perfidus Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Fiindca tot sunt in asteptarea masinii si un subiect de discutie special pe tema asta nu am gasit inca pe forum, va intreb si eu pe acei cativa membri care aveti Lacetti sa va spuneti parerea despre consum si tipul de benzina pe care-l folositi uzual. Eventual metoda folosita la calcul. Lansez tema asta pentru ca pe topicul similar la Kalos se discuta frecvent aceste probleme. Multumesc! 1 Link to comment
lauamd Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Lacetti sedan 1,6 automat (elite) 9,5 % în oraş (asta la mersul meu foarte economic) 6,5-7% la drum întins Mediu 8% (pentru că eu merg mai mult în oraş) Link to comment
tb230daewoo Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Metoda de calcul: De fiecare data cand alimentez imi notez nr. de kilometri parcursi de la alimentarea anterioara precum si cantitatea de combustibil. Formula ar fi consum=(Litri combustibil cumparat/Km parcursi)X100 Problema este ca masina mea Chevrolet Lacetti Caravan de 1.6, in oras, rareori imi ia sub 13% si aproape niciodata sub 12% Am cu putin peste 3000 KM rulati. As fi curios sa stiu cum calculati voi consumul si daca acesta se apropie de specificatiile tehnice. Link to comment
lauamd Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Cam aşa calculez şi eu dar cu toate că abia am 1200 Km nu consumă atat de mult. După rodaj sigur o să ia mai puţin. Link to comment
magster Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Lacetti SW(caravan) 1.6 MT benzina MOL 98 Am facut o singura data consumul in mod serios: adica am facut plinul, am pus contorul la 0 am parcurs 530 km (~300 extraurban cu viteza 90-140 km/h si 230 urban) si am facut din nou plinul cu 45 l. A rezultat un consum de 8,5 l/100 km. Anterior când calculam între alimentari (nu intre plinuri) credeam si eu ca as consuma peste 10l/100km dar calculul real (plin la plin) a spus altceva. La mini cu acul pe pozitia 0 fara bec aprins mai am cam 15l in rezervor. Saptamâna asta mai fac odata consumul si va anunt de rezultat. Link to comment
tb230daewoo Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Am uitat sa mentionez ca folosesc benzina de 95 de la OMV. Se pare ca tipul benzinei este un factor destul de important in ceea ce priveste consumul. Link to comment
lauamd Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Cu cât benzina este de o calitate mai bună cu atât maşina consumă mai puţin, pentru că puterea calorică este mai mare. Link to comment
MCojo Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Teoretic asa ar trebui sa fie...practic orice masina iti papa o benzina de 98 mai repede decat cea de 95... Citeste si celelalte topicuri sa vezi ca s-a mai discutat acest aspect... Link to comment
marr Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Mcojo - nu tocmai - eu cel mai mic consum l-am scos cu MOL 98 si cel mai mare cu OMV 100. Dar in primul caz am mers "omeneste" iar in cel din urma cu 160 km/h + AC ON (pe A1 + A2). Am alimentar rar cu benzina de 95, dar nu am observat diferente la consum - in schimb la performante DA ! PS: consumul il fac de la plin la plin (primul click) - contorul pus la 0, iar la urmatoarea alimentare imparti cantitatea (l) la nr. km parcursi si rezulta consumul. In opinia mea este varianta cea mai apropiata de realitate cu mici variatii datorate calibrarii pompelor. Link to comment
perfidus Posted November 9, 2005 Author Share Posted November 9, 2005 OK, cu metoda de calcul sunt lamurit si sunt de acord (primul click). La calitatea benzinei mai avem de studiat. Niste concluzii partiale: 1. despre OMV100 am auzit f. multa lume ca desi merge bine motorul, papa mai mult. 2. Benzina de 95 (OMV sau altceva) nu prea se impaca bine cu motorul de Daewoo-GM de pe Kalos si cred ca acelasi lucru e valabil si la Lacetti 1.4 (motor asemanator, probabil alte setari in ECU pentru alta etajare la cutie) - iar daca se impaca, consumul pare mai mare. 3. O sa incerc intai cu MOL 98, pe fosta Dacie cu carburator benzina ECO de 95 de la MOL nu mi-a facut niciodata vreo problema (o mai pateam cu PETROM, cateodata iarna trebuia sa ajustez avansul!) si parca aveam si consum mai mic. E chiar mai ieftina ca la OMV si aproape cat cea de la Petrom (pret Craiova) 4. Ramane de vazut daca 7-8% in minus la pret pentru benzina de 95 ajunge sa se compenseze cumva cu consumul mai mare , pentru ca diferenta de performanta pe traseele de oras nu este interesanta pentru mine! Sper in final sa nu ajung si eu la un consum de 12-13% - ca la Dacie, ca atunci nu ma mai inteleg cu consoarta . Link to comment
Satori Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 2. Benzina de 95 (OMV sau altceva) nu prea se impaca bine cu motorul de Daewoo-GM de pe Kalos si cred ca acelasi lucru e valabil si la Lacetti 1.4 (motor asemanator, probabil alte setari in ECU pentru alta etajare la cutie) - iar daca se impaca, consumul pare mai mare. Inseamna ca eu nu ma inteleg deloc cu al meu. Aveam impresia ca OMV 95 ii place la nebunie. Dpdv al consumului si mersului corect. Pentru performante sportive, aditivata de la Rompetrol i-a placut cel mai mult. Link to comment
MCojo Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 In proportie de 90% a mea a vazut doar benzina 95 OMV, Petrom si mai nou Lukoil 95...Restul de 10% a fost Petrom99 si sincer sporul de performanta pe care mi l-a dat in oras nu prea s-a simtit... Si inca ceva: cel mai mic consum l-am scos cu Lukoil95...extraurban 5.5% Link to comment
marr Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 De acord ! In oras, diferenta "dinamica" intre benzina de 95 si cea de 98 (99 sau 100) nu se simte. Se simte insa "afara". Link to comment
lauamd Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Eu personal iau benzină numai de la una dintre staţiile petrom locale pentru că am mai avut şi experienţe neplăcute cu alte staţii. Am mai luat şi de la mol ocazional iar atunci se simţea diferenţa (dar şi preţul) . După 5 ani de alimentat numai de la aceeasi staţie , am fost curios să verific rezervorul. Pot spune că nu avea pic de rugină sau apă. Arăta ca în ziua când a ieşit din fabrică probabil, şi de aceea nu cred că voi alimenta din alte părţi. Link to comment
hawkeye Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 confirm benzina de 95 (mol si mai nou rompetrol) cu rezultate foarte bune. am observat ca benzina de 98 de la rompetrol, desi costa cat 100 de la omv are o calitate exceptionala. Link to comment
perfidus Posted January 5, 2006 Author Share Posted January 5, 2006 (edited) Dupa cca 1000Km rulati, am facut urmatoarea socoteala: 260Km rulati cu 18.5l de benzina (de la prima aprindere a becului la urmatoarea) din care 220Km in afara (Craiova - Tr. Severin si retur). Media 7,12 l/100km. Drumul a fost liber, mers lejer (ploaie marunta), viteza numai pana pe la 110Km/h - in general viteza de croaziera a fost 95Km/h. Am lasat-o in viteza a V-a chiar si pana pe la 70Km/h, adica am incercat "stilul economic". Mi se pare inca mare consumul, astept sa mai scada. In oras ia in medie 10,5-11l/100, insa nu am incercat sa fac consumul de la plin la plin. Si era sa uit, benzina a fost de la OMV de 95. Edited January 5, 2006 by perfidus Link to comment
lauamd Posted January 5, 2006 Share Posted January 5, 2006 Consum la 366 Km rulaţi . Cam 60 Km în oraş restul în afară pe drum ud chiar şi ploaie cu o medie de 110 Km/h. 366Km--------30l 100Km---------x=30*100/368=8,1 l % Un consum de bun simţ pentru acest tip de mers spun eu. "> Link to comment
razvanclub1 Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 la mine am bagat benzina de 1mil mol evo nu stiu cum(39.000/l) si am mers 200km. deci un consum de 12.5%. mers numai prin bucuresti si cu ac-ul pornit Link to comment
alx Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 si cu ac-ul pornit te referi la clima sau la a/c? daca te referi la a/c, de ce? Link to comment
lauamd Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Ac-ul sau clima nu conteaza. Ideea ar fi că atunci când pornesti acest sistem nu poţi beneficia de o răcire a habitaclului pentru că sistemul are un senzor de temperatură care la o temperatură exterioară sub 10 grade celsius nu mai dă comanda de pornire la compresorul AC. Link to comment
alx Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Cunoastem, ideea era ca nefiind pornit a/c, consumul nu este mai mare din cauza acestuia... Link to comment
lauamd Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Imi cer scuze,nu am realizat... Link to comment
Alinutz Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 dar de unde o venii diferenta aceasta mare asa de consumuri. cineva zice ca nu trece de 7,5%, altii zic ca nu scad sub 11/12%. sa fie doar din stilul de condus ? e adevarat ca iarna consuma mai multa benzina ? la masina asta, mai merge "smecheria" cu cartonul pus in fara radiatorului ? Link to comment
alx Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 1. consumul este MULT mai mare iarna la orice masina 2. nu e nevoie de nici-un carton. 3. la un 1.6 si greutate de min 1 to, lasa-ma sa cred ca nu are cum sa consume strict urban 7.5. parerea mea, care este! Link to comment
andreib Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 1. consumul este MULT mai mare iarna la orice masina La mine diferenta este de 0.5 -1l dintre vara/iarna. Avand un motor aproximativ la fel (cel de 1.6) pot spune ca nu exista consum de 7.5% urban iar la aceasta masina consumul difera f mlt in functie de silul de condus (prieten de familie cu nubira wagon, forjata cat incape are consum mediu de 12% dar nu o scapa sub 160 si 4500 de ture). Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now