Abram Burel Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Ce sa inteleg din enuntul cu juma' de ora? Ca dupa reset, ECU sta cu ochii beliti pe motor atatica timp si dup-aia i se rupe? Link to comment
tolin Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Daca te gandeai la Long Term Fuel Trim erai mai castigat. Link to comment
Abram Burel Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Pai, si ce sa-i fac astuia... LTFT? Inteleg ca, daca e cazul, in timp se ocupa STFT de el (ma rog, intr-o exprimare asa mai plastica)! Oricum, habar n-am ce e pe hartile lui ECU. Eu de-abia ma descurc cu... Ioana, aia din iGO. Link to comment
tolin Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 ... Pai, si ce sa-i fac astuia... LTFT? Inteleg ca, daca e cazul, in timp se ocupa STFT de el ... Ai zis bine, in timp. Cei care vor sa scurteze acest timp, dau reset. Motivul, compiuterul shela nu stie ca ai bagat alta benzina, nu stie ca mergi pe alt drum, cu alt regim, nu stie ca ai revizuit motorul, ca ai schimbat filtre, consumabilele sau soferul. El afla toate acestea in timp. Problema care se pune este urmatoarea: il lasam pe dobitoc sa se chinuie sa afle sau il trezim (power on reset) la realitate ? Link to comment
Abram Burel Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Da' LT-ul asta e asa... lung? Ziceai ceva de o juma de ora. Altii zic de secunde. Presupunand ca A si B sunt doua regimuri diferite (cum ar fi urban si extra) si, sa zicem, constante. Cam cat ii ia sa "invete"? Pe de alta parte, eu unul m-as cam supara sa ma fu... reseteze unul asa la cap toata ziua. ECU asta n-are si el un pic de personalitate? Link to comment
tolin Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 LTFT este factorul integrator, deci, durata de stabilizare a variabilei depinde, in principal, de trafic si de stilul de conducere. Pe o functionare normala si un regim constant, valoarea tinde la zero (128). Durata lunga de stabilizare este data de durata de stabilizare a regimul termic al motorului si a celor doua catalizatoare. Cine le incinge mai repede fara sa calce excesiv pedala n-ar avea nevoie de reset. Cei cu experienta in condus motoare termice cu astfel de jucarii fac o oprire scurta, la iesirea din aglomeratia urbana, dupa ce motorul a ajuns (pe ceas) la temperatura de regim, in felul acesta se produce o repartitie uniforma a temperaturii in galeria de admisie, blocul motor si catalizatoare. Problema fiind una termica, durata depinde, inevitabil de temperatura ambienta, deci, iarna, durata de stabilizare poate fi lunga. Link to comment
puchi Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Revin si eu .Dupa spusele lui>>tolin<<,la aveo 1,2 nu se face` idle learn..bun.bun Este cineva pe forum care a facut reset ECM la Aveo sedan ,motor de 1,2 ?.Mentionez ,sedan!! Link to comment
bayla Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 salut ! Am un AVEO 1.2, 17000km. Acum iarna ,cand dau drumu ' la dezaburire, scade turatia motorului...pe turometru, shy incepe sa tremure la ralanti, nu chiar asha rau, dar se simte... de ce oare ??? Nu vad legatura dintre un consumator de curent, shy turatia motorului... Link to comment
tolin Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 (edited) Consumul mare de curent electric pe motor rece (sarcina suplimentara). Doar farurile si A/C sunt "cunoscute" si deci compensate de catre ECM. Porneste dezaburirea lunetei si/au a oglinzilor dupa ce turatia motorului a scazut sub 1000 rpm. Pe scurt, e normala comportarea. Edited February 11, 2008 by tolin Link to comment
Axel7 Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Am o intrebare: dupa ce am dat reset la ECU, la Idle Learn am urmat pasii corect, dar abia cand am ajuns acasa si am recitit, am vazut ca trebuia oprit motorul ca sa fie complet Idle Learn. (pasul asta il uitasem) Trebuie sa-l mai fac inca o data? Motorul statea bine la relanti si la pornire nu da semne suspecte. Daca ii fac doar Idle Learn fara reset ECU, merge? Link to comment
tolin Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Procedura de Idle Learn n-are treaba cu Resetul si ea se foloseste, doar, cand motorul o cere. Link to comment
Axel7 Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Se pare ca totul este in regula. Motorul sta la relanti la 800 rpm. Acum toarce ca in prima zi cand am cumparat-o. Deci nu strica un reset la inceputul primaverii. Aveam si o problema cu acul indicator de benzina si se pare ca acum si-a revenit. Sunt foare multumit de rezultat. Link to comment
tolin Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 (edited) Masinile Chevrolet au trecut senzorul de nivel benzina prin ECM inainte de afisarea pe indicator. Daca zici ca operatiunea de Reset a avut efect bun asupra indicatiei, este o veste buna. (PowerOn) Resetul se poate da oricand nu aveti MIL aprins, deoarece poate aduce, doar, bucurie. Edited March 3, 2008 by tolin Link to comment
Axel7 Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Bineinteles ca resetul l-am dat cu cheia scoasa din contact. Link to comment
ciprian_nichita Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Salut. Am o intrebare?Ce se intampla daca facem Idle Learn des.Intreb ptr. ca am o problema cu pornirea la rece.Motorul refuza sa stea in relanti.Ca sa nu se opreasca trebuie sa apas acceleratia cateva secunde(si nu mai este iarna). Vreau sa mentionez ca aceeasi problema am avut-o asta iarna(am rezolvat cu-n Idle Learn) iar acum se repeta.De ce?Am fost la service Chevy dar mi-au spus ca nu este nici o problema.(Se intampla asta doar cand este motorul rece). Chevy Kallos 1.4 16v 2005 multumesc Link to comment
Abram Burel Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Nu se intampla nimic (daca facem idle learn des) Dar probabil ca nu asta e remediul si cu atat mai putin cauza. Cea din urma trebuie cautata si remediata. Te-ai uitat pe la IAC si EGR sa vezi cam cat de murdare sunt? Link to comment
ciprian_nichita Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 Nu se intampla nimic (daca facem idle learn des) Dar probabil ca nu asta e remediul si cu atat mai putin cauza. Cea din urma trebuie cautata si remediata. Te-ai uitat pe la IAC si EGR sa vezi cam cat de murdare sunt? Salut. Multumesc ptr. raspuns.La tine ma gandeam aseara cand am pus intrebarea.Poate telepatia... . Daca-ti mai aduci aminte am mai avut aceasta problema dar s-a rezolvat, ce-i drept ptr. putin timp. Da am curatat acum ceva timp IAC (am scos multa murdarie) dar trebuie sa recunosc ca la EGR nu m-am bagat(nici nu stiu ce este si nici cum se curata-poate...). Acum ma gandesc sa nu fie de la IAC(poate nu am strans suficient suruburile-m-am gandit sa nu stric filetul). Nu stiu de la ce sa fie aceasta problema(cand m-am bucurat ca am scapat de iarna si de martor...), la service mi sa spus ca nu le apare nimic si ca sa las masina o zi sa vada ce are(am refuzat).Poate ma poti ajuta.Singura problema este ca la prima cheie dupa cateva ore de repaus motorul nu sta la relanti(porneste dar dupa cateva sec. se opreste-daca este motorul cald nu mai apare aceasta problema). Poate sa fie de la bujii?Doar le-am schimbat acum 2 luni(NGK-mi sa stins si martorul odata cu inlocuirea bujiilor). Multumesc anticipat. Ciprian Link to comment
Abram Burel Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 Incearca mai intai totusi un reset + idle learn. Apoi tine-o sub observatie si... raporteaza. Link to comment
ciprian_nichita Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 Incearca mai intai totusi un reset + idle learn. Apoi tine-o sub observatie si... raporteaza. Asa o sa fac dar o sa mai astept poate am un drum mai lung(eu circul mai mult prin oras; servici-casa 3km). Aaa. Sa nu uit.Am mai facut un reset inaintea ultimului Idle Learn. Intrebare: De ce la primul Idle Learn dupa ce am facut reset turatia a urcat dupa care sa stablizat la 800 rpm iar dupa aceea de fiecare data cand am facut un nou Idle Learn turatia nici nu a mai urcat?Am facut mai multe (Idle Learn) ptr. ca am crezut ca nu am procedat corect din moment din moment ce nu urca turatia(urca la 1100 rpm -ca si cum as fi pornit-o normal). Multumesc Link to comment
Abram Burel Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Intre operatiile in care s-a schimbat comportamentul ai curatat cumva IAC-ul? Link to comment
ciprian_nichita Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Intre operatiile in care s-a schimbat comportamentul ai curatat cumva IAC-ul? Nu.Am curatat IAC o singura data dupa care am facut Idle Learn, la care a urcat turatia pe la 2500rpm apoi s-a stabilizat(fara AC, era prea rece afara-nu a declansat).Apoi a venit vremea calda am mai incercat cateva Idle Learn cu AC si... nimic(am facu mai multe prt. ca nu se simtea nici o schimbare).Refuza sa stea la relanti la prima pornire.Pe calculator nu apare nici o problema.Sa nu fi strans indeajuns suruburile de la IAC?Nu cred.Cand am curata IAC l-am degresat cu o carpa inmuiata in ului de motor dar... .Nici de la ulei nu cred sa fie. Scap de una, dau de alta. Ciprian Link to comment
Abram Burel Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Trecand peste degresatul cu carpa inmuiata in ulei ( a degresa inseamna a curata de... grasimi )... Tot nu am inteles de cand a inceput sa se manifeste figura asta cu netinutul turatiei. Cu ce imprejurari poti sa legi aparitia fenomenului mai exact. Link to comment
ciprian_nichita Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 (edited) Trecand peste degresatul cu carpa inmuiata in ulei ( a degresa inseamna a curata de... grasimi )...Tot nu am inteles de cand a inceput sa se manifeste figura asta cu netinutul turatiei. Cu ce imprejurari poti sa legi aparitia fenomenului mai exact. Salut.OK, scuza-mi gafa. Nu pot sa spun exact.Doar ca asociez aceasta problema cu venirea caldurii. Ex: ieri si azi ,cand, noaptea si dimineata temperatura a fost mai joasa, nu mi sa mai intamplat acest fenomen(sa se oreasca motorul);in schimb, azi, in timpul zilei ,cand a fost cald, a revenit la vechea problema.Care sunt cauzele?Nu stiu. Edited March 10, 2008 by ciprian_nichita Link to comment
tolin Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 (edited) Cand ti s-a aprins MIL-ul n-ai cerut codul de eroare, ai luat gogoasa cu benzina si mersul turat. Ia du-te acum la baietii sa-ti verifice tensiunea minima la senzorul TPS pe clapeta inchisa avand corpul la clapeta incalzit bine, ca atunci cand ai mers turat. Valoarea minima este data in manualul de service. Senzorul se regleaza din modificarea pozitiei lui cu suruburile slabite. Ca idee de pornire, se roteste spre stanga. Daca nu se poate, se schimba senzorul cu unul care poate livra tensiunea necesara echivalenta starii de clapeta inchisa. Sa nu cumva sa umble la alt surub, din apropiere ! Edited March 10, 2008 by tolin Link to comment
VFX Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Cred ca le ceri prea mult "mecanicilor/electricienilor" din service-uri. Ei nu sunt in stare sa diagnostichezi o amarata de eroare, ci trec direct la schimbatul/reglatul supapelor. E mai simplu si nu se face pe banii lor. Chiar daca peste un nr. de x km. va face la fel. De ce sa verifice ei niste fise, niste bujii, niste tensiuni minime/maxime, niste timpi de injectie, etc...e mai simplu cu schimbatul si nu e nici atat de mare bataia de cap. Am auzit ca la unul din dealerii din Ro a inceput o campanie de chemare in service si schimat supape la tot ce e 1,4 16v si vandut de dealerul respectiv. Nu stiu cat de real este. Asta se aude "in targ". Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now