Abram Burel Posted June 18, 2006 Author Share Posted June 18, 2006 Desi totul este discutabil, mie mi s-ar parea normal sa se poata face doar pana la blocarea usilor din inchiderea centralizata (sa nu-mi spui ca Honda aia nu avea asa ceva). Cum insa optimizarea asta se aplica in foarte putina cazuri, imi permit sa nu ma bag. Daca aveti copii mici (spre mijlocii) pe care vreti sa-i abandonati prin masina sau caini jucausi cu care sa procedati asijderea, spuneti si poate consumam putina energie creatoare Link to comment
hawkeye Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 Spre exemplu, eu nu mai am deschidere centralizata, ci doar inchidere. Asta datorita faptului ca am vrut sa-mi montez alarma care sa fie controlata de pe cheie, in consecinta a trebuit din motive de securitate sa dezactivez deschiderea automata din cheie, pentru ca altfel daca se forta butucul se dezarma si alarma. Eu raman putin suspicios la punerea geamurilor pe always-on. Link to comment
Abram Burel Posted June 19, 2006 Author Share Posted June 19, 2006 Sunt oarecum curios care e chestia cu "motive de securitate" (eventual din... motive de securitate poti sa-mi dai un PM ) Cat despre suspiciunea, poate o exprimi , ca inca mai lucrez la butoanele alea si n-as vrea sa-mi dau foc masinii Link to comment
hawkeye Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 Pai am zis deja, daca se forteaza butucul sa se deschida fara cheie, automat si alarma s-ar fi dezactivat. Link to comment
Abram Burel Posted June 19, 2006 Author Share Posted June 19, 2006 (edited) Pai da, dar "centralizata" functioneaza si de la butonul cheii, adica de pe cheie, nu numai rasucind cheia in broasca, adica cu cheie. Tamper-switch-ul de la usa soferului care iti da posibilitatea sa "dezarmezi" cu cheia este complet separat de circuitul de telecomanda. Asta ar insemna ca, la un montaj corect, chiar la inlaturarea switch-ului ala, ar trebui sa ai si deschidere centralizata de la buton, evident daca ai cheie cu butoane Edited June 19, 2006 by Abram Burel Link to comment
hawkeye Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 Exact, nu m-am facut clar inteles. Functioneaza doar de pe cheie deschiderea centralizata, a fost scoasa doar din butuc. Link to comment
Abram Burel Posted June 19, 2006 Author Share Posted June 19, 2006 Pai, acum ca ne-am lamurit revenim. Mi mi s-ar parea suficient de "normal" ca: - daca usa este blocata (de pe cheie ) sa se intrerupa alimentarea (permanenta) a circuitelor de inchidere a geamurilor (similar butonului de lock d ela sofer, dar pe toate geamurile) - daca usa este deblocata (tot de acolo ) sa se alimenteze circuitele alea in mod normal (adica... permanent) Ca veni vorba: esti pregatit pentru momentul in care ti se va descarca bateria de la cheie? Link to comment
hawkeye Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 (edited) Ma gandesc la momentul asta cam o data pe luna cand imi aduc aminte Sincer, sper ca dupa scoaterea bateriei sa nu se auto-armeze la loc. Cand resetez ECM-ul si scot borna negativa nu are tendinte de armare de capul ei. Ce-i drept e dezarmata inaintea scoaterii bornei. O sa testez (curand) sa vad ce se intampla cand scot borna. edit: cu ocazia resetarii ecm am testat ce se intampla. daca alarma e dezarmata si scoti borna, la cuplare nu se intampla nimic. daca scoti borna cand alarma urla, tace imediat dar la cuplarea bornei revine direct cu piuitoarea. asadar nu are baterie ca sa urle daca schimbi borna dar are baterie care tine minte status-ul. sau poate doar un condesator. Edited June 19, 2006 by hawkeye Link to comment
Abram Burel Posted June 19, 2006 Author Share Posted June 19, 2006 He, he, ziceam de: masina "armata" de unde vrei tu, ti se termina bateria de la cheie si vrei sa intri... Link to comment
nexxus Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 In ceea ce priveste strapul facut de abramburel ( preainvatatule) la mine, pot spune ca fonctioneaza perfect!!! Am deschis si inchis de multe ori toate patru geamurile in acelasi timp, cu motorul oprit si pana acum a tinut si nu mi-a facut figuri! (asta fara sa ma gandesc macar ca ar putea fi o solicitare prea mare pentru instalatie). Cat priveste treaba cu copii mici sau caini lasati in masina, pot spune din proprie experienta ca motorasul de la geam e al naibii de puternic: intr-o zi cand mi-asteptam consoarta in masina, m-am jucat la geam si am pus... destu' la bataie! Vreau sa va zic ca dupa ce mi-am scos destiu' din geam, mi-am jurat sa nu mai fac niciodata asa ceva!!! - doare de nu se poate!!! @abramburel ce se aude cu luminita din butoanele de la geamuri?? Link to comment
hawkeye Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 O chestie inteligenta referitoare la subiect am vazut la un accord. Comanda geamurilor putea fi actionata (la toate 4) chiar si dupa oprirea motorului si scoaterea cheilor din contact, dar doar pana la deschiderea usii soferului. Ceva similar avem noi la nivelul pozitiilor care raman aprinse pana la deschiderea usii soferului. Mai departe las discutia in seama "electronistilor" La Epica au fixat "bug"-ul si poti ridica geamurile dupa ce ai oprit motorul. Link to comment
Satori Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Pai chiar e bug? Adica... cum e la majoritatea masinilor si ce motiv ar fi avut sa nu respecte aceasta majoritate in caz ca nu au facut-o? Link to comment
blumurgg Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Domnilor! Super ingenioasa chestie; treaba asta descoperita de senior Abram Burel (multumindu-i pe aceasta cale pentru dimerul montat pe matizul meu) ...dar! Cum alarmele au devenit ceva aproape banal nu ar fi mai fain ca sa mestereasca treaba cu geamurile din alarma? In sensul cand armezi sa inchida si geamul care a fostl lasat deschis? Nu stiu, voi ce ziceti? Eu am avut mai demult un bmw si in momentul in care incuiam masina (cu cheia) se inchideau si geamuri si trapa si apoi se incuiau usile. Oare pentru cei care au inchidere centralizata din cheie nu s-ar putea cupla si geamul sa sa inchida? Link to comment
hawkeye Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Pai chiar e bug? Eu asa as zice. Din moment ce e o chestie care ne deranjeaza si am vrea sa fie altfel din motive evidente -> bug. Daca constructorul ne arata clar ca e un feature si nu a facut economie la componente electronice, atunci poate fi catalogat undeva la mijloc. Link to comment
Satori Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Pai pe mine numa deranjeaza chiar deloc. Eu zic ca nu e bug. Economie nu au facut... e doar o sarma Link to comment
Lucian M Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Am gasit la un moment dat intr-un manual de utilizare explicatia pentru care geamurile nu sunt actionate asa, si doar prin contact. Ei ziceau acolo ca in eventualitatea ca lasi un copil mic sau un animal in interior (nu ca ar fi bine asa ceva) si reuseste sa "trepaduseasca" pe butoane sa nu cumva sa isi prinda diverse "componente" (gat, labe, maine, picioare, fiecare unde se aplica ) si sa se raneasca.O precautie destul de sanatoasa din partea producatorile, asa ca daca sunteti in situatii aseamanatoare si intentionati sa faceti modificarea poate luati si aspectul in considerare. Mestere, in ziua in care tata a luat masina de la deale am patit o faza cum ai relatat mai sus: eu bagasem mana pe geam pt nush ce iar el ridica de buton geamul !!! Cocluzie: m-a durut aproape o zi mana dreapta, de mi se invinetise locul in care m-a presat geamul. Nu e de joaca cu geamurile electrice- am patit- fara sa vreau- o faza rusinoasa, dar care mi-a schimbat complet ideea de a ma mai juca cu butoanele asa, d-aiurea! Link to comment
hawkeye Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 La mine daca este actionat geamul soferului pe auto si intalneste obstacol se opreste imediat si pe deasupra mai si coboara 5-10 cm. Daca e actionat manual pana la "primul click" atunci nu se opreste pana cand nu se da drumul la buton. Link to comment
Abram Burel Posted July 20, 2007 Author Share Posted July 20, 2007 Asta e sistemul cel mai bun: vrei inchidere automata - fii brutal, vrei sa il pigulesti - mangaie-l. Ceva asemanator e simulat la alte masini prin impuls lung si impuls scurt. Altii au ales varianta pe invers, deh francofoni Am mari sperante ca in vara asta voi duce la bun sfarsit proiectul asta Link to comment
Alinutz Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 (edited) La noi (Aveo, Kalos, Lacetti), nu se poate face cumva, ca atunci cand se incuie masina si se tine mai mult apasat pe buton, sa se inchida geamurile, si atunci cand se descuie, si se tine mai mult apasat sa se lase jos ? Toate geamurile in ambele cazuri. Marea majoritate a masinilor au chestia asta. Edited July 20, 2007 by Alinutz Link to comment
Abram Burel Posted July 22, 2007 Author Share Posted July 22, 2007 Chestia cu apasatul mai mult nu cred ca merge. Asta ar insemna sa... manipulezi "centrala" de inchidere, ceea ce ar putea fi pernicios. In schimb, s-ar putea face la o adica sa "incerce" inchiderea la incuiere si deschiderea la descuiere, in cel din urma caz, daca temperatura interioara e mai mare decat "ceva" si, daca s-ar putea, sa nu ploua Evident toate astea la un nivel... abstract Dar poate, cine stie, vor deveni intr-o buna zi realitate Link to comment
Alinutz Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 Pai si cele care au acest sistem, care sa fie oare principiul ? Ideea e simpla, ti apasat mai mult pe inchidere se inchid toate geamurile (electrice) iar daca ti pe deschis mai mult, se deschid toate geamurile (evident, electrice) ... Link to comment
Abram Burel Posted July 23, 2007 Author Share Posted July 23, 2007 Pai, cele care sunt facute asa, sunt... facute asa Adica, sistemul de inchidere este prevazut cu functiile astea auxiliare din constructie. Nu e nici un "principiu", ci... proiectare. Link to comment
Alinutz Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 si nu-i putem pune si noi cumva acest "plugin" ? Link to comment
sile2007 Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 As vrea sa fac si eu pe un aveo 2008...merge facut?are vreun efect asupra bateriei?Poate sa imi dea cineva mai multe explicatii?Multumesc. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now