Jump to content

Martor Motor - Check Engine


Recommended Posts

  • 5 months later...

In mare am aceeasi problema. Cand am plecat am schimbat bujiile cu Brisk Silver cu gap-ul de 0,9 si timp de 30km CECK-ul statea aprins mai tot timpul. Am inlocuit pe loc cu vechile Champions si timp de 1000 de km nu am mai avut decat imediat la inceput martorul aprins (m-am gandit ca a invatat in mers)

 

Am inlocuit bujiile champions (obosite de altfel) cu NGK BPR6E-11 V LINE care corespund macar teoretic la cod cu cele date in manual de producator si martorul se aprindea mai rar (de max 5 ori in 500 Km)

 

Ma gandeam ca datorita santului din electrod facut la NGK - V line, lungimea scanteii se mareste cu inca 1 mm, ce-a ce mi se pare mult. Pe cutie nu se specifica la lista auto, Nubira si ma tem ca seria asta noua " V LINE " face sa nu mai fie acelasi lucru cu codul de baza BPR6E-11. In cartea Nubirei e dat codul asta dar producatorul este GOLDEN. Stie cineva, daca bujile originale care le-a gasit pe masina cand a luat-o noua erau Golden si aveau un sant in electrod ?

 

Mentionez, ca aparitia CECK-ului, avea loc numai la turatii constante. Asa cum am vazut in alte raspunsuri date pe probleme similare, una dintre variante lua in calcul ca defect sonda lambda dar totusi lipsa aparitiei CECK-ului cu bujiile de la champions, ma face sa cred ca in cazul acesta nu e vorba decat de bujii.

 

Ajuta la schimbarea bujiilor, un reset prin scoaterea bornei + sau - de la baterie ?

Link to comment
Mentionez, ca aparitia CECK-ului, avea loc numai la turatii constante.

La mine sa aprinde in fiecare zii aproape cu toate ca masina merge ceas...da nu sta aprins se aprinde si se stinge ca si cum ar semnaliza...bine ca am invatat sa il ignor ca daca opresc motorul si il pornesc imediat nu mai face... :mrgreen:

Link to comment
La mine sa aprinde in fiecare zii aproape cu toate ca masina merge ceas...da nu sta aprins se aprinde si se stinge ca si cum ar semnaliza...bine ca am invatat sa il ignor ca daca opresc motorul si il pornesc imediat nu mai face... :mrgreen:

Se pare ca se intimpla des la modelele euro 3.

Si mie mi se aprinde, am si un amic care si-a luat Nubira 2 si la fel pateste.

Sa fie un defect de fabricatie? :-?

Link to comment

Dupa cum am mai spus masina mere ceas 9,4% urban si 5,4% extra,porneste la sfert,motorul functioneaza impecabil nu trepideaza nu nimic...pana la urma ii scot becu de la check si gata :mrgreen: .

Link to comment
Dupa cum am mai spus masina mere ceas 9,4% urban si 5,4% extra,porneste la sfert,motorul functioneaza impecabil nu trepideaza nu nimic...pana la urma ii scot becu de la check si gata :mrgreen: .

Scoate-l scoate-l, asa a zis si un amic cu o astra.. si i-a crapat un piston.

Link to comment

Eu am avut aproximativ aceasi problema, mi se aprindea acel bec de la check si statea aprins.Dupa ce opream motoru si porneam iar se stingea.Eu am descoperit singur beleaua...una din mufele care intra la bobina de delcou. Mai exact e acolo un fir rosu si mai gros...nu mai facea contact bine in papucu ala al lui.Poate e si la voi ceva asemanator..bafta ;)

Edited by Toranaga
Link to comment

Am mai auzit chestia asta ca "e normal sa se mai aprinda". Nu este normal de loc, trebuie sa se aprinda cand este nevoie. Din contra, a mea fiind pe gaz, mi s-a spus de cand am luat-o ca daca "galbenul" se aprinde cand trec pe gaz, sa vin urgent la reglaj. Concluzie: mergeti la tester, checkul lasa sigur un cod de eroare care trebuie depistat.

Am patit-o si eu, mi-au gasit pana la urma o problema legata de emulatorul de la gaz. Dar s-a muncit putin, deoarece la tester dadea o eroare legata de inj 2, care de altfel era OK.

Link to comment

Salut,

 

Aseara cand veneam pe DN1, intre Campina si Ploiesti, la un moment dat(v=110Km/h) am simtit ca raman fara GPL in rezervor si am trecut masina, la acea viteza, pe benzina.

Pentru 3-5 sec. mi s-a aprins ceck-ul dupa care s-a stins. Nu am observat nicio alta functinare anormala. Este adevarat ca in ultimele 3-4 sapt. am mers f putin pe benzina...exceptand pornirile cred ca am mers maxim 10 Km.

 

Voi ce parere aveti?

 

Multumesc.

Link to comment

Si eu am gpl, de-aia ma bag in seama :) Nu e problema, se poate ca la trecerea pe benzina pana au cuplat injectoarele sa-i dea un impuls lu ala mic si galben. In general "aprinderile scurte ale check-ului nu sunt problematice" mi-au zis mie la service... Asa o fi.

Link to comment

Ca o confirmare la ce a spus Moshu, am gasit in manualul de utilizare confirmarea "oficiala" ca o scurta aprindere a ceck-ului nu ar trebui sa alarmeze...

 

Totusi, avand in vedere momentul in care mi s-a intamplat... :-?

 

Detalii din manual aici:post-3300-1155550846_thumb.jpg

Link to comment

Asadar... :lavolan: fara alte griji sau pana la aprinderea permanenta...

 

Va multumesc la toti care au raspuns.

 

@Ovi: Crezi ca s-a datorat faptului ca nu am mers suficient de mult pe benzina pt a mentine injectoarele "in forma"?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...