costinel Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 @wolf florin: la electromotorul tau, pinionul de antrenare (bendixul) nu mai este aruncat pe coroana volantei. De aici rezulta si turatia mare (zgomotul de polizor) a electromotorului la prima cheie. Din ce spui tu, se pare ca acele 2 contacte masive din interiorul starterului (partea mica de deasupra corpului electromotorului) ar fi oxidate. Daca ar fi doar asta (ceea ce inclin eu sa cred) poti demonta electromotorul si decapsulezi starterul pentru a curata contactele. Ele se oxideaza datorita curentului mare care le parcurge (100 - 120A). Link to comment
Dj_Dark Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 M-a lovit si pe mine beleaua. In unele dimineti friguroase, cand pun contactul si dau sa pornesc se aude "clank" si atat, nu mai invarte electromotorul decat prin mai multe incercari repetate, alteori merge ok din prima, ma gandesc ca la iarna se agraveaza si am pus-o. Deci in week-end acum vreau sa-l desfac sa ii curat contactele si sa ii inlocui carbunii (periile), inca nu m-am uitat in manualul de service dar orice sfat e binevenit, mai ales despre modul de demontare de pe masina (pe unde, cum) , fiindca mi se pare foarte urat pozitionat si defectul fiind oarecum intermitent, sper sa am noroc doar cu operatunea de mai sus si sa nu muncesc degeaba. Astept pareri, sfaturi. Multumesc! Link to comment
ovi_jer Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Inainte de toate verifica bornele la baterie si cele de la electromotor si eventual tensiunea bateriei. Link to comment
Dj_Dark Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 (edited) Multumesc pentru sfat, intre timp am ramas cu masina in fata blocului sambata seara si l-am rezolvat cu schimbarea placii cu perii (carbunii) care deja ajunsesera la firele de cupru. Mai greu a fost demontatul/montatul de/pe masina din cauza pozitiei incomode la surubul de sus. Merge ca uns acum (de fapt l-am si uns un pic). PS. Bateria a fost schimbata acum 2 luni, era culmea sa fie moarta, contactele erau in regula, in solenoid nu m-am uitat, mi s-a parut imposibil de desfacut in asa fel incat sa ajung la contacte. Edited November 28, 2006 by Dj_Dark Link to comment
alexinno Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 De ce imi apare uneori o flama in zona electromotorului,cand dau la cheie si se simte ca o opinteala usoara a acestuia,la pornire?masina e un Cielo 1996,Sohc,luata sh ,nu stiu ce a fost schimbat in acea zona?Pot fi bobina sau carbunii?Sper ca nu rotorul?Sau un contact? A mai avut cineva asa ceva?De pornit,porneste usor,la prima cheie.Multumesc! Link to comment
ovi_jer Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 Verifica cablurile si papucii acestora de la electromotor. Link to comment
alexinno Posted May 19, 2007 Share Posted May 19, 2007 Multumesc,ovi! Electricianul a zis ca daca nu face clanc! si merge din prima e ok! A verificat conexiunile si sunt ok,sunt fixe.Daca doamne fereste mai face vreo flama,e pericol de incendiu in compartimentul motor?Mentionez ca nu simt la miros scurgeri de benzina pe langa rampa. Apropos,daca contactul nu-mi mai arunca cheia afara,poate sa faca figuri in timp sau e uzura ce nu afecteaza contactul electric in sine?Eu nu mai am volanul blocat deloc,niciodata.Multumesc f. mult si multa sanatate,ne-ai scos din atatea belele! Link to comment
ktn91land Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 M-a innebunit electromotorul (la espero). Acum un an si ceva i-am schimbat bendixul. Acum un an am avut alta problema: La cald nu mai invartea de nici o culoare, facea doar tzac-tzac, se auzea cum arunca bendixul dar nu invartea deloc. Dupa vreo 7-8 -10 incercari o lua totusi. Dimineata cand motorul era rece o lua fara probleme. Am fost la electrician, l-a demontat, a considerat ca e de vina solenoidul (e ca o bobina care culiseaza), l-a montat la loc si a mers un an. Pana acum ceva timp cand a inceput sa faca la fel. Daca motorul era cald, facea doar tzac-tzac. Dupa mai multe incercari (uneori chiar 10-12) pornea totusi. Pana azi de dimineaza cand la prima cheie a invartit de doua ori, s-a auzit un carait urat, un pocnet si a murit. De tot! Sper sa nu fi afectat si altceva! Unde as putea gasi service care sa rezolve asa ceva pe la crangasi ? Sau alte sfaturi ar fi binevenite... Catalin Link to comment
EM!L Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Cred că altul nou ar fi soluţia "câştigătoare" (întrucât zici că ăsta nu mai dă niciun semn), măcar ştii sigur că nu e "cârpeală". http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=7009 http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=426 http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...=1075&st=20 Link to comment
ktn91land Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 M-am gandit si la altul nou, insa ... nu-i chiar ieftin! Link to comment
Dj_Dark Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Daca te "bagi" tu vezi primul link al lui Em!l. Daca nu, ai Autonet giulesti aproape. Link to comment
ktn91land Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 De obicei merg la service-ul Daewoo din capatul strazii Orsova (service-ul magazinului "Piese Auto Koreea"), dupa McDonaldu de la pod ciurel, prima la dreapta, in spatele reprezentantei mazda . M-au rezolvat intotdeauna ok. Din pacate am pierdut cartea de vizita unde aveam nr de tel, nu stiu pe unde drak o fii sa-i sun sa le cer parerea. Nu stie careva un tel ... Link to comment
bella Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Salutare, Am inceput sa am si eu probleme cu pornirea...cam una din 10 imi face probleme. Ideea e ca nu prea stiu cum sa descriu zgomotul pe care il face...nu e vb de acel "clanc" dupa care nu se mai aude nimic. Parca seamana mai mult zgomotul care se aude cand din greseala dai la automat cu motorul pornit dar la o intensitate infinit mai mica. Nu stiu daca e sau nu coincidenta dar problema a aparut la putin timp dupa schimbarea bateriei. Merci. Link to comment
bella Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 (edited) Din ce imi dau seama electromotorul nu mai cupleaza bendix-ul la motor pentru a-l invarti. Zgomotul pe care il aud cred ca aduce mai mult cu zgomotul facut de un motor electric(presupun ca asta e electromotorul, un motor electric, nu?). Asadar, exista vreun kit de reparatie pentru Electromotor?E posibil ca in cazul asta sa fie vorba doar de contacte imperfecte, perii murdare? merci. Edited December 6, 2010 by bella Link to comment
noris Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Exista, tocmai ce am schimbat platou portperii si rulment... La fel se manifesta si la mine. Cu 200 lei ai scapat. Link to comment
bella Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Doar cele 2 repere le-ai schimbat?Solenoidul sau cum se numeste, nu? Link to comment
Salex Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Solenoidul il schimbi daca atunci cind dai la cheie tot ce se aude este un "click" Link to comment
cosmin_cosmin_1 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 (edited) nu neaparat. daca se aude click pot fi carbunii de vina si bobina sa fie buna Edited December 7, 2010 by cosmin_cosmin_1 Link to comment
noris Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 La fel se intampla si la mine, dar se pare ca nu mai primea curent in rotor prin carbunii foarte uzati... Link to comment
Salex Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 (edited) Zgomotul pe care il aud cred ca aduce mai mult cu zgomotul facut de un motor electric Noi putem sa schimba pareri despre electromotor, omul a descris deja simptomele pe care le are ... Edited December 7, 2010 by Salex Link to comment
bella Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Asadar, dragi mei, ce sa schimb sau mai exact ce credeti voi ca ar putea fi in neregula? Multumesc. Link to comment
Dj_Dark Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Intai trebuie desfacut si vazut ce se intampla. De obicei problema e lipsa vaselinei la bendix, insa poate fi si furca rupta si alte minuni. Ar fi bine sa ai un bendix complet langa tine cand te apuci de treaba. PS Solenoidul are si rolul de contactor de forta. Daca se invarte cand dai la cheie solenoidul functioneaza, problema e ca dintr-un motiv sau altul nu mai "arunca" bendix-ul pe coroana, daca am inteles eu bine simptomele. Link to comment
bella Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Buuun...asadar bendix-ul este separat de solenoid ca si piesa si se cumpara individual, corect? Link to comment
Salex Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Corect. In rest, de acord cu DJ_ul, probabil ai furca rupta sau ceva de genul asta. Furca nu vine la pachet cu solenoidul. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now