alins75 Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Am facut un nou consum (doar) pe autostrada. Masina cu 4 oameni si ceva bagaje, dar nu prea multe. Am mers ziua cu A/C pornit. I. 410 km cu 32 de litri [7,8%]. Am mers cu aprox 135km/h (putin sub 4000rpm) II. 575 km cu 38 de litri [6,6%]. De data asta viteza am incercat sa o tin constanta, putin sub 120km/h (pana in 3500rpm) Concluzia mea a fost: Mergand cu 120km/h consumul este decent si nu mult mai mare decat cel din carte. Daca mergi mai repede 130, 140 km/h consumul creste substantial. Am fost tentat sa incerc si consumul cu 150km/h dar m-am razgandit (pentru ca nu am vrut sa-mi fac poze pe autostrada in Italia ) Link to comment
tolin Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 M-am exprimat greşit ? Scuze. Deci o dată cu scăderea temperaturii densitatea aerului creşte şi implicit consumul . Creste eficienta volumetrica si implicit, puterea motorului va fi mai mare, asa ca la aceeasi deschidere de clapeta te deplasezi mai repede. Daca mergi la o viteza la care frecarea cu aerul nu influenteaza semnificativ consumul (90-110 km/h), atunci vei consuma mai putin, fiindca vei apasa mai putin pe pedala. Link to comment
ovi_jer Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Sper ca te referi la dacie sau la lada tolin Singurul factor care influenteaza consumul si performantele sant vantul,sarcina,consumatorii electrici ,AC-ul si bineinteles calitatea benzinei. Link to comment
Abram Burel Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 (edited) Complex rău singurul factor ăsta Eu zic că are ceva dreptate şi tolin, dar sunt de acord că la viteze mari se cam duce de râpă eficienţa aia. Pe de altă parte, zic că ce ştia Sato era legat de... lipsa traficului (sau pe aproape) Edited August 14, 2006 by Abram Burel Link to comment
Satori Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 De fapt, eu ziceam exact ce zice tolin si mi se pare de bun simt. Link to comment
ovi_jer Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Zici gresit.Indiferent de conditiile climei cand motorul a ajuns la temperatura de lucru AF-ul este constant.Cea ce spune tolin cu clapeta este adevarat dar nu influenteaza consumul sau perfomantele decit la dacia 1300 si la lada 1200 . Link to comment
Satori Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 AF? Air Flow? Dar daca ai mai multe molecule de aer in acelasi Flow, nu ai mai multa putere, in cele din urma? Link to comment
ovi_jer Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 AF=raportul air/fuel Sant 2 sonde lambda,1 senzor depresiune,1 senzor barometric si 2 de temperatura care se ocupa de treaba asta.Sant incluse in pretul masinii ca sa nu iti mai bati capul cu calcule si pentru a te face sa uiti sechelele dacia. Link to comment
Abram Burel Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Mamă, ajungem la masa molară! Păi dacă intră mai puţin eăr (că deh, e mai dens şi avem noi senzor la talpă) şi dacă raportul AF e constant (că deh, am plătit atâţia senzori), nu rezultă de aici că intră şi mai puţin fiuăl? Link to comment
ovi_jer Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Intra exact cat ceri si cat trebuie. Link to comment
Satori Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Bre, tu tineai cu ovi. Te-ai rasucit? Link to comment
alx Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Ba io zic ca cel mai mult conteaza adidasul... La mine orice masina se infige mult mai bine si consuma 1l in plus daca-s cu bocancii de santier. Link to comment
Satori Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Am gasit partea cu rezistenta aerului: http://www.xenodochy.org/ex/abstract/mileage.html Link to comment
tolin Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Sper ca te referi la dacie sau la lada tolin Nu, la orice motor termic. Cu cat aerul e mai rece, in cilindru incape mai mult amestec. Pe asta se bazeaza si admisia fortata, cu racire, iar fenomenul se cheama eficienta volumetrica. Prin cresterea ei, la aceeasi turatie vei avea o putere mai mare. Link to comment
Satori Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Daca nu ar fi asa, ce tot se bate apa in piua cu admisie de aer rece (CAI) samd? Link to comment
entaro79 Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 (edited) OFF topic Pai sa ne intelegem,la o diferenta de cateva grade Celsius aerodinanimca unei masini nu se schimba(decat poate intr-un mod total neglijabil) si pentru a putea fi pus in evidenta nu vorbim de viteze de nic macar 120 KM/H ci mult mai mari peste 200 kM/H Cu cat aerul este mai rece,cu atat este mai dens si in acelasi volum intra o masa mai mare de aer=>un randament al unui motor termic ceva mai mare,dar iarasi este discutabil,la diferenta de cateva grade celsius nu merita mentinonat.Pe acest principiu functioneaza inter-cooler la motoarele cu turbina,dar castigul de temperatura este mult mai mare acolo,nu de cateva grade. Randementul unui motor termic nu depinde de temperatura ambianta(decat foarte putin).Depinde insa de temperatura lichidului de racire.Asta ar insemna ca iarna la - 20 grade sa avem sub masina un mic ferrari,dar nu e cazul pentru ca de fapt temperatura lichidlui de racire tot in jur de +95 grade ramane si vara si iarna(daca nu ai o defectiune tehnica).Totusi iarna o sa ai consum mai mare urban(dureaza mai mult pana intra motorul in regim) si un consum ceva mai mic extraurban la acelasi stil de condus. Apropo..eu nu inteleg un lucru,cu ce afecteaza consumatorii electrici consumul de carburant?Sincer eu noaptea reusesc consumuri mai mici decat ziua... Edited August 14, 2006 by entaro79 Link to comment
ovi_jer Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 tolin_afc@Interesanta teoria ta.Sau muncit degeaba 30 ani in stiinta auto ca sa arda benzina mai multa si sa iti ofere mai multa putere la aceas turatie dar la temperaturi diferite?Chiar foarte interesant.Au uitat sa mentioneze in manualele de intrebuintare ca ziua sau vara ai 70 cp si noaptea sau iarna ai 80? ) Mari navlegi constructorii de masini.Se muncesc sa monitorizeze OBD motorul si nu fac altceva decit sa ridice costurile de fabricatie si randamentul sa fie ca al unui motor simplu cu carburator . satori@Aer rece de unde?NU! aer mai mult dar nu oricum,controlat si numai cand trebuie.Indiferent unde e pozitionata admisia diferentele sant mai mici de 2 grade .Te numeri printre clientii tunerilor de cartier? entaro@Prin intercooler nu ai scaderi de temperatura fata de cea admisa.Intercolerul compenseaza urcarea temperaturii aerului urcat la aproape in 1 bar din cauza compresorului sau a turbinei. Alternatorul trage 1kw in sarcina.Il invarti tu si nu trage kw ala din motor? Japonezii deja lucreaza la instalatiile de 24-36V pentru a scadea sarcina pe alternator. Link to comment
tolin Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 @ovi_jer > Randamentul motorului termic depinde de temperatura ambianta, deci si a aerului inhalat, aceasta reflectandu-se in temperatura din cilindru. Puterea declara a motoarelor este data la o anumita temperatura. Atat la Ecuator, cat si la Polul Nord, motoarele termice au randamentul mult mai mic. La fel este si in cazul altitudinii, reflectata tot in densitatea aerului. Tu faci abstractie de conditiile unei combustii eficiente, adica o anumita temperatura si un anumit moment al scanteii. Deci, energia data de un 1L de benzina difera in functie de multi parametrii, doar energia parcurgerii a 100km cu viteza constanta de catre un vehicul de o anumita masa si forma este aproximativ constanta. In cazul nostru, este la fel de rau de-a rula la 10'C, cat si la 30'C, dar sensibil mai bine la 20'C. Acesta era si punctul de plecare al discutiei. Cresterea tensiunii de lucru pe automobile se face pentru a reduce curentii de lucru si nu sarcina (puterea), pentru a reduce pierderile pe rezistenta cablurile de legatura. Link to comment
ovi_jer Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Explicatia ocoleste total subiectul.Discutam de modelul lacetti si consumul acestuia de benzina asa cum l-a facut mamicuta lui cu computer OBD adaptabil la orice conditii meteorologice. Sa revenim la subiect ca altfel ajungem la rezonatoare si bujii cu electrod taiat sau cine stie ce motoare racite cu R134. Pfuuu uite ca de asta chiar am facut abstractie.Am uitat si eu cat si constructorii ca motoarele astea sant facute sa mearga la temperatura de 20 grade. Ma retrag din discutia asta.Devine o pierdere considerabila de timp si idei mai ales cand sant aduse ca probe povesti si amintiri. Link to comment
tolin Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Te amagesti rau daca crezi ca acel ECM nu este setat pe zone climaterice. Link to comment
Satori Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 satori@Aer rece de unde?NU! aer mai mult dar nu oricum,controlat si numai cand trebuie.Indiferent unde e pozitionata admisia diferentele sant mai mici de 2 grade .Te numeri printre clientii tunerilor de cartier? Pai daca Daewoo si Chevrolet si GM sunt tuneri de cartier, atunci DA, sunt printre clientii lor. Oare de ce au bagat admisia de aer in aripa la Kalos? Nu oare sa traga aer rece, mai rece decat daca l-ar fi tras direct din compartimentul motor, pentru ca aer rece inseamna densitate mai mare a acestuia si deci putere mai mare ce conduce, in anumita masura, la reducerea consumului de combustibil? Eu cred ca spunem acelasi lucru dar in limbi diferite. Link to comment
perfidus Posted August 15, 2006 Author Share Posted August 15, 2006 Explicatia ocoleste total subiectul.Discutam de modelul lacetti si consumul acestuia de benzina asa cum l-a facut mamicuta lui cu computer OBD adaptabil la orice conditii meteorologice. Scuze moderatorilor implicati dar am ramas masca la asemenea discutii despre eficienta volumetrica si conditiile climatice incat mai ca-mi vine sa emigrez, dar nu m-am hotarat inca: intr-o tara mai calda sau mai rece Link to comment
Dan55 Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Am venit de la Mare. Craiova-Neptun am avut un consum de 7,9. Pe drumuri nationale o viteza de 120 Km/h, A1 - 130 Km/h si A2 - 140-150 Km/h cu ceva aglomeratie intre Cernavoda si Constanta. AC-ul pornit la iesire din Bucuresti. Passatul cu care am fost impreuna a avut un consum de 6,5l, are motorul de 1,9 TDI, 130 CP si cutie automata. Neptun-Bucuresti am avut un consum de fix 10 la suta. Constanta-Cernavoda mai liber decat am venit dar A2 facut cu peste 160 Km/h, am mers mult si cu 170, am incercat sa depasesc 190 Km/h dar nu am reusit decat un varf peste 185 acolo unde autostrada era putin in coborare. Poate trece de 190 dar trebuie timp insa in permanenta pe banda 2 se afla masini care ruleaza, sau poate trebuie decuplat AC-ul dar nu l-am oprit deloc. Am alimentat la intrare pe centura Bucuresti deoarece am vazut ca a scazut mult in rezervor si vroiam sa fac consumul. Passatul a avut un consum de 7,8 la suta, a prins maxim 220 si mai repede decat eu 180, la 160 are un consum de 8 la suta. Intrarea pe centura Bucuresti-Craiova consum de 8 la suta. Pentru prima si ultima data am mers pe centura. Circa 40 Km facuti in peste 2,5 ore. Nu cred ca am bagat de 3-4 ori a 3-a, opriri de zeci de minute la fiecare intersectie a centurii cu intrarile spre bucuresti unde centura are cedeaza, motorul nu puteam sa-l opresc deoarece erau peste 37 grade. Autostrada Bucuresti-Pitesti cu o medie de 120. Pentru prima data un consum comparabil cu Passatul unde plecarile dese de pe loc pe centura l-au facut sa aibe un consum mare. Concluzii: Nu prea o sa mai trec de 130 Km/h si niciodata nu mai merg cu 170. La viteza foarte mare se consuma mult mai mult decat in aglomeratie. Cu lacetti ma simt cel mai bine intre 120 si 140. Pentru mine motorul diesel are mult mai multe avantaje decat dezavantaje fata de benzina. Visez deja la viitorul Chevrolet cu motorizare Diesel. Masina isi merita pe deplin bani, climatizare super, scaune comode, franele isi fac treaba, stabilitate comparabila cu Passatul, nu ma surprins niciodata mergand in spatele lui in viraje ca eu trebuie sa pun frana sau sa corectez ceva si el nu, motorul se aude mai tare de la 4000 in sus dar nu se aude rau nici la 5200, super instalatia audio comparabila cu cele de la masinile de clasa mai superioara, locul larg de la picioare in comparatie cu meganul unde eu ating destul de nasol cu piciorul drept in consola centrala, nu este o masina banala fata de skoda sau renault unde le vezi peste tot, faptul ca la peste 8000 de km nu am avut apsolut nici o problema, totul merge ca la 0 Km. Link to comment
perfidus Posted August 23, 2006 Author Share Posted August 23, 2006 Concluzii:Nu prea o sa mai trec de 130 Km/h si niciodata nu mai merg cu 170. La viteza foarte mare se consuma mult mai mult decat in aglomeratie. Cu lacetti ma simt cel mai bine intre 120 si 140. Si tu ... Brutus ? Asa este, masina e parca "optimizata" la 120Km/h. Dar traficul nostru e optimizat doar pe la 60-70 Unde emigram ? Link to comment
Alinutz Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 O mica intrebare legata de offtopicul de mai sus. Se poate ca in aproximativ acelasi regim de mers, noaptea sa consume mai putin ? Am verificat a 2-a oara chestia asta : mers ziua, constant 40/50/60 prin oras (dar prin locurile fara aglomeratie) cu 5L fac 47 km, pe cand noaptea, in acelasi conditii (hai poate exagerez cu "acelasi", dar diferente foarte mici) sa se duca la 53 km, diferenta fiind de la 10.5 cam la 9.5 ... este posibil ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now