Senna Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 (edited) Eu la demaraj normal schimb intai la 3000, apoi la 3200, 3500 si a V-a i-o dau cand doresc sa intru in regim de croaziera, in afara. Nu cred ca economisesc ceva daca schimb mai repede, deci nu ceva care sa merite, ar fi doar in detrimentul placerii de a conduce Edited May 21, 2007 by Senna Link to comment
tb230daewoo Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 (edited) Masina nu papa mai mult in oras decat oricare alta cu motor similar (tip si cilindree) si cu aceeasi greutate. Am un prieten care se lauda cu un logan de 1.6 ca scoate 9-11 % in Bucuresti, spre deosebire de a mea care haleste cam 11-13 cu AC on in permanenta. Insa el uita ca a lui are doar 1050 Kg spre deosebire de a mea care are 1350 KM. Nu stiu, daca i-as pune 200 Kg in porbagaj si daca ar incerca sa tina pasul cu a mea i-ar lua doar 11-13%. Aruncati un ochi aici http://www.reno.ro/CONSUM-1-6-16v-page-39-t39945-s1140.html sa vedeti care sant consumurile reclamate de cei cu Megane de 1.6 Edited June 12, 2007 by tb230daewoo Link to comment
Elfu Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Frate da ce chinuie aia masinile ca sa mearga la consum. Am citit primele posturi si am renuntat. Am vazut ca zicea unu ca-i ia 14% pe Bucuresti motorul de 1.6 16V in rest numai papagali care baga benzina cu pipeta in rezervor. off-topic Frate eu nu-i inteleg pe astia care se tarsc cu 70-80 la ora pe drum european cand au motor de 100+ CP sub capota si masina in clasa compacta. Mai bine-si luau logane, castigau 4-5000 de euro la achizitie si le si consumau mai putin. Link to comment
ratusca Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 541 km in Bucuresti, un pic AC dupa amiaza, alimentat 51 L MOL95 Link to comment
Alinutz Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 (edited) Facut 650 km din care 500 extra-urban si 150 urban, cu 49l benzina. Extra-urbanul a fost cam in proportie 60% cu AC. Viteza in schimb a fost moderata ... intre 90-120. Media cam 100. Ma declar foarte multumit de acest consum. edit : Cu EfiX 95 Edited June 15, 2007 by Alinutz Link to comment
lucican Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Salut, Tocmai mi-am luat si eu un Lacetti (de vreo saptamina) motor 1.4, super masina, prima impresie despre consum am facut 160 km numai urban (in Brasov) cu 14.83 l benzina Lukoil multumitor. Link to comment
Elfu Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Lasa bre, stai linistit ca o sa-ti mai scada consumul dupa ce termini rodajul. Eu am o medie de 12% pe Bucuresti acum pe motorul de 1.6 dar ma apropii de 15.000 de km cu masina. Saptamana viitoare ii bag prima revizie. Oricum la tine o sa consume ceva mai mult motorul de 1.4 decat cel de 1.6 in special cu AC pornit pe urban. S-o stapanesti sanatos si baga si tu un jurnal de bord. Link to comment
Elfu Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Ultimul consum extraurban + ceva urban este din nou 7,5%. Masina are 15400 la bord si nu are inca revizia facuta. Nu am sarit de 130 cu masina. 4 persoane + ceva bagaj AC cam 60% din drum. Pur si simplu masina asta nu vrea sa scada sub 7% oricat de incet as merge asa ca m-am consolat cu ideea ca pot face maxim 750 de km cu un plin. Link to comment
Dan55 Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Craiova-Costinesti-Constanta-Costinesti-Bucuresti = aproximativ 800 Km, mai exact 798. Nu am reusit sa alimentez decat cu 54 litri ceea ce rezulta un consum de 6,7. Cu clima am mers decat 100 Km la intoarcere pe A2 restul drumului l-am facut ori noaptea la dus ori dimineata pe nor la intoarcere. Drum liber in afara de o zi in care de la Costinesti la Constanta am mers ca melcul vreo 10Km datorita unui accident intre un microbuz si un camion cu butelii. Viteza maxima prinsa pe A2 192 pe bord si 186 pe GPS, parca as crede GPS-ul. In rest am mers cu 120-130 pe autostrazi si in afara si 80-90 in sate. Ultimii 60Km pe A2 la intoarcere i-am facut cu 80 cand am vazut acul cam jos si lipsa oricarei statii peco. Benzina de 95 de la OMV. In masina 2 persoane cu putin bagaj. Masina are in jur de 20.000 Km. Daca as tine neaparat cred ca as scoate putin peste 6 la un drum din asta insa mi se pare stresant ca pentru nici un litru in plus sa nu ma bucur si eu de cei 109CP. Poate incerc peste o luna cand acelasi drum il fac si cu copilul in masina + alte doua masini cu soferi ff cuminti. Link to comment
Alinutz Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Bai ce consumuri, eu n-am vazut sub 7.5 nici la mers de 100 Link to comment
tolin Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Observatie din offtopic pentru cei cu consum extra-urban de 7,5%: la voi nu se apasa pedala prea tare si inutil ? Rezultatul asa spune. Link to comment
tb230daewoo Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Observatie din offtopic pentru cei cu consum extra-urban de 7,5%: la voi nu se apasa pedala prea tare si inutil ? Rezultatul asa spune. Inutil ar fi daca s-ar calca pedala cu frana de mana trasa N-am mers niciodata la consum. Cand mi-a luat 7-7.5 % m-am considerat norocos, lucru care nu s-a intramplat foarte des. De obicei in extraurban, cu 2 adulti, un copil si bagajele aferente (si inca pe-atata fara rost) cu AC si faruri on tot timpul, mers aproape regulamentar imi ia cam 7.5-8%. Link to comment
tolin Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Inutil este de atatea ori cand turatia motorului nu creste rapid si proportional cu gradul de apasare a pedalei. Cel mai usor vezi cand schimbi treapta a I-a prea devreme sau cand urci o panta, cat de usoara intr-o treapta superioara, cand apesi pe pedala in loc sa retrogradezi, cand nu accelerezi progresiv sau cand folosesti motorul prea mult la turatia de ralanti. In general, cand cineva consuma mai mult decat altii sau mai mult decat a prevazut constructorul, insemna ca schimba rar sau mai exact spus, nu adapteaza masina la sarcina impusa de drum. Bineinteles, sunt multe alte cauze, dar pe mine m-a frapat remarca "oricat de incet as merge". Link to comment
Elfu Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 (edited) Observatie din offtopic pentru cei cu consum extra-urban de 7,5%: la voi nu se apasa pedala prea tare si inutil ? Rezultatul asa spune. Tolin, sunt obosit reformuleaza putin intrebarea ca nu inteleg exact ce intrebi. Daca te referi cumva la faptul ca nu accelereaza masina direct proportional cu apasarea pedalei, da asa e. Pot sa-ti zic ca nu merg la consum, nu merg subturat si cam la fiecare depasire eu bag piciorul blana in masina ca nu-mi place sa stau in contrasens prea mult, de obicei merg cu 20-30 de km peste viteza legala si am observat in cele 7 luni si cateva zile de cand am masina ca intre a merge cu 130 si a merge cu 160 nu e diferenta prea mare la consum si nu merita sa te tarasti cu ea. Masina devine extrem de nesimtita la consum de la ~170km/h in sus (peste 5000 rpm), pana acolo e relativ ok. Nu mi-a luat niciodata peste 8% desi am facut A2 cap coada 160-170 acum 4 saptamani (e drept ca am mers legal restul drumului legal din motive de trafic si am recuperat la consum) dar nici nu am scos vreodata sub 7%. Acum vreo 4 luni m-am intors de la Craiova de la inmormantarea bunicului meu cu maxim 120 am scos cel mai mic consum, daca tin minte 7 si ceva la suta pana in 7,5%. Nu ma plang de consum ca stiu ca bag piciorul in pedala destul de des (deh ma gadila talpa si imi place cum suna motorul de la 4000 rpm in sus)... era doar o constatare. Nu cred ca o sa am ocazia sa merg vreodata un drum cap coada cu maxim 100 la ora ca pur si simplu ma mananca talpa si cred ca m-as plictisi la volan. LE. Oricat de incet as merge la mine nu e tocmai incet. Acum m-am prins la ce te referi. Nu schimb rar vitezele, din contra iar la drum intins de obicei schimb la 4000+rpm si o duc destul de des in 6000+rpm in depasiri cu a treia. Imi place cum urca acul. Edited July 17, 2007 by Night Elf Link to comment
tolin Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Am explicat mai sus. N-am vrut sa deschid o polemica, fiecare stie cum merge si se poate analiza singur. Altfel, nu sunt de acord cu afirmatia ca diferenta de consum peste 120km/h ar fi mica. Dupa toate curbele livrate de orice producator, consumul creste exponential (energia pieduta prin frecarea cu aerul este proportionala cu cubul vitezei, asa zic fizicienii). Dar nu despre acest consum (firesc) era vorba. Link to comment
tb230daewoo Posted July 18, 2007 Share Posted July 18, 2007 Aceste tipuri de motoare se folosesc in general la modele RS si cele de capacitate mare. Bineinteles, principala caracteristica a acestor tipuri de motoare nu este economia de combustibil. Dupa cum se vede in paragraful de mai jos power, torque si in cele din urma fuel efficiency Variable Length Intake Manifold (VLIM) is an automobile engine manifold technology. As the name implies, VLIM can vary the length of the intake tract in order to optimize power and torque, as well as provide better fuel efficiency. There are two main effects of variable intake geometry: Swirl - Variable geometry can create a beneficial air swirl pattern in the combustion chamber. The swirls help distribute the fuel and form a homogeneous air-fuel mixture which ignites without engine knocking. At low rpm, the speed of the airflow is increased by directing the air through a longer path with limited capacity (i.e., cross-sectional area), but the shorter and larger path opens when the load increases so that a greater amount of air can enter the chamber. In DOHC designs, the air paths are often connected to separate intake valves so the shorter path can be excluded by de-activating the intake valve itself. Pressurization - A tuned intake path can have a light pressurizing effect similar to a low-pressure supercharger due to Helmholtz resonance. However, this effect occurs only over a narrow engine speed band. A variable intake can create two or more pressurized "hot spots", increasing engine output. Many automobile manufacturers use similar technology with different names. Another common term for this technology is Variable Resonance Induction System (VRIS). Audi - 2.8-liter V6 gas engine (1991-98); 3.6 and 4.2 liter V8 engines, 1987-present Alfa Romeo - 2.0 TwinSpark 16v - 155 ps(114 kW) BMW DIVA Dodge - 2.0 A588 - ECH (2001-2005) used in the 2001-2005 model year Dodge Neon R/T Ferrari - 360 Modena, 550 Maranello Ford DSI (Dual-Stage Intake) - on their Duratec 2.5 and 3.0 liter V6s and it was also found on the Yamaha V6 in the Taurus SHO. Ford - The Ford Modular V8 engines sport either the Intake Manifold Runner Control (IMRC) for 4V engines, or the Charge Motion Control Valve (CMCV) for 3V engines. General Motors - 3.9L LZ8/LZ9 V6, 3.2L LA3 V6 GM Daewoo - DOHC versions of E-TEC II engines Holden - Alloytec Honda - Integra, Legend, NSX, Prelude Hyundai - XG V6 Jaguar - AJ-V6 Lancia VIS Mazda VICS (Variable Inertia Charging System) is used on the Mazda FE-DOHC engine and Mazda B engine family of straight-4s, and VRIS (Variable Resistance Induction System) in the Mazda K engine family of V6 engines. An updated version of this technology is employed on the new Mazda Z engine, which is also used by Ford as the Duratec. Mercedes-Benz Mitsubishi Cyclone is used on the 2.0L I4 4G63 engine family. Nissan I4, V6, V8 Opel (or Vauxhall) TwinPort - modern versions of Ecotec Family 1 and Ecotec Family 0 straight-4 engines; a similar technology is used in 3.2 L 54° V6 engine Peugeot 2.2 L I4, 3.0 L V6 Porsche VarioRam - 964, 993, 996, Boxster Proton - Campro CPS and VIM (still under testing) Renault - Clio 2.0RS Toyota T-VIS - (Toyota Variable Induction System) used in the early versions of the 3S-GE, 7M-GE, and 4A-GE families. Volkswagen - 1.6 L I4, VR6, W8 Volvo - VVIS (Volvo Variable Induction System) Volvo_B52_engine as found on the Volvo_850 and S70/V70 vehicles, and their successors. Longer inlet ducts used between 1500 and 4100 RPM at 80% load or higher. [1] Link to comment
Elfu Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 (edited) Consum pe canicula asta in B. AC 100% din drum... ~14%. La fiecare pornire stat cam 10 minute pe loc sa se raceasca masina ca sa poti sta in ea... asteptari la greu peste tot cu AC pornit... Consum mixt urban+extraurban (~80%extraurban)... ~8%. Frate nu se mai termina odata cu caldurie astea ca nu mai suport AC-ul. M-a disperat. LE. Am uitat sa mentionez... Cam la fiecare pornire dupa ce las cateva ore masina in soare, acul e putin mai jos fata de cum era cand parcam masina. (cam jumatate de milimetru). Edited July 26, 2007 by Night Elf Link to comment
andreis Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 (edited) fftopic: Asa pateam cu cielo tot timpul cand mergeam in oras.. consum full oras n-am avut curaj sa-i fac.. Edited July 26, 2007 by andy Link to comment
da(m)n Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Update dupa concediu O : 4200 km cu 344 l benzina de 95. 4 persoane in masina si portbagajul plin - mers repejor ( 150 km/h pe autostrazi, 100 - 120 DN-uri, si pante cat incape pe coasta marii Adriatice ) si evident folosind AC-ul non-stop. Ma declar f. multumit de prestatia masinii. Motorul trage decent desi era incarcata bine de tot si consumul s-a pastrat in limite decente. Daca n-ar fi fost aglomerat si foarte aglomerat la intarile pe autostrazi cred ca ar fi fost si ceva mai mic consumul. Pentru cei care nu scot consumuri sub 7% le recomand sa plece noaptea - mergand in ritmul lor - fara franari si accelerari aiurea vor scadea sub valoarea aia. Minimul atins de mine este 6% in iarna pe Cluj-Oradea facut noaptea cu 4 oameni in masina si bagaje - fiind noapte nu am depasit 120km/h. Link to comment
Elfu Posted July 31, 2007 Share Posted July 31, 2007 (edited) ...Pentru cei care nu scot consumuri sub 7% le recomand sa plece noaptea - mergand in ritmul lor - fara franari si accelerari aiurea vor scadea sub valoarea aia. Minimul atins de mine este 6% in iarna pe Cluj-Oradea facut noaptea cu 4 oameni in masina si bagaje - fiind noapte nu am depasit 120km/h. Cea mai tare faza. Pai si tu crezi ca noaptea, cu drumul liber ma pot abtine sa n-o calc ceva mai mult ca ziua? Eu chiar nu merg la consum si consider ca daca drumul e liber si permite ceva mai mult decat un mers la consum, nu se merita o economie de carburant de sub 1%. Edited July 31, 2007 by Night Elf Link to comment
da(m)n Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Ai si tu dreptate - insa de-aia am spus si pe ce drum. Poate in sud sunt mai drepte - dar aici sunt multe curbe - sunt portiuni destul de mari unde nici ziua nu prea ai unde sa mergi mai tare de 80 - 90. Era vorba de consum nu de vitejii noaptea cu inca 3 oameni in masina de viata carora raspunzi. Link to comment
perfidus Posted August 13, 2007 Author Share Posted August 13, 2007 Am mai facut in WE un consum la al meu Lacetti 1,4 pentru ca mi se pare ca i-a crescut consumul mixt in ultima perioada, si mi s-a confirmat: fix 300Km cu 24L, de la plin la plin, la aceeasi pompa. Alimentat Luk98 la plecare si realimentat astazi, dupa doar vreo 7 Km prin oras. Traseul facut - Craiova Horezu Polovragi si retur. Viteza medie dus - intors, vreo 75Km/h cu cate o oprire de 15min. pe traseu. Viteza maxima, 120Km/h pe portiuni scurte. In general mers cu 95-100Km in afara localitatilor si maxim 80-90 prin localitati (destul de multe). Cine stie traseul si are idee cat de virajat este, poate zice ca la o astfel de medie orara consumul e normal. Motorul vede des turatii de 4000, cu a treia, pe coaste. Ca sa intru in depasirea unor adormiti, fiind portiuni destul de scurte intre doua curbe, a luat si 5000. Destul de repede a scazut acul pe un drum judetean intre Horezu si Polovragi, prin Vaideeni (un dezastru, asfaltat dar foarte foarte denivelat, multe alunecari de teren si foarte multe curbe), unde abia am putut sa merg la maxim cu 60. O experienta de condus super, pe ansamblu, n-ai timp sa te plictisesti nici de drum dar nici de peisaj... .Si deja o spun a mia oara, masina asta parca e facuta pentru curbe si serpentine, oricat de denivelat ar fi drumul sta lipita de asfalt. Link to comment
Elfu Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Verifica si tu presiunea la anvelope sa nu fie mica, daca zici ca a crescut consumul in ultima perioada la acelas stil de condus. Eu am gasit 1 cui intr-o roata care parea cam moale. Incepuse sa se lase de vreo 2 saptamani. Printre altele am gasit si zeci de pietricele printre crampoanele anvelopelor. (in special pe cele de pe margine). Cand am facut pana l-am pus pe cel de la vulcanizare sa-mi curete si rotile de pietricele si brusc trenul de rulare nu mai e asa de zgomotos cum incepuse sa fie. Aviz amatorilor. Eu era sa dau o fuga la service crezand ca e vreun rulment ceva gripat, in asa hal facea. Link to comment
perfidus Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 Da, e o idee buna. In ultima perioada (cca 1 luna jumate) le-am verificat presiunea numai ochiometric. Dar sant convins ca asta poate insemna cel mult un 5% plus la consum. Ori eu am 40% plus fata de consumul declarat, de 5.7 la suta . Link to comment
lauamd Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Dacă este vorba de 40 de procente atunci ceva este putred.Este destul de mult. La viteze mici într-adevăr motorul este cam gurmand. Mie cel mai economic mi se pare între 2000 şi 2800 rot/min. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now