Viktor Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Am tot cascat ochii insa nu am observat a se trece la galosi de vara, cel putin pe aici. Vom trece la o noua echilibrare si montare, de parca nu mi le mai doresc pe astea de iarna pe cutie. Ar cam fi timpul sa le alerg si pe alea. Link to comment
Myg Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 La ce temperaturi am avut,chiar si pe timpul zilei,mai asteptam 2-3 zile...poate intra si chenzina. Link to comment
lsniculescu Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Buna ziua! Vad ca acest topic nu mai este activ, dar incerc o consultare cu voi: trebuie sa schimb anvelopele de vara (Firestone FireHawk, DOT 2009) cu unele noi si m-am oprit asupra unora Vredestein Sportrac 5, bine cotate la testele ADAC din martie 2015. Pentru sezonul de iarna am tot Vredestein, profil Snowtrac 3 (DOT 2011), de care sunt foarte multumit. Ce parere aveti? Multumesc! Sarbatori fericite! PS Dimensiuni anvelope 185/60 R14, pentru care sunt facute ultimele teste ADAC aici sau mai jos: http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2015_Sommerreifen_Test_185_60_R14.aspx?ComponentId=228367&SourcePageId=31821 Link to comment
nluncasu Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Simplu:Vredestein sunt,poate,cele mai bune anvelope de pe piata.Asa ca,mergi pe calea asta. 1 Link to comment
lsniculescu Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Buna ziua! Am incaltat masinutza cu anvelopele dorite: Vredestein Sportrac 5 (185/60 R14); 823 lei, plus bonus card Mol de combustibil 100 lei. Intr-adevar sunt super, net superioare celor pe care le-am avut (Firestone Firehawk), sensibil mai silentioase si economice. Le recomand! @nluncasu: multumesc, acelasi sentiment il aveam si eu. Weekend frumos! Link to comment
NFS Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 (edited) Si eu am fost multumit de Vredestein, dar am avut doar de iarna. Din categoria iarna e ca vara! Pt vara, sincer, as merge pe altceva... de exemplu, tocmai ce mi-am incaltat basculanta cu Michelin Latitude Sport 3, care mi-au parut a sta bine si pe consum si pe aderenta ... De-acu', 4-5 ani de zile, am tot timpul sa-mi dau seama daca am ales bine. Edited June 9, 2015 by NFS Link to comment
Viktor Posted November 21, 2015 Share Posted November 21, 2015 Commando anvelopelor de iarna in actiune ! Anvelopele de iarna nu sint obligatorii, insa, personalul autorizat a intrat in actiune de prevenire a unor eventuale accidente si imbunatatire a sigurantei in trafic, cu tema anvelopele de sezon. Verificarile au fost efectuate in parcarile unor supermarkete unde, din 150 masini verificate in procent da 70% s-au dovedit echipate (in parametri) conform sezonului. O parte din ei (cei cu anvelope de iarna) au primit cite un cadou (nu au specificat ce, dar nici nu cred sa aibe importanta) iar ceilalti, nu au fost sanctionati ci le-au fost lasata cite o instiintare a constatarii si rugamintea/sfatul de a lua masuri in ce priveste anvelopele de sezon. Fain. La cit mai multe actiuni gen, probabil astfel si ceilalti se vor trezi la realitate . Cu ceva timp in urma aproape sa ma iau la cearta cu un romanas de-al nostu ce tinea sa-mi explice ca nu e nevoie de asa ceva (anvelope de iarna) ci trebue sa stii sa conduci, tre sa fii sofer ... idiotu . Sursa si un exemplu de urmat ! Link to comment
calinjack Posted November 21, 2015 Share Posted November 21, 2015 Si eu tot vredestein am snowtrack 3 Link to comment
NFS Posted November 22, 2015 Share Posted November 22, 2015 De-astea mi-am tras pe bemveu. Avand in vedere ca e model aparut in 2015, s-ar zice ca sunt un fel de pionier. Acu' abia astept zapada. Din pacate n-am gasit si varianta runflat, asa ca m-am inarmat cu vreo 2 tipuri diferite de kit-uri de pana... si Doamne ajuta! [-O Link to comment
starsteel Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 (edited) Achizionat 2 anvelope Sailun allseasons, comanda emag, 340 lei, dot nov2018 Edited September 13, 2019 by starsteel 1 Link to comment
Geo_ZGA Posted September 14, 2019 Share Posted September 14, 2019 Sailun... mai bine luai ceva din gama low cost a unui brand cunoscut, nu chinezariile astea. Link to comment
starsteel Posted September 14, 2019 Share Posted September 14, 2019 8 hours ago, Geo_ZGA said: Sailun... mai bine luai ceva din gama low cost a unui brand cunoscut, nu chinezariile astea. le voi folosi exclusiv pe puntea spate, doar fata o voi schimba cu cauciucuri de iarna/vara functie de anotimp, am 6 jante originale Link to comment
starsteel Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 Montat pe puntea spate cauciucurile al season unul la aprox 81.500 si cel de al 2-lea la 81.700, am decalat montajul deoarece una dintre jante, care o folosisem pe fata, prezenta 2-3 deformari usoare rezolvate in cateva minute cu ajutorul unei prese hidraulice. Totul pare ok in cele cateva sute de km pe care le-am facut cu cele 2 cauciucuri. Link to comment
ches Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 Diferentele fata de o marca buna le vei observa pe ploaie si pe zapada. Fiind puse pe spate, atat timp cat nu intri tare in curbe in conditiile mai sus amintite ar trebui sa fie OK. Eu am vazut diferenta intre anvelopele de iarna Westlake pe care le-am pus anul trecut pe Epica (cheltuiala neprevazuta) si vechile Nokiane care aveau undeva la 5-6 ani. Am pus anvelopele pe fata pt ca am zis ca sunt noi (am fost fraier). Pe zapada Westlake erau chiar decente, la fel si pe asfalt uscat cand erau temperaturi sub 5 grade. Dar pe ploaie si pe asfalt uscat la tempraturi de peste 5 grade pierdeam aderenta f usor. Oricum, avand in vedere ca am dat 204 lei/bucata si ca pe zapada erau OK, eu zic ca a fost o afacere buna. Ma intreb daca merita sa dau 50lei/bucata in plus pentru a cumpara niste Tigar-uri sau Debica. Eu sincer cred ca nu. Sailun sunt totusi chinezarii vandute/ distribuite de Alcar, deci am oarece incredere in ele. Probabil ca sunt la acelasi nivel cu Tigar, Strial, Debica si alte anvelope low end fabricate in Europa. Link to comment
ches Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 Eu sunt patit cu cauciucuri proaste de iarna pe Matiz, crede-ma ca e mai nasol sa iei stanga de volan si sa nu se intample nimic decat inceapa sa se intoarca de fund si sa o redresezi. Stii vorba aia "supravirarea ii sperie pe pasageri, subvirarea il sperie pe sofer" 🙂 Link to comment
Salex Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 +1 ! Prefer control mai bun pe fata decat pe spate. Din punctul meu de vedere, daca nu esti la extrem, o sa controlezi foarte bine si spatele in cazul in care fata este ascultatoare. Din fericire pentru mine, pana acum, experientele avute confirma cele scrise. Asta in conditiile in care spatele mi-a mai fugit fara a-l provoca si, in plus, nici nu am avut diferente mari de calitate intre gumele fata-spate. Link to comment
Viktor Posted October 5, 2019 Share Posted October 5, 2019 Avind in vedere faptul ca in acceleratie (si nu in frina) e cheia succesului in a controla viraje, derapaje, frina de motor, logic si corect in pozitionarea anvelopelor asa-zis mai bune, trebuie sa cada pe puntea tractoare. Alea all season le sade bine pe puntea spate, in lipsa unora full de iarna. Link to comment
Dj_Dark Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Eu m-am cam lecuit de anvelope diferite pe punti de cand era sa ma fac pachet intr-o iarna. Setup-ul era iarna aproape noi pe fata si allseazon aproape slick pe spate. Ambele tendinte subvirare/supravirare sunt la fel de periculoase cand se intampla pe neasteptate si te surprind nepregatit. 1 Link to comment
Viktor Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Din dorinta de a nu mai polua p-aici tin a-mi continua ideia aici pe tema galosilor, ca tot dara o prima fulgaiala prin romanica. In primul rind, eu unu ma impac greu cu ideia de a avea diferente de profil a bandei de rulare cu atit mai mult de a merge pe all seson ori chiar de vara pe oricare din punti in sezonul rece, si asta imi intareste convingerea ca nu merita combinatia si riscul mergind pe mult cunoscutul "tot patitu-i priceput". Cind o dai de gard din prostie, cind tragi linie si realizezi ca, costul reparatiilor dupa ce ai turtit-o e cu muuult peste costul a vreo cinci rinduri de anvelope noi cu consumabile inclus, iti trece de "experimente". Mi-s exemplu pur ce dupa ce-am comis-o am stat strimb si m-am intrebat drept : cum mama draq pot fi atit prost nene si sa nu inteleg valoarea unei anvelope full de iarna in sezonul rece, fie ea chiar si cea mai ieftina. Sigur, si cu mama anvelopelor poti da cu oistea-n gard dar totusi, sansele de a-ti pastra caleasca intacta ori alte nefericite sint uriase. Asadar, sfatul meu (de incepator si nepriceput) e sa va debarasati de combinatii aiurite scazind sansele de a o comite ! P-aia cu "conduc TIR'u de patru'j de ani si nu s-a intimplat nimic " (ce interesant, nici sa faca pipi nu a oprit) o stiu. Link to comment
Salex Posted October 6, 2019 Share Posted October 6, 2019 Mosule ... Din ce ai scris chiar tu, eu unul as zice ca NU se poate trage o concluzie clara ! 17 hours ago, Dj_Dark said: Setup-ul era iarna aproape noi pe fata si allseazon aproape slick pe spate Daca era ambele NOI si, mai mult, din aceeasi gama (buget, premium etc.), ma bagam la o discutie in contradictoriu 😋 Link to comment
Viktor Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 Care din urmatoarele variante ar fi indicata pentru anvelope de iarna ? 185/65 R14 185/70 R14 (varianta ce ar egaliza diametru rotii cu cea pe 15) 195/60 R15 Link to comment
Dj_Dark Posted November 18, 2021 Share Posted November 18, 2021 Varianta din carte 🙂 Pentru ce masina? Daca e pentru cielo, nici una. Dimensiunile corecte sunt 185/60/14 sau 195/50/15 si pentru iarna as merge pe varianta care maximizeaza talonul, in cazul asta aia cu 60. Link to comment
Viktor Posted November 19, 2021 Share Posted November 19, 2021 E vorba de un ford focus (dnw) ce a venit la pachet cu plus o garnitura de roti de iarna 185/65/R14 in stare foarte buna. Acuma, comparativ cu galosii de vara 195/60R15 is cu mult mai mici ce nu da prea bine estetic da' ma rog, cel mai probabil e vorba de un moft ce il gestionez mai greu. Probabil ca gindesc prea mult si intru in tot felu de scenarii, logice gen : roata mai mica - turatii mai mari - garda la sol scade si de mai iau in calcul cutie de viteze scurta ... E vreun avantaj a unei roti mai mici pe timp de iarna, detaliu ce nu se regaseste in "biblioteca" mea ? Altfel, e o plaja destul de larga la capitolul roti data de producator : 185/65 R14 195/60 R15 195/55 R15 205/50 R16 215/40 R17 215/45 R17 T125/80 R15 T125/85 R16 Primele 3 variante ar fi de luat in calcul, de celelalte nu sint interesat. Ma gindeam la varianta 185/70 R14 in ideia de a atinge inaltimea anvelopelor de vara (195/60 R15), asta in cazul in care talonul nu e deja prea mare avind in vedere jante de 14. Link to comment
Viktor Posted July 4, 2024 Share Posted July 4, 2024 Treaba e in felul urmator : roata dreapta fata se gindi sa se puna closca, s-o lasat asa frumos pe janta si mofturoasa ca ea nu vrea sa se mai invirta nici macar un metru de n-o mingai nitel cu aer proaspat la interior. In prima faza am crezut ca cu o zi in urma am cules pe traseu vreun cui, o caia, surub etc. M-am inselat, valva s-o retras la pensie pe motiv ca o invirt prea repede si cum ea e batrina ... o crapat, de batrinete. OK, valva in cauza fu inlocuita in service in regim de urgenta, cu greu ce-i drept ca mai mult timp mi-a luat sa-l conving pe individ sa o rezolve decit a durat operatia in sine (5 min) dupa ce o acceptat a o rezolva. Doar roata am dus-o in service. Acuma, tin a le inlocui in regie proprie si pe celelalte 3 din preventie insa nu mi-e clar tipul de valva, mai exact nu mi-e clar diametrul acesteia. Nu retin sa fi vazut vreodata inscris pe janta cu referire la orificiul valvei ca sint diferente din cite observ. Unde poate fi culeasa aceasta informatie ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now