zeneseu Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 (edited) Noile experiente fac referire la aceeasi utilizare ca mijloc de transport a bicicletei. Evident ca atunci cand se impune este folosita si masina. De aici diferenta de "stres" din timpul celor doua modalitati de deplasare. Partea funny este ca deplasarea spre si de la locul de munca dureaza in total fix 30min, durata minima de exercitii fizice intr-o zi recomandata de specialisti. Edited June 2, 2011 by zeneseu Link to comment
korydon Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 Cand eram student si liber de "contract " am facut intr-o vacanta de vara peste 5.000 km cu bicicleta. Stres ai cand mergi cu bicicleta si trece un sofer "profesionist" pe langa tine la cativa cm. O mare problema a noastra sunt drumurile foarte proaste pentru masini, nu mai vorbesc pentru biciclete si inconstienta soferilor care isi baga picioarele in ei biciclisti. Eu mai adaug la mersul pe bicicleta si cateva flotari in fiecare zi ca sa ajung la cele 30 de min. Link to comment
zeneseu Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 ... nu mai vorbesc pentru biciclete si inconstienta soferilor care isi baga picioarele in ei biciclisti. ... Nu poti vorbi despre asta daca nu iei in considerare si inconstienta si idiotenia multor biciclisti. Oarecum off, am constatat ca exista si romi care isi iau permisul pe bune . Unul a fost genial cand i-a servit-o unui biciclist ce traversa strada calare pe bicicleta pe trecerea de pietoni; calm a oprit masina, a deschis usa si l-a informat pe biciclist ca "pentru ca sa ai prioritate, trebuie sa te dai jos de pe bicicleta domnu' " Link to comment
laurentziu83 Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 Eu mi-am adus bicicleta si aici la Bucuresti, nu prea am eu cand sa o folosesc in timpul saptamanii, dar compensez in week-end. Un sfat pentru cei ce vor sa se apuce de acest sport: nu va luati mountain-bike, e inutil la noi si obositor. Foarte putini sunt cei care au intr-adevar nevoie de MTB, restul rareori ies de pe asfalt cu el. Eu la toamna imi vand MTB-ul si trec la cursiera, sa pot sa fac dus-intors Bucuresti-Ploiesti pe bicicleta. Link to comment
zeneseu Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 Un sfat pentru cei ce vor sa se apuce de acest sport: nu va luati mountain-bike, e inutil la noi si obositor. Foarte putini sunt cei care au intr-adevar nevoie de MTB, restul rareori ies de pe asfalt cu el. Nu cred ca e chiar inutil. Eu mi-am luat MTB tocmai ca circul mai mult in oras. Un MTB cu roti de 26" eu zic ca e ok. Se pot pune anvelope cu balon mare si profil de asfalt. Astfel eviti opturile in janta si inconvenientele coborarii/urcarii bordurilor, a gurilor de canale trecerilor peste sinele de tramvai, etc. Acum astept doar sa se roada cauciucurile actuale. Link to comment
korydon Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 Eu am avut MTB echipat de sosea , nu mai stiu ce dimensiune aveam la cauciucuri, dar erau cele mai subtiri posibile. La cursiera am trecut de la cauciucuri de 20 la cele de 23 din cauza soselelor proaste. Cu MTB te cateri mai usor pe munti avand pas mai mic pe placa mijlocie, pe cea mica nu o foloseam niciodata pe asfalt. @ zeneseu: Sunt multi biciclisti inconstienti si trebuie sa recunosc ca sunt si soferi care nu te depasesc daca vine alta masina din fata si nici nu te clanxoneaza sa te dai din calea lor. Recunosc ca eu nu sunt unul dintr-aia, am Matiz si incap pe langa ei. Link to comment
Wolfman Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 ... "pentru ca sa ai prioritate, trebuie sa te dai jos de pe bicicleta domnu' " N-o fi valabil si pt. role? M-am saturat de inconstienti pe doua roti/picioare pt. care trebuie sa merg cu maxim 30/h cand sunt in preajma mea, nici nu stii cand iti taie calea sau se arunca pe trecere de pietoni cand mai am 3-4 metri pana sa-i iau pe capota. Link to comment
zeneseu Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 Din pacate codul rutier face referire doar la pietoni, biciclisti, mopede si vehicule cu tractiune animala sau impinse cu mana. Rolele ar intra la pietoni probabil. Din pacate, cu toate ca in codul rutier se specifica destul de clar ca pietonul are obligatia de a se asigura temeinic inainte de a traversa strada (inclusiv pe trecerea de pietoni), majoritatea se arunca in traversarea strazii cu ochii inchisi (pe principiul:da-l in p*la mea, sa opreasca, eu am prioritate). Cum nici adultii n-au habar de obligatiile lor ca pietoni, ce sa mai astepti de la copiii pe role? Link to comment
laurentziu83 Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 (edited) La MTB-ul meu i-am pus anvelope de asfalt de 1.5, acum urmeaza un set de foi de 48, ale mele sunt de 42. A, si nu mai zic de sa, daca participi la competitii cu bicicleta, ea nu trebuie sa fie prea ingusta, altfel dupa ture de 60-70 de km te doare-n k*r. N-o fi valabil si pt. role? M-am saturat de inconstienti pe doua roti/picioare pt. care trebuie sa merg cu maxim 30/h cand sunt in preajma mea, nici nu stii cand iti taie calea sau se arunca pe trecere de pietoni cand mai am 3-4 metri pana sa-i iau pe capota. Nu vorbi de role in casa spanzuratului... Cei pe role sunt asimilati pietonilor, vorbesc in cunostinta de cauza si sunt singur 110%. Edited June 3, 2011 by laurentziu83 Link to comment
korydon Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 La MTB-ul meu i-am pus anvelope de asfalt de 1.5, acum urmeaza un set de foi de 48, ale mele sunt de 42. A, si nu mai zic de sa, daca participi la competitii cu bicicleta, ea nu trebuie sa fie prea ingusta, altfel dupa ture de 60-70 de km te doare-n k*r. Eu am avut la placile de la MTB 44-38-32 sau 30 nu mai tin bine minte ca nu o foloseam pe aia mica. Cu cea de 44 puteam merge constant pe plat cu vant din spate cu 30-35 km/h. Seaua trebuie sa fie cat mai ingusta, tare si goala in mijloc ca sa iti protejezi barbatia si sa freci cat mai putin coapsele de sea. Daca ai vazut vreodata un combinezon pentru ciclism ai observat ca are burete si piele intre picioare, nu iti mai trebuie si la sea burete. Link to comment
laurentziu83 Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 (edited) Momentan mi-am luat din Decathlon o sea mai lata, sa vedem cum se comporta. Sei inguste cum era cea dinainte sigur nu imi mai iau. Cat despre combinezonul de ciclist, sa fim seriosi, eu merg de placere cu bicicleta, nu la competitie. Sa nu uitam ca bunicii nostri mergeau pe Tohan, Sputnik, etc, single-speed cu anvelope inguste, pe tot felul de drumuri, cum era pe atunci. Un unchi de-al meu a mers o viata pe bicicleta cu roti de 28 la tara si cobora dealul pe drum de pamant cu anvelope inguste. Acum noi mergem pe asfalt cu MTB-uri cu anvelope cu crampoane, ceea ce e o prostie. Edited June 4, 2011 by laurentziu83 Link to comment
korydon Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Cat despre combinezonul de ciclist, sa fim seriosi, eu merg de placere cu bicicleta, nu la competitie. Tot din pasiune merg si eu cu bicicleta. Cat despre avantajul pe sosea a MTB fata de cursiera, la noi in tara, il stie toata lumea daca se uita la drumuri. Eu am urcat cu, cursiera pe Ceahlau( pe drumul asfaltat ) si m-am intors acasa cu rotile descentrate, cu MTB urcam si coboram fara probleme. Iti mai dau un exemplu de traseu criminal unde si cu MTB-ul ai probleme : Lacul Rosu - Gheorghieni. Deci, la drumurile noastre, mai avantajos este un MTB echipat pentru sosea decat o cursiera. Link to comment
Englishman Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Stiam ca intre Lacu Rosu si Gheorghieni se reparase drumul acum vreo 3 ani, gresesc? Drum mai spart ca ala, mai rar. Am fost pe acolo cu masina de multe ori si cu MB o singura data acum vreo 5 -6 ani, dar nu mi-a mai trebuit. Link to comment
laurentziu83 Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 (edited) Depinde si de cat de bune sunt rotile. La vechiul MTB, productie 1997, se descentrau rotile dupa fiecare tura, la cel actual n-am stat niciodata sa le centrez, sunt ele usor strambe, am peste 1000 de km cu ea, dar nici sabotii de frana nu-s stransi la limita, ca oricum am V-brake-uri. Am anvelope de 1.5 grosime pe MTB, cu profil de sosea, practic ar trebui sa se simta mai tare. Nu mai vorbim de cadrul de MTB care este ceva mai solid si implicit mai greu. Eu astazi am facut 82 de km pe bicicleta,pe traseul Salajan-aeroport Otopeni si umblat prin Baneasa, cu noua sea lata, fara probleme. Cu o bicicleta cu un cadru adaptat pentru sosea probabil as face mai mult, insa cu un MTB full suspension, eventual vreun DHS ieftin greu si cu cauciucuri cu crampoane, categoric nu faci atat. Pana la urma, au inceput sa apara ateliere de intretinere si reparatii biciclete. Pentru cateva zeci de lei nu merita sa-mi bat capul cu centratul rotilor si gresatul bicicletei. Edited June 4, 2011 by laurentziu83 Link to comment
korydon Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Pe cursiera actuala am jante Mavic duble si tot le-am descentrat cand am mers pe drumuri de munte. Cadrul bicicletelor noi este facut din carbon si a celor din generatie mai veche din duraluminiu ( eu am furca de carbon si cardul din dural). Diferenta de masa dintre cursiera si MTB este data de roti , nu de cardru. Daca iti vei lua cursiera ai sa vezi ca nu prea poti lasa distanta mare intre janta si sabot pentru ca gheara franei este mica si ingusta, asa ca trebuie sa ai intotdeauna rotile centrate ( la ultima sosire a Turului Ciclist al Romaniei in Piatra am vazut la un concurent gheara de frana de pe fata desfacuta atat de descentrata ii era roata - asta arata inca odata ce bune sunt drumurile noastre ) . Daca treci de la MTB la cursiera sa iti pregatesti fundul si nervii - se simte orice pietricica si nu poti merge cu rotile moi ( nu iti permie balonul cauciucului ), deci nu ai nici un amortizor de socuri. Link to comment
Englishman Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 (edited) Diferenta de masa dintre cursiera si MTB este data de roti , nu de cardru. Te invit sa constati cu ochii tai diferenta de greutate intre cadrele biclelor mele demontate. Rezultatul e in kilograme. Edited June 5, 2011 by Englishman Link to comment
korydon Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 diferenta de greutate intre cadrele biclelor mele demontate Au acelasi material in compozitie ? Cadrul MTB ar trebui sa fie mai usor deoarece este mai mic decat cel de cursiera. Daca analizezi cadrul unei cursiere produse mai recent ai sa vezi ca bara care face legatura intre angrenajul foilor si furca este foarte mare ca diametru ( poti observa asta si in pozele postate de mine ) Link to comment
Englishman Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Ai si tu dreptatea ta. Ale mele nu sunt de ultima generatie, sunt din otel ambele cadre, cu profil clar mai solid al MB si mult mai delicat al cursierei. Link to comment
zeneseu Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 Cadrul MTB ar trebui sa fie mai usor deoarece este mai mic decat cel de cursiera. ... Chiar daca e mai mic, trebuie sa fie mult mai rezistent. Daca am vizualizat poza buna, cadrul ala de cursiera e in mare masura asemanator cu al meu (MTB) -ca si dimensiuni. Link to comment
korydon Posted June 8, 2011 Share Posted June 8, 2011 cadrul ala de cursiera e in mare masura asemanator cu al meu (MTB) -ca si dimensiuni. Nu are cum sa fie : in furca fixa ( spate ) la cursiera intra o rota de 28 iar la MTB max. una de 26 si numai de aici rezulta ca un cardu de MTB este mai mic. Din cauza inatimii mele am cel mai mic cadru posibil de cursiera ( marimea S ), insa am avut cadru si mai mare si se poate vedea diferenta ( aceasta e de generatie mai veche - cadru otel ) Link to comment
laurentziu83 Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Mi-am luat jucarie noua. Sambata i-am facut si rodajul pe Predeal-Paraul Rece-Rasnov-Brasov. Link to comment
zeneseu Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Niiice. Sa te poarte sanatos. Link to comment
Englishman Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Faina jucaria, ce marime e? Link to comment
laurentziu83 Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 (edited) Marimea M, numai buna pentru cei 1.76 ai mei. Sper sa pot sa fac cu ea la un moment dat Bucuresti-Constanta intr-o zi, dar nici ture de un week-end pana la Slobozia, Ruse, etc, nu-s de lepadat Cu cea veche facusem cam 1500 de km intr-un an de zile pe la Galati, Braila, Macin, Garboavele, Reni-Ucraina, am pus-o apoi in masina si am dus-o la Lepsa, apoi la Constanta, apoi la Bucuresti, de unde am mers pana la Ploiesti pe ea, dupa care s-a intors inapoi la Galati catre un nou proprietar. Edited July 26, 2011 by laurentziu83 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now