Marynu Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Dupa ce am ajuns la concluzia ca un turometru e foarte util am inceput sa caut pe internet. Uitati corespondenta mea cu cei de la http://www.accesorii-auto.ro/ e-mail: marynu@gmail.com Va transmitem urmatoarele: Buna ziua, Ma intereseasa si pe mine achizitionarea unui turometru pentru un Matiz euro 3, and de fabricatie 2006. Ma intereseaza un turometru analog. Ce anume imi puteti oferi? Cu respect, Marin Mitrica Si raspunsul lor in approx 30 min : Buna ziua, in primul rand multumim ca sunteti interesat de produsele noastre. Pe link-ul de mai jos gasiti produsul recomandat de noi. http://www.accesorii-auto.ro/?lstpage=shop/browse&page=shop/flypage&product_id=1318&category_id=b570506bda6a9c7268d12aac16819bfa Functioneaza si pe 3 cilindri. In cazul in care aveti intrebari nu ezitati sa ne contactati. Informatii in legatura cu generarea comenzilor, modalitate de plata si termen de livrare gasiti pe prima pagina a site-ului www.cridem.ro Cu deosebit respect : Tiberiu Baranya Sc Cridem Impex Srl TUNING SHOP Ce stiti depre aceste turometre? Link to comment
aztec Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Am si eu o intrebare la voi, cei care aveti turometru pe tico.. Ce turatii sunt la: Treapta 3 la 50km/h Treapta 4 la 50km/h si trepta 4 si 5 la 60km/h? Link to comment
SMS Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 @Marynu: din ala am eu. Vezi ca nu merge la Euro 3. Citeste topicul mai inapoi. Link to comment
tolin Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 ... din ala am eu. Vezi ca nu merge la Euro 3. Daca nu merge la tine, asta nu insemna ca nu merge pe Matiz Euro3. Mai bine ai posta cum l-ai legat tu pentru a-i scapa pe altii de o experienta nefericita. Link to comment
SMS Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 (edited) Am postat mai inainte. Eu am Euro 2. Am zis acolo cum l-am montat, v-am dat si poze... v-am zis tot. Abramburel m-a contrazis cand am spus ca merge pe E3, defapt NU merge. Apoi cineva a explicat si de ce... trebuie doar sa citesti putin mai inapoi. [asta da canu cumva vreun admin mai "istet" mi-a sters posturile respective... si sunt destui...] Later edit: se pare ca nu le-a sters nimeni. Pe pagina 16 sunt posturile 305 + 310 + 311. Edited November 15, 2006 by SMS Link to comment
tolin Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Posturile #305 + #310 + #311 nu contin vreo informatie utila pentru discutia legata de euro3. Daca "le stergea un admin destept" era paguba in ciuperci. Eu am intrebat: cum a fost legat acest turometru pe un motor de Matiz euro3 de s-a ajuns la concluzia ca nu merge ? PS nu-ti mai modifica pornirea orgoliosa initiala, memoria colectiva a intiparit-o deja. Link to comment
SMS Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 1. am zis "istet" nu "destept", asa cum ai dat tu in citat 2. acel turometru NU A FOST MONTAT PE UN EURO 3. 3. explicatia de ce nu merge pe euro 3 este tot in topicul asta... daca vrei, o caut... se zicea ceva de 3 bobine de inductie la E3 si de 1 la E2 (sau ceva ce E2 are numai 1 si E3 are 3...)... Link to comment
Abram Burel Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 (edited) O să-ţi răspund eu, cu permisiunea voastră. Nu a fost montat pe niciun Euro 3. Cel puţin nu cel despre care se discută. Concluzia a fost trasă din specificaţiile de produs, care spun că este conceput pentru motoare cu 3-4-6 cilindri, selecţia făcându-se printr-un comutator cu 3 poziţii. E greu de presupus că dispozitivul respectiv ştie să facă distincţia de capul lui între 3 cilindri cu 1 bobină şi tot 3 cilindri cu 3 bobine. Până la proba contrarie concluzia rămâne că NU merge la Euro 3, fără dispozitive suplimentare sau "ajustări" interioare. Ideea cu sumatorul nu e rea, doar că e vorba de fapt de un circuit SAU cu 3 diode şi o rezistenţă. Pentru amatorii de divertisment o să încerc o schemă din... caractere: la bobina 1 -----|<|------+ la bobina 2 -----|<|------+ la bobina 3 -----|<|------+ la +12V -----| R |-----+------la turometru unde diodele sunt (catod)|<|(anod) şi să reziste la câteva sute de volţi tensiune inversă, iar rezistenţa habar n-am, dar aş încerca pentru început cu 1Kohm. O astfel de chestie se poate realiza chiar la mufa de la bobină unde sunt toate firele trebuicioase, o oareşce problemă rămând realizarea etanşeităţii şi... garanţia, dacă este şi nu va mai fi! LE Până să scriu eu atâtea vorbe... Dar am prin postul 333! Edited November 15, 2006 by Abram Burel Link to comment
tolin Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Pentru electronisti este evident faptul ca circuitul descris de tine este solutia. "Sumatorul" din postul meu era un termen pentru nespecialisti, care sa le sugereze faptul ca este nevoie de un semnal compus din semnalele de la toate bobinele si nu numai de la una. Constructia lui este simpla, se poate intercala pe firele de comanda de la bobine si tot montajul poate fi tras in rasina pentru a-l izola de factorii perturbatori. Link to comment
ga^dele Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 am mai analizat si eu problema cu sumatorul..suna ok...dar trebuie testata foarte bine din considerente tehnice...un as vrea sa raman cu masina moarta cine stie unde.. ma uitam sub capota sa caut solutii si ma uitam la fulia pe care ar fi trebuit sa am curea pentru AC si mi-a dat o idee...sa dau o gaura si sa pun un magnet...sau 2...diametral..sa nu am probleme de descentrare si sa caut un turometru digital care sa citeasca impulsurile pe care le primeste printr-un traductor. Ce fel suna ideea asta? Unde gasesc turometrul digital care sa aiba traductor pe baza de inductie magnetica si magnetul aferent? Link to comment
tolin Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 ...dar trebuie testata foarte bine din considerente tehnice...un as vrea sa raman cu masina moarta cine stie unde.. La asta nu te asigura nici producatorul. Precautiuni inutile, parca era denumirea unei piese de teatru ? Destinatia acestei rubrici este pentru cei care experimenteaza si nu pentru cei care nu ies din casa, sa nu le cada o tigla in cap. Cu alte cuvinte este inscris in chiar in motto-ul acestei rubrici. Link to comment
ga^dele Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 o sa incerc sa experimentez cu ajutorul lui abramburel...daca e bine voitor Link to comment
ga^dele Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 (edited) SIncer mi-a fost lene sa citest tot topicul..dar vreau turometru...si pe E3. Asa ca m-am interesat si eu prin facultate si am descoperit urmatoare schema pentru un sumator cu filtru, asta cica pentru semnal care vine inapoi din secundarul bobinei. am pus pozele si astept o parere...nea abramburel .. oricine ...si cine ma ajuta sa fac schita pentru montaj pe langa asta ar trebuie sa gasesc o solutie o mufa si pini mama si tata sa intermediez mufa care intra la bobine...dar aicea sunt depasit...mai e alta solutie sa caut eu o mufa cu 4 pini..mufa mama si mufa tata..care se gasesc la cele de calculatoare ..asta in cazul in care as dori intr-o perioada sa decuplez instalatia. Edited December 6, 2006 by ga^dele Link to comment
tolin Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Vezi ca schema unui SAU cu diode este altfel, AB a descris-o mai sus. In plus, este nevoie doar de un singur filtru/limitator/protectie la supra-tensiune pe iesirea spre turometru, daca nu cumva el se gaseste in circuitul de intrare al turometrului. Link to comment
ga^dele Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 am incercat si eu o solutie...sunt dispus la orice solutie viabila dar din punctul meu de vedere ce conta daca filtram inainte sau dupa dioda finala...e un plus de protectie... oricum la electronica sunt duda... Link to comment
tolin Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Deci: - schema ta nu-i buna ; - iesirile din ECM sunt protejate intern la suprasarcini ; - fiabilitatea pe care o invocai scade cu numarul de componente. Link to comment
Abram Burel Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Doua chestii: - schema e pe "dos" si nu o sa mearga, adica bobinele au un capat la + si sunt comandate cu o masa, care trebuie sa "treaca" prin diode pentru a ajunge la turometru, deci diodele trebuie puse invers - nu inteleg ce vrei sa faci cu "filtrele" alea, turometrul se conecteaza oricum la bobina, deci este "protejat" de la mama lui la tot ce trebuie. Si "schema finala": - 3 diode BA159 cu anozii legati impreuna si odata cu ei o rezistenta de 1Kohm - catodul fiecarei diode la cate o bobina - capatul celalalt al rezistentei la + (se gaseste pe acelasi conector catre bobine) - de la legatura dintre diode si rezistenta se pleaca spre turometru. Poti realiza totul pe un cablaj de circa 1,5x1,5cm care o sa intre intr-un dop. Scoti cele 5 fire prin gaurele date in lateral (vezi tempo) si umpli dopul bine cu silicon (sau rasina epoxi daca te framanta rau). Ca metoda de conectare, admitand ca nu ai de unde sa faci rost de o pereche de conectori originala, va trebui sa faci rost de... doua perechi de conectori cu 4 pini. Intrerupi traseul original in zona conectorului din compartimentul motor, sa zicem spre bobine (evident se poate si cel spre ECM). Montezi o "mama" spre conector (ECM) si un "tata" spre bobine. Daca vei vrea sa dezafectezi candva jucaria, pur si simplu mufezi astea impreuna. Cu cealalta pereche faci un cablu "straight", adica pin la pin si ai grija sa cuplezi in mod corespunzator si firele de la dispozitiv. Conectorii sa fie de tip auto sau similar, adica cu clema de blocare de un fel oarecare. Cam asta ar fi. Link to comment
tolin Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 @AbramBurel > fa un pustiu de bine si baga o microproductie, o serie mica, cateva unicate de samanta la baietii, ca pentru tine este o relaxare. Link to comment
ga^dele Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 eu sunt de acord cu Tolin..o mini productie nu ar strica... doar sunt pasionat dupa dopurile lui AbramBurel Link to comment
Abram Burel Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Bine ca mi-ati adus aminte ca tocmai trebuie sa ma duc maine dupa piese si nu-mi strica niste diode d-alea! Link to comment
tolin Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Deci, nu mai discutati de garantie in condiitile in care doriti sa interveniti la masina. Ieri mi s-a spus ca se pierde garantia si daca se desfac niste suruburi nesemnificative la niste aparatori de plastic care acopera (ascund) traseele ! Pe sectiunea aceasta se discuta despre modificari la masina fara vreo legatura la orice fel de garantie. Specificarea se gaseste in motto din topic. Link to comment
vgergely Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Salut, Astazi am reusit in sfarsit sa-mi montez si eu turometru versiunea lui Zerro. Constructia nu a fost tocmai usoara iar piesele m-au dus undeva la 250 lei. Este singurul turometru care chiar functioneaza pe matiz euro 3. Pic-ul a fost programat de zerro, in rest eu am facut toate operatiile necesare, bine inteles sub indrumarea maestrului . Cel mai dificil de realizat este cutia afisajului care a fost confectionata din tabla si vopsita. Si acum poze: Link to comment
tolin Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 ... Este singurul turometru care chiar functioneaza pe matiz euro 3... Declaratie exclusivista. Link to comment
Zerro Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Constructia nu a fost tocmai usoara iar piesele m-au dus undeva la 250 lei. acum pot anumite persoane sa faca o comparatie intre pretul real (doar al pieselor) si pretul cu care eu am vandut singurul exemplar (s-a dat pana la urma cu 170 RON).... Toate cele bune! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now