tolin Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Vad ca-i pe cablu ecranat senzorul acela. Link to comment
jake Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 @tolin CCP1 elimina (ignora) un impuls fals ? Pai nu prea. Cind vine frontul negativ s-a generat intreruperea. De-asta ma feresc de spike-uri. Filtrare software nu i-am facut, sa vad cum se comporta pe masina. Asa in laborator mege perfect. Oricum trebuie un FTJ pe intrare cum ziceai si tu, plus am 20 de citiri pe care le mediez si astfel impulsurile false intra la mediere si devin mai putin importante per global plus ca n-or veni asa impulsuri false la greu. Si oricum nu afisez unitatile, alea pot sa se bitiie cit vor ca nu le vad. Si chiar pentru reglaje 3 cifre semnificative eu zic ca sint suficiente. Pentru functionare normala 2 cifre sint destule, as putea sa pun ultima ( zecile ) pe zero. Trebuie sa-l probez pe masina in conditii reale, chair daca nu pe matiz il probez pe solenza sa vad cit de stabil e. daca iesirea de turometru din ECM este in modulare de puls (ce rost ar avea ca fabricantul sa mai puna un turometru in plus pe masina in loc de un instrument simplu) ? Daca impulsurile de turatie din ECM sint modulate in durata ( deci frecventa fixa , sa inteleaga toata lumea ), m-a "spart" am muncit degeaba. Se ia totul de la zero si se scrie alt cod si gata, asta e ! Dar am o vaga presimtire ca nu moduleaza ei in durata . @adrian ... merge cu orice turometru ... totul este sa stii cite impulsuri sint la o rotatie ! La digital nu merge, ce faci in loc sa-ti arate 3000 rpm o sa-ti arate 3000*nr dinti! nici nu incape pe afisaj ! si n-ai ce sa-i faci PIC-ul numara cum l-a invatat cel care l-a programat ! La analogic da , te joci cu o rezistenta si/sau un condensator si 1-0 pentru tine ! Link to comment
ga^dele Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 si pentru cei care mine, care nu am nici o treaba cu electronica, dar doresc sa montez un turometru analogic pe masina ce am de facut. la ECU, solenoizi la bobine, dop dar cum, daca apar spike-uri exista un mod de filtraj? Link to comment
tolin Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Turometrele comerciale au protectie si flitraj pe intrare. In plus, tranzistoarele de comanda din ECM au dispozitiv propriu de protectie la supratensiuni inductive. Altfel ar crapa. Link to comment
ga^dele Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 (edited) tolin vrei sa zici ca daca pun montajul lui abramburel si turometrul analogic ar trebui sa fie totul ok. Ori la bal ori la spital, va anunt in martie cand ma duc la abramburel sa facem montajul Credeam ca exista o solutie mai buna fara sa trc prin perete ignifug. Edited February 13, 2007 by ga^dele Link to comment
tolin Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Ce tip si marca de turometru vrei sa pui ? Link to comment
ga^dele Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 turometrul Auto Gauge acuma a venit prin curier 3 fire (verde, negru si rosu)pentru el si 2 fire pentru lumina Link to comment
tolin Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Poza, link, documentatie ? Link to comment
jake Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 tolin vrei sa zici ca daca pun montajul lui abramburel si turometrul analogic ar trebui sa fie totul ok. N-ai treaba cu spike-uri si alte daraveli la un turometru analogic ! Ce crezi ca simte un instrument analogic daca primeste un spike de 2-3 uS ? Nimic de nimic ! Plus ca are filtru la intrare, insasi funtionarea unui turonetru analogic se bazeaza pe integrarea ( face o medie a lor, le transforma intr-o tensiune continua de valoare proportionala cu numarul lor ) impulsurilor din intrare . N-ai nici o grija . Problema care o discutam noi aici este cu cele digitale care sint altceva, tu pui un " dop " adica un sumator, ca asta este acel dop si bagi benzina ! Link to comment
ga^dele Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 (edited) http://www.horguemtuning.ro/news/category.php?ucat=28 ...e cea de-a treia poza. tahometru documentatie are doar modul de montaj ("> @tolin&jake...tks Edited February 13, 2007 by ga^dele Link to comment
tolin Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Ala de 8k, cu shift ? "E de marca". Cat a costat ? Link to comment
ga^dele Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 (edited) pai are gradatii pana la 8000 de ture, nu are shift light, ca dimensiuni are in diam 52mm, e finisajul aluminiu mat cu gradatii albastre si acul este rosu. o sa-l alimentez zilele astea sa vad cum se aprinde finisajele si acul arata ca la cel de boost am uitat: am dat pe el 1,2 mil plus taxe de transport prin curier Edited February 13, 2007 by ga^dele Link to comment
adrian_r5 Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 @adrianLa digital nu merge, ce faci in loc sa-ti arate 3000 rpm o sa-ti arate 3000*nr dinti! nici nu incape pe afisaj ! si n-ai ce sa-i faci PIC-ul numara cum l-a invatat cel care l-a programat ! La analogic da , te joci cu o rezistenta si/sau un condensator si 1-0 pentru tine ! pai faci un divizor cu "nr dinti" Link to comment
jake Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 pai faci un divizor cu "nr dinti" Pai scriu softul pic-ului cum vreau, sa numar din 8 in 8 sau din 16 in 16 de ex. Asta la un turometru home-made. La ce lfacut de fabrica nu se merita sa dau si banii pe turometru si sa-i mai fac si un divizor. Fac unul de la zero, plus ca asta care l-am facut l-am "personalizat" , adica la pornire scrie un text care se plimba de la dreapta la stinga " MATIZ bc - 07 - ... " adica nr. de la masina. Dar asta cu textul miscator sa vad daca o las, mai vreau pareri, daca e " tiganie " o scot. Link to comment
adrian_r5 Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 jake, afirmatia mea cu divizorul era mai mult teoretica - adica se poate dpdv tehnic, da' poate (asa cum zici si tu) ca nu merita efortul practic (m-am uitat acum pe adelaida.ro : turometrul costa 59 Ron ... mi se pare convenabil si e mai simplu sa-l cumperi gata facut si sa mesteresti doar un divizor) Link to comment
jake Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Da Adrian, asa e, pretul nu e mare. Este nu cu mult peste pretul pe care l-am dat eu pe piese sa-l fac pe al meu. Dar imi place atit de mult sa lucrez electronice mai ales programare de pic-uri ca daca mi-ar fi dat cineva unul de adelaida gratis eu tot as fi facut unul al meu, plus ca ala de adelaida nu-mi scrie nr de la masina cind porneste ( daca asta impresioneaza pe cineva, ceea ce sincer nu cred, poate pe vreun taran prin talcioc ! ) Link to comment
ga^dele Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 (edited) Turometru analogic pe Euro 3. una bucata dop sumator de la Abram Burel si una bucata turometru analogic. 3 ore de montaj pentru ca nu aveam toate ustensilele. Poze si ... la mai multe Edited March 9, 2007 by ga^dele Link to comment
JMu Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Ce turometru e, cat a costat, de unde l-ai luat, cat costa dop-ul de la AB... spune repede tot... cat timp mai am bani... (si-asa tre' sa cotizez si pentru forum) AB, mai ai doape pentru turometru? Link to comment
ga^dele Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 am scris si mai sus de pe ce site si cat m-a costat. dopul pentru mine a fost moca, pentru ca era in stadiu de experiment asa ca vb cu AB. overall m-a ajuns cam 1,5 mil sa fac toata afacerea. e foarte folositor la drum. am plecat fara el la buc si cand m-am intors cu el..am scazut putin consumul pentru ca am schimbat pe la 3500 si la 112-115 ai cma 4000 de ture. aaa...si nu e greu sa-l montezi. Daca vii joia viitoare la intalnirea de buc iti arat ce si cum mai pe indelete Link to comment
Abram Burel Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Adaptorul E3 va intra in faza "comerciala" saptamana care vine. Spre dezamagirea iubitorilor de doape, tocmai am realizat ca cea mai buna "haina" ar fi o bucata de... tub de pix (sau ceva de genul asta ). Tineti aproape Link to comment
sorinm Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 ok, daca merge la E3 si nu pierd garantia, sunt printre primii clienti care cumpara adaptorul, Cu acel adaptor merg toate turometrele pentru 3 cilindri ? Link to comment
ga^dele Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 si eu sunt in garantie...scot dopul si gata. stii cum faci..scoti mufa de la bobina, bagi firele inauntru si strangi mufa peste ele si merge brici. eu asa am facut ca sa nu tai din fire. si inauntru am facut conectarea pe o rigleta sau cum naiba ii zice ca sa pot sa scot firele imediat. Link to comment
jake Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Nu mi-o luati in nume de rau, nu ma injurati - sau puteti sa o faceti daca asta va face sa va simtiti mai bine - nu contest solutia teoretica sau realizarea practica, dop, pix sau orice altceva , dar la mine pe masina turometrul va fi conectat la ECM sau nu va fi conectat deloc. Daca ECM nu are iesire de turatie, atunci masina nu va avea turometru. Fiecare cu piticii lui ( adica ma refer la mine, nu la piticii altora, sa nu se simta cumva cineva vizat ). Am zis. Link to comment
dreaQ Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Nu se supara nimeni ca nu vrei sa apelezi la solutia pix-dop, solutie practica solutie care merge. Link to comment
ga^dele Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 (edited) acuma astept sa-mi aduca un preten un plastic din ala care se pune pe stalp...doar scot dopul..ascund firul care vine inapoi si pun un plastic nou unde e turometrul. am facut deja 1000km cu dopul si e ok...e practic..mai ales intre drajna si constanta unde duci masina in 5000 de ture sa faci depasiri @sorimm: aceasi intrebare am pus si eu in post...ori astepti 3 ani sau cat mai ai...ori bagi ca mine un dop..cu firele pe langa pini mufei care intra la bobine...nu tai nimik, nu strici nimik. Am vazut ca esti din cta. Te invit sambat asta la intalnirea de constanta sa te lamuresc mai exact ce am facut si ai sa vezi ca problema de garantie e simpla. Edited March 14, 2007 by ga^dele Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now