Jump to content

De Ce A/c


mef

Recommended Posts

buna, sunt un nou posesor al unui cielo standard a/c, implicit a unei masini cu a/c. cum pana acum am mers doar pe masina romanului intreb si eu: care e diferenta intre aerul introdus in masina cu sau fara a/c apasat (aer cald sau rece se poate baga doar prin folosirea ventilatorului, deci nu vad ce ar aduce in plus, doar ca aerul bagat cu a/c e filtrat prin acel filtru de polen?). multumesc.

Link to comment

Una la mana, invata te rog sa folosesti majusculele si semnele de punctuatie corect :-W

 

Doi la mana, butonul "A/C" are legatura cu functionarea compresorului sistemului de racire; a nu se confunda cu butonul de recirculare a aerului, prin care se poate bloca intrarea aerului exterior in habitaclu.

 

Deci, A/C-ul nu are efect decat asupra temperaturii aerului, nu si asupra filtrarii sale.

 

Daca Cielo ar fi avut filtru de polen (din cate stiu eu, nu are asa ceva), ar fi fost activ in permanenta, nu doar pe durata functionarii A/C-ului.

Link to comment

Cu AC off, albastru e aerul la temperatura de afara (sa zicem 40), rosu e la temperatura motorului (aproape), sa zic 60. Jumatate e 50

 

Cu AC on, albastru e aerul racit (18 grade), rosu e la temperatura motorului. Jumatate e 40 :P

 

In esenta, AC raceste aerul care intra pe canalul rece al masinii. E ca si cum ti-ai trage teava de apa rece de la baie prin frigider. Pornesti frigiderul, apa e mai rece. Aditional, cu cat apa curge mai incet, cu atat e mai rece (8 grade pe treapta 1, daca nu ma insel).

 

Cielo n-are nici pic de filtru. Grile si decantare. Singura "filtrare" a AC este faptul ca prin racire condenseaza si mai scoate din umiditatea aerului, chestie care ajuta pe zapusala/ploaie/etc. Foarte putin la praf.

Link to comment
Cu AC off, albastru e aerul la temperatura de afara (sa zicem 40), rosu e la temperatura motorului (aproape), sa zic 60. Jumatate e 50

 

Cu AC on, albastru e aerul racit (18 grade), rosu e la temperatura motorului. Jumatate e 40 :P

multumesc. ideea e ca acum iarna nu i-am gasit utilitatea. vara va fi altceva...precum si spus si tu.

Link to comment

La A/C este bine sa se porneasca chiar si in anotimpul rece instalatia si sa se lase sa functioneze cel putin 10 minute.In caz contrar garniturile de la tevile sistemului de racire prin care circula freonul,pot crapa si pot fi scurgeri de freon.In plus compresorul de la A/C se recomanda a fi utilizat chiar si in anotimpul rece.Fireste,compresorul porneste odata cu instalatia de aer conditionat facand parte integranta din aceasta.

In privinta utilitatii chiar si pe timp friguros cand temperaturile exterioare nu ating punctul de inghet,se va porni A/C-ul cand dorim sa dezaburim mai repede parbrizul.Ajuta mult la acest lucru.

OBLIGATORIU,NU se va actiona aerul recirculat ci se va lasa pe aer exterior-proaspat.Aerul recirculat abureste geamurile!

In privinta filtrului de polen,tocmai lipsa lui la Cielo este un neajuns insa nu insurmontabil.Cand mergeti pe drumuri cu praf sau in urma unei masini "Euro 5" ce scoate un fum de te ineci,atunci folositi aerul recirculat ca sa scapati de mirosuri in habitaclu si sa evitati patrunderea prafului.

Vara A/C este mana cereasca si va face sa evitati gaurirea plafonului pentru a pune trapa.

Link to comment
OBLIGATORIU,NU se va actiona aerul recirculat ci se va lasa pe aer exterior-proaspat.Aerul recirculat abureste geamurile!

O precizare, se poate utiliza functia "recirculare" fara efectul de "aburire" daca AC este pornit. Iarna sau pe vreme ploioasa este chiar indicat sa folosim AC cu recirculare.

 

Sa folosesti masina cu placere si fara probleme!

Link to comment

Adaug la cele spuse de colegii mei faptul ca vara la 50 de grade sau mai mult pe carosabil A/C este mana cereasca. Nu stiu cat de rece era aeru bagat de o Dacie cand stateai la stop intr-o zi torida de vara. Eu stiu ca fara A/C as fi innebunit in oras vara.

Acum, dupa ce am avut experiente citadine atat cu masini dotate cat si lipsite de A/C, nu mi-as mai cumpara masina fara aer conditionat.

 

Diferenta e imensa, mai ales vara.

Link to comment
O precizare, se poate utiliza functia "recirculare" fara efectul de "aburire" daca AC este pornit. Iarna sau pe vreme ploioasa este chiar indicat sa folosim AC cu recirculare.

 

Sa folosesti masina cu placere si fara probleme!

 

multumesc pt raspunsuri. in carte, daca nu ma insel scrie asa: cel mai rapida dezaburire se face cu butonul "recirculare" apasat, A/C inchis iar butonul de temperatura pe alb (deci pe centru).

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...