Jump to content

TUROMETRU!!! pentru Tico si Matiz


Recommended Posts

...

 

Am scos si limitarile de viteza.

Dar acum am si eu o intrebare la tine tu stii la cate turatii taie alimentarea motorul de matiz in orice viteza?

Dupa cum stii motorul de Matiz este un motor aspirat de turatii mari la fel ca si cutia. Acum sa iti spun eu la cat taie alimentarea la 7200 RPM si daca nu crezi poti merge la orice service Daewoo si sa ceri sa fie pus testerul de ECU al masinii.

 

...

 

Dupa chiptuning si scoaterea de limitari creste mai ales cuplul, calutii adaugati sunt mai multi sau mai putini asta depinzand unde faci chiptuningul. Dar si cu si fara chiptuning sau limitari tot la 7200 RPM se taie alimentarea.

Modificarile pe care le-am facut la motor in afara de chiptuning nu le spun. Ideea e ca se pot face multe din motorasul asta mic.

Edited by tolin
Citari inutile ale mesajului anterior !
Link to comment

...

 

Da da ideea e ca la motorasele noastre mici nu cred ca va ajunge cineva intr-a-5-a sa ii se taie alimentarea.

Multumesc pentru schimbul de informatii, si daca se mai tine intalnirea de joi seara unde si pe la ce ora?, poate pot sa ajung si eu.

 

Cu respect Alex.

Edited by tolin
Atentionare: citare inutila a mesajului anterior !
Link to comment

@closchkutza > Limitarea turatiei motorului nu se pune pentru viteza, ci pentru protejarea motorului. In treptele superioare (4-5), subunitare, nu poti atinge turatia de limitare deoarece intervine limitarea de cuplu mic al motorului de doar 0,8L. Deci, cu motorul nemodificat, peste 5500-5600 rpm nu poate sa se ridice, in sarcina. Nici cand am ajuns la peste 165 km/h cu un motor stock, nu am dat in limitare in 4 sau 5. Turometru pe Matiz nu am avut, este inutil. Apoi, 60 km/h in treapta a I-a, fara sa modifici rapoartele (nu neaparat in cutie, e suficient sa ai roti mai mari) nu ating motoare cu cilindree mai mare. De la 40 km/h la 60 km/h este o distanta mare (+50%), care nu se acopera, asa, din vorbe. Nici cresterea de la 6600 rpm la 7200 rpm nu-i suficienta (+9%). La vitezele acestea, de biciclist, relatia tine strict de rapoarte, nu intervin alte limitari sau alte imbunatatiri.

 

Ca sa mediez intre 6000rpm (unul) si 7200 rpm (altul), propun ca limitarea sa fie pe la +10% fata de turatia de putere maxima, adica intre 6250 si 6600 rpm. Turatia indicata de catre un scaner depinde de profesionalitatea lui. Nici un criteriu tehnic nu presupune limitarea la 7200 rpm a motorului stock de Matiz. Proiectantii motoarelor folosite de catre Daewoo stiu mai bine de ce nu le lasa sa urce mai sus, inutil. O viteza mai mare este o palarie prea mare pentru aceasta masina, fara modificari radicale.

Link to comment

Eu stiu chestiile astea Tolin insa incercam sa-i arat intr-un mod finut domnului dalex2008 ca e cam cusuta cu ata alba. Limitarea de turatie in treapta 4 se poate atinge cu un pic de nerv tare si ajutor din partea reliefului(panta). Limitarea de turatie in treapta 5 insa nu cred ca poate fi atinsa decat, poate, in cadere libera.

 

Prin "limitari de viteza" faceam referire la vitezele maxime ce se pot atinge in fiecare din treptele de viteza. De aceea am zis ca "Limitarile de viteza sunt date de rapoartele cutiei, limitarea de turatie si puterea motorului(pentru treapta 5)."

Edited by closchkutza
Link to comment

...

 

Cusuta sau nu cu ata alba las la latitudinea voastra sa decideti, ideea e ca eu stiu ce poate masinuta mea Matiz si stiu ca mai am multe de schimbat la motor pentru a ajunge la o performanta si mai mare. Stiu si sunt constient de faptul ca din vb pot iesi mult poate ne intalnim odata si vedem atunci ce iese.

 

Cu respect Alex.

Edited by tolin
Avertisment pentru citare sistematica a mesajului anterior !
Link to comment

Inapoi la turometru. Am modelul de la Pilot si am reusit zilele astea sa-i pun si lumina. Semnal de la casetofon nu vroia sa primeasca de nici un fel asa ca a trebuit sa desfac masca de la bord, ocazie cu care am vazut si de ce nu iesea usor: unde trebuia sa aibe doar clipsuri, la mine era dat si cu adeziv pe fiecare clips :| . Dupa vreo 20 de minute de zdrelit degete mi-a iesit schema.

 

Citisem pe aici cum ca ar fi slab luminat, si cam asa e, dar nu asta ma deranjeaza. Ce ma deranjeaza e ca nenorocitul de ac nu e luminat, si degeaba am fundalul luminat daca acul nu e, ca noaptea tot nu se vede. Si acul nu e lipit de cadran ca sa-si poata lua lumina de la el, ci e montat la oaresce distanta.

 

Intrebarea mea pt cei ce au modelul asta, au luminat in vreun fel si acul sau il folosesc asa?

Link to comment

Daca lumina e albastra(ca de led,nu bleu etc) poti sa dai pe ac cu un textmarker portocaliu fosforescent si va lumina. Textmarkerele fosforescente sunt uv-reactive si albastrul de led contine in suficienta masura uv

Link to comment
Eu unul il folosesc asa. E adevarat ca e cam slaba lumina dar reusesc sa vad unde sta acul.

 

Pai parerea mea e ca nu trebuie sa reusesti sa-l vezi, ci sa-l vezi din prima.

 

@Dr.L, o sa incerc cu marker fosforescent, desi nu stiu daca are bec sau LED inauntru.

Link to comment
  • 1 month later...

Deci: Cumpar Turometru Pilot, cumpar adaptor de la AB il montez pe Matiz E3 . Precizia la turatii joase cum este? Dar inalte?

Merci

Link to comment
  • 4 weeks later...

deci eu am incercat 2 turometre de la Pilot pe matizul meu EURO 2 din 99' Germania,setate pe 3 pistoane,nici unu nu a functionat cum trebuie.

 

La relanti imi arata 2000 de ture iar daca apas un pic acceleratia pe liber se duce in 3000.Automat imi arata anormal (am pus masina si pe standu de ITP de la munca si aparatu imi arata 900 la relanti.

 

Ce sa ii fac ? cum sa il montez ? vad aici multi care zic ca au turometru Pilot.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Mi-am instalat pana la urma un turometru de la pilot.L-am montat cand era motorul cald si mergea bine (am prins firele la rece mai sigur.De asta m-am gandit ca poate cand am mai montat asa de proba poate de aia nu indica bine,vre-un contact imperfect ceva.)

 

Anyway,cand l-am montat aseara cu motorul cald,mi-a mers perfect.Turometrul are 5 fire : 2 mase , 1 + contact , 1 fir de excitatie ,si 1 + faruri pentru iluminat.

 

Azi dimineata imi arata 2.2 mii ture la relanti cand am pornit,daca ii aprind faza scurta isi revine si merge super,fara faza scurta aprinsa imi arata dublu si la relanti si cand merg.

 

El se aprinde normal cand aprind pozitiile dar nici numai cu pozitiile nu indica bine,si cam fluctueaza acu pe pozitii.

 

Ma gandesc poate e de la firul de excitatie ca nu e legat la cel verde de la mufa bobinei ,ci mai degraba introdus in mufa acolo.

Sau are vreo ceva ca al legat masa de la turometru impreuna cu masa de la iluminare turometru impreuna si apoi le-am prelungit cu un fir mai grosut pana la un surub de la caroserie.

 

Are cineva idee de ce are acest comportament ciudat.?HELP. :( (

 

Matiz euro 2.

 

LE :

Vad ca acum nici cand aprind pozitiile nu isi mai revine sa functioneze normal ca dimineata iar cand dau pe avarii joaca acul odata cu avariile. :-S

 

Am pus alimentarea turometrului chiar pe baterie ,face tot la fel.

Edited by pisboy_sparxx
Link to comment
  • 1 month later...

Salut

Am cumpărat SH un Cielo din 1997 , problema care este ... nu îmi mai indică nivelul sondei la apă.

am înlocuit sonda dar tot nu merge , problema care este , am fost la un electrician şi l-am rugat să verifice firul care leagă sonda , dar nu are schema electrică de la un asemenea model .

Rugămintea mea care este ... poate aveţi careva acea schemă electrică şi dacă binevoiţi a mi-o trimite pentru a rezolva problema , pentru că temperatura apei nu creşte , autoturismul funcţionează ireproşabil , nu mi se mai aprinde nici un alt martor , de aceea vă rog frumos care aveţi schema să binevoiţi a mi-o trimite.

Vă mulţumesc anticipat

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 8 months later...

Precizia este foarte buna la turometrele de la pilot, TESTAT !

[/quot

Buna seara la toata lumea ! Ma adresez in special lui Adostar,referitor la precizia turometrelor Pilot, dar si tuturor celor ce ma pot ajuta.Am achizitionat chiar azi un turometru Pilot model 1000.7 pt. motoare cu 3-4-6 cilindri.L-am setat pe 3 cilindri,am legat firul verde la firul verde de la bobina,(matiz euro 2),firul rosu la + de la bricheta,si negru la masa.Pornesc se duce la peste 1000,scade usor la 1000, doar cateva secunde, apoi vine la 100 de ture sau chiar 0.Cand turez motorul,se duce la 2-3000, si sta constant la 2000 daca tin turatia acolo.Problema e la relanti.Tare bucuros as fi de m-ar scote cineva din incurcatura! Multumesc anticipat !

Link to comment
  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...