razvanm Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Salutare! Am si eu o problema: martorul check engine se aprinde, in mers, de la 4.000 turatii in sus, sau la plecari de pe loc mai in viteza. De asemenea, tot de la 4.000 turatii motorul pare ca se ineaca, e ca si cand ar fi ajuns la puterea maxima si nu se mi poate accelera. Dupa revenirea intr-o plaja de turatie mai redusa, martorul se stinge in cca. 3 - 7 secunde. Care ar putea fi cauza? Multumesc Link to comment
ovi_jer Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Ar fi bine sa mergi la service si sa pui scanerul pe ea. Link to comment
Mircea Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 (edited) Bun. Datele problemei: Nubira 1 Hatchback, senzor motor aprins. Km reali 83k, istorie cunoscuta, fara alte probleme. Martorul se aprinde in mers, aleator si se stinge cand motorul revine la ralanti. Dusa la Diagnoza computerizata (service) i se spune proprietarei ca e din cauza ca nivelul lichidului de racire este mic, se completeaza lichid se sterge eroare, se incaseaza banii si pa. Normal, bullshit, a doua zi se aprinde iar. Pun scanerul pe ea si raspunsul este Semnal senzor clapeta acceleratie prea slab. Sterg eroare si constat ca la o accelerare la 2000 rpm, mai lunga de 20 secunde, se aprinde martorul, la revenire se stinge, dar eroarea ramane stocata. Urmeaza demontarea clapetei si curatarea ei si a zonei respective, si sa vedem daca se remediaza problema. Ovi? Edited July 6, 2007 by Mircea Link to comment
papie Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 (edited) Dau si eu cu presupusu'. Clapeta murdara = mers neregulat la relanti. Semnal slab senzor clapeta = "potentiometrul" senzorului oxidat - defect (sau probleme pe partea de alimetare -mufe, fire etc). Acesta din urma este capsulat (cel putin la Cielo asa este), deci nu se poate curata, doar inlocui. Sau... poate senzorul este dereglat ! Edited July 6, 2007 by papie Link to comment
Mircea Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Masina nu are mers neregulat, desi are un timp de injectie un pic cam mare la ralanti. Din ce m-am uitat acum pe ici si colo, va trebui curatat si ulterior reglat. Se poate face chestia asta la Nubira. Daca ar fi fost busit, semnalul era aiurea non stop, asa el apare numai dupa o accelerare mai prelungita. Oricum operatia va avea loc luni sau marti, si va tin la curent cu rezultatele Link to comment
Tommy Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Urmeaza demontarea clapetei si curatarea ei si a zonei respective, si sa vedem daca se remediaza problema.Ovi? Clapeta murdara .. multi pasi avea la IAC, problema la relanti. Apropo.. stii cati pasi avea la IAC? Am dubii ca va rezolva problema solutia ta Posibil ca un senzor e bulit.. Link to comment
ovi_jer Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 (edited) Bun. Datele problemei: Nubira 1 Hatchback, senzor motor aprins. Km reali 83k, istorie cunoscuta, fara alte probleme. Martorul se aprinde in mers, aleator si se stinge cand motorul revine la ralanti. Dusa la Diagnoza computerizata (service) i se spune proprietarei ca e din cauza ca nivelul lichidului de racire este mic, se completeaza lichid se sterge eroare, se incaseaza banii si pa.Normal, bullshit, a doua zi se aprinde iar. Pun scanerul pe ea si raspunsul este Semnal senzor clapeta acceleratie prea slab. Sterg eroare si constat ca la o accelerare la 2000 rpm, mai lunga de 20 secunde, se aprinde martorul, la revenire se stinge, dar eroarea ramane stocata. Urmeaza demontarea clapetei si curatarea ei si a zonei respective, si sa vedem daca se remediaza problema. Ovi? 1.Contactul pe pozitia motor 2.Te conectezi cu interfata la masina si softul pe parametri 3.Daca valoarea lui este mai mica de 0,3V si creste daca apesi acceleratia atunci treci la pasul 4 4.Slabesti cele 2 suruburi ale senzorului TPS si rotesti de el in sensul invers de dschidere al clapetei pina valoarea lui in soft ajunge la 0,5-0,6V si atunci le stringi la loc. 5.Stergi codul de eroare , i-ei banul la client si vi cu dreptul de autor la mine Edited July 6, 2007 by ovi_jer Link to comment
Mircea Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Multam Am sa curat totusi in prealabil si corpul clapetei de admisie. Masina este a unei co-forumiste si prietene si parca mi-a parut rau ca si-au batut joc de ea si au vrajit-o cu nivelul lichidului de racire. Dreptul de autor sa fie cu dop de pluta sau cu filet Link to comment
scorpion Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 La codul de defect aparea C ( curent ) sau H ( history ) ? Daca apare H , dupa stergere ai rezolvat problema , daca nu mai trebuie cautat . Despre ce service era vorba , sa stie si alti forumisti sa-l ocoleasca ? Link to comment
Mircea Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 Eroarea re-aparea si dupa stergere. Nu am scan 100, ma conectez cu interfata si laptop. Service-ul nu e daewoo este un service care cica face diagnoza computerizata... Link to comment
ovi_jer Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 La codul de defect aparea C ( curent ) sau H ( history ) ?Daca apare H , dupa stergere ai rezolvat problema , daca nu mai trebuie cautat . Despre ce service era vorba , sa stie si alti forumisti sa-l ocoleasca ? Atita timp cat martorul check se aprinde eroarea este activa ! Link to comment
Lao Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Se aprinde şi la mineee!! Dar numai când vrea muşchiu' lui. Câteodată se mai şi stinge, dar văd că din ce in ce mai rar. Astă-seară spre exemplu s-a aprins după 5 minute de mers (pornit pe benz., apoi trecut pe gaz) si nu s-a mai stins. Oare să fie Lambda?! Link to comment
ovi_jer Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 Daca se aprinde pe gaz nu e sonda lambda. Link to comment
adenepenthe Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 Se poate aprinde şi de la gaz de slabă calitate? Am observat că pe gaz de la Petrom şi Lukoil nu se aprinde, cu gaz de la Crimbo se aprinde aleator... Eroarea scanată de Ovi e în legătură cu valva egr. Off La Timişoara, cei 2 dilări Daewoo nici măcar nu au sculă de diagnosticare pentru Cielo E2... cică sunt stricate de cîteva luni şi slabe şanse să mai achiziţioneze altele... Link to comment
ovi_jer Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 (edited) Lao@ Pai daca s-ar stii asa la ce ar mai exista diagnoza? adenepenthe@Eroarea pe care o ai tu dupa cum ti-am zis si atunci nu are legatura cu gpl-ul si nici cu cea ce este existent pe masina.Pur si simplu este o ciudatenie. Edited July 10, 2007 by ovi_jer Link to comment
Mircea Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 1.Contactul pe pozitia motor2.Te conectezi cu interfata la masina si softul pe parametri 3.Daca valoarea lui este mai mica de 0,3V si creste daca apesi acceleratia atunci treci la pasul 4 4.Slabesti cele 2 suruburi ale senzorului TPS si rotesti de el in sensul invers de dschidere al clapetei pina valoarea lui in soft ajunge la 0,5-0,6V si atunci le stringi la loc. 5.Stergi codul de eroare , i-ei banul la client si vi cu dreptul de autor la mine Multam Am sa curat totusi in prealabil si corpul clapetei de admisie. Masina este a unei co-forumiste si prietene si parca mi-a parut rau ca si-au batut joc de ea si au vrajit-o cu nivelul lichidului de racire.Dreptul de autor sa fie cu dop de pluta sau cu filet Problem solved! Singura problema intampinata a fost ca la Nubira 1 suruburile de la TPS si IAC sunt cu cap torx nu philips. Cu ocazia asta mi-am cumparat si capete torx. Deci, luat spray Gum Cutter de la M+M, curatat exteriorul clapetei de admisie, apoi desfacut tubulatura, curatat si tubulatura si corpul clapeta, demontat IAC si curatat si el (fara spray, doar cu carpa), curatat bine si corpul IAC-ului si lacasul, demontat si curatat senzorul TPS (carcasa, ca el este capsulat), montat la loc, pus laptopul si adus de la valoarea de 0,58 la 0,53 prin rasucire. Dupa operatie, turatia de ralanti statea undeva la 1400 rpm, facut un reset, initializare si gata, s-a rezolvat. Operatiunea a durat circa o ora, imi pare rau ca n-am tras niste poze, dar ma grabeam rau de tot. Link to comment
Cata_sev Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 salutare aceeasi problema cu check engine o am si eu... de cand mi`am pus instalatie GPL s`a aprins becu de check engine... am fost la service si mi`au zis ca e totul in regula... voi ce ma sfatuiti sa fac... Am instalatie GPL Secventiala si CIELO EXECUTIVE... am instalatia de vre`o cateva luni... si tot aprins e becu ala inainte mai avea momente cand se stingea acu nu se mai stinge deloc... e vre`o problema ca sta aprins... ??? Astept Sugestiii...Multumesc Anticipat! "> Link to comment
Mircea Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Care a fost codul de eroare? Ce instalatie ai si unde este montata? Te rugam nu mai folosi limbaj IRC si foloseste majuscula la inceput de fraza/propozitie. Link to comment
Cata_sev Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Care a fost codul de eroare? Ce instalatie ai si unde este montata? Te rugam nu mai folosi limbaj IRC si foloseste majuscula la inceput de fraza/propozitie. Pai nu stiu codul de eroare. Instalatia se numeste Inter Gaz si a fost montata la Nord Service Drobeta Turnu Severin... Am pus si cateva poze cu instalatia. Multumesc anticipat! Link to comment
ovi_jer Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Mergi la un service daewoo sa-ti puna scanerul pe masina si sa-ti spuna care este codul de eroare. Link to comment
iustian george Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Cand merg cu viteza 130-150 km/h se aprinde becul martor galben de la pompa de benzina, am un Cielo executiv din 2000, achizitionat recent. se aprinde cam 20 - 40 secunde si se stinge cam un minut doua, dupa care iar se aprinde. Cand o las mai moale e ok. Mersul masinii nu se schimba. Sa fie pompa pe duca, sau are vre-un gunoi? E cazul sa bag un aditiv de curatare in benzina? Care ar fi cel mai recomandat? Link to comment
tolin Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Aditiv de curatare (injectoare si valve) este binevenit oricand motorul o cere. Doar ca nu-i o conditie suficienta, motorul are nevoie si de cate o repriza de mers turat (constant peste 3500 rpm in cazul tau) pe un drum de sarcina (cam inexistent in zona folclorica declarata in profil), pret de vreo 15km sau 15 min. Link to comment
ovi_jer Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 iustian george recomandarea cu ce ai de facut este mai sus de mesajul tau. Martorul acela indica o problema la unul din senzorii motorului si nu la benzina. Link to comment
maryohk Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 salutare... am si o problema la leganza mea... dupa pornirea motorului se instaleaza martorul check engine dak opresc motorul se stinge dupa aproximativ 5 min de la pornire apare din nou...motorul functzioneaza aproximativ bine...ce ma sfatuitzi... Multumesc anticipat.!!! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now