? In rest, doar reset? Link to comment
BogdanT Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Stie cineva unde se gaseste "penseta" cu care se pot scoate sigurantele, ca era sa-mi smulg unghiile. Thanx ! Link to comment
MCojo Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 fftopic: In trusa de electronist personala pe care trebuie sa o aiba orice om la trotineta lui... Link to comment
Wolfman Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 De obicei se afla chiar pe panoul de sigurante, in partea de jos. Link to comment
Satori Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 De fapt, e pe capacul de la sigurante, parca Link to comment
MCojo Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 (edited) Ce vorbesti franţ Satori?! Ai tu penseta la capacul de la sigurante?! Edited February 13, 2006 by MCojo Link to comment
Satori Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Bai... parca da. O sa ma uit sa iti spun exact. Sigur am vazut si pe capac. Am vazut si fara Link to comment
tolin Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Explicati-i omului ca e ceva de culoare alba pe fundul capacului negru. "Si toate a avut, doar la unele s-a pierdut si la altele s-a furat." Link to comment
MCojo Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Nu dati cu pietre, dar e vorba de capacul de sigurante din interior sau cel din compartimentul motor... Ca eu l-am desfacut doar pe cel din interior... ... ca doar acolo am avut "treaba" . Link to comment
Iuiu Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 N-are nici un fel de penseta pt. sigurante, am verificat la ambele tablouri, si nici nu cred ca vine din fabrica cu asa ceva ca o gaseam. Nu pot sa cred ca a fost sustrasa inainte de livrare, in fond e un mizilic de 2 lei Link to comment
tolin Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Offtopic la offtopic: ... si nici nu cred ca vine din fabrica cu asa ceva ca o gaseam ... Logica si siguranta asta ar trebui sa ma dezarmeze. Nu stiu de ce imi provoaca o reactie inversa. Link to comment
Satori Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 Este la 'tabloul' din compartimentul motor. Si chiar daca pare ciudat, are asa ceva. Si chiar daca pare extraordinar, se sustrage impreuna cu surubelnita. Super oferta. Link to comment
MCojo Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 Asa este, am apucat sa verific si eu, este la capacul de sigurante din compartimentul motor... Si pentru ca a fost la super oferta am avut si penseta si surubelnita... Link to comment
Lucian79 Posted February 19, 2006 Share Posted February 19, 2006 Cam peste 2 ore vreau sa-i fac un reset si sa urmez procedura de idle learn. Intrebare .. dupa ce-i fac procedura trebuie sa fac o plimbare cu masina sau e ok daca o scot in oras mai tarziu ? Link to comment
MCojo Posted February 19, 2006 Share Posted February 19, 2006 Dupa reset si procedura de invatare relanti, plimbare cu masinuta frumos sau cum vrei tu sa o inveti sa fie, cam 20 min. Link to comment
tolin Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 cu ocazia resetarii ecm am testat ce se intampla. daca alarma e dezarmata si scoti borna, Reseteaz-o din siguranta de alimentare ECM, F16, nu mai scoate alimentarea de pe toata masina de pomana. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now