XXL Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Am un prieten care intentioneaza sa-si cumpere o Nubira 1(80.000km, 1999, wagon) si mi-a povestit ca atunci cand a fost sa vada masina, la prima pornire(la rece, deci) pentru cateva secunde masina a scos fum negru. Poate cineva sa-mi spuna care ar fi cauzele, omul vrea s-o cumpere dar nu prea e lamurit cu chestia asta. Ce sfat ii dam? Link to comment
ovi_jer Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Amestec bogat.Foarte probabil injectoare care nu mai inchid bine si curg in timpul stationarii. Link to comment
gabriel Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Fum negru =>consum de ulei=>segmenti dusi (sau/si simeringuri supape uzate)=>resegmentare sau si schimbat simeringuri supape. Am invatat pe pielea mea (pardon pe Cielo-ul meu) chestia de mai sus. Duce-ti masina la testare la un mecanic priceput sa masoare compresia pe toti cilindri. Link to comment
ovi_jer Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Sfidezi legile mecanicii sau fizicii? Motorul se segmenteaza nu resegmenteaza. Sa revenim la culori : fum albastru = uzura segmenti si eventual pistoane si cilindrii fum alb-albastrui = semeringuri la supape uzate sau sarite de pe ghiduri Aici e vorba de fum negru deci... Link to comment
SSorin Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 Albastru = Ulei Negru = Combustibil nears. Link to comment
vlivius1 Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Salut Aceeasi problema o am si eu scoate fum foarte putin (2-3 secunde de la pornire) de culoare albastrui la pornirea de dimineatza, dar asta mi se intampla dupa cateva zile de stationare.(2-3 zile). Daca pornesc masina in fiecare zi nu mai scoate fum. Ce poate fi ? Supape? Semeringuri supape? segmenti etc ...?? Merci Link to comment
ovi_jer Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 In principiu de la semeringuri.Ce ulei ai in ea si cati km are acesta? Link to comment
vlivius1 Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Ulei folosesc Aral 5W 40 si are 43.000 KM De Km sunt destul de sigur pentru ca am luat-o de la unul dintre cei mai buni prieteni ai mei. Link to comment
ovi_jer Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Da un zoom in topicul cu uleiuri si schimba-l urgent. Link to comment
vlivius1 Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Merci Ovi_jer O sa-l schimb cu un OMV syn 5W 40. Mai vreau sa te intreb, nu cumva poate sa fie si din cauza instalatie de gaz. Instalatia mi-am momtat-o de curand. Merci mult pentru ajutor. O sa schimb uleiul in week end Link to comment
ovi_jer Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Nu.Ai un inceput de sfarsit la semeringurile de supape din cauza calitatii uleiului.Sa faci si o spalare de motor cu solutie inainte de uleiul nou. Link to comment
vlivius1 Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Merci mult pt sfat O sa cumpar un flacon de Flash Motor si il spal. Link to comment
vlivius1 Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Sal am revenit cu problema mea. Am shimbat uleiul acum vreo 3000 de km si imi face aceeasi problema scoate fum dupa cateva zile de stationare. Acum am lasat masina cel mai mult timp nepornita 5 zile, dupa pornire am ramas cu gura cascata cat fum albastru a scos, dar dupa 10 secunde si-a revenit. Ce sa ii mai fac sa-i schimb uleiul cu unul mai gros 10W ? P.S. Am folosit si un flacon de curatare a motorului Link to comment
ovi_jer Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Daca nu il consuma ramai cu cel actual. Link to comment
negoctav Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 (edited) Sfidezi legile mecanicii sau fizicii?Motorul se segmenteaza nu resegmenteaza. Sa revenim la culori : fum albastru = uzura segmenti si eventual pistoane si cilindrii fum alb-albastrui = semeringuri la supape uzate sau sarite de pe ghiduri Aici e vorba de fum negru deci... Fum alb ->amestec prea sarac... Nu stiu eu cum iti dai seama dupa culoarea fumului daca pe la simeringurile de la supape se pierde ulei sau pe la segmenti ,pentru ca uleiul tot in camera de ardere ajunge.Pun pariu ca daca as avea o posibilitate sa torn ulei cu ceva in camera de ardere tot albastru ar fi fumul.Deci ... Fumul negru mai poate fi si din cauza bujiilor sau fiselor neschimbate sau un filtru de aer mult prea imbacsit, nu este neaparat nevoie sa fie injectoarele infundate sau duse. Edited September 13, 2006 by negoctav Link to comment
ovi_jer Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Normal ca asta se intampla cand torni pentru ca asta se intampla si cand pierde pe semeringurile : ajunge ulei in cilindru exact in timpul evacuarii.Pe la segmenti arde in totalitate in cantitate mica cand consumul de ulei este onorabil. Evident nu toata lumea pricepe lucrul asta si asta nu e o suparare. In alta ordine de idei nu amesteca motorina cu benzina.Sant comportamente diferite ca si la oameni. Fumul negru la pornire inseamna decit amestec bogat .Cauza am explicat-o cateva posturi mai sus. Link to comment
vlivius1 Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Ok O sa merg pana la masina sa verific uleiul. Eu l-am verificat ceva timp in urma si mi sa parut ca ciupise putin dar am zis ca nu este locul perfect plan. Daca mi-a mancat trebui sa-l schimb? Link to comment
negoctav Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Normal ca asta se intampla cand torni pentru ca asta se intampla si cand pierde pe semeringurile : ajunge ulei in cilindru exact in timpul evacuarii.Pe la segmenti arde in totalitate in cantitate mica cand consumul de ulei este onorabil.Evident nu toata lumea pricepe lucrul asta si asta nu e o suparare. In alta ordine de idei nu amesteca motorina cu benzina.Sant comportamente diferite ca si la oameni. Fumul negru la pornire inseamna decit amestec bogat .Cauza am explicat-o cateva posturi mai sus. In primul rand daca motorul papa ulei , se verifica compresia cilindrilor si de aici se trage concluzia daca segmentii sunt dusi sau pierderea de ulei se face pe la simeringuri. Nu inteleg unde amestec motorina cu benzina.Nu ai vazut niciodata un fum alb din cauza unui amestec sarac la o benzina? Iar fumul negru poate fi si din cauza unei scantei proaste,de aici rezulta probleme la sistemul de aprindere, iar la o nubira nu pot fi de vina decat bujiile sau fisele. Injectoarele se pot verifica pe stand dedicat pentru a descoperi daca picura sau daca sunt infundate se poate determina chiar cu un teste de motor (ap de diagnosticare) dupa timpul de deschidere al injectoarelor.. Link to comment
vlivius1 Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Am verificat uleiul si este OK Mai sunt alte modalitati de a remedia problema fara sa umblu la chiulasa. Sau pot merge cu ea asa cat tine? Daca pun un flacon de aditiv cu teflon o face ceva? Link to comment
negoctav Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Pai eu cred ca cel mai bine ar fi sa pui compresmetrul pe motor sa verifici compresia , ca sa stai linistit ca nu sunt segmentii (ceea ce nu prea cred).Sunt mari sanse sa fie simeringurile de la supape... Link to comment
vlivius1 Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Asa am spus si eu sa merg sa verific compresia, dar de acolo nu pot afla sigur despre segmenti. Daca am vreo supapa care nu inchide perfect si pe acolo scapa presiune o sa cred ca segmentii pe cilindrul acela sunt uzati. Link to comment
ovi_jer Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 negoctav sant prea multe amanunte si detalii tehnice care te depasesc. Evita sa mai dai sfaturi din auzite. vlivius1@ Daca nu consuma mai mult de 1l ulei de la un schimb la altul si nu scoate fum in mers il lasi asa. E foarte usor de aflat daca pierderea de compresie este din cauza supapelor sau a segmentilor. La fiecare cilindru in parte la masuratoare motorul trebuie sa faca 4 ture cumplete.Daca este de la supape compresia este scazuta pe toate ciclurile iar daca este de la segmenti compresia creste pe ultimele cicluri.Pentru confirmare se mai face o a doua masuratoare dupa ce s-au injectat cateva grame de ulei in cilindrul respectiv. Link to comment
negoctav Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Nu dau sfaturi din auzite, crede-ma.Daca tot imi faci observatie, te rog spune si unde... Cand verifici compresia se poate determina daca sunt segmentii sau supapele de vina pt pierderea compresiei... Link to comment
ovi_jer Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Pe scaner nu se poate confirma faptul ca injectoarele nu inchid ci numai faptul ca sant murdare prin marirea duratei de injectie.Numai pe banc de probe se poate testa neinchiderea lor sau prin alte metode. Motorul otto scoate fum alb numai prin arderea garniturii de chiulasa si implicit ardere de antigel in cilindru. Infundarea filtrului de aer duce la fum negru numai pe sarcina foarte mare si numai la motoarele fara sonda lambda.Nu este vizibil decit temporar.Esapamentul este cel care confirma lucrul asta. Fisele si bujiile la motoarele daewoo aduc decit intreruperi sau mers neregulat.Sant motoare cu compresie scazuta care si cu un amestec bogat de 12:1 sau unul sarac de 17:1 nu scot fum si nu reflecta decit un consum mare sau scaderi de putere. La pornire numai amestecul bogat generat de pierderile de benzina de la injectoare fac ca motorul sa scoata fum negru si sa porneasca greu la cald.Daca fumul este de culoare abastruie poate fi arderea uleiului curs pe linga semeringurile de la supape in camera de ardere sau un amestec bogat cu o uzura usoara a segmentilor. Link to comment
negoctav Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 (edited) Pai ce ai spus tu este aproape ce am zis eu,dar sintetizat.Si un motor otto sa stii ca scoate fum alb si din cauza amestecului sarac(daca nu crezi,incearca), nu numai din cauza lichidului de racire(care se transforma in abur). Apoi eu nu am avut dreptate in totalitate la parte cu bujii si fise (probabil ca tu ai experienta mai mare pe mot.Daewoo,eu iti vorbesc din ce am experimentat si invatat la scoala)... Hai ca am poluat destul topicul asta... "> Edited September 13, 2006 by negoctav Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now