Abram Burel Posted May 20, 2007 Share Posted May 20, 2007 Diodele folosite sunt BA159. Pot fi folosite si altele, dar chestia devine mai... inteligenta Semnul + indica faptul ca firele alea se leaga impreuna. Adica un capat al fiecarei componente (cel din stanga desenului) se leaga unde scrie, iar celelalte se leaga impreuna si apoi unde scrie (in dreapta ) La diodele alea, capatul din stanga e marcat cu un inel argintiu pe corpul negru al diodei. Rezistenta re doua capete perfect egale Link to comment
Apocalips Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 Adica un capat al fiecarei componente (cel din stanga desenului) se leaga unde scrie Aici a fost greseala mea... la capetele din dreapta ma refeream Azi am facut rost de turometru si diode. Cutiuta pt diode am facut-o dintr-o carioca neagra ca sa o pot prinde cu "limbrici" de cablu care duce la bobine. Si acum alte nelamuriri (destul de multe): 1. Niciodata nu am stiut sa fac diferenta intre semnificatia unei sigurante si a unei rezistente. Si atunci, rezistenta din schema este asemanatoare cu ceea ce este in poza? 2. Acea rezistenta vine pe firul + de la turometru nu? (ca in ultimul post ai zis ca acele +uri inseamna ca sunt legate impreuna firele si + dinala are si firul cu rezistenta. Asta ma deruteaza pt ca si din cate am inteles eu cele 3 diode vin legate la bobine apoi la firul verde de la turometru si cel cu rezistenta vine pus pe firul rosu (+ la turometru) 3. Minus-ul de la turometru si minus-ul de la lumina turometrului se pot lega impreuna urmand sa fie prinse de un surub de pe caroserie? 4. De unde ar fi cel mai indicat sa iau curent pt turometru inafara de bricheta? (pt ca la bricheta am montata alta instalatie) Link to comment
Abram Burel Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 Hai sa o luam altfel Se dau 3 diode si o rezistenta. - Diodele "seamana" cu asta: http://www.ortodoxism.ro/datasheets/vishay/ba157.pdf. - Rezistenta "seamana" cu astea: http://www.conexelectronic.ro/content/cate...ezistoare).html (dar nu seamana deloc cu o siguranta). Se procedeaza cam asa: - se cositoreste cate un fir pe capatul fiecerei diode, marcat cu inelul argintiu - se cositoreste un fir pe unul din capetele rezistentei (oricare capat) - celelalte 3 capete de la diode si cu capatul ramas liber de la rezistenta se cositoresc impreuna si cu un fir "comun" - se pot scurta oricat capetele (pinii) celor 4 componente (diode, rezistente); nu exagerati insa cu letconul cand faceti lipitura (indiciu: daca piesa incepe sa "fiarba", nu e bine, dar nu inseamna neaparat ca e rau ) - firul "comun" merge la turometru - celelalte fire de la diode merg la cele 3 bobine - firul ramas merge la +12V (e tot in conectorul de la bobine) Recomandarea mea: - taiati toate capetele (pinii) cam la 1 cm - legati (de exemplu cu scotch) toate componentele intr-un "pachetel", cu capetele marcate de la rezistente de aceeasi parte - indoiti pinii de pe partea respectiva (cu inele) astfel incat sa se atinga - faceti o lipitura peste toti si "prindeti" in ea si firul "comun" - lipiti cate un fir pe fiecare din capetele din cealalta parte - bagati cate o bucata de circa 2 cm de tub izolator (de exemplu de la un cablu mai gros) pe fiecare fir, astfel incat sa nu existe posibilitatea ca cele 4 lipituri "individuale" sa se poata atinge - bagati toata "lucratura" in altceva Nu uitati sa va notati care fir ce este Poate acum e mai... clar. Link to comment
Apocalips Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 Poate acum e mai... clar. Asa si asa Mai am 2 nelamuriri 1. Ce rezistenta trebuie sa cumpar? (cum se numeste) 2. Eu am testat turometru la un transformator. Plus-ul si cablu verde (de la turometru) l-am pus la Plus-ul de la transformator iar minus-u la minus. Ok, acu se ridica. Dupa ce am legat diodele asa cum ai zis tu (- se cositoreste cate un fir pe capatul fiecerei diode, marcat cu inelul argintiu) acu turometrului nu mai indica nimic. Daca inversez tot ansamblu ala de diode si partea cu inelu argintiu este legata la turometru (si nu la transformator) acul incepe sa indice. Asa trebuie sa fie sa nu-mi indice acu atunci cand inelu argintiu e pe partea cu bobina? Link to comment
Abram Burel Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 1. 1Kohm/0,5W 2. Adaptorul a fost proiectat pentru... adaptarea unui turometru la masina. Daca vrei sa-l adaptezi la un transformator e... alta schema Link to comment
Apocalips Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 (edited) Io cred ca-s tampit rau de tot... Am luat toate piesele si le-am legat astfel (si sper sa fie gresit pentru ca daca e bine cum le-am legat e alta problema pt ca nu-mi indica nimic turometrul): Deci... ori le-am legat eu prost, ori sunt prost, ori e alta problema Sau schema corecta este asta? Sau nici una din ele Edited May 22, 2007 by Apocalips Link to comment
tolin Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 Ai legat gresit rezistorul si iti mai lipseste o legatura, cea esentiala, cea care duce semnalul la instrument. Link to comment
Apocalips Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 In timp ce tu scriai, imi editam si eu post-ul si am adaugat a 2-a poza. Dupa ce am am vazut reply-ul tau si am citit "iti mai lipseste o legatura, cea esentiala, cea care duce semnalul la instrument." am reeditat desenele si am scris "semnificatia" firului verde. Deja innebunesc cu turometru asta ca de cand m-am apucat de montat injur aproape tot timpu si ma enervez din orice Link to comment
Apocalips Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 (edited) Merge! Dar, mai am intrebari 1. de unde sa iau + (inafara de bricheta) ? 2. rezistenta care mi-a dat-o la magazin seamana cu aia de 0.25W nu cu cea de 0.50w, adica asta http://www.conexelectronic.ro/images/pictures/products/99182 - Ce se intampla daca e de 0.25 in loc de 0.50? Ieri am facut si sistemu de prindere la mufa de la bobine. Am ales mufe de HDD pt ca au 4 fire cam de aceeasi grosime si daca se strica ceva la ansamblu de diode sau trebuie sa o duc la garantie scot usor cablaraiele apoi izolez mufa cu banda neagra sa nu bata la ochi. Urmeaza sa trec un cablu de la motor la turometru si sa leg firele ( + si - si cele de lumina) si sa-mi fac rost de un suport pt. turometru ca momentan e prins cam urat de ornamentu stalpului. Later edit: Am trecut firu in interior prin partea dreapta a masinii. In spatele torpedoului se afla un capacel de plastic care se scoate usor (are doar doua cleme in spatele motorilui care cu un patent se pot rezolva usor). Nu stiu daca acel orificiu e doar la E3 sau la toate matizurile. Edited May 23, 2007 by Apocalips Link to comment
Abram Burel Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 1. De la casetofon, ceas, contact 2. Nimic (P=U*U/R=14,4*14,4/1000~0,2W q.e.d.) Link to comment
Apocalips Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Am finalizat lucrarea... cu exceptia suportului de turometru care inca nu-l am dar mi s-a promis unu. + pt turometru am luat de la sistemu de ventilatie (ii un fir gros maro - primu stanga sus la mufa) - turometru la minus lumina sistem ventilatie - lumina la minus lumina sistem ventilatie + lumina la plus lumina sistem ventilatie Si ala verde la sumator. Acu sta la 800 Rpm cand e in relanti (probabil din cauza turometrului care nu indica exact turatiile). Ma duc sa il testez prin trafic :- Multumesc celor care au avut rabdare cu nestiinta mea Link to comment
ga^dele Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 (edited) nu are switch de setare a numarului de cilindrii...sa nu fii pe 4 arata f bine Edited May 23, 2007 by ga^dele Link to comment
Apocalips Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 (edited) Are, dar butonu ala e in spate... Eu tot cu gandu la rezistenta aia de 0.25W am ramas dar daca Abram Burel a zis ca nu are nimic daca e alta rezistenta in loc de una de 0.5w inseamna ca alta e problema... Inca nu stiu cum se vede noaptea dar o sa-i fac o poza si dupa ce se intuneca Edited May 23, 2007 by Apocalips Link to comment
andreib Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Iti indica prost... Nici mcar nu indica 800rpm ci 600 si ceva... Ceva e in neregula... Link to comment
Abram Burel Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Pare ca nu ai decat 2 scantei din cele 3, de unde si turatia de 2/3 din valoarea care trebuie (parca asa era la Matiz, vreo 900-950). Asta nu inseamna ca nu-ti merge o bujie ci doar ca circuitul de pe una din diode nu-si face datoria. Practic, fiecare dioda contribuie cu 1/3 din turatie. Verifica in felul urmator: - pune contactul pe "motor", fara sa-l pornesti - pune un voltmetru intre + si firul verde (adica firul care vine de la adaptor) - deocamdata ar trebui sa stea pe 0 - pune un fir cu un capat la masa si cu celalalt atinge pe rand firele care merg la diode, mai intai in conector (vezi sa nu atingi chiar firul de + ca face poc siguranta - de fiecare data voltmetrul ar trebui sa arate ceva de genul 12,5V - daca nu, atunci pe circuitul respectiv e ceva - daca e in regula, ar mai trebui verificate si "nodurile" pe care le-ai facut in forma de cablu Ar merita inainte sa vezi ce se intampla daca treci comutatorul pe cealalta pozitie. Daca a fost setat corect (pe 3) si il dai pe 4, ar trebui ca indicatia sa scada si mai mult. Altfel, poate isi revine Link to comment
Apocalips Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 (edited) Circuitu cu diode e bun... Ori turometru nu indica bine ori am turatiile alea (daca nu 600 vre-o 850... ca si masina e mai lenesa in ultimu timp, si cred ca de la benzina.) Later edit: Oare daca mai adaug o dioda sau doua ca sa-mi mai adune 2 bobine de inductie mi-ar arata turatia corecta? Edited May 24, 2007 by Apocalips Link to comment
ovime Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Salut, am si un proiect pentru licenta Turometru Digital...am facut proiectu scris dar acuma trebuie sa testez turometru si aici m-am cam impotmolit, cum pot sa il testez sa fac anumite masuratorii(care tre sa le pun in proiect) si o mica demonstratie la ce pot sa conectez turometru digital ..ceva gen motoras mic sau asa ceva. Turometru l-am cumparat de adelaida...va rog sa imi spuneti si mie daca stiti. Mersi :notangel: Link to comment
Abram Burel Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Avand in vedere ca turometrul, care era tema ta de licenta, l-ai cumparat de unde zici, ramane sa mai cumperi o masina, eventual un Kalos din 2002, pe care sa faci demonstratia. Oricum are un motoras ceva mai mare decat cel din 2001 si merge sigur cu scula de la Adelaida Link to comment
Gizmo Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 Salut, Am facut rost recent de schema turometrului de pe Dacia 1310 si vreau sa incerc sa o realizez. Acum am cateva intrebari, mai ales pt. Abram Burel: 1. Merge aceasta schema si pt. Matiz Euro 3, bineinteles folosind adaptorul pt. euro 3? 2. In schema apare o piesa notata Th si nu inteleg ce vrea sa reprezinte. Ce reprezinta piesa si care este scopul ei in schema? 3. In schema apare un indicator (uA). Ce tip de indicator este asta? Este cumva similar cu cel folosit la aparatele de masura? Deocamdata cam astea ar fi intrebarile de inceput. In functie de raspunsuri o sa ma gandesc la realizarea practica si va tin la curent. Abram Burel, o sa atasez schema, si te rog sa te uiti putin peste ea si sa imi spui ce parere ai tinand cont si de intrebaile de mai sus. Multumesc, Numai bine "> Link to comment
adrian_r5 Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 (edited) ... - Th este un termistor - uA este un microampermetru ... si poti spune ca "este cumva similar cu cel folosit la aparatele de masura" Teoretic poti pune orice microampermetru ... practic iti trebuie unul care sa reziste la socuri mecanice si a carui indicatie sa nu fie influentata de aceste socuri. Edited June 3, 2007 by tolin Link to comment
Gizmo Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 Mersi mult. Intrebarea este: care este scopul acelui termistor in schema? Numai bine "> Link to comment
guru Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 Cred ca cel mai complicat lucru ar fi realizarea scalei - calibrarea ei cu precizie si partea estetica. Link to comment
Abram Burel Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 1. De mers va merge, chiar si fara adaptor poate, dar asa cum zicea si Guru (ca d-aia-i Guru ) o sa fie destul de dificil cu etalonarea/calibrarea (adica sa-l faci sa arate 2000 atunci cand turatia e 2000!) 2. Termistorul ala face o ajustare "automata" pentru a elimina influenta temperaturii ambiante asupra rezultatelor masuratorii. 3. Retine ca nu o sa prea gasesti microampermetre (uA) care sa aiba unghiul de indicatie de vreo 270 grade, adica atat cat ii trebuie unui turometru care este, decat la... turometre. Asa ca mai bine iti iei unul complet de Dacie si il modifici vizual, dupa care te chinui sa il calibrezi. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now