Coni Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Ba conteaza si dimensiunea. Un lucru de luat in considerare este faptul ca atunci cind ne referim la pneuri de 16" si mai mici, performantele absolute ale pneurilor nu mai sint chiar asa de detasat pe primele locuri atunci cind se are in vedere proiectarea pneului. Insa cei care le testeaza fac acelasi test si pe un pneu 265/35/zr19 de pe porsche si pe un 165/85/r13 80T pentru trotinete. Iar pneurile mici sint pneuri moi, nu pot fi ranforsate lateral pentru ca peretele e prea inalt, gradul de absortie si disipare al caldurii e mai mare si drept urmare ramin reci mai mult timp ceea ce pentru testele de vara le trage inapoi, samd. Practic din cauza acestui conglomerat de motive unele pneuri nu se fac in dimensiuni mai mici de 16" (vezi PS3), sau mai mici de 17" (vezi PS2), sau mai mici de 18" (vezi PSS), sau chiar mai mici de 19" (vezi continental sportcontact 5p). Pur si simplu compusul respectiv nu mai este eficient in conditiile de rulare ale unui pneu de anumite dimensiuni. Aceeasi ratiune si pentru indisponibilitatea unor pneuri in dimensiuni mai mari (de exemplu nu exista energy saver de 18", sau mai stiu eu ce pocnete precum Turanza, care tine 200 de ani insa de la care nu poti avea prea multe pretentii la limita, nefiind fabricat pentru asta, insa exceleaza in punctele avute in vedere la proiectarea lui). Link to comment
Tommy Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 (edited) Nu bre, nu se fac ultra high performance pe 13 ca nu da nimeni bani pe asa ceva, nu ca nu s-ar putea face. La o masina de 800 de kile nu ai nevoie de ranforsare laterala ca la una de 1600 de kile. Edited March 15, 2012 by Tommy Link to comment
VAXXi Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Iar pneurile mici sint pneuri moi, nu pot fi ranforsate lateral pentru ca peretele e prea inalt Te contrazic un pic aici, daca se vrea - se poate; eu am 215/75R15 cu talon imens, dar e triple-ply si reinforced, ca-i de teren ah, si sunt si de iarna cica (au fulg). Link to comment
Coni Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Nu bre, nu se fac ultra high performance pe 13 ca nu da nimeni bani pe asa ceva, nu ca nu s-ar putea face. La o masina de 800 de kile nu ai nevoie de ranforsare laterala ca la una de 1600 de kile. Esti sigur, bre, de afirmatia asta? Link to comment
Tommy Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Sigur, se fac pina si pe 13 si cauciucuri de macadam si de drag: http://www.mandhtires.com/store.php?cat=Drag+Slicks&qry=Search&action=show&mode=post&search_type=all&search_mode=simple&x=11&y=8 Link to comment
Coni Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Te contrazic un pic aici, daca se vrea - se poate; eu am 215/75R15 cu talon imens, dar e triple-ply si reinforced, ca-i de teren ah, si sunt si de iarna cica (au fulg). Presupun ca pentru Suzuky. Link to comment
VAXXi Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Da, de-aia ziceam: aplicatii mai speciale. Link to comment
Coni Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Tommy, daca ai fi citit cu atentie postul meu ai fi inteles ca ma refer la autoturisme de strada, nu pentru drag race. VAXXi, cauciucele tale intra la o alta categorie, iar tu stii asta. Imi cer scuze ca nu am specificat in post-ul anterior "autoturisme". Link to comment
Tommy Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 (edited) Pai daca ai fi citit cu atentie intelegeai Vezi cat costa o anvelopa medie raportat la o masina cu roti pe 12-13 si cam cat costa una de 17-18 raportat la pretul unei berline medii Ce trebuie sa intelegi este ca nu tehnic este imposibil, vezi si la un kart ce gume se fac, ci sunt ratiuni comerciale in spate. Edited March 15, 2012 by Tommy Link to comment
Coni Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 (edited) @Saint666: O anvelopa "expira" dupa 8 ani (conform testelor nemtilor de la Autobild) indiferent daca s-a rulat sau nu cu ea. Nu sunt de acord cu afirmatia asta si se pare ca nu sunt singurul. "Utilizarea pneurilor imbatranite este periculoasa deoarece cauciucul, prin imbatranire, isi modifica proprietatile, devenind in multe cazuri foarte dur, chiar casant. Modul de a-l recunoaste, daca nu este marcat anul de fabricatie, este ca prezinta fisuri. Cu cat calitatea pneului a fost mai buna, cu atat durata de viata in timp este mai mare, dar nu mai mult de cinci ani." Titi Aur. Zau ca inclin sa-l cred p-al nostru, mai ales dupa experientele avute cu gumele vechi/noi in 14 ani de sofereala. @Tommy Zau ca am inteles implicatia costurilor. Tocmai d-aia nu vor face cauciuce HSJHJHASD cu insertie din aur, care valoreaza cat o berlina de clasa medie. Ma refeream strict la anvelopele uzuale. Scuze, pentru cine doreste, are aici tot articolul (inclusiv opinia lui Titi Aur referitoare la cauciuce noi impletite cu cele vechi, pe aceeasi masina): http://0-100.hotnews.ro/2011/10/20/interviu-titi-aur-chiar-daca-ne-enerveaza-asa-zisul-stat-la-panda-al-politiei-ne-face-sa-conducem-mai-prudent-si-reduce-numarul-de-accidente/ Edited March 15, 2012 by Coni Link to comment
Tommy Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Spune misto Titi Aur, pe linga aia cu adancimea iarna si vara, asta mi-a placut tare: Pneurile all-season sunt bune pentru a circula prin oras pe timp de iarna? A utiliza all-season este ca si cum ne-am imbraca tot timpul anului cu o geaca de toamna-primavara. Vara ne va fi foarte cald, iarna ne va fi foarte frig si, probabil, vom prinde si mici perioade in care vom fi imbracati cu ce trebuie. Link to comment
Viktor Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Off. Daaa ... mincaii la pinda si accidente putine = 0 (zero). Link to comment
DUNE Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Nu conteaza dimensiunea in primul rand ci calitatea anvelopei. Pe 15 si pe 16 aveam la toyota: 195/60R15, 195/55R16 si 205/50R16, pe 14 aveam 185/60R14 la cielo. Pe 17 nu am avut ceva sa nu ma multumeasca, evident cu cat janta mai mare cu atat gasesti anvelope mai bune, acum stiu ce sa iau si merg la sigur da-mi un pont de anvelope de vara bune pe 14.ma refer la brand!multumesc anticipat! Link to comment
Tommy Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 (edited) Vredestein Hi trac 2, Dunlop fast response, Continental premium contact, Kumho solus kh17 (am luat pe matiz si sunt superbe), chiar si bridgestone turanza as lua la 185/60R14, daca asta e dimensiunea pe care o cauti. In nici un caz matador, nankang, linlang, barum, debica sau alte manastiri. Edited March 16, 2012 by Tommy Link to comment
DUNE Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 (edited) kuhmo am avut si eu originalele din fabrica powermax si sunt minunate.cred ca o sa continui pe firma asta!deocamdata am anul asta good year dar deja e dotul prea vechi si ele sunt ciudat de neuzate si nu vreau sa mai las un an mai mult decat asta!atat. mersi de sfaturi! Edited March 16, 2012 by stefanudrea Link to comment
ches Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 (edited) OK guys, poate autobild a dat mai mult decat Titi. Eu personal am folosit cauciucuri mai vechi de 5 ani si nu am avut probleme. E drept ca eu merg in general cu viteze la limita legalitatii (60/100/140km/h) si intotdeauna conduc preventiv la viteze mari astfel incat sa am timp sa opresc chiar daca cel din fata pune o frana foarte brusca. Nici cu barca de Nubira, nici cu barca de Epica nu m-am simtit niciodata in nesiguranta din cauza anvelopelor cu toate ca am ales anvelope relativ ieftine fabricate in Europa. Nu m-am riscat cu Nexen si alte chinezisme, dar nici nu am dat mai mult de 400RON pe o anvelopa pe 15/16". Pentru pretul platit ma astept ca o anvelopa sa ma tina aproximativ 40000km, deci aproximativ 3-4 ani. Iata si cateva teste mai vechi: http://www.pneumatik...-auto-bild.html http://www.drive-tes...-vara-2011.html Dupa cum se poate vedea, nu intotdeauna anvelopele cele mai scumpe sunt si cele mai bune. Normal ca merita sa iei niste Bridgestone sau Uniroyal in loc de Michelin sau Continental daca scorurile din teste pentru ud/uscat/aderenta/rezistenta la rulare etc sunt apropiate sau mai bune ca ale anvelopelor mai scumpe. Ca regula generala intotdeauna o anvelopa scumpa va fi buna (nu neaparat cea mai buna), dar nu inseamna ca nu poti gasi una cu aceleasi performante la un pret mult mai bun. Si cum spune si Coni, depinde si dimensiunea anvelopei. Acelasi model pe 15" pot fi grozave, dar pe 17" pot avea rezultate mai slabe. Edit: Si un filmulet despre anvelope al celor de la fift gear: Concluzia e simpla: platesti mai mult, primesti mai mult; totusi cel de la volan are cea mai mare importanta in evitarea unei coloziuni. Edited March 16, 2012 by ches Link to comment
andreib Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Vredestein Hi trac 2, Dunlop fast response, Continental premium contact, Kumho solus kh17 (am luat pe matiz si sunt superbe), chiar si bridgestone turanza as lua la 185/60R14, daca asta e dimensiunea pe care o cauti. In nici un caz matador, nankang, linlang, barum, debica sau alte manastiri. Da si nu prea. De ex barum polaris 2 sunt cam lafel de bune pe asfalt curat precum dunlop winter response dar mai bune pe zapada (ambele seturi anvelope noi, barum au costat jumatate). Debica frigo in comparatie (pret similar cu barum) sunt slabe la aderenta pe asfalt uscat si varza pe umed/mazga. Nexen (care sunt coreene si nu chinezesti) sunt ok (cel putin n2000/n3000 care sunt in categoria ultra high performance). Link to comment
cris06 Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Barum Polaris 2 se cam duc sanie pe vremea asta (asfalt uscat si semi). Cei drept, cam tari (scoapte) dupa vreo 5 ani. Testat azi pe un Opel Corsa eco flex de la servici. Noroc de ABS ca altfel ii scurtam coada unui patruped! Link to comment
andreib Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Ale mele au 2 ani si nu mi-au creat nici un fel de emotii, poate mai incolo sau cand se mai uzeaza... Link to comment
laurentziu83 Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Nu bre, nu se fac ultra high performance pe 13 ca nu da nimeni bani pe asa ceva, nu ca nu s-ar putea face. La o masina de 800 de kile nu ai nevoie de ranforsare laterala ca la una de 1600 de kile. Exact. Nu are rost sa pui anvelope cu high performance pe un Matiz sau Logan cat timp masina respectiva are tendinta de a se rasturna in viraje, nu de a derapa. De-abia la Megane am inceput sa-mi pun problema unor anvelope cu aderenta mai buna cand m-am trezit ca ii fuge fundul si se aprinde ESP-ul la vreo curba la 90 de grade luata mai in forta cu Goodyear Efficient Grip. In plus, recomand sa nu se pastreze anvelopele de iarna, peste vara, pe balcon, la soare, sau in locuri calduroase. Eu am facut-o (le-am tinut pe balcon, nu incapeau in camara cum incapeau cele pe 14 de la Clio) si am patit-o, acum nu mai sunt bune de nimic. Eu anvelopele le-as fi schimbat de pe acum, intrucat nu ma deranjeaza sa las masina in parcare daca ninge, dar, cum pe cele de vara le am la Galati, mai asteptam pana la Pasti. Link to comment
ches Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Au iesit primele teste de anvelope de vara pe anul asta, facute de Autobild pe dimensiunea 225/45/R17. Ale mele Barumuri Bravuris 2 (au pretul cel mai mic din test) nu exceleaza la nimic, dar sunt in zona verde (recomandat) la toate categoriile. La acelasi punctaj, ordinea se ia alfebetic, deci in realitate unele anvelope sunt pe acelasi loc dpdv al punctajului. Ponderea este 40% uscat, 40% umed, 20% costuri. daca un cauciuc are nota 3 sau mai jos nu se califica pt calificativul exemplar Ordinea a fost cam asta (nota mai mica inseamna mai bine): Loc. Nume: nota carosabil umed; nota carosabil uscat; nota costuri exploatare, calificativ 1. GoodYear Eagle F1 Asymetric 2: carosabil umed 2+; carosabil uscat 2+; costuri: 2; exemplar 2. Nokian Z G2: carosabil umed 2+; carosabil uscat 2+; costuri: 2; exemplar 3. Hankook Ventus S1 Evo 2: carosabil umed 1-; carosabil uscat 1-; costuri: 3+; recomandat 4. Dunlop Sport Maxx RT: carosabil umed 1-; carosabil uscat 2+; costuri: 3; recomandat 5. Bridgestone Potenza S001: carosabil umed 2; carosabil uscat 2; costuri: 2; recomandat 6. Continental Sport Contact 5: carosabil umed 2+; carosabil uscat 2-; costuri: 2; recomandat 7. Pirelli Cinturato P7: carosabil umed 2-; carosabil uscat 2+; costuri: 2; recomandat 8. MIchelin Primacy 3: carosabil umed 2-; carosabil uscat 2; costuri: 2+; recomandat 9. Barum Bravuris 2: carosabil umed 2; carosabil uscat 2-; costuri: 2; recomandat 10. Fulda Sport Control: carosabil umed 2-; carosabil uscat 2-; costuri: 1-; recomandat 11. Nexen N8000: carosabil umed 2; carosabil uscat 2; costuri: 3-; satisfacator 12. Toyo Proxes T1 Sport: carosabil umed 3+; carosabil uscat 2; costuri: 2-; satisfacator 13. Uniroyal Rain Sport 2: carosabil umed 1-; carosabil uscat 2-; costuri: 2; nesatisfacator 14. BF Goodrich g-force Profiler: carosabil umed 3; carosabil uscat 2; costuri: 1-; nesatisfacator - rpobleme la testul de manevrabilitate pe uscat datorita subvirarii=>descalificat 15. Kumho Ecsta Le Sport KU 39: carosabil umed 3; carosabil uscat 3+; costuri: 3+; nesatisfacator Lista pana la 50 au fost descalificate datorita distantelor mari de franare pe umed/uscat de la 100km/h, le dau doar pe cele cu calificativ acceptabil pt ca restul sunt niste petarde de care majoritatea nici nu am auzit : Marangoni Mythos GT radial Champiro HPX Meteor Hp Sport Sava Intesa UHP Firestone Firehawk SZ 90u Nankang Noble Sport NS-20 Semperit Speed-Life Kleber Hydraxer Matador MP46-hectorra 2 Falken Azenis FK453 eukohama Advan Sport Vredestein Ultrac Cento Maxxis MA-Z1 Achilles ATR Sport RoadStone Radial N3000 Riken Maystorm 2 B2 Cooper Zeon CS6 Avon ZV5 Pneumant Tritec Sport Kormoran Gamma B2 Syron Race1 Sper sa va fie de folos in alegerea cauciucurilor de vara Link to comment
cristiangabi Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Ar fi super sa ne punem toti anvelope de 17! Link to comment
Tommy Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 (edited) Da! Sa fie amendati cei cu anvelope de la 14 in sus! Sau macar impozitati drastic! E foarte bine ca omul a pus un top inclusiv cu date partiale, aderenta pe uscat/ploaie/pret, nu inteleg ce te deranjeaza, nu scrie nicaieri de vreo dimensiune in titlul topicului. Dar eu am o problema cu intelegerea clasamentului asta. EX: deci daca ponderea e 40% uscat, 40% umed, 20% costuri, si daca nu gresesc la calcule, comparand locul 1 cu locul 3 avem: 1. GoodYear Eagle F1 Asy 2: 2 2 2 =&--#62; 2*40/100+2*40/100+2*20/100=2 3. Hankook Ventus S1 Evo 2: 1 1 3 =&--#62; 1*40/100+1*40/100+3*20/100=1.4 "nota mai mica inseamna mai bine" deci hankook mai bun decat GY si nu invers. WTF? In alta ordine de idei, conteaza ce vrem: aderenta maxima pe uscat pt ca mergem mai lent pe ploaie? Multi km? Siguranta pe ploaie? Siguranta data de un run flat? Precizie in directie? Franare? Stabilitate pe curbe? Confort? Multe dintre astea nici nu sunt specificate. De exemplu, michelin primacy hp run flat este o anvelopa mult mai confortabila decat dunlop sport maxx non run flat, dar are aderenta ceva mai mica, e mai scumpa dar tine mai multi km. Deci ideea e ca nu putem lua clasamente ad litteram, ceea ce pentru unul e the best, pentru altul nu e, pentru ca fiecare stim, sau ar trebui sa stim ce vrem. Edited March 31, 2012 by Tommy Link to comment
ches Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Ventus a iesit f bine la comportament, dar se tocesc repede (nota 3+ la costuri). O nota de 3 sau mai sus descalifica o anvelopa de la calificativul exemplar, scrie mai sus. Cauciucurile sunt pe 17 pt ca asta a vrut neamtul sa testeze... daca faceam eu testul, puneam numai de 16" ca asta am eu pe masina. Am pus rezultatele testului informativ si ma bucur ca Tommy (si probabil si altii) au apreciat ca am pierdut jumatate de ora sa scriu rezultatele . Tx Tommy! >- Link to comment
andreib Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 A probat cineva semperit speed-life 2 (anvelope de iarna)? Iau semperit sau barum polaris 3? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now