Jump to content

Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce


Recommended Posts

Din ce am citit acolo, atata cat ma pricep, ar trebui sa verific bujiile, fisele, sper sa fie defectiunea din cauza asta. Mecanicul meu zicea ca vrea sa scoata injectorul si sa il puna in functiune sa vada daca disperseaza benzina uniform pe o foaie de hartie. Zicea ca defectiunea e sigur de la injectoare, dar pe forum am citit ca nu e obligatoriu acest lucru. Daca mai stiti ceva despre chestia asta cu P 0300 ... va multumesc anticipat.

Link to comment

la matizelu meu se aprindea check cu benzina normala de 92 octani, desi mergea bine dar nu prea avea vlaga in el. acum ii bag numai benzina

superplus de 99 octani ,check-ul nu se mai aprinde , merge motorul perfect la 126000 km si 800 cm , merge si aerul c. dar il bag numai la drum

intins , altfel prin oras ii ia din demaraj.

Link to comment

:o fftopic: Atunci nici aia de 99 nu e 99 daca e sa o luam asa :P

 

ONTOPIC:

 

La mine problema check-ului inca a persistat dupa ce am bagat un curatator de injectoare, dar acum am instalatie GPL si nu mai ma priveste problema.

Motorul functioneaza normal, mai trebuie doar sa-i bag o segmentare... ca pe benzina simt niste fum de ulei, plus ca imi si mananca, ori e chiuloasa ori segmentii. Dar orice ar fi... se schimba amandoua.

Edited by matizdepitesti
Link to comment

Am fost la un drum lung, am mers cu masina mai turat decat de obicei, i-am pus si un aditiv de curatat injectoare si acum imi stat tot timpul becul de check aprins. Are eroare p0300. Mentionez ca mi-a si crescut consumul semnificativ. La service mi se zice sa schimb injectoarele, dar nu le-as schimba pe toate, costa de ma rupe la portofel, si nu cred sa fie problema cu ele. Am folosit benzina numai de la rompetrol, odata la 5000 de km i=am bagat aditiv si am mers la drum lung. Ce credeti ca as putea face in conditiile acestea? Va multumesc pentru ajutor.

Edited by balaurici
Link to comment

P 0300 = Multiple Cylinder misfire (multe rateuri de ardere in cilindri, functionare cu intreruperi). Daca scanteieste fara probleme ( mai greu de vazut, daca nu e cert aprinderea dusa la un cilindru, cand motorul tremura sensibil), ramane ca nu benzineste bine : ceva la un sau la injectoare. Asta se leaga de ce spui. Aditivi am tot bagat si eu, dar in afara de scaderea (uneori) a puterii (admisibil se pare) nu am avut niciun deranj. O solutie ar fi sa continui sa mergi asa, poate isi revine, isi de drumul. O alta solutie ar fi completarea cu benzina curata (daca incape) pentru a dilua aditivarea si a ti-o lua de grija

Link to comment

Am fost la service si dupa ce le-am povestit ce am aflat de pe aici, mai invata si baietii cate ceva, mi-au desfacut iac-ul care era foarte murdar, l-au curatat, mi-am schimbat si bujiile care si alea erau vai mama lor, le aveam de 40000 km, si deocamdata am scapat de problema. Prima data cand mi-a pus tester-ul imi dadea si cod de eroare la sonda lamda, dar dupa ce am curatat iac-ul si schimbat bujiile nu am mai avut nici o eroare. Am vazut ca nu mai tremura nici motorul si nici ckec-ul nu s-a mai aprins. Poate am scapat de belea.

Link to comment
  • 2 weeks later...

CHECK aprins cu intermitenta de vreo doua saptamani, porniri greoaie cand si cand, ezita la accelerare puternica, mai ales cu clima. Rezolvare : ieri schimbat delcoul orig. cu delco nou, Mando, nu se mai aprinde becul check engine, porneste si merge f bine.

Mtiz Euro II, 97000 km. De stiut : in prima faza am schimbat capacul nedeschis toti km astia, era varza, fara carbune, murdar, oxidat dar nu a fost de la capac.

Faza tare ca maistoru (la servis dealer Daewoo, fost) nu a facut punere la punct, l-a montat, a strans cele doua suruburi de fixare, a pus fisele si a pornit motorul dupa care a pus racordul la filtrul de aer, strans cele trei suruburi de la carcasa filru aer si gata faceti o tura. La cat merge de bine parca nu mai am chef sa ma duc in alta parte sa faca punerea la punct ca la manual cu strobo. Succes.

Link to comment
  • 4 weeks later...

am si iola un matiz euro 2 o eroare 0601 - internal cont. module malfunction... se tot opreste motorul in mers, atat la accelerat cat si la decelerat, dar porneste imediat... dupa ce s-au uita pe ecranul scanerului, s-au scarpinat in cap si au dat un telefon... "credem ca e delcoul, dar nu 100%"... se pricepe cineva sa-mi spuna daca sa dau banii pe un delcou sau sa-i dau dracu' si sa ma duc in alta parte?... multumesc

Edited by mortymer
Link to comment

asa este... luat de la dezmembrari-zona vitan-150 lei+50 lei montajul... decat 1.640 lei nou... e pus de vineri pe masina si a mers ok vineri... sa vedem in continuare... desi are aproape 9 ani are doar 62,500km... merge sotia cu ea... maxim 2.000 km pe an... si fiind in concediu de ingrijirea copilului... la primul 6 luni acasa, la aldoilea face 2 ani acusi in septembrie.. asa ca, sper sa tina si asta pana cade tabla de pe el...

Link to comment

Hello.

Am un Matiz din 2005 , cumparat SH si butonul CHECK sta tot timpul aprins, am fost pana acuma la 2 servie-uri din Br si nu au stiut sa imi spuna de la ce este, m-am dus si al 3-lea iar tipu de acolo mi-a zis ca e de la supapa EGR fara ca sa faca nici-un test, sau sa deschida capota , sa se uite la ceva si mi-a zis ca ma costa 100 ron curatarea supapei.

Matizul este euro 2.

Au fost schimbate recent uleiul, filtru de aer, filtru de ulei, filtru de benzina si tot e aprins (citisem pe undeva ca cineva a schimbat un filtru si nu se mai aprindea becu)

Stie cineva un servici autorizat in BR sau GL unde ar putea sa imi faca un test, sa imi spuna codul de eroare si exact ce are?

 

Multumesc.

Edited by nsc
Link to comment

Un check aprins poate insemna orice, pana si nefunctionarea senzorului din cutia rezonatorului. Nu exista un diagnostic anume decat testerele care ii pun diagnoza, daca pana acum ti-au zis ca habar n-au si altul a zis fara sa se uite, iti recomand sa te duci la un service unde are SCAN 100 , scannerul pe care merge Matizul euro 2.

Am avut si eu probleme cu al meu, nefiind citit pe unde am fost, dar acum am instalatie GPL si check-ul imi sta aprins cand se comuta pe gaz deoarece se opreste pompa de injectie.

Filtrele le-ai schimbat tu la un service?

Vezi poate ai vreun contact imperfect pe undeva, ia-o si tu de la cutia filtrului de aer, in spatele ei cum te uiti din fata masinii este o sonda de aer, si vezi daca este mufa bine pusa sau daca este pusa.. nu stiu... incearca sa scoti mufele de pe la IAC si TPS apoi le reintroduci... bineinteles... asta cu motorul oprit.

Solutii sunt multe, dar trebuie sa vezi unde e problema, asadar, cauta un service cu SCAN-100 neaparat, ca ai dat bani multi pana acuma.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Hello.

Am un Matiz din 2005 , cumparat SH si butonul CHECK sta tot timpul aprins, am fost pana acuma la 2 servie-uri din Br si nu au stiut sa imi spuna de la ce este, m-am dus si al 3-lea iar tipu de acolo mi-a zis ca e de la supapa EGR fara ca sa faca nici-un test, sau sa deschida capota , sa se uite la ceva si mi-a zis ca ma costa 100 ron curatarea supapei.

Matizul este euro 2.

Au fost schimbate recent uleiul, filtru de aer, filtru de ulei, filtru de benzina si tot e aprins (citisem pe undeva ca cineva a schimbat un filtru si nu se mai aprindea becu)

Stie cineva un servici autorizat in BR sau GL unde ar putea sa imi faca un test, sa imi spuna codul de eroare si exact ce are?

 

Multumesc.

Mai multe detalii, cum ar fi de exemplu, mersul motorului, scoate fum sau altceva?
Link to comment

Ma inscriu si eu in randul celor cu probleme cu check aprins intermitent la Matiz euro2.

 

De regula check-ul se aprinde la plecarea de pe loc, sau la accelerare in treptele 2 si 3. In treptele superioare nu prea am patit-o. In momentul in care se aprinde check-ul motorul merge balbait, nu reuseste sa accelereze. Dupa vreo 10 secunde, indiferent ca o las pe liber sau tin motorul in sarcina, isi revine si masina merge normal, check-ul se stinge. Pana se aprinde iar.

Pe loc nu am reusit sa il fac sa se aprinda oricat am incercat, la viteze ridicate si accelerari usoare pare sa se comporte ok.

Am schimbat bujiile desi aveau doar 10.000km, dar erau un pic cam afumate.

 

Inca nu am avut timp sa ajung la service pentru scanare, dar intuiesc un multiple missfire ca si cod de eroare.

 

Din ce am citit pe aici cel mai probabil pare sa fie delcoul, dar parca nu imi vine sa cumpar unul nou si sa descopar ca nu este acesta de vina. As avea nevoie de idei in izolarea problemei. Ce teste s-ar putea face pentru determinarea defectului?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...