Jump to content

TUROMETRU!!! pentru Tico si Matiz


Recommended Posts

Salutari, e prima oara cand scriu pe aici.Sunt posesorul unui Matiz Euro 2 2004.Am cautat pe net si am gasit aici http://www.cridem.ro un turometru care merge montat pe matiz Euro2.Am sunat si am comandat prin posta romana turometru care ma costat 111 ron cu tot cu taxe de transport.In cutie am gasit si niste instructiuni de montare.Se monteaza foarte usor avand 5 fire.Doua rosii(unul fiind +turometru iar celalalt +de la led), doua fire negre reprezentand masa (se leaga impreuna la caroseria masinii ,chiar sub volan sunt 2 suruburi) si unul verde care este semnalul luat de la bobina(este un fir verde acolo , s-a discutat mai devreme).Alimentarea turometrului am luat-o de la casetofon(in momentul care scot cheia din contact, se deconecteaza).Alimentarea ledului am luat-o din cutia de sigurante de la motor, mai exact m-am legat chiar la siguranta de faza scurta,ca sa se aprinda ledul numai cand aprin farurile).Atentie ledul este destul de slabut (va recomand sa il schimbati).Turometrul merge excelent si il recomand cu caldura fiind destut de exact (mie imi afiseaza 1000 ture la relanti cu motorul cald ).Stiu ca relantiul este la 950 dar hai sa fim seriosi este pe cat se poate de acceptabil.O sa vin si cu poze.

Va salut pe toti si va stau astept intrebarile voastre. daca aveti desigur.

Link to comment

Ce mi-e 950, ce mi-e 1000? Mda, e o intrebare :)

Toate instrumentele de la bord sunt doar... indicatoare. D-aia fabricantii baga de la ei putere nu-stiu-cat-la-suta in plus la viteza si se tolereaza tot felul de "aproximatii". Trebuie sa aveti grija insa cand interpretati informatiile oferite. NU uitati: sunt doar indicatii si nu masuratori. Deci, nu va luati la bataie pe forul sau cu prietenii referitor la valoarea turatiei la relanti, daca ati acceptat (sau ajuns la concluzia) ca "instrumentul" after-market (sau cel OEM) este "indicator" si nu "aparat de masura".

Link to comment

Domnule Abramburel ce parere aveti despre acest turometru ? as dorii sa il achizitionez si nu stiu ce sa aleg ..unul analogic sau pe acesta digital . O parere imi puteti da si mie va rog frumos ( stiu ca sunteti priceput la fire sialte chestii :) )

 

Detalii produs Instrument DIGITAL NIGHT FLIGHT , turometru

 

Dimensiuni:

- diametru 52 mm

- grosime 30 mm

 

Ceasul indica turatia motorului pana la 1000 rotatii/minut

Datorita afisajului electronic este foarte fidel si indica exact turatia motorului (este diferit de ceasurile mecanice)

Geamul / afisajul este negru si numai dupa ce a fost pornit motorul acesta se aprinde.

 

O data cu pornirea motorului se activeaza functia SCAN (afisajul realizeaza o numerotare crescatoare, si inapoi)Dupa terminarea functiei SCAN, afisajul indica pentru aproximativ 50 secunde voltajul din bord. Dupa aceasta perioada automat ceasul va intra in modul turometru.

Daca viteza de rotatie este pentru mai mult de 3 secunde peste 6500 rpm, acesta avertizeza prin “clipire”. La fiecare 10 minute, pe afisajul digital pentru aproximativ 50 secunde este afisat voltajul din bord. In aceasta perioada afisajul indica:

 

Galben: 4,000> 6,000 rpm.(5 LED-uri galbene)

Verde: 500> 3,500 rpm. (7 LED-uri verzi)

Rosu: 6,500> 10,000 rpm. (8 LED-uri rosii)

 

Daca voltajul ajunge la 11, automat afisajul avertizeaza culoarea rosie, intra in modul de afisare voltaj, astfel puteti urmari exact ce se intampla in acel moment

 

Nu uita de adaptorul de fixare al ceasului in masina, acesta poate fi universal pentru 1,2, 3 ceasuri, sau specific fiecarei masini.

 

Producator RAID HP Germania

post-8313-1203703543_thumb.jpg

Link to comment
Ceasul indica turatia motorului pana la 1000 rotatii/minut

 

Trec peste asta :)

 

Orice instrument ar trebui sa aibe o indicatie clara, cu care sa te obisnuiesti si sa nu te distraga de la condus. La o prima citire, mie nu mi se pare ca scula asta face asa ceva. Ea se vrea mai mult, dar riscul este sa creeze confuzie. Daca insa tu crezi ca te poti obisnui cu un indicator care in mod normal e turometru, dar o data pe minut zice ca e voltmetru si care in plus face pe orga de lumini, atunci e OK.

 

Mai conteaza si pretul, dar calculul asta il poti face singur :)

Link to comment
Trec peste asta :)

 

Orice instrument ar trebui sa aibe o indicatie clara, cu care sa te obisnuiesti si sa nu te distraga de la condus. La o prima citire, mie nu mi se pare ca scula asta face asa ceva. Ea se vrea mai mult, dar riscul este sa creeze confuzie. Daca insa tu crezi ca te poti obisnui cu un indicator care in mod normal e turometru, dar o data pe minut zice ca e voltmetru si care in plus face pe orga de lumini, atunci e OK.

 

Mai conteaza si pretul, dar calculul asta il poti face singur :)

Va multumesc mult pentru sfat :osanale: cred ca ma pot obisnuii cu jocul de lumini, mai studiez piata :)

Link to comment

Buna ziua.Am realizat cel mai simplu turometru, folosind o bobinuta, un miliampermetru,o punte redresoare, un condensator electrolitic, un rezistor semireglabil si ceva cablaraie.Bobinuta e plasata in campul magnetic produs de una din bobinele de inductie ale Matizului meu euro4.Tensiunea indusa in bobinuta e redresata, filtrata si "afisata" de catre miliampermetru.Bineinteles, reglajul e realizat de semireglabil, inseriat cu miliampermetrul.Afisajul e mai mult informativ, acul indicand turatia de relanti, schimbarea treptei de viteza si zona "hot", peste 3500 ture.Pot spune ca acuratetea e destul de buna, dat fiind faptul ca la relanti , cu motorul cald, sunt indicate cele 950rot/min ,pozitia acului fiind stabila ,fara a tremura.Bineinteles, afisajul se poate realiza si mai "amanuntit", cu afisarea turatiei in zeci de rot/min, dar e cam complicat de realizat in Paint, poate in Autocad sau altceva.Trebuie sa invat sa postez si poze, ca sa va lamuresc mai bine.Ma ajuta cineva? :)

Link to comment

Salut tuturor ! Am cumparat un turometru FK am montat turometrul dupa schema  numai ca atunci cand motorul este pornit,afisazeza 4000 RPM;chiar daca accelerez sau nu nu se intampla nimic este oare defect? Citind modul de montare si de pe forumam constatat ca este montat corect. 

Am uitat sa precizez ca sunt posesor de Matiz euro2 2001.

Va multumesc anticipat astept o lamurire.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Gata!!! L am montat :) ... cam greu... (ne fiind de domeniul meu :P ) ...

 

Din pacate n am mai avut bateri sa fac un filmulet sau o poza cum arata ... final... :( .

 

 

spune-mi te rog cum si de unde ai luat semnal?

ai recurs la 'dop' sau 'pix' sau te-ai legat direct? ai euro 2 sau euro 3?

multumesc

Link to comment
  • 3 weeks later...
spune-mi te rog cum si de unde ai luat semnal?

ai recurs la 'dop' sau 'pix' sau te-ai legat direct? ai euro 2 sau euro 3?

multumesc

 

sal...sunt mai nou pe acia...asa ca sper sa nu incalc vreo regula... :P ...am un turometru Diamond cu setare de 3 cilindri...4 fire (negru-portocaliu-rosu-verde) am skema de montaj...dar la partea cu "ruptorul"/"bobina de inductzie" imi prin urechile...am un matiz euro III 2006 shi ns unde ce si cum...daca ma ajuta cineva cu indicatzii ar fi perfect...multumesc frumos anticipat

am pus shi o poza cu turometrul :)

post-16144-1207069013_thumb.jpg

Link to comment
Mai sapa ,gasesti explicatii chiar pe acest topic ! Bine ai venit !!! :thumbl:

 

 

mersi frumos de urare :D ...dar faza e ca am citit aproape tot ce se putea pe aici pe topicul asta...dar ceva clar scurt si la subiect despre matiz euro 3 cu montaj nu am gasit... :( ...de atsa daca shtii cumva sa-mi spui ce si cum sa fac ...raman dator cu o bere ...2...3...cat e nev :P ...

Link to comment

Exista un adaptor (pe care il confectioneaza distinsul nostru membru electronist Abramburel ),care primeste semnal de la cele trei bobine si scoate semnal pt turometru ,cred ca mai gasesti amanunte la Bursa !

Link to comment

 

 

frate...acia e linkul exact

http://www.autoaccesorii.ro/standard_products.php?id=1406

suni la nr ala...si dak vreio pt mashina cu 3 cilindri ceri...specifici la tel asta...k au buton in spate de setat numarul de cilindri...sper sa-ti fi fost de ajutor...succes!

Link to comment
... dar faza e ca am citit aproape tot ce se putea pe aici pe topicul asta...dar ceva clar scurt si la subiect despre matiz euro 3 cu montaj nu am gasit...

Postarile #333, #343, #420 nu sunt clar scurt si la subiect ?

Link to comment
Postarile #333, #343, #420 nu sunt clar scurt si la subiect ?

 

 

...au fost frate...m-am pripit in a cere mai mult inainte sa citesc tot ce puteam gasi pe acestc topic...scuze...si mersi frumos :) ...sper sa discutam shi in alte circumstantze de acum :) ...

Link to comment

Hai sa mai fac o "sumarizare" pentru amatorii de turometre pe Euro3.

Atasat e un "manual". Are cam de toate: teorie, schema, mod de instalare.

 

Nu e reclama ca e cam greu de presupus ca fac o afacere din asta, chiar daca pun la toate Matiz-urile E3 :D

me3at_manual.pdf

Link to comment
Hai sa mai fac o "sumarizare" pentru amatorii de turometre pe Euro3.

Atasat e un "manual". Are cam de toate: teorie, schema, mod de instalare.

 

Nu e reclama ca e cam greu de presupus ca fac o afacere din asta, chiar daca pun la toate Matiz-urile E3 :D

 

'Abram Burel' multzam fain pt toate informatziile oferite..."chip in taci" :D ^ :) ^

Link to comment

Ca tocmai am raspuns la un mesaj: valoarea rezistentei nu-i critica; puneti ceva intre 820 ohmi si 2,2 kohmi; puteti tatona si alte valori pe raspunderea voastra (care este... oricum :) ); aveti insa grija la diode - nu puneti 1N400x sau alte barascovenii - trebuie sa fie diode rapide si de tensiune inversa mare.

Link to comment

De unde pot cumpara si eu un turometru? (gen un magazin specializat sau ceva) Euro 2 din 2004

Unde pot sa il montez, sau dak e cineva dispus de pe forum...:>

Eu unu nu prea am de gand sa ma bag...ca pe ce pun mana stric :P

Link to comment
De unde pot cumpara si eu un turometru? (gen un magazin specializat sau ceva) Euro 2 din 2004

Unde pot sa il montez, sau dak e cineva dispus de pe forum... :>

Eu unu nu prea am de gand sa ma bag...ca pe ce pun mana stric :P

 

 

http://www.autoaccesorii.ro/standard_products.php?id=1406

aici gaseshti ce vrei ... eu am luat turometru de la Diamond negru cu plasma...intra pe site si alege-ti, dar mai intai intreaba dak in spate are buton de selectie a cilindrilor ( 3 )...eu de pe acest site mi-am luat si merge f bine :) succes :)

Link to comment

Singurul motiv pentru care nu mi-am cumparat turometru pentru Matiz este ca nu vad nici un loc in care ar putea fi pus si sa nu arate super aiurea :( .Altfel as fi apelat si eu demult la acest accesoriu.

Link to comment

Corect. Si pe mine m-ar fi tentat un turometru, dar sa fie intregrat cumva in panoul de bord(unde sunt si celelalte aparate). Am gasit un singur bord care s-ar potrivi cat de cat dar nu cred ca se gaseste, plus ca este facut de chinezi, fiind bordul copiei facute dupa matiz, Chery QQ.

 

post-5484-1207727184_thumb.jpgpost-5484-1207727151_thumb.jpg

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...