adrian_r5 Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 2008, cred. Initial asa am crezut si eu (pe baza celor scrise in profil) ... da' parca nu se "pupa" cu afirmatia de mai jos: Preventiv m-ar bate un gand sa schimb capacul de la delcou; Link to comment
Viktor Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Te referi la faptul ca n-are delcou Matizul din 2008? Are. N-am vazut "pe viu"insa, am dat o pentru capac si rotor. Link to comment
argon Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Nu mai crede tot ce vezi pe net, dupa anul 2005 nu exista Matiz cu delcou. Link to comment
Viktor Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 (edited) @robertinoo, o poza daca se poate pentru Toma ... Nu de alta, dar oamenii astia vind capac si rotor pentru Matiz 2008 (0,8). Edited December 20, 2011 by Viktor Link to comment
robertinoo Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Ma voi uita sa vad daca am sau nu delco. Masina e din 2008. Mai zicea un prieten ca e posibil sa fie sonda lamba infundata (si trebuie curatata) din cauza fatului ca check-ul se aprinde si se stinge intermitent la apasarea rapida a pedalei de acceleratie la rece. Link to comment
tomis Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 sa vad daca am sau nu delco Pana la postul nr.295 nu ai reusit sa afli ? Link to comment
Tonyus Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Daca masina e fabricatie 2008, mai mult ca sigur e E4 si nu are delcou, deci nici capac. Link to comment
Viktor Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 De ce se vinde rotor pentru Matiz 0.8, 2008? http://www.unixauto.ro/Unix_CikkekLista_Form.aspx Link to comment
argon Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Pentru ca aia sunt niste incompetenti neiformati care nu stiu ce vand. Link to comment
Viktor Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 (edited) Bine bine, ma dau batut, cu toate ca nu-mi este clar. Usor incep sa cred ca si ceia ce am in mina este eroare, ex. actul cutiei mele, in care scrie clar euro II iara lumea afirma ca n-are cum. In final, sa spuna cineva de ce se aprinde check-ul, altfel sintem pe linga. Edited December 21, 2011 by Viktor Link to comment
korydon Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 (edited) Viktore, in cazul Matiz-ului, au dreptate colegii. Pana pe la mijlocul lui 2005, in Romania, s-a facut Matiz euro 2 ( cu delco ) iar dupa, s-a trecut la euro 3 si 4 care nu mai au delco, aprinderea fiind asigurata de cate o bobina pentru fiecare cilindru. Nu poti spune de ce se aprinde check-ul fara cod de eroare. Edited December 21, 2011 by korydon Link to comment
Viktor Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Foarte bine, eu pot fi si sint de-acord doar ca nu prea inteleg. In dimineata asta voi suna baetii de la piese si fac comanda de rotor pentru Matiz 2008. Ii las sa caute iar dupa, anulez comanda. Link to comment
argon Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 (edited) Bine bine, ma dau batut, cu toate ca nu-mi este clar. Usor incep sa cred ca si ceia ce am in mina este eroare, ex. actul cutiei mele, in care scrie clar euro II iara lumea afirma ca n-are cum. CIne a zis ca nu are cum? Daca nu e cumparata din Romania e euro 2, ca toate masinile de dupa 1991 sau cand s-a introdus obligativitatea, in schimb daca e cumparata din Romania e non euro. In rest e foarte clar, nu are cum sa aiba delcou o masina care e mai sus de euro 2, iar din 2005 Matizul e euro 3 si mai tarziu euro 4. Edited December 21, 2011 by argon Link to comment
wwillym Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Asa arata "delcoul" de la matiz E3/E4 Link to comment
tomis Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 (edited) Daca nu e cumparata din Romania e euro 2... daca e cumparata din Romania e non euro. Cine, unde, cand si cum ? nu are cum sa aiba delcou o masina care e mai sus de euro 2 Statistica sau justificare tehnica ? Edited December 21, 2011 by tomis Link to comment
argon Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 (edited) Justificare tehnica, delcoul e mult prea inapoiat ca sa asigure calculatorul un control optim al parametrilor de aprindere, si prin urmare motorul pe care e sa respecte normele mai noi de poluare. Cine, unde, cand si cum ? E vorba de cielo/nexia/espero si alte derivate, nu Matiz, e valabil si la matiz, dar diferenta e intre euro 2 si euro 3, MAtizele vandute dupa 2000 in afara tarii nu sunt euro 2 ca la noi. Edited December 21, 2011 by argon Link to comment
RaZoR-07 Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 (edited) cand au oprit productia au mai gasit prin magazie un delcou si-au mai pus-o de un E2 daca stia guru... "> la urma urmei, are dreptate omul... daca masina merge bine, ce conteaza un beculet obraznic?... Edited December 21, 2011 by RaZoR-07 Link to comment
robertinoo Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Corect. Nu are delco, beculetul sta apris in continuare, daca nu-l deranjez dimineata nu lumineaza intermitent; va voi anunta cand matizul ma va lasa in drum pentru prima data. A mers 10 kkm asa, probabil check -ul se va stinge cand se va arde beculetul. Si atunci nu va mai deranja. Link to comment
calinjack Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Asa arata "delcoul" de la matiz E3/E4 asta-i bobinele de inductie! Link to comment
argon Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Noroc cu tine, ce sa zic.. Link to comment
Alex_84 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 mi-sa intamplat si mie sa mi-se aprinda ceck'u de 3 ori de cand am matizul, si am observat ca atunci cand este motorul rece si dau drumul la caldura(ventilatie) imediat dupa ce pornesc masina, porneste electoventilatorul de la radiator si atunci mi-se apride ceck asta decad este frig afara si dau drumul la caldura. Dar nu face asa tot timpul, opresc motorul si pornesc si nu mai apare si nici ELV nu mai porneste... Link to comment
robertinoo Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Probabil cand motorul e rece, nu mai are suficient curent pentru arderea combustibilului in conditii optime. Cred ca de asta la mine check-ul nu se mai stinge de jumatate de an si clipeste cand dau sa plec de pe loc imediat dupa ce am dat prima cheie, dimineata. Bateria mea e la a 4-a iarna. Link to comment
dev.radika69 Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 buna seara sau buna dimineata.sunt proaspat posesor de matiz si nu stiu nimic despre aceasta masina.e din 2002 are vreo 150.000 km si printre alte probleme marunte am si o problema foarte grava,o am de 2 zile si azi adica ieri i-am facut plinul ,schimbat bujii,ulei si filtru de ulei,un cxap de bara ,la un prieten mecxanic,si am fugit in craiova cu o problema , cu gandul ca asa pot sa imi testez si eu bolidul.toate bune si frumoase pana la km40 pe A1 cand a inceput teroarea.s-a aprins becul din bord "check" si mergea in suturi,dadea rateuri,si nu voia mai mult de 30-40 km/h si aia cu chiu cu vai.incet incet a inceput sa ia viteza si pe la km 80 a cazut acul de temperatura la 0 . am oprit,motorul rece,radiatorul rece.am stat vreo 10 min si am pornit din nou,aceleasi simptome.mergea vreo 10 km si dadea in nas,in loc sa se tureze dadea sa moara motorul si mergea in suturi chin mare am facut 6 ore si jumatate pana in craiova si la intoarcere 8 ore si jumatate . am fost la mecanicul meu si a zis ca luni dimineata schimba termostatul,scoate catalizatorul,daca nu merge schimba bobina ,si daca tot nu merge nici asa,schimba delcoul ,bine-nteles pe cheltuiala mea,cum am cam ramas in pom cu banii va dati seama ce bine imi vine sa merg pe ghiciteplus ca toate astea costa.deci sunt momente,cam rare,in care merge ca unsa dar nu mai mult de 5-10 km,in rest nici dupa loc nu prea vrea sa plece decat cu multe tineri de ambreiaj si chin ,suturi si rateuri.ma gandeam sa merg la un test ptr computer dar nu am idee unde si cat m-ar costa.ce-mi recomandati,sa merg pe mana mecanicului sau sa merg mai intrai la un test?sunt din bucuresti.ma scuzati daca nu am scris unde trebuia dar e cam greu cu inceputul.va multumesc si va rog mult ajutati-ma cu un sfat bun Link to comment
ghYtza Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Probabil cand motorul e rece, nu mai are suficient curent pentru arderea combustibilului in conditii optime. Cred ca de asta la mine check-ul nu se mai stinge de jumatate de an si clipeste cand dau sa plec de pe loc imediat dupa ce am dat prima cheie, dimineata. Bateria mea e la a 4-a iarna. In timpul mersului circuitul electric este alimentat de catre alternator,bateria nu are nici o treaba buna seara sau buna dimineata.sunt proaspat posesor de matiz si nu stiu nimic despre aceasta masina.e din 2002 are vreo 150.000 km si printre alte probleme marunte am si o problema foarte grava,o am de 2 zile si azi adica ieri i-am facut plinul ,schimbat bujii,ulei si filtru de ulei,un cxap de bara ,la un prieten mecxanic,si am fugit in craiova cu o problema , cu gandul ca asa pot sa imi testez si eu bolidul.toate bune si frumoase pana la km40 pe A1 cand a inceput teroarea.s-a aprins becul din bord "check" si mergea in suturi,dadea rateuri,si nu voia mai mult de 30-40 km/h si aia cu chiu cu vai.incet incet a inceput sa ia viteza si pe la km 80 a cazut acul de temperatura la 0 . am oprit,motorul rece,radiatorul rece.am stat vreo 10 min si am pornit din nou,aceleasi simptome.mergea vreo 10 km si dadea in nas,in loc sa se tureze dadea sa moara motorul si mergea in suturi chin mare am facut 6 ore si jumatate pana in craiova si la intoarcere 8 ore si jumatate . am fost la mecanicul meu si a zis ca luni dimineata schimba termostatul,scoate catalizatorul,daca nu merge schimba bobina ,si daca tot nu merge nici asa,schimba delcoul ,bine-nteles pe cheltuiala mea,cum am cam ramas in pom cu banii va dati seama ce bine imi vine sa merg pe ghiciteplus ca toate astea costa.deci sunt momente,cam rare,in care merge ca unsa dar nu mai mult de 5-10 km,in rest nici dupa loc nu prea vrea sa plece decat cu multe tineri de ambreiaj si chin ,suturi si rateuri.ma gandeam sa merg la un test ptr computer dar nu am idee unde si cat m-ar costa.ce-mi recomandati,sa merg pe mana mecanicului sau sa merg mai intrai la un test?sunt din bucuresti.ma scuzati daca nu am scris unde trebuia dar e cam greu cu inceputul.va multumesc si va rog mult ajutati-ma cu un sfat bun Mecanicul tau o sa iti schimbe pana la urma si motorul si.. mai stiu eu ce,degeaba.Du-te neaparat la un tester.Oricum te costa mai putin decat sa-ti inlocuiasca toate piesele motorului mecanicul tau. Link to comment
dev.radika69 Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 multumesc ptr sfat , asa ma gandeam dar am vrut sa cer si alte pareri pana sa ajung din nou la mecanic apropo's de test , are cineva idee cam cat costa si cam pe unde gasesc sa il fac , o recomandare si un pret estimativ sunt din bucuresti ...va multumesc si ma bucur ca gasesc si ajutor pe langa probleme Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now