FLEX Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Hai sa nu exageram, ca nu-s lanturi sa le pui, sa le dai jos, da? RECOMANDAREA producatorilor e sa le urci pe masina cind temperatura ambianta IN MEDIE scade sub 7gC si sa le dai jos cind MEDIA temperaturii urca peste 7gC. Pentru Romania, asta insemneaza cam de la jumatatea lui octombrie/inceputul lui noiembrie pina la sfirsitul lui martie/jumatatea lui aprilie; cei din zone mai friguroase au alt ecart, evident, la BV ninge si in aprilie fara greturi, de exemplu ... @satori: cred ca merg si Vredestein-urile daca te grabesti foarte tare. Diferenta de pret nu e mare si pina una-alta "e lucru nemtesc". Link to comment
AEP Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 @satori: cred ca merg si Vredestein-urile daca te grabesti foarte tare. Diferenta de pret nu e mare si pina una-alta "e lucru nemtesc". adica vrei sa spui "lucru olandez".... eu cred ca sunt olandeze... Link to comment
Vlad Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 ce ziceti daca ne hotaram mai multi la o firma de anvelope sa sunam la aia si sa zicem ca luam de exemplu 12 (pt/3 masini) nu ne fac o reducere? Link to comment
alx Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 io ma-nscriu cu 2 dar, din pacate, nu cred ca ne strangem indeajuns de multi...; Link to comment
Vlad Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 eu daca e ma inscriu cu 4 ...si sa vedem ce firma...poate totusi ne potrivim..ca daca luam mai multi de pe forum si ne ducem in masa si zicem vreo 20 de cauciucuri poate se urneste ceva Link to comment
FLEX Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 adica vrei sa spui "lucru olandez".... eu cred ca sunt olandeze... Corect. Link to comment
Vlad Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 uite am gasit pe anvelope.ro asa ceva:TOYO Snowprox S941 pt. mine (adica 185/65/r14) cu 50 de euro(nu scrie nicaieri daca sunt cu tva sau nu..da oricum e un pret bun)..stiti ceva de ele ca pe mine tare ma arde Link to comment
alx Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Da si pe mine ma pasionau alea... Deh, Toyota echipeaza din fabrica cu cauciucuri TOYO, tu ce crezi, or fi bune? Sunt super dar trebuie verificata provenienta... Link to comment
hitman Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Baieti, am o intrebare: am doua anvelope (la Cielo) pe fata Lassa de iarna super misto, dar nu mai gasesc la fel. Pot sa pun doua Kormorane pe spate si tot de iarna? Sau tre' neaparat sa fie la fel si pe spate? Iarna trecuta am pastrat Debica pe spate si nu i-a placut, adica masina dadea din partea dorsala la curbe. Link to comment
covrigma Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 verific bugetul si daca e ok m-as baga si eu la cauciucuri iarna(4 buc)...pt masina mea... Link to comment
Vlad Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 si cum aflam provenienta alx...pt. ca daca sunt ok sar pe ei sa le cumpar...ca mi se par la pret ok pt. TOYO...si pe deasupra astia sunt si langa mine pe linia lui 16 da de montat nu le montez la vulcanizarea din colt ci ma duc la aia specializati auto..nu stiu cum de pe barbu vacarescu...dupa pod..vizavi de karo. costa da lucreaza profi Link to comment
alx Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 maaaare scofala sa puna niste cauciucuri pe masina... eu sunt pretentios la echilibrare si am fost satisfacut de baietii de la sere. provenienta o verifici daca te duci la polyserv (eu n-am timp) si le ceri certificatul de calitate si de provenienta. asta doar daca nu scrie pe cauciuc unde e facut. si-mi spui si mie. Link to comment
Ndi Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Baieti, am o intrebare: am doua anvelope (la Cielo) pe fata Lassa de iarna super misto, dar nu mai gasesc la fel. Pot sa pun doua Kormorane pe spate si tot de iarna? Sau tre' neaparat sa fie la fel si pe spate? Iarna trecuta am pastrat Debica pe spate si nu i-a placut, adica masina dadea din partea dorsala la curbe. Ideal ar fi sa pui la fel. Daca nu gasesti, cat mai apropiate (clasa de calitate, indici, profil). Daca nici asa, va trebui sa te gandesti la consecintele actului: Cele mai proaste vor patina primele. Daca sunt pe fata, * tinzi sa pierzi directia (supravirare) * tinzi sa pierzi tractiune * frana este afectata pentru ca la frana fata lucreaza mult mai mult (e si mai grea, se mai si lasa) Daca sunt pe spate, * tinde sa subvireze ("fuge de spate") in curbe * tinde sa fie instabila in frana (nu trage decat daca e inegala frana, in panta, etc. Daca e bine reglata si echilibrata, masina "oscileaza" la viteze mici, "fuge" la viteze mari, dand tendinta de a se roti - tete-a-que - dar e greu sa gasesti o portiune uniforma pe zapada) In opinia mea, e mai contolabil efectul pe spate, plus ca ai sanse mai mici sa ramai intepenit daca ai aderenta mai buna pe rotile motrice (fata). Doar ca trebuie sa stii ca ai cauciucurile altfel si sa-ti adaptezi stilul de mers la conditia data, in special frane puternice si curbe. (Postul de mai sus este bazat pe experienta, mai degraba decat pe o analiza stiintifica. Accept corectii ) -- @ALX: Ai sa razi, e mare scofala. Mie mi s-a "descaltat" la 20 km/h din cauza unori idioti care n-au avut tot ce le trebuie. Ce-i drept, cam orice vulcanizare pune cauciucurile bine. Dar nici oricum nu merge. Ideal ar fi sa faci si un control de rutina al jantelor si al geometriei, deoarece pot fi afectate de noile cauciucuri, plus ca o revizie periodica e chiar indicata. Eu folosesc schimbarea cauciucurilor ca ocazie pentru verificari care nu mi le poate face vulcanizarea din colt (pentru ca trec de la vara la iarna (si invers ) de doua ori pe an). Link to comment
Abram Burel Posted October 22, 2005 Author Share Posted October 22, 2005 Iar le incurcati cu sub si supra. Subvirare - traiectoria pe care masina are tendinta a se inscrie este mai "larga" decat se doreste, deci vireaza mai "putin", adica SUB Supravirare - traiectoria pe care masina are tendinta a se inscrie este mai "stransa" decat se doreste, deci vireaza mai "mult", adica SUPRA Comportamentul (fata/spate) e corect, dar denumirile sunt pe dos. E ca si cum mi-ati spune mie Burel Abram Link to comment
andreib Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 La Metro sunt la oferta vreo 4 tipuri de anvelope de iarna: montana, ecotrac, sava, barum. Montana nu ma gandesc, is si scumpisoare si tot montana sunt... Barum is facute in Romania (La Bucuresti oare unde se fabrica si Michelin) si is cca 170 RON. Ecotrac is resapate made in Italy, undeva in jur de 100 RON. Sava sunt de 146 RON. Toate sunt T-uri (mai putin cele resapate care sunt H), directionale. Ce recomandari imi faceti? Iau ceva din Metro sau ma duc sa caut DFD? Link to comment
aztec Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 (edited) preturile sant fara tva, la depozit.. http://www.forexim.ro/promotii.htm din cate stiu eu, importatori mai mari debica sant Ro Group International (asa am vazut pe eticheta de importator la care4 Edited October 22, 2005 by aztec Link to comment
alx Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 (edited) ieu as merge pe sava, ceea ce am sa si fac. Rectificare: Dupa ce am vazut preturile de mai sus, cred ca iau Debica Frigo 185x65x15 la 146RON cu tva. E un pret bun! Edited October 22, 2005 by alx Link to comment
Vlad Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 eu ma duc sa aflu provenienta la toyo da tot pe toyo merg cred mai ales ca pretul e f. bun Link to comment
alx Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Let me know, please... intreaba si de 185x65x15 pls... Link to comment
hitman Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Am gasit in sfirsit anvelope Lassa aici si am luat exact la fel ca si pe fata. Adica Snoways II (1.550.000 lei vechi una bucata). Link to comment
laurentziu83 Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 a dreaku firma. singurele debica de iarna sunt pentru logan, si singurele ce ar merge la mine costa 200 de lei noi. Link to comment
aztec Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 nu stiu cumse face.. azi am fost la carr4.. aveau lanturi de iarna .. majoritatea aveau dimensiunile puse, numai pe unele scria mare"for logan"... ma uit pe site-ul postat mai dus, la anvelope scrie langa dimensiune"(logan)" eu cred ca vanzatorii s-au prins ca posesorii de logan au memoria scurta si nu stiu dimensiunile Link to comment
balky Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 am si eu o nelamurire. merita sa dai banii pe lanturi ? adica ...chiar merita aproape 1 milion ?altceva.. am inteles ca daca ergi cu ele si pe asfalt omori cauciucurile. e adevarat ? bafta !!! Link to comment
hitman Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 In oras NU merita. Bani arucati pe fereastra!!!!! Garantat. Link to comment
cchrism Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 nu stiu cumse face.. azi am fost la carr4.. aveau lanturi de iarna .. majoritatea aveau dimensiunile puse, numai pe unele scria mare"for logan"... ma uit pe site-ul postat mai dus, la anvelope scrie langa dimensiune"(logan)" eu cred ca vanzatorii s-au prins ca posesorii de logan au memoria scurta si nu stiu dimensiunile Mi-ai luat vorba din gura. Super tare faza cu "for Logan". Ca "pentru Logan" nu dadea bine. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now