Abram Burel Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Daca tot se discuta despre calculatorul de bord de la Chevroleti (care de fapt nu e), ce-ar fi sa ne dam cu parerea cam ce ar trebui el sa indice, calculeze, afiseze, barboteze. Ca poate facem unul pana la urma si rupem gura targului. Poate reusim sa ne tinem on-topic si sa facem un brainstorming (dar fara kathereenk). De asemenea important este sa nu ne gandim neaparat la (si mai ales sa nu peroram despre) cum se realizeaza. Doar CE VREM! Mie unul mi-ar place un "jurnal de bord" (parcursuri, alimentari cu indicarea diversilor parametrii gen consum mediu, viteza medie, temperatura exterioara medie, temperatura motor medie, etc.). Link to comment
NFS Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 O nelamurire am... la ce naiba iti trebuie sa stii (cind esti intr-o masina), temperatura exterioara? Vad ca mai toate masinile mai noi, au chestia asta, afisarea temperaturii ext, sau chiar un buton special pt a ti-o afisa! Pt ce atita deranj? Nu poti sa scoti mina pe geam sau sa asculti stirile? Mie mi-ar place sa arate asa: - consumul instant - consumul mediu - viteza medie - viteaza maxima atinsa - timpul scurs de la plecare - distanta parcursa - distanta pina la pompa - distanta pina la revizie - cita benzina mai am in rezervor - nivelul uleiului din cutie - nivelul lichidelor la diverse alte chestii (frina, servo, chiar si spalator parbriz) - temperatura interioara Link to comment
Esperatul Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Ca sa vezi cand e pericol de gheata pe jos. Link to comment
VIPER Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 (edited) E utila temperatura de afara... Eu imi "programez" creierul sa fie pregatit pentru un soc termic. Si chestia functioneaza. Acum sa comentez un pic cerintele NFS (si in functie de ce am eu pe BC): - consumul instant = da, ok (cu toate ca e vag irelevant...) - consumul mediu = obligatoriu - viteza medie = da (cu toate ca mai bine sa nu stii in ce hal de trafic mergi...) - viteaza maxima atinsa = hmmm, de ce? La ce iti trebuie? Asta o faci mai rar, cred, si tii minte... - timpul scurs de la plecare = eu am Timer cu 3 optiuni (sau 4...): drum parcurs cu tot cu opriri / fara opriri / durata calatorie. Mi se pare util dar inca nu l-am folosit - distanta parcursa = obligatoriu - distanta pina la pompa = range la mine, e util, dar se schimba in functie de stilul de mers (face un fel de medie pe ultimii km...) - distanta pina la revizie = te anunta din timp cand te apropii de revizie, nu trebuie sa stii in permanenta - cita benzina mai am in rezervor = la ce te ajuta? Ai "range", si ai indicator de benzina... Daca iti zice cati litri ai in rezervor, ce calcule iti faci? Ca trebuie sa iei in calcul viteza medie, consumul instant etc... Face singura, saraca... Exemplu: Pe drumul Zarnesti - Moeciu am ars-o bine, si range-ul a scazut si el bine. Apoi, pe serpentinele spre Pitesti, din cauza franei de motor (cand ai consum instant ZERO), range-ul crestea vazand cu ochii... La ce imi folosea sa stiu cati litri am in rezervor? - nivelul uleiului din cutie = asta chiar nu-ti trebuie! Te anunta imediat daca ai o buba - nivelul lichidelor la diverse alte chestii (frina, servo, chiar si spalator parbriz) = la fel ca mai sus - temperatura interioara = hmmm... Da, e buna pentru cine nu are clima dar are AC. Am fost intrebat cum de nu am indicator al temperaturii apei... Si am raspuns si raspund si acum: la ce-mi foloseste? Vad ca multi nu reusesc sa se rupa de trecut, cand trebuia sa stii o groaza de date ca sa nu-ti crape masina... Acum masinile sunt suficient de istetze incat sa anunte din timp daca le doare ceva! Parerea mea, desigur... Eu m-am saturat sa tot stiu fel de fel de parametrii... Vreau sa fiu si eu lenes si doar sa conduc, si asta cat mai confortabil... Ridic capota la motor doar sa pun lichid de parbriz (si sa ma minunez uneori de cum arata pe acolo). Si atat... Mi s-a aratat cum tipa BC-ul cand o doare pe masina cate ceva... Tipa foarte clar si bine... Asa, daca imi arata x temperaturi/nivele etc, trebuia sa-mi incarc memoria aiurea si cu minimul si maximul admis la fiecare. No way! Sa faca singura asta! Edited October 29, 2005 by VIPER Link to comment
Pedala Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 (edited) Fata de cele de mai sus as adauga: Nivel lichid de parbriz, macar cand se apropie de minim ar fi util (masinile din grupul VAG au un martor luminos). La toate Turbo Diesel-urile noi iti arata nivelul de ulei din motor, pentru ca aici este buba mare daca scade sub minim, din cauza turbinei. Oricum si la benzina ar fi util la toate craterele prin care trecem noi. In afara de consumuri, distante, nivel ulei in motor si temperatura exterioara, dupa parerea mea, n-ar trebui sa afiseze altceva calculatorul de bord. Pentru restul de presiuni si nivele exista numeroase firme care ofera si ceasurile si sondele pentru masurare. Plus ca deja trecem la tuning... Edited October 29, 2005 by Pedala Link to comment
VIPER Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Pai ce treaba au craterele cu uleiul din motor? Ala ar trebui sa stea cuminte la locul lui si sa se incadreze in limitele de consum date de manual. Daca nu, se aprinde becul sau computerul mai repede si ai buba... Link to comment
tolin Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 "Consum instantaneu" nu exista, instantaneu distantza este zero, la 90km/h faci 25 m/s, ce consum ar fi ala, mai ales ca nu ai informatie de spatiu sub 50m pe nici o masina, cred ? Corect ar trebui sa afiseze debitul, valoarea respectiva poate spune ceva. Valoarea consumului fara macar a rula 1km nu spune nimic, iar pentru urban este irelevant si asta, acolo doar consumul pe trip capata un sens. Oricum, scula ar trebui sa poata tine doua socoteli, pe urban si pe extra-urban in acelasi timp. Link to comment
VIPER Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Nu o lua ad-literam... Sunt multe expresii care luate la bani marunti sunt total ilogice... Cat despre a 2-a idee, eu am 2 pagini cu toate consumurile etc, le pot folosi de ex. una in oras si una in afara. Ma rog, la mine una e cu km de cand am luat masina, cealalta o resetez cand vreau sa mai vad cum stau pe diferite trasee, cu diferite setari etc. Link to comment
tolin Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Atunci trebuie 3 pagini, corect. Link to comment
VIPER Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Pai mai am si jurnalierul standard pe bord, care are km totali ai masinii (ne-resetabil) si km parcursi (resetabil). Link to comment
Pedala Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Craterele pot avea excrescente care sa fisureze baia de ulei si nu sa o sparga... Cand stai pe loc, la Fiat cel putin, nu arata nimic la consum instantaneu. Debitul? Cine ar sta sa calculeze... Informatie irelevanta pentru majoritatea (chiar si a celor care au habar) Link to comment
tolin Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Debitul? Cine ar sta sa calculeze... Pai, asta-i informatia de baza, fie ca ai un debit-metru pe conducta de combustibil, fie ca masori timpul de deschidere a unui injector a carui debit e cunoscut. Ai tu alta medota de a afla consumul in gol sau pe distante scurte ? Link to comment
VIPER Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 La mine pe loc arata consumul in litri/ora. Cat despre problema cu debitul si consumul instant, pentru mine este irelevant ca BC-ul da aceasta informatie cu intarziere sau nu... Oricum nu ma bazez pe informatia respectiva, ma ajuta doar cand gasesc o bucata de drum pe care pot tine o viteza constanta (asta insemnand minim cateva sute bune de metri). Link to comment
tolin Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Cand spun distante scurte, spun cel putin 1 km. De la media pe ultimul km in sus devine informatia relevanta. Debitul la ralanti poate fi o informatie utila pentru starea motorului si a consumabilelor. Link to comment
VIPER Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Gata, acum am inteles si sunt perfect de acord. Uite, la mine zice ca la viteze sub 13km/h se afiseaza consumul in l/h, peste in l/100km. Link to comment
BAD_MF Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 LA Octavia arata fain, cand scade temperatura sub 3 grade parca, incepe sa tipe si arata niste fulgi ca e pericol de ninsoare arata si la comp de bord si la clima. Link to comment
VIPER Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Uite, io inca nu am vazut cum face, nu am prins in ea sub 5 grade... La noapte ma duc si fac poze Link to comment
ovi_jer Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Defapt te anunta ca exista pericolul de inghet si polei. Link to comment
Ndi Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Ultimul timp 0-100? Si 100-0? Link to comment
lauamd Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Sincer să fiu pe mine m-ar interesa în mod direct ca automobilul să aibădouă indicatoare : vitezometrul şi nivel carburant. Pentru restul pot exista martori luminoşi. Eu când merg cu maşina nu mă uit decât ocazional la viteză în rest nu mă interesează nimic. Poate sunt eu mai comod dar la urma urmei de ce avem atâta tehnică ? Să ne pierdem printr-un păienjeniş de date de multe ori nesimnificative ? Trebuie să ne bucurăm mai multe de condus . >- Link to comment
Satori Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Eu as vrea sa imi arate parametrii motorului, temperatura interioara si temperatura exterioara. Poate si un consum mediu, ca GADGET, dar asa: * sa am un buton cu doua stari U si EU. calculatorul sa considere starea acestuia cand analizeaza consumul mediu pe o distanta * sa am posibilitatea de a selecta un numar de km si afisarea consumul mediu pe aceasta distanta. Link to comment
MirceaM Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Mai intai, ca nou venit pe forum, va adresez salutul meu. In legatura cu chestiunea computerului de bord, va supun atentiei cateva idei. Este vorba de calatorie cu masina. Dar ce intelegem prin calatorie? Sunt cazuri simple, clare dar sunt si situatii mai greu decidabile. Omul isi poate planifica o calatorie de la Bucuresti pana la Paris dar doreste sa zaboveasca cateva zile la Budapesta, cateva zile la Viena etc.. Cand ajunge la Paris (sa spunem dupa o saptamana) presupunem ca va dori sa vada pe comp de bord viteza medie a calatoriei Buc.-Paris. Intrucat in calculul vitezei medii intra si timpul (durata), apare intrebarea fireasca: timpul de 3 zile, petrecut la Budapesta, timp in care masina (presupunem) a stat pe loc (nu a fost pornita), trebuie adaugat la durata calatoriei sau nu? Aici nu am raspuns ferm, cred ca este discutabil. Cred ca este de dorit, daca se poate, ca omul (soferul) sa nu apese pe nici un buton pentru a marca "stationarea indelungata". Aud ca Skoda considera ca facand parte din calatorie stationarile numai daca sunt mai mici decat o anumita valoare, de ex. 2 ore. Ce parere aveti? Altfel, la chestiunea pus initial in acest topic, cred ca un computer de bord ar putea sa inceapa destul de modest si, eventual, sa fie dezvoltat pe parcurs. Initial ar putea asigura/afisa urmatoarele: - consum mediu, in L/100Km - consum instantaneu, in L/H sau in L/100Km dupa cum viteza este mai mica decat 20 Km/H sau mai mare - durata calatorie, HH:MM - distanta parcursa in Km, sub forma 0000-9999 - viteza medie de la inceput calatorie, in Km/H - viteza instantanee, in Km/H - autonomia, in Km, reprezentand distanta care mai poate fi parcursa cu combustibilul existent in rezervor. Link to comment
VIPER Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Uite, daca citeai, vedeai ca BC-ul meu are Timer cu 3 functii: durata calatoriei cu tot cu opriri, durata calatoriei fara opriri, si inca una care imi scapa acum. Link to comment
MirceaM Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 "Consum instantaneu" nu exista, instantaneu distantza este zero, la 90km/h faci 25 m/s, ce consum ar fi ala, mai ales ca nu ai informatie de spatiu sub 50m pe nici o masina, cred ? Corect ar trebui sa afiseze debitul, valoarea respectiva poate spune ceva. Valoarea consumului fara macar a rula 1km nu spune nimic, iar pentru urban este irelevant si asta, acolo doar consumul pe trip capata un sens. Oricum, scula ar trebui sa poata tine doua socoteli, pe urban si pe extra-urban in acelasi timp. Da, ai dreptate. "Instantaneu" se refera la un interval de timp nul si, intrucat apare si o impartire, stiind ca nu se poate imparti prin 0... apar probleme. Totusi, situatia este asemanatoare cu "viteza instantanee" sau cu altele si a fost rezolvata cu peste 300 ani in urma de catre Newton si Leibniz (creatorii calculului infinitezimal) care au dat un sens notiunii de derivata etc.. Revenind la cele practice, pentru noi consumul instantaneu este tot un consum mediu dar pe un interval de timp suficient de mic. "La fel", viteza instantanee este viteza medie calculata pe un interval de timp suficient de mic, de exemplu 1 secunda. Uite, daca citeai, vedeai ca BC-ul meu are Timer cu 3 functii: durata calatoriei cu tot cu opriri, durata calatoriei fara opriri, si inca una care imi scapa acum. Este vorba de comp de bord pe Opel Astra? As vrea sa vad si eu detalii, poze, manual de utilizare, se poate? De exemplu, aici se afla un mic manual de utilizare pentru comp de bord la Citroen C3. BordComp.PDF Link to comment
VIPER Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 E mai simplu sa vii la intalnire si-l vezi live. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now