bishnitzarul Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Poza cu finalul operatiei ( am pus o rama neagra de plastic ) Link to comment
nonel Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Se vede mai bine cu aceasta rama neagra. Indica bine? Link to comment
mmkelemen Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 Felicitari, a iesit super. Eu la TICO l-am montat pe stalp si arata destul de bine. Link to comment
augustinionut Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 Rog un posesor de turometru de firma pe Matiz sa posteze niscai turatii la vitezele urmatoare : 60 km/h , treapta 4 90 km/h , treapta 4 90km /h , treapta 5.Multumesc anticipat. Link to comment
tolin Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 Dupa ureche: - 2.600 rpm; - 3.900 rpm; - 3.200 rpm. Link to comment
Venom Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 Mie mi se pare cam nepractica varianta de la 107 (imi da senzatia ca este acoperit de volan) ... as prefera varianta Splash http://images.paultan.org/images/Suzuki_Splash_4.jpg Doar senzatia, defapt nu e acoperit deloc.. defapt vitezometrul e acoperit in caz de tii stanga pe partea de mijloc sus a volanului. Turometrul se vede perfect Link to comment
Gigi_Kent Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 In fisierul atasat se gasesc:- schema completa (facuta in AutoCad) - 3 poze tot cu schema dar pentru cei ce nu au autocad - 3 fisiere (.brd , .trd si .txt) necesare pentru vizualizarea si executarea cablajului (cablaj creat cu Eagle 4.09r2) - un fisier cu lista de piese necesare Multa bafta!!! si scuze de intarziere ... Are cineva programul care trebuie scris in PIC? Zerro mai esti pe aici? Link to comment
coliscip Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Am un turometru de Dacia si as vrea sa verific dupa ce scot masina din service daca turatia la relanti este ok.Cum procedez?Turatia este cea indicata acolo sau difera (dacia are 4 cilindri, iar ticozaurul numai 3)? Link to comment
AmunDei Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Cele doua modele descrise pe pagina asta indica turatia corect? Nu de alta da mi-as lua si eu unul... Link to comment
Bogdan_80 Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 AmunDei de cel care are mmkelemen iiti pot spune ca e ok, acelasi model il am si eu, spre exemplu dupa ce l-am montat in service s-a facut o masuratoare si mi-a spus ca are eroarea foarte mica, si nu cred ca m-a aburit ca daca ma uit la ralanty acul sta la jumate intre gradatia de 900 si 1000, deci ar fi 950 care esteturatia normala la ralanty la matiz. Link to comment
AmunDei Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 Mersi de raspuns. O sa tin minte si poate pe viitor imi iau si eu Link to comment
mitzy_vip Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 am si eu o rugaminte la cei de pe acet topic.cei care avetu turometre puse pe matiz se va rog dti un mas privat sa va intreb cate ceva va rog. Link to comment
Tudor.Mike Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Mi-am pus si eu turometrul pe tico..problema este ca ma minte cu 200 de ture..respectiv la relanti cu motorul cald imi arata 1100 rpm..Cam care ar fi cauza..Mentionez ca am un turometru pilot LAM 1009.7 din acela cu 7 culori. Multumesc pentru eventualele raspunsuri..sugestii.. Link to comment
AmunDei Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 (edited) Intrebare mai mult cu scop informativ: in cazul sumatorului, ce rol are rezistenta ce vine la 12V a aprinderii, ca e clar ca nu e alimentare pentru turometru. Nu se poate doar cu cele 3 fire pt diode? Daca am gresit nu aruncati cu pietre, ca nu ma impac bine cu electronica Edited December 24, 2008 by AmunDei Link to comment
Bogdan_80 Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 (edited) "Pentru o cât mai mare independenta de circuitul intern al turometrului a fost prevazuta rezistenta R1, care asigura o tensiune egala cu tensiunea de alimentare, cât timp niciun impuls de aprindere nu este prezent." Citat din manualul sumatorului, autor Abram Burel Edited December 24, 2008 by Bogdan_80 Link to comment
AmunDei Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 Mersi. Ciudat e ca am citit manualul, dar cumva mi-a scapat informatia. Acum totul e clar Link to comment
tolin Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 Intrebare mai mult cu scop informativ: in cazul sumatorului, ce rol are rezistenta ce vine la 12V a aprinderii, ca e clar ca nu e alimentare pentru turometru. Nu se poate doar cu cele 3 fire pt diode? Pe rezistorul R1 se petrece "insumarea", ca sa vorbim in limbaj neelectronic. "Sumatorul" este un circuit logic SAU cu trei intrari. El realizeaza urmatoarea functie (redusa): A B C Y 1 1 1 1 0 1 1 0 1 0 1 0 1 1 0 0 Turometrul numara cate tranzitii pe front cazator ale tensiunii de intrare au loc in unitatea de timp, pe romaneste, de cate ori este pusa intrarea la un potential apropiat de cel al masei. Fara semnal, intrarea sta la potentialul bateriei, exact cum sta borna de comanda a unei bobine de inductie. Link to comment
AmunDei Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 (edited) Am inteles sa traiti! Edited December 24, 2008 by AmunDei Link to comment
Abram Burel Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 (edited) Ca sa nu tac, desi parca am mai analizat asta candva... Este de fapt fix un circuit SI (AND) cu trei intrari, in logica cu diode. Din cauza faptului ca pe noi ne intereseaza semnale "negate", adica active cand dau masa, ni se pare ca e un SAU (OR). Adica, conform legilor logicii: A AND B AND C ? NOT( NOT(A) OR NOT(B) OR NOT? ) Chestia din stanga e functia ultra... redusa, iar cea din dreapta, fix ce ne intereseaza: fie o masa pe A, fie pe B, fie pe C, da o masa la iesire. Chestia dintre ele inseamna ca sunt echivalente Edited December 24, 2008 by Abram Burel Link to comment
robertinoo Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Trebuie neaparat sa merg in service pentru a-i monta matizului un turometru mmkelemen? Link to comment
soulraven Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 salut, ma puteti ajuta si pe mine cu o formula de calcul pentru un turometru, am inceput un proiect pentru unu minicomputer de dacia berlina si m-am impotmolit la turometru. Nu stiu sa setez bine ceasurile interne in pic si sa fac conversia. help... Link to comment
Abram Burel Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Cred ca ai un proiect cam ambitios pentru cum pui problema. Trec peste faptul ca nu prea pricep ce cauta postul tau aici. Daca e vorba de aprindere clasica: - iei semnal de pe ruptor - iti trebuie un circuit care sa-l perie putin si sa-l aduca in 0/5V - in PIC masori perioada dintre doua impulsuri (cauti pe site la Microchip diverse moduri de a face chestia asta: soft, cu modul CCP) - faci 1/x cu o rutina luata de-a gata de pe net - imparti si la 2 (citesti tu de pe udeva cum e cu motoarele in 4 timpi) - afisezi rezultatul E mai clar acum? Link to comment
soulraven Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 deja este rezolvat proiectul, fiind mult mai amplu si cu mai multe module, partea asta fiind ce-a care m-a omorat putin. Pentru a integra impulsurile am folosit un optocultor, dar m-a avantaja si mai mult un optocultor cu un trigger Schmitt. Ai o asemena schema?stiu ca turometrele de la adelaida au asa ceva, dar nu am apucat sa vad unu live si sa i scot schema Link to comment
tolin Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 (edited) ... Pentru a integra impulsurile am folosit un optocultor, dar m-a avantaja si mai mult un optocultor cu un trigger Schmitt. Optocuptorul se foloseste la cuplarea a doua circuite separare galvanic. Un formator de impulsuri cu Trigger Schmitt gasesti in fisa oricarui circuit operational. Incearca LM311. @AB > daca utilizezi un numarator de impulsuri pe unitatea de timp si doua tabele de corespondente n-ai nevoie de impartiri si alte conversii: la 4 cyl, "ruptorul" iti genereaza 100 impulsuri/s corespunzator unei turatii de 6.000 rot/min. Precizia aceasta de masurare este suficienta pentru vizualizarea in timp real a turatiei unui motor termic, ce-i sub 100 rot/min nu te ajuta, mai mult incurca. Degeaba faci un instrument de masura de precizie, la un motor termic n-ai reglajul atat de fin incat sa ai nevoie de nivelul zecilor si de cel al unitatilor. Edited February 14, 2009 by tolin Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now