Zmeul cel rau Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Articolul de pe 4tuning e prost rau din doua motive: 1. cauciucurile all-season au profil diferit in functie de producator, unele fiind similare cu cele de iarna, cu zimtisorii clasici. 2. cauciucurile all-season au simbolul fulgului pe ele, altfel sunt cauciucuri de vara. Bonus: da careva un link catre un standard care diferentiaza cauciucurile all-season de cele de iarna sau de vara? Unii vanzatori de anvelope vand anvelope pe care producatorii le caracterizeaza ca all-season pe post de anvelope de iarna (vezi anvelopele Nokian WR+ pe care le avem eu si Ileana). Link to comment
Viktor Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Este dovedit ce poate un all season, in sezonul rece. De-altfel cel de vara si cel de iarna. Link to comment
Zmeul cel rau Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Care all-season? Care de vara? Care de iarna? Intreb cu speranta ca, poate, sunt unii aici care au incercat mai multe tipuri de cauciucuri decat mine pe aceeasi masina. Link to comment
Viktor Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 (edited) Din toate trei, de acelasi producator, anvelopa de iarna va ramine pe primul loc in sezonul rece. Testul meu de-acasa = O, in comparatie cu testele facute de cei care se ocupa special de chestia asta. Edited November 3, 2010 by Viktor Link to comment
Zmeul cel rau Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Probabil, dar sunt destui care isi iau cele mai ieftine cauciucuri de iarna, cu nume pe care nici nu le pot pronunta, dupa care ... Link to comment
Viktor Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 (edited) Eu credeam ca in discutie este vorba de tipul anvelopei si nu marca. Marca anvelopei ii deja o poveste aparte. LE. De-altfel, daca se adevereste legea, se cere anvelope de iarna si nu te intreaba cit te-au costat si ce marca sint. Edited November 3, 2010 by Viktor Link to comment
Zmeul cel rau Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Tipul anvewlopei se deterimna dpdv legal dupa marcajul de pe ea. Marca anvelopei conteaza in momentul in care esti pe sosea. Cum sa nu conteze? Crezi ca Debica de iarna se comporta ca Nokian? Eu am libertatea de a pune orice cauciuc, de la Montana la Toyo, Bridgestone sau mai stiu eu ce, atat all-season cat si numai de iarna. Link to comment
Viktor Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Ai perfecta dreptate, conteaza foarte mult si marca anvelopei. Avem o gama foarte variata de unde sa-ti tot alegi, unii cum vor - altii cum pot. Eu m-am axat mai mult pe tipul acesteia, ca marca-i la alegere. Diferenta de marca poate fi mare, iar diferenta intre tip anvelopa e uriasa. Link to comment
Salex Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 da careva un link catre un standard care diferentiaza cauciucurile all-season de cele de iarna sau de vara? Eu unul nu am auzit sa existe vreun standard in acest sens. Dpdv legal discutia se va purta strict pe inscriptiile de pe anvelopa. Scrie MS sau apare fulgul, ura si la gara. Se trezeste vreun producator de anvelope sa puna o astfel de inscriptie pe un cauciuc de vara ... OK, nu te poate lua nimeni la intrebari. Cu alte cuvinte, producatorii au libertate cam mare intr-un domeniu in care se impune ceva prin lege ... In ce priveste diverse tipuri/producatori de anvelope de iarna, pe aceeasi masina am facut ambele teste. Categoric exista diferente mari nu doar intre producatori ci si intre generatii diferite ale anvelopelor. Link to comment
silviu75 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Cum zicea Salex, nu prea. Anvelopele sunt de vara. Allweather nu e totuna cu allseason. Ceva impresii de Matador? Le ai de curand sau ai tras vreun sezon cu ele? Sunt extraordinare. Le am de noi si este a doua iarna. Au o tractiune fantastica mai ales pe gheata. Link to comment
Hassel Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 All season sau All weather ? care sunt mai bune iarna ? Teoria cu all season prost iarna sta in picioare cu o singura exceptie, Nokian. Link to comment
argon Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Mai probeaza si Goodyear Vector tot allseason, si mai vorbim. Link to comment
Alex.T Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Eu am anvelope Pirelli allseason. Am trecut iarna trecuta fara proleme majore cu ele. Am reusit sa bag masina in locuri de parcare necuratate de zapada unde alti colegi de-ai mei nu au reusit cu anvelope de iarna (nu le cunosc marca sau calitatea). Depinde si de felul in care conduci. Gheata sau zapada sunt alunecoase indiferent de anvelopele pe care le ai montate pe masina. Nu te poti baza numai pe ele. Link to comment
tolin Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Mai probeaza si Goodyear Vector tot allseason, si mai vorbim. Probeaza Vredestein Snowtrac2 sau 3 si nu mai cumperi alt pneu. Link to comment
madkat Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Nici chestia cu fulguletul sau muntele nu e destul pentru unii... Am ras intai, si apoi m-am uitat cu mila, la un cunoscut care se lauda ca ale lui Dunlop SP Sport 01 sunt allseason. Si justifica asta prin faptul ca in manualul masinii zicea ca vine echipata cu allseasonuri. O toyota corolla (cred). Link to comment
EVF Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Pe vremea cand aveam Cielo, am ramas intr-o iarna blocat (in sensul ca nu am reusit sa ies fara sa pun presurile sub rotile din fata) pe locul unde eram parcat, din cauza zapezii si a pneurilor uzate. Am cumparat imediat doua pneuri noi, de vara si m-am intors in "mijlocul gramezii de zapada", fara sa mai intampin nici cea mai mica problema in a manevra masina. Istorioara mea nu are nici o morala, cel mai bine este sa ai pneuri specifice fiecarui sezon, dar... intrebarea mea este: pentru o masina destul de grea (un monospace) cu un motor de 180 CP si cutie automata, se poate face un compromis cu pneuri all-seasons (un cauciuc cu dimensiunea 225/55/17 101V nu este tocmai ieftin, iar "bestia" are si senzori de presiune, e un adevarat circ sa schimbi/cumperi jante/pneuri pentru iarna si vara) Multumesc anticipat pentru pareri avizate! Link to comment
Salex Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 3 linkuri pe care le consider utile si relevante pentru discutiile de aici. 1 2 3 Lucrurile sint de bun simt insa frumos organizate si sintetizate. Link to comment
Viktor Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Mai Salex, pune ceva link-uri in romana ca eu care "nu intelege la englezeste" ma uit doar la poze, ridic din umeri si voi ramine fara gume de iarna, ca n-am inteles nimic care-i treaba cu guma. Link to comment
Salex Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 De unde bre ... pun si eu ce gasesc pe la altii Link to comment
argon Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Probeaza Vredestein Snowtrac2 sau 3 si nu mai cumperi alt pneu. Pe masina alba din avatar am Goodyear UG7+ de iarna, luate anul trecut, am trecut o iarna cu ele si sunt excelente, doar ca una din masinile de servici exista Goodyear Vector, allseason, mud+snow+soare, care m-au impresionat pozitiv, iarna sunt mai bune ca multe lowcosturi doar de iarna, iar vara nu sunt asa galagioase si au aderenta buna. Pentru cineva care nu vrea sa stea cu 2 randuri de roti, sunt un compromis foarte bun, pun o poza cu ele. Link to comment
Salex Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Daca nu ma insel, GY Vector reprezinta exceptia care confirma regula . Din cite imi amintesc din testele efectuate anii trecuti, GY Vector a fost singurul allseason care a obtinut rezultate bune atit pe "terenul" anvelopelor de iarna cit si pe al celor de vara. Link to comment
Englishman Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Mai Salex, pune ceva link-uri in romana ca eu care "nu intelege la englezeste" ma uit doar la poze, ridic din umeri si voi ramine fara gume de iarna, ca n-am inteles nimic care-i treaba cu guma. Daca ai nevoie de ajutor, aici sunt. Link to comment
Viktor Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Multumesc domn profesor, multumesc. "> Link to comment
Englishman Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Nici chestia cu fulguletul sau muntele nu e destul pentru unii... Am ras intai, si apoi m-am uitat cu mila, la un cunoscut care se lauda ca ale lui Dunlop SP Sport 01 sunt allseason. Si justifica asta prin faptul ca in manualul masinii zicea ca vine echipata cu allseasonuri. O toyota corolla (cred). All season?! M-a pus naiba sa fac o proba cu Dunloapele mele asta iarna, montandu-le de curiozitate doar pe fata. Daca le inveleam in pungi de plastic, obtineam acelasi rezultat. Link to comment
Salex Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 M-a pus naiba sa fac o proba cu Dunloapele mele asta iarna ... De ce zici asta ? E de mii de ori mai bine sa experimentezi in cunostinta de cauza decit sa te bazezi pe ceva in mod fals . Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now