Jump to content

Chevrolet - Reset Ecm / Idle Learn


Recommended Posts

Nu ai clema aceea pentru scos sigurante? Unele dintre ele sunt mai intepenite dar cu clema se rezolva tot (o gasesti, daca o gasesti, pe capacul sigurantelor din compartimentul motor).

Link to comment

Nu stiam sa existe. Caut sa vedem daca exista, daca nu se gaseste undeva de cumparat?

Si ca sa continuam tot offtopic, exista o perioada minima de timp pentru resetarea ECM-ului sau 10-15 secunde sunt suficiente?

Link to comment

Cu placere. :P

Din cate siteuri am gasit, nimeni nu zice mai putin de 10 secunde si maximul gasit a fost de 1 minut. Media este la 30 secunde.

Eu prefer 'o tigare'.

Link to comment

Esti offtopic. Tigarea este tigare si timp de bere nu este.

 

Si inca o data, din manualul Kalosului:

 

Turn the ignition ON for 5 seconds.

Turn the ignition OFF for 5 seconds.

Start the engine in park/neutral.

Allow the engine to run until the engine coolant is above 185° F (85°C ).

Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped.

Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped.

If the vehicle is equipped with an automatic transaxle, apply the parking brake. While pressing the brake pedal, place the transaxle in D (drive).

Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped.

Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped.

Turn the ignition OFF. The idle learn procedure is complete

Link to comment

Nu va mai mirati ca n-ati gasit penseta extractoare, Ditamai zeitatea Sa a aflat dupa 80.000 km ca are asa ceva in cutia de sigurante de la Matiz si acolo e galbena ... de suparare si e parcata langa sigurante, ca la doctor, adica la mana!

Link to comment

Daca tot sunteti p-acilea, am si eu o intrebare, doua, trei:

1. Oare daca in loc sa-i dam doar A/C-ul, o sa ii punem si dezaburirea si eventual si farurile, ajuta la ceva?

2. Ovi zicea candva ca manevra cu A/C-ul ar trebui facuta de 2 ori si daca ai cutie manuala - mai e valabil?

3. Daca da, cear fi daca am combina regulile si am face prima tura de 10/10 doar cu A/C-ul si a doua tura cu toti consumatorii mari?

Link to comment

1.Nu ajuta cu nimic.Oricum ecm-ul creste turatia daca scade tensiunea de incarcare sau datorita sarcinii alternatorului turatia scade cu mai mult de 50 rot/min.

2.Da este valabil dar nu si obligatoriu.Deci nu e obligatoriu sa iti mearga masina bine la relanti :) )

3.Nu are rost sau sens.

4.E bine ca dupa initializare si oprire sa se porneasca motorul si a se pleca la drum pentru a merge 20 min in diferite regimuri si in special in treapta 4-a la 60-70km/h cu viteza constanta,accelerari line si frana de motor.Efectele resetului si initializarea se fac observate abea dupa 2-3 cicluri de pornire la rece.

Link to comment

1-3. Ce bolovan sunt :) Abia acum percep diferenta intre A/C, care este un consumator mecanic de energie si cei electrici mentionati de mine.

4. :osanale: Mii de multumiri! (desi a durat aproape o vesnicie ca sa zmulg(em) o asemea indicatie valoroasa) :osanale:

 

Ar mai fi totusi si un "cinci" :D

Este ECM-ul asta atat de adaptiv?

Edited by Abram Burel
Link to comment

In mod normal ce invata la inceput ramane de baza si se modifica numai daca apar diferente mari fata de ce a invatat de la inceput.

Mai este si cazul cand un senzor sau o valoare a unui parametru nu se mai incadreaza in norme si atunci este ignorat si ecm-ul trece pe niste valori default pentru sectorul respectiv.

Link to comment

Daca credeai ca ai scapat, abia acum incepe :D

- Pai, si care e "regula" dupa care invata?

- Ce anume optimizeaza el in cele 20 de minute?

- De unde stie ca eu vreau regim economic sau sportiv?

- Recomandarile tale privind invatatul sunt legate de "viata din Ro" sau sunt regulile de la "mama lui Kalos"?

Mai am :)

Link to comment
- Ce anume optimizeaza el in cele 20 de minute?

- De unde stie ca eu vreau regim economic sau sportiv?

In primele 20-30 minute, daca mergi continuu atata timp, un trip, adica timpul dintre doua chei, ECM incearca sa te aduca pe drumul cel bun. Pleci hotarat de la prima cheie, asa se invata si el. Pleci timid, cu ralanti la greu, te intelege, trage de tine, daca-i oferi timp. Daca nu, te lasa-n mersul tau.

Recomandarile lui ovi nu tin de un anumit teritoriu national, indivizibil si inalienabil, doar in situatia cand iesi din casa si o tai 30 min pe autoruta pana la scarbici. Asa ca, resetul se simte la drum cand il dai dupa ce ai iesit din bushonul cotidian, dejaba il dai in parcarea din fata casei.

Link to comment

Inteleg eu sa traduc din cele spuse de voi ca chestia asta se refera la scoaterea ECM-ului din alienarea pe care i-o produce viata de oras. Dar daca eu traiesc mai mult in oras, nu-i mai bine sa-l las asa... dobitoc? (paradoxal, dar intrebarea e... serioasa :) ) Adica, oare faptul ca-l invat sa mearga la mare, nu se va intoarce impotriva mea cand revin la munca?

Edited by Abram Burel
Link to comment
- De unde stie ca eu vreau regim economic sau sportiv?

 

Da, spre exemplu si eu as fi mai interesat de partea "sportiva" decat de economia de combustibil. In situatia asta, cum ar trebui sa merg cele 20 de minute de dupa resetare?

 

Din acelasi ciclu, de ce kalos-ul prietenei (hb/2004) accelereaza mai repede si are pedala mult mai sensibila decat a mea (sedan/2005)? motorul e identic, benzina din acelasi loc (rompetrol 95). am incercat si 98 dar fara diferenta notabila. Ambele au comutatorul de CO95 scos. Ma enerveaza mai tare ca nu stiu daca a mea e mai puturoasa decat ar trebui sau a ei e mai sportiva decat ar trebui. Consumurile sunt destul de apropiate, in plaja 11-12 in bucuresti.

 

p.s. nu, nu vrea sa facem schimb :) )

Link to comment

daca ai motor cu 16V ,pune la loc comutatorul de CO95 si o sa traga cum trebuie,la mine scoaterea comutatorului a facut-o cu 50% mai lenesa,nu am cuvinte sa descriu,nu mai umblu la el in viata mea

Edited by entaro79
Link to comment

Bag doar benzina CO95,cand scot comutatorul nu mai are aproape deloc cuplu,eventual trebuie sa astept 4000rpm sa pot accelera cat de cat.Cu comutatorul pus trage excelent de la 1500rpm in sus.E drept ca nu am scos comutatorul si am bagat benzina CO91 ca nu am de unde(si nici nu cred ca vreau) :) )

 

Un lucru e clar,acel comutator activeaza alti parametrii de functionare a motorului,iar sunetul motorului se schimba semificativ

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...