Esperatul Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 (edited) Au un buton pe care apesi si schimba sportiv, pe la 5000 de ture. Am verificat preturile pe autodaewoo si o cutie automata e 21.000 RON . E mai mult decat am dat eu pe masina. Edited November 1, 2005 by Wichedcoder Link to comment
Yeti Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 ... ce te faci intr-o depasire riscanta unde in mod normal la o masina cu cutie manula poti sa schimbi intr-o treapta inferioara si s-o turezi pana in zona rosie sa scapi de "pericol" ... poate ma lamuriti voi ... cum faci asta cu o cutie automata ? Iata un extras din manualul de utilizare TICO, cu privire la utilizarea cutiei de viteze automate. untitled.bmp Link to comment
dinoc Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 (edited) Interesant ... deci daca apesi pedala brusc pana la fund schimba automat intr-o treapta inferioara (pt ati da mai multa putere) ... dar butonul sport (cel care ar schimba viteza in jur de 5 mii rpm) este existent la orice cutie automata ? Inca ceva, de ce cutiile automate (pt acelasi model de masina) au mai putine trepte decat cea manuala ? Am vazut oferte de masini unde modelul cu cutie manuala avea 5 trepte, iar echivalentul aceluiasi model cu cutie automata era mentioant doar 4 trepte. Si inca ceva, de ce masinile cu cutie automata consuma mai mult combustibil ? Edited November 1, 2005 by dinoc Link to comment
Esperatul Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Probabil consuma mai mult pentru ca demultiplica mai putin. Au mai putine trepte probabil pentru a fi mai simple, si a nu fi necesare atat de multe operatii de schimbare. Uite din cartea tehnica de Espero datele de demultiplicare pentru cutia manuala respectiv automata: Link to comment
alx Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Chestia este ca din cauza acestor rapoarte de demultiplicare diferite sunt si putin mai puturoase decat echivalentul manuala. D-asta am zis eu ca sunt bune si in afara automatele cu motor de 200cp... Sa vedeti voi cum merge cu explorer de 4l in afara... Depasirile, chiar si din scurt, sunt o joaca de copil... Link to comment
dan_m Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Desi nu am condus niciodata o cutie automata, imi doresc foarte mult sa am asa ceva la urmatoarea mea masina (noua). Avand in vedere ca merg in regim urban 80-90% mi se pare a fi un element de confort si de protectie a motorului. In ceea ce priveste cutiile automate moderne nu cred ca sunt multi soferi care ar schimba mai bine pe ansamblu treptele. Nu cred ca exista pericol real sa nu te ajute in depasiri. Nu stiu ce sanse sunt sa ajungi intr-o depasire in care sa conteze diferenta intre a schimba manual sau automat dar cred ca sunt foarte mici. De asemenea cred ca in mai multe situatii soferii schimba neinspirat in depasiri sau situatii limita si ca atare intra in belea. Cred ca teama cea mai mare este ca elementul "schimbat viteze" iese de sub controlul soferului iar asta pentru un sofer care a mestecat toata viata la schimbator poate fi "scary". Acelasi fenomen il simt la Matiz de ex. cu functionarea AC care intra in functiune respectiv se opreste dupa capul lui si poti avea surpriza ca intr-o depasire sa-ti bage o mica frana de motor - nu e sub controlul meu si mi-e teama de un moment limita in care poate conta. Pe de alta parte m-am invatat sa nu merg la limita astfel incat sa imi ramana o marja in caz ca ma trage AC-ul inapoi . Faptul ca in America si Australia de ex. se merge pe varianta cutii automate de foarte multi ani spune multe despre solutia in sine. Nu cred ca lumea s-a impartit in 2: soferii profesionisti in Europa si cei neindemanatici in America si Australia. Consumul de 1 l in plus nu cred ca este de speriat deoarece multi si-l asuma lejer pentru a avea un AC de ex pe masina (element de confort) deci ar putea avea aceeasi explicatie si aici. De fiabilitate nu discut la second hand caci intradevar exista un risc mare dar la o masina noua nu cred ca e vreo problema. Costul masinii in general mai ridicat iar e un fenomen din Europa / Asia deoarece la americani am inteles ca e invers adica o masina manuala costa extra decat una automatica. Am bineinteles si eu anumite dubii deoarece nu am mers vreodata cu o masina automata si anume cu se fac parcarile/manevrele fine care la faci din ambreiaj si alte chestiuni de functionare dar cred ca exista explicatii la toate. Link to comment
lauamd Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Păi să începem : La o depăşire dacă apeşi acceleraţia cutia retrogradează automat treaprta de viteză pentru a face motorul să treacă în regimul de putere maximă. La cele mai noi această funcţie este controlată de calculator iar la cele mai vechi cu ajutorul unei presiuni de control influenţată de poziţia clapetei de acceleraţie. Rapoarte diferite : Rapoartele diferite rezultă din funcţionarea hidroconvertizorului de cuplu (ceea ce s-ar numi ambreiaj hidraulic). Acesta are proprietatea de a amplifica momentul motor cu până la 1,5 ori.Când se calculează rapoartele unei cutii de viteze cei mai importanţi parametri sunt puterea , momentul motor şi greutatea . De aici rezultă că dacă momentul motor este mai mare demultiplicarea va fi mai mică. De ce consumă mai mult şi este mai puturoasă : Acest tip de ambreiaj are o alunecare specifică adică motorul va avea o turaţie puţin mai mare iar la ieşirea ambreiajului va fi mai mică cu până la 5 % .Desigur că depinde de turaţie. La turaţii mari alunecarea poate fi neglijată . La cutiile mai noi acest ambreiaj se poate bloca după o anumită viteză rezultând o legătură directă cu motorul a cutiei. Sper că am reuşit să vă clarific unele aspecte. "> Link to comment
dinoc Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 (edited) @lauamd cutia ta de viteza are si butonul acela "sport" de care pomenea Wichedcoder ? Edited November 2, 2005 by dinoc Link to comment
lauamd Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Dacă ai trecere prin focşani, îţi pot face o mică demonstraţie să vezi ce poate şi ce nu Dan. >- Link to comment
dinoc Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 (edited) Ok, intrebarea mea era daca masina ta are butonul acela "sport" de care se pomenea mai sus ... sau intrebare generala, daca toate cutiile automate (sau macar cele de generatie noua) au acel buton "sport" care din ce-am inteles ar schimba viteza undeva la turatii mari ... sau asta-i valabi; doar pt masini gen BMW, Mercedez sau alte OZN-uri ? Edited November 2, 2005 by dinoc Link to comment
lauamd Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Cutia mea este controlată de calculator(are calculator separat pentru CV). Ea trece automat în modul power funcţie de apăsarea pedalei de acceleraţie. Link to comment
seerkan Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Cutiile tiptronic cum sunt ?Mai sunt si steptronic ,sunt la fel ca automantele astea de pe espero,cielo? Link to comment
lauamd Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 În mare cutiile steptronic sau tiptronic sunt tot cutii automate însă au mai bine pus la punct sistemul de schimbare manuală a vitezelor. Aceste cutii sunt obligatoriu controlate de un calculator . De fapt adevărata inimă a unei cutii automate este ambreiajul hidrodinamic, partea de cutie propriuzisă este tot mecanică bineânţeles cu partea de comandă mai complexă şi sistem de pinioane planetare . Link to comment
van den plas Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Am bineinteles si eu anumite dubii deoarece nu am mers vreodata cu o masina automata si anume cu se fac parcarile/manevrele fine care la faci din ambreiaj si alte chestiuni de functionare dar cred ca exista explicatii la toate. Manevrele fine le faci numai din frana. La cutiile automate, o data selectata pozitia "drive" sau "R" masina se deplaseaza singura , iar daca vrei sa o tii pe loc, apesi frana. E o facilitate foarte utila in special in ambuteiaje, cand se circula bara la bara, deoarece nu folosesti decat o singura pedala, in loc de trei pedale si un bat, ca in cazul cutiilor manuale. In plus la plecarile din panta, masina nu va avea niciodata tendinta de a se deplasa inapoi. In ceea ce priveste alegerea unei cutii automate sau manuale pt. Espero, parerea mea este sa se opteze pt. cutia automata daca se cunoaste istoricul masinii. E preferabil ca masina sa nu aiba foarte multi kilometri reali, sa nu fi avut mai multi proprietari ,iar vanzatorul sa-ti inspire incredere ca a intretinut cutia conform manualului. Pt. Espero intretinerea corecta a cutiei se rezuma la schimbarea la timp a uleiului, nefiind necesara si schimbarea filtrului. Uleiul trebuie insa sa aiba calitatea specificata si sa nu depaseasca nivelul maxim de pe joja, deoarece pus in exces poate duce la defectarea cutiei. Daca nu cunosti prea multe despre masina sau aceasta are un rulaj mare, e preferabila alegerea unei cutii manuale, pt. a minimiza riscurile aparitiei unei defectiuni. Chiar si in cazul aparitiei unei defectiuni la cutia automata, nu va trebui sa disperi ca va trebui sa-ti vinzi masina pt. piese, stiind ca o cutie noua costa peste 4000 E. Solutia este schimbarea cutiei automate cu o cutie manuala SH + ambreiajul aferent. Zicea cineva de un caz concret in care intreaga operatiune nu a costat mai mult de 10 mil., ceea ce mi se pare un pret ok. Link to comment
lauamd Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Încă ceva. La cutiile automate de generaţie nouă dacă calculatorul cutiei detectează că maşina este ţinută pe loc atunci dă automat starea de" liber" pentru ca mai apoi să facă operaţia inversă(recuplare) la o uşoară accelerare. Link to comment
SorelRo Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 La viata mea am condus doua masini cu cutie automata. Un Grand Cherokee si o Toyota Camry amandoua le-am condus in US in Seattle Jeep-ul si in San Francisco Camry-ul. In ambele orase fara cutie automata as fi fost un om mort. Pentru ca au astia niste semafoare in rampa ceva de speriat parca-i off-road acolo si pe de alta parte, senzatia pe care ti-o da kick-down-ul e super simti ca atunci scoti din motorasul ala tot ce se poate, ce-i drept poti sa simti asta si cu o cutie manuala insa numai cu astea automate expresia "put the pedal to the metal" are cu adevarat sens. Link to comment
Mircea Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 Exact, sentimentul ala e dat de faptul ca apesi pedala la fund, cateva milisecunde masina nu face nimic si incepi sa te intrebi daca-ti iese manevra, apoi tasneste si singura ta grija este sa cauti spatii in trafic prin care sa te strecori. Senzatii incercate de subsemnatul cu un BMW 530D, motor 3000cmc, diesel, 5 cilindri! Nici nu vreau sa ma gandesc ce ar face daca motorul ar fi un V6 pe benzina. Am condus si Mercedes E220 si Pajero Sport, ambele diesel si automate, dar ca BMW nu facea nici una. Iar in oras, automata e mana cereasca. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now