covrigma Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 nu stiu daca sa fiu de acord cu tine ca la mine la cablu de ambreiaj s-a umblat de 2 ori(au incercat de 2 ori aia din service) si tot imi agata(din cand in cand) Link to comment
tolin Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Ti-au marit cursa ? Cand agatza ? La rece, din 3 in 2 sau in R ? Dupa ce ai schimbat uleiul ? Calci pedala pana la fund ? Link to comment
covrigma Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 da, agatza la rece intr-adevar, din 1 in 2, din 3 in 2...dar mai rar, nu intra in marsarier, dar dupa ce au umblat ultima data/a doua oara nu-mi mai face nasol in marsarier(ma rog, mai face dar rar), dar in a doua mai face figuri... Link to comment
roberth Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 S-ar putea sa spun o prostie... Nu cunosc (deocamdata ) Matizul, dar la Dacie aveam o problema oarecum asemanatoare... lovea pedala in covorase si nu isi mai facea toata cursa ...ma rog ... sau se intinde cablul ( la Dacie ) cand se mai tine in cateva fire... La MAtiz parca e din fibra.. Link to comment
tolin Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Nu, e cablu cinstit, dar moale, se intinde repede si trebuie reglat. Din pacate, reglajul de fabrica e prost, prea jos. Asta-i reteta coreeana. La astia trebuie sa treaca 20 de ani si un faliment pana sa se prinda si sa schimbe documentatia. Mai strange-ti 1-2-3 ture din piulita de reglaj din compartimentul motor, cu o cheie de 10 si scapati de probleme. Treaba de 5 minute in parcare, nu trebuie sa mergeti la service. La R folositi dublu ambreiaj, ca n-are cu cine sa fie sincronizata si in 50% din cazuri pica prost (statistica-i de vina). Link to comment
ediblue Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Si mie mi se intampla sa nu intre in marsarier, da dupa ce ma enervez intra pana la urma... Mi se pare ca merge volanul pe loc mai greu ca atunci cand era noua...Oare are legatura cu ceva...Si troncane pe dreapta ciudat ca si cum s-ar balangani ceva...nu stiu sa descriu Link to comment
tolin Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 De ce nu apesi pedala de ambreiaj de 2 ori inainte de a baga in R ? Zgomotul e de la amortizor, banuiesc, prindere, rulment. Dar nu mai invarti volanul pe loc, ca asa te-ai ales cu zgomotul ala, invata sa misti o idee masina din loc inainte sa invarti volanul. E mai sigur pentru masina si mult mai usor pentru tine. Link to comment
Pepinno Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Sa nu care cumva sa credeti ca daca se desface o cutie de viteze nu o mai monteaza nici dreaq la loc!!! Total greshit ..sant unii mecanici care fac cutii din placerea ...pasiune si B A N I !!! Cutia de viteze este ,poate , cea mai complicata parte a mashinii..deci necesita foarte multa atentie,dar cineva care face zilnic asa ceva ii se va parea o simpla rutina in ciuda numeroaselor,complicatelor si ciudatelor pinioane ,sigurante,rulmenti si alte bucati de metal aruncate acolo... Sincer mie imi place la nebunie sa fac cutii in loc sa schimb pivoti ,ulei shi filtre ...Deci nu aveti de ce sa va faceti probleme ...odata intrata in service nu are cum sa iasa mai prost decat a fost sau sa iasa cu o alta problema ( asta daca problema a fost diagnosticata corect) Link to comment
Senna Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 da, agatza la rece intr-adevar, din 1 in 2, din 3 in 2...dar mai rar, nu intra in marsarier Daca ar fi prea lung cablul de ambreiaj atunci la cuplarea treptei I de pe loc s-ar auzi un scrasnet si masina s-ar pune incetisor in miscare. Si la mine agatza (adica intra o idee mai greu) la cuplarea treptei a 2-a si tot la rece. Am schimbat uleiul din cutie si fenomenul s-a ameliorat mult; inainte pleca masina singura de pe loc cu cutia in punctul mort si ambreiajul cuplat, din cauza vascozitatii uleiului, pesemne aveam 80w90. Ca sa intre mai usor asteapta o secunda in punctul mort inainte de a cupla treapta a 2-a. Aceeasi recomandare si pt cuplarea marsarierului, dupa ce apesi ambreiajul asteapta 2 secunde inante sa-l angajezi si iti garantez ca nu vei mai auzi scrasnet de roti dintate. Daca nu intra nu forta, elibereaza ambreiajul si mai calca-l o data, asteapta iar 2 secunde si va intra garantat. Bafta! Link to comment
covrigma Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 multumesc pentru sfaturi, am sa incerc si o sa scriu aici rezultatele... Link to comment
tolin Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Apropo de ulei de cv, am gasit la Melania ulei de cv Total 75w80, original. Sunt curios sa schimb ulei, sa vad daca mai haraie cutia la prima cheie pe timp rece. Link to comment
Senna Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Cat costa litrul? Pai la rece conteaza primul nr al uleiului si anume 75 asa ca n-ar trebui sa fie diferentze... Link to comment
tolin Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Scuze, am postat gresit, e 75w80 si costa 25 lei/L. Link to comment
Senna Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Se poate pune cu incredere si ulei de cv DaciaOil, este de origine Texaco si este tot 75w80 si 250k/litru Link to comment
adostar Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Eu am desfacut singur cutia cand aveam dacie si tot singur am montat-o si nu am avut nici un fel de probleme..mergea super. Am schmbat doar sincroanele si rulemntii ca nu mai intra decat in a 3-a iar rulmentii huruiau ca dreaq...nu e chiar asa de complicat..trebuie doar sa ai rabdare si sa faci totul ca la carte. Nu vad ce este asa de complicat. cred ca la tico sau matiz e mult mai simplu avand in vedere ca este mai mica si mai usoara cutia. Link to comment
NINI Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Sa nu care cumva sa credeti ca daca se desface o cutie de viteze nu o mai monteaza nici dreaq la loc!!! Total greshit ..sant unii mecanici care fac cutii din placerea ...pasiune si B A N I !!! Pepino tu faci parte din categoria aceea de mecanici specificati mai sus ?Intradevar de cele mai multe ori se rezolva dar ai uitat sa spui din a cita incercare , cred ca este un amanunt mai putin important cei drept. P.S.Postul de mai sus nu trebuie luat in considerare ,fiind o "caterinca".Dealtfel Pepino este un mecanic bun si cutiile de viteza se repara "pe banda", mai uita sa puna cite un pinion dar a-II-a oara le face "brici" si chiar pune pinioane in plus in c.v. ,sa fie proprietarul multumit ceea ce conteaza foarte mult pt. el. Link to comment
tolin Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 ... nu e chiar asa de complicat..trebuie doar sa ai rabdare si sa faci totul ca la carte. Pai, ai raspuns singur de ce-i greu: iti trebuie rabdare, ordine in lucru si-n gandire si carte. Link to comment
Pepinno Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Ha,HA,HA...FOARTE HAIOS... eshti bun domnu electri`ceanu...apropos cum itzi mai mere la noul servici...? Link to comment
ga^dele Posted November 12, 2005 Share Posted November 12, 2005 si la mine agata in mansalier, dar uneori si depinde de pozitia in care ai lasat masina, cel mai bine, cand pornesti, calca de 2 ori ambreiajul si baga in mansalier, sigur intra. acuma fiind si rece, cat stai sa incalzesti masina, calc ambreiajul si schimba putin vitezele cu ambreiajul calcat, sa mai arunce ulei prin cutie, face bine daca ti se pare teapana cutia cand e motorul rece drive well! Link to comment
NFS Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 si la mine agata in mansalier, dar uneori si depinde de pozitia in care ai lasat masina, cel mai bine, cand pornesti, calca de 2 ori ambreiajul si baga in mansalier, sigur intra. Cred ca asta cu agatatul uneori in "mansalier" nu ar mai trebui considerata o problema. De ce? Pai si la SantaFe imi face la fel, si la Pejo-ul nevesti-mii. Cutie nesincronizata. Asa face! Live with that. Nu inseamna ca-i stricata! Exista doua solutii, care nu implica nimic altceva decat nitica atentie (cel putin la inceput): 1. se apasa ambreiajul de 2 ori sau 2. apasind FINUTZ pe schimbator (in marsarier), se ridica INCET piciorul de pe ambreiaj, si undeva la jumatatea cursei acesta incepe sa cupleze, misca pinioanle iar maneta scapa singura in marsarier! http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=238 Link to comment
Obi_wan_Kenobi Posted November 15, 2005 Share Posted November 15, 2005 Matizul sotiei are 35000 si facea ca toti zmeii in toate vitezele, nu mai insist, am postat pe vremuri destul. Mi-au fost schimbate toate sincroanele la Autonet, era muuult mai bine, dar intimpinam rezistenta la intrarea in vitezele II si III. Am urmat sfatul pepinnic si schimbat uleiul la cutie cu Aral ATF 22. Este altceva! Pepinno sa traiesti intru multi ani! Link to comment
coffy Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 astazi am strans piulita de la ambreiaj si simt diferenta, in bine, normal Link to comment
costinel Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Salutare tuturor! Am si eu o problema cu cutia de viteze, mai precis cu treapta a II-a. De vreo saptamana imi intra foarte greu in treapta aceasta, indiferent daca vin din a I-a sau a III-a. Agata, caraie, ce sa mai - e foarte nasol. Tin sa precizez ca in marsarier intra foarte usor de vreo 3 luni, de cand am strans piulita de la ambreiaj. Voi ce ma sfatuiti sa mai incerc? Link to comment
zalmoxis Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Pai vezi ca mai sus scrie cineva cum a rezolvat!!!!... Link to comment
costinel Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Cred ca voi incerca sa mai strang o tura piulita de la ambreiaj. Link to comment
Recommended Posts