mihaim Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Salutare la toatea lumea! Este primul meu post cu toate ca citesc acest forum de f mult timp! Sunt posesorul unui cielo exe euro III. Si, dupa cum spune si titlu topicului, am lasat cheia in contact peste noapte - masina fiind in garaj. Surpriza - a doua zi bateria era descarcata complet! Problema a aparut de la faptul ca cheia era lasata in contact, altceva e exclus, masina fiind noua. Mentionez ca la cheie este atasat un transponder de securitate. Concluzia: nu lasati cheia in contact pe o perioada mare de timp! Link to comment
Abram Burel Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Nu cumva odata cu cheia ai lasat si farurile aprinse? Sunt sisteme (cum am si eu pe Kalos, nu-s cum e la Cielo asta nou, ca parca la cel vechi e doar cu piuitoare) care daca scoti cheia iti taie de tot farurile uitate, dar daca lasi cheia in contact, evident pe pozitia 0, ti le aduce pe "pozitii". Chiar si numai astea (tot se strang cateva zeci de W) ar putea sa-ti duca bateria intr-o noapte. Altfel, mie mi se pare cam imposibil. Link to comment
mihaim Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 nu, nu am lasat nimic aprins. era intuneric cand am parcat si am verificat oricum. ideea este ca nu stiu ce altceva ar putea fi? doar nu am primit baterie veche(delkor - capsulata)? in plus daca lasi farurile aprinse piuie! Acum trebuie sa ma duc sa-mi gaseasca codul cass-ului ca acea cartela nu o am. in rest dupa 2 ore de incarcare a pornit imediat. numai bine! Link to comment
SORAN Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Radio-ul mai putea ramane pornit dar nu cred...ca termina bateria. Link to comment
Abram Burel Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Incarca bine bateria (chiar daca ai incarcator rapid, 2 ore mi se pare mult prea putin) si risca-te: mai lasa o noapte cheia in contact! Link to comment
Ndi Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 E un calcul de prost gust, stiu, dar ca ordin de marime o baterie de 55 AH ar avea nevoie de aproximativ 60-70W ca s-o termine peste noapte? Pozitiile nu (prea) ajung. Cred ca mai pleaca. Casetofonul ar trebui sa fie lasat tare, altfel nu mananca (destul). Ori baterie nasoala, ori problema electrica. Eu zic sa-ti verifici instalatia electrica (stiu baietii ce sa masoare sa determine consumul) si daca e OK schimba bateria. Altfel iti trebuie un defect ceva, sa zic pompa de benzina ramasa in sarcina sau ceva asemanator. Desi nu stiu daca ajunge (stie cineva cat consuma o pompa?). Sau poate alternatorul? Link to comment
Abram Burel Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Asta presupunand ca omul avea bateria plina pana in gat. Dar el a venit probabil seara acasa, cu luminile aprinse in draci si dupa un trafic destul de "solicitant". Daca intr-adevar, are ceva probleme cu circuitul alternatorului, bateria nu era in stare tocmai "full". Asta a fost rationamentul initial. O parte din el inca mai tine: alternatorul nu incarca bine. Mai ramane ideea cu bateria "lesinata". Recomandarea de "mers la service" e justa, dar eu nu ma prea pot abtine sa nu investighez un pic. Nu de alta, dar de multe ori de la ei nu afli cauza adevarata. Asta s-ar putea sa te coste. Deci mai bine te "culturalizezi". Parerea mea! Link to comment
Wolfman Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Cel mai simplu ar fi sa sa masori consumul de curent cu cheia in contact si fara (desfaci colierul de pe borna minus de la baterie si inseriezi un ampermetru intre borna si colier). Fara cheie in contact ar trebui sa ai max 50 mA. Link to comment
Ndi Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Sau scoti bateria si masori rezistenta circuitului, (daca ai un consumator mare poti sa arzi aparatul/siguranta masurand amperajul) dar m-am gandit ca o diagnoza completa ar fi o idee buna, mai ales ca daca determini un consum mare trebuie sa incepi mestereala (sigurante, releee, alarme, etc). Am presupus ca omul nu prea se pricepe, altfel investiga din prima. Ar fi interesanta si tensiunea in circuit cu motorul pornit (cu/fara consumatori). Link to comment
Abram Burel Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Hmmmm, si ce rezistenta are un radio pornit dupa ce scoti bateria (sau chiar inainte)? Ma rog, e mai mult o gluma. Dar daca te "pricepi", da' n-ai aparat de masura? Intrebare, intrebatoare? @mihaim: nu te speria, ne intrebam si noi; nu-i nimic grav (mai grav decat sa ai o masina sunt putine lucruri), dar ceva e si trebuie sa aflam ce. Link to comment
Wolfman Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Masina fiind in garantie, ar trebui sa mergi la service sa-ti verifice instalatia electrica, asa elimini orice risc si scapi si de (re)invatat legea lui Ohm... Link to comment
Ndi Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Daca te pricepi, tre' sa ai. Cu ce. Nu? (tot gluma) Daca n-ai te duci in service. Casetofonul nu prea are, dar se vede. O pompa ramasa pe direct, in schimb, are. Sau o ventilatie, chestie usor de ratat, din obisnuinta. Am mai patit chestia asta de cateva ori de la relee ramase cuplate (antena semiautomata, deschidere portbagaj sunt doua (reale) care imi vin in minte). Aparatul meu de masura are 200 mA fused la amperaj si se poate sa nu indice nimic cand pui bateria Link to comment
NFS Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Ma gandesc ca poate ai lasat cheia nu doar "in contact", adica doar bagata, ci si sucita in pozitia ACC (aia care iti alimenteaza radioul, ceasul si altele). Poate d-aia s-a consumat. Daca o lasai doar bagata, nu cred ca se intampla nimic. Link to comment
mihaim Posted November 2, 2005 Author Share Posted November 2, 2005 mda, voi ma puneti pe ganduri... Masina este nou-nouta; o am de miercurea trecuta! am facut aprox. 400 km. nu cred(si sper) sa fie ceva defect?! am citit in carte si scrie sa nu lasi masina cu cheile inauntru! Nu stiu la ce se refera: la faptul ca se poate fura masina sau ca se poate descarca bateria...??? A fost incarcata doar 2 ore pt ca n-am stiut daca e bine mai mult, fiind fara "vizitare", si in plus nu cred ca e bine sa lasi bateria f mult sau peste noapte. Saptamana asta am sa intreb daca cheia lasata in masina este explicatia! Acel imobilizator cred ca-i cauza! refuz sa cred ca este o problema electrica ("> sau poate bateria terminata... vad ca nu s-a mai descarcat(cheia fiind la mine). intrebare: cand am pornit masina s-a auzit un scartait gen curea de alternator care dupa cateva secunde s-a potolit; asa fac toate? multumesc mult pentru raspunsuri Link to comment
Satori Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Sigur nu este de la imobilizator. Nu are cum. Refa experimentul si vezi ce mai ramane alimentat. Link to comment
mihaim Posted November 2, 2005 Author Share Posted November 2, 2005 pai daca scot cheia din contact incepe sa clipoceasca beculetu' rosu. inseamna ca atunci cand cheia este in contact comunica intre ele. deocamdata alta explicatie n-am! iar experimentul il repet cu alta ocazie fiindca am nevoie de masina dimineata sa auzim numai de bine Link to comment
Satori Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Ce beculet rosu? Experiment refacut inseamna sa vezi ce ramane alimentat cand lasi cheia asa cum ai lasat-o tu. Nu sa o ti pana dimineata. Link to comment
MirceaM Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 In legatura cu cazul pot sa spun ca un curent de circa 300 mA permanent prin baterie provoaca, dupa 4-5 nopti de repaus, ne-pornirea masinii din motiv de descarcare baterie. Un asemenea caz se intampla la anumite radiouri (Sony+Magazie CD dar nu numai) care nu sunt corect montate/alimentate, anume sunt alimentate cu +permanent (nedependent de contact) pe ambele fire. Nu asa este corect. Cand masina sta in repaus "absolut", curentul prin baterie trebuie sa fie sub 100 mA. Link to comment
mihaim Posted November 3, 2005 Author Share Posted November 3, 2005 Ce beculet rosu? exista un led rosu intre volan si bord care clipoceste cand nu-i cheia in contact. banuiesc ca este un avertizor al imobilizatorului. nu am cu ce sa masor ca sa fac experimentul... Link to comment
Abram Burel Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 ... un curent de circa 300 mA permanent prin baterie provoaca, dupa 4-5 nopti de repaus, ne-pornirea masinii din motiv de descarcare baterie... Chiar daca ziua mergi cu ea? Cand masina sta in repaus "absolut", curentul prin baterie trebuie sa fie sub 100 mA. Ceea ce va conduce la descarcarea bateriei in cel putin 12-15 nopti Mircea, cred ca poti mai mult de-atat! Link to comment
MirceaM Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Chiar daca ziua mergi cu ea? Ceea ce va conduce la descarcarea bateriei in cel putin 12-15 nopti Mircea, cred ca poti mai mult de-atat! Da, am spus 4-5 nopti si trebuia sa spun 4-5 "succesiuni consecutive a cate 24 ore". Asa e bine? Si e vorba de descarcare "doar" intr-atat incat masina sa nu mai porneasca, sa nu mai actioneze demarorul ca lumea. Cine a vrut sa inteleaga, a inteles... Link to comment
mihaim Posted November 3, 2005 Author Share Posted November 3, 2005 beculetu' nu-i de la alarma pt ca nu am inca alarma. iar bateria era descarcata complet - nu aveam nici un fel de lumina, claxon, etc Link to comment
Danutzzzzdefectu Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Nu cumva odata cu cheia ai lasat si farurile aprinse?Sunt sisteme (cum am si eu pe Kalos, nu-s cum e la Cielo asta nou, ca parca la cel vechi e doar cu piuitoare) care daca scoti cheia iti taie de tot farurile uitate, dar daca lasi cheia in contact, evident pe pozitia 0, ti le aduce pe "pozitii". Chiar si numai astea (tot se strang cateva zeci de W) ar putea sa-ti duca bateria intr-o noapte. Altfel, mie mi se pare cam imposibil. (kiar daca e OFFTOPIC) Cum se poate face kestia asta si la Cielo??? Ca mi se pare o treaba tare desteapta... Link to comment
Abram Burel Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Releul de lumini la Cielo (si probabil la toate masinile) este alimentat de la + permanent. Cine vrea sa rezolve problema uitarii farurilor trebuie sa treaca circuitul bobinei releului pe +12V accesorii. Practic nu e chiar asa simplu pentru ca soclul releului e de obicei "cablat" in blocul de sigurante si relee. Asta nu inseamna ca e chiar complicat, dar trebuie sa sti ce faci si sa nu-ti pese de vreo garantie. La ora asta nu mai stau sa pun schema, dar daca sunt "amatori", sa-mi atraga atentia maine. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now