Jump to content

Martor Motor - Check Engine


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Inlocuit senzor VSS crezand ca din cauza acestuia sta aprins martorul de check engine.

 

Nici o ameliorare.

 

Simtomele sunt aceleasi cu ale lui IceBox (dupa un timp se aprinde martorul si creste turatia la relanti la 1300rpm).

 

Turatia se mareste doar pe gaz la 1300, pe benzina aceasta ramane la fel in jurul a 900rpm dar martorul tot se aprinde.

 

Masina a fost pus pe tester si din ce am apucat sa vad aparea eroarea "VSS ERROR" care a fost stearsa atunci dar a reaparut dupa cativa km parcursi.

 

Martorul a inceput sa se aprinda dupa ce au fost schimbate radiatorul, kitul de ambreiaj si franele (discuri,tamburi, saboti,placute).

 

De la ce se mai poate aprinde? De la IAC?

Link to comment
  • 3 weeks later...

Deci...

 

Mi se aprinde check engine intre 3500-4000 rpm(sta aprins mai putin de 1 sec, dupa care se stinge). Am facut si reset ECM+idle si tot degeaba. Pusa pe tester nu are ramas nimi in istoric.

 

Consumabilele sunt schimbate de aprox 6000km (tot ce se schimba la 60.000)

 

Chestia asta se intampla pe gaz indiferent cu ce tip de gaz alimentez.

 

In cartea tehnica zice ca nu-i nicio problema daca se aprinde si se stinge imediat, dar pe mine ma calca pe nervi...degeaba nu se aprinde nu? De la ce sa fie oare?

 

Multumesc

Link to comment

Buna.De 2 luni sunt si eu posesorul unei nubirici;am intrat pe forum,am citit prin toate partile o gramada de chestii,prin manual m-am uitat iarasi, ce mai ,mi-e creierul varza.Dar sa revinla problema;am citit de indicatorul "chek"cum se aprinde cum se stinge in sfarsit la mine pare afi in regula,dar am citit undeva de indicatorul "SES"care la mine nu si-a facut niciodata aparitia.Ce se intampla cu el?Am inteles ca ar trebui sa se aprinda pentru 2 secunde in momentul in care pornesc motorul dar nu o face.Ca sa nu mai spun ca nici macar in ce parte a bordului ar trebui sa apara nu stiu ,nici din manual nu am inteles prea bine ca m-a capiat de cap cu aprinsul stinsul cu aprinsul lampii in mod intermitent cu tabelele acelea cu ce sa faci si cum safaci.Alta si mai tare:unde-i ECM-ul fratilor,pe unde trebuie sa desfacsi ce?Credeti-ma,din ce scrieti voi si ce citesc eu din manual...am impresia ca nu o sa invat niciodata sa intervin la masinuta mea, mise pare asa de complicat :scarpin:

Link to comment
Inlocuit senzor VSS crezand ca din cauza acestuia sta aprins martorul de check engine.

 

Nici o ameliorare.

 

Simtomele sunt aceleasi cu ale lui IceBox (dupa un timp se aprinde martorul si creste turatia la relanti la 1300rpm).

 

Turatia se mareste doar pe gaz la 1300, pe benzina aceasta ramane la fel in jurul a 900rpm dar martorul tot se aprinde.

 

Masina a fost pus pe tester si din ce am apucat sa vad aparea eroarea "VSS ERROR" care a fost stearsa atunci dar a reaparut dupa cativa km parcursi.

 

Martorul a inceput sa se aprinda dupa ce au fost schimbate radiatorul, kitul de ambreiaj si franele (discuri,tamburi, saboti,placute).

 

De la ce se mai poate aprinde? De la IAC?

 

Nu era senzorul de viteza.

 

Schimbat senzorul de acceleratie care a fost rupt dupa ce a fost montata cutia de viteze pt s-a schimbat kitul de ambreiaj. Check engine nu se mai aprinde.

Link to comment

Multumescpentru aceasta mare lamurire,ar fi trebuit sa scrie chestia asta in manual dar si asta cine stie ce "fabricatie"o fi,inseamna ca sunt termene echivalente si probabil voi mai avea nelamuriri de astea.Acum alta,ECM-ul ma intereseaza ca locatie pentru ca scrie pe aici ca pot aparea conexiuni slabe,murdare,si alte de astea.

Link to comment

Salutare...

 

Am si eu o problema de genul asta cu check engine. Ieri de 1 Mai ... cum ma deplasam eu asa incet incet spre Delta... vad ca se aprinde martorul pentru motor. Deja eram impacientat, recunosc aveam 160km/h mergeam cu GPL... ii dadeam forja la greu, in consecinta am oprit motorul, l-am pornit nu a mai stat aprins becul ... merg ce merg cum am depasit 120km/h pac iar s-a aprins becul.. de data asta nu am mai oprit ( in momentul cand se aprindea becul acela motorul nu schita nici un gest mergea normal ), am continuat drumul linistit. Dupa vreo 10km parcursi s-a stins becul...si tot asa pana in delta a facut de vreo 2-3 ori. Acum ma gandesc de cand am montat instalatia GPL nu prea am mers in afara si cu viteza mare... sa nu fie ceva de la GPL, sau mi-a adus un prieten de familie 10L benzina 98 poate fi si asta cauza...dar eu mergeam cu gaz... nu stiu ce sa zic. Benzina foloseam la o depasire ceva si atunci pe moment nu se aprindea becul. Nu as vrea sa dau bani pe o scanare degeaba ... mai bine ...schimb ceva. Aveti vre-o idee ? Cam ce ar putea fi... .

 

Imi cer scuze ca am profitat de topicul omului, dar nu avea rost sa deschid altul.

Edited by TBirdi
Link to comment
Nu as vrea sa dau bani pe o scanare degeaba ... mai bine ...schimb ceva. Aveti vre-o idee ? Cam ce ar putea fi... .

Dupa parerea ta e ok sa schimbi ceva ce nu stii si nu trebuie decit sa mergi sa pui testerul pe masina si sa vezi care este problema?

Link to comment

Am uitat sa specific ... nu se mai aprind becurile de mansalier, au vre-o legatura cu VSS-ul ? intreb si eu nu ma pricep ... oricum pana luni cand deschid astia service-ul mai e destul :P

Link to comment

Salutare, cred ca am rezolvat problema la mine cu martorul check engine. E posibil sa se aprinda beculetul din cauza furtunului din poza iesit (cel cu rosu) ? L-am gasit iesit din locul lui... probabil cand au curatat IAC nu l-a mai pus inapoi, nu pot sa imi dau seama de ce era iesit.

post-11852-1209915414_thumb.jpg

Link to comment

M-am mai linistit... imi era frica sa nu fie ceva mai grav. Oricum maine ma duc sa o si scanez ca sa fiu sigur :) . O sa ii cer lu ala print screen-urile cu toti parametri, sau macar o foaie printata.

Link to comment
Salutare, cred ca am rezolvat problema la mine cu martorul check engine. E posibil sa se aprinda beculetul din cauza furtunului din poza iesit (cel cu rosu) ? L-am gasit iesit din locul lui... probabil cand au curatat IAC nu l-a mai pus inapoi, nu pot sa imi dau seama de ce era iesit.

Da, nu functiona EGR-ul, plus tras aer fals (furtunelul este pentru vacuum).

Link to comment
  • 3 months later...

Am o problema ..., cred :(

 

Check engine-ul clipeste intruna cand merg pe benzina, pe GPL numai din cand in cand (undeva intre 120-140 km/h).

Am facut reset ECM cu tot tacamul, sta putin stins dar dupa vre-o 2-3km incepe iar sa clipeasca.

 

Ce ar putea fi?

Link to comment

Revin...

 

Puteam eu sa dau reset dupa reset, degeaba daca ECM-ul e f#t#t.

Luni vine un inspector de la Craiova sa vada daca mi-l schimba pe garantie, cica e valoare mare (cat draq e un ECM?), si ca sa nu creada aia(cei de la fabrica) ca face sefu de service de aici vre-o golanie, trebuie sa vorbesc personal cu el.

 

Sper sa nu fie probleme...masina este inca in garantie(expira pe 1.11.2008) iar km am sub 100.000 (80.500 mai exact).

Link to comment

Deci...

 

Parca eroarea era P0300 sau ceva de genu (0300 sigur) - valori aiurea la pistoanele 2 si 4 zicea mecanicu ala.

Aceasta eroare nu ramanea in memorie aparea pentru fff putin timp pe scaner in momentul cand inceapea sa clipeasca check-ul.

 

Check-ul incepea sa clipeasca dupa ce depaseam 90-100km/h si mergeam constant aprox 1km. Daca opream motorul si il porneam din nou, la repornire nu mai se aprindea check-ul decat dupa ce mergeam iarasi peste 100km/h cam 1km.

 

Cu ECM-ul de proba nu s-a mai intamplat nimic anormal, ba chiar mi s-a parut ca masina merge mai bine, trage mai bine, la relanti merge mai rotund; dar poate doar mi s-a parut...dar sigur nu s-a mai aprins check-ul nici macar odata.

Edited by uskt2005
Link to comment

Acum postul tau contine informatiile necesare pentru a ne da cu parerea. :) Desi nu mai e nevoie.

Edited by Dj_Dark
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...