wwillym Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Off-topic... Scoate 14,5 cu faza scurta aprinsa. Nu e ok ca-mi arde becuri la greu. 14.5 este tensiune foarte corecta... Daca se ard prea des, becurile proaste sunt de vina. Iar becurile "de fite" gen night vision, sau blue vision, 50%more light... sunt mult mai sensibile la trepidatii (vibratii) cand sunt aprinse. Temperatura filamentului este mult mai ridicata, ca la becurile standard. Link to comment
Mircea Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 14,5 la relanti este enorm! Normal la relanti trebuie sa oscileze intre 12,5 si 13,5 v, iar in sarcina sa urce la maxim 14.5 v. In cazul lui nightelf in relanti era 14,5, in sarcina cred ca sarea de 16 v. Link to comment
paul_marines Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 (edited) 14,5 la relanti este enorm! Normal la relanti trebuie sa oscileze intre 12,5 si 13,5 v, iar in sarcina sa urce la maxim 14.5 v. In cazul lui nightelf in relanti era 14,5, in sarcina cred ca sarea de 16 v. Normal la relanti trebuie sa ajunga undeva la 12,6 - 12,8 , vorbim de turatii de pana la 900 rpm. Peste 900 rpm vorbim de 13,7 - 14,1 V cu si fara faruri aprinse. 14,5 V este inca OK, insa alte valori sunt deja prea mari si pot duce la deteriorarea bateriei Edited June 27, 2008 by safari hunter Link to comment
Elfu Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Mircea, cand acceleram, cobora la 14,4 daca tin eu bine minte. Link to comment
tolin Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 (edited) Normal la relanti trebuie sa ajunga undeva la 12,6 - 12,8 ... O bacterie incarcata 100% are 12,9V, in gol, la 25'C (diferenta de potential de la bornele ei depinde direct proportional cu temperatura). Pe o masina actuala, bateria nu este in gol decat daca i se scoate una dintre borne, altfel are consumatori fara ca motorul sa fie pornit (electronica masinii + adaugarile proprietarului). Daca la turatia de ralanti ai mai putin, inseamna ca mai mult consumi din baterie decat incarca generatorul, fapt inacceptabil, parerea mea. Nici tensiuni mai mari de 14,6V nu sunt sanatoase. Domeniul de tensiune intre min. 13,8V si max. 14,6V este unul normal, cu motorul pornit, in orice situatie a consumatorilor. Edited June 28, 2008 by tolin Link to comment
ratusca Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 716 km (mixt Bucuresti 298 km AC cam 35% / extra urban 418 km AC cam 80%) - 52 litri MOL 95 deci 7.3 l/100km. Extra urban inseamna Bucuresti - Valcea si inapoi. Viteza maxima 130 km/h cu cateva varfuri la 150 km/h. Link to comment
Elfu Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Eu n-am mai facut consumul la a mea ca sunt pana in revizie si probabil ca am filtrele muci, de aici si consumul ceva mai mare. Dupa revizia de 45.000 o sa mai fac si eu un up-date pe aici. @ratusca Foarte bun consumul, dar tu esti cuminte la volan, n-o calci ca mine. Link to comment
ratusca Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Nu are rost, mai ales cand esti cu familia in masina. In oras sa accelerez unde? Sa am cum sa ma infig mai bine in pedala de frana la stopul urmator care se schimba in rosu desi am plecat la verde la cel din urma? Mama ce urasc asta Link to comment
Elfu Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Hai ca se poate si la mine. Deci plecat vineri seara in vizita pe la parinti si bunici prin Craiova si imprejurimi. Alimentat masina cu ~54 de litrii (era becul aprins) de la Petrom cu Top Premium 99+. Rulat in regim de croaziera, 80% legal pe extraurban la dus. Adica in jur de 130-140 la dus pe autostrada, in jur de 100-110 pe europene si 80-90 prin sate, traiasca RX-ul. Din Craiova drumul catre bunici este drum national asa ca am rulat cu maxim 90 la ora. La intoarcere in Bucuresti am rulat pe europene ~legal, prin sate maxim 90 la ora iar pe autostrada A1 intre 100 si 160 in functie de viteza de deplasare a coloanei de pe banda 2, preponderent cu 140 la ora. Ajuns in Bucuresti... surpriza. Trip A indica ~730 de km de la ultima alimentare si indicatorul de benzina aproape de minim (la vreo 3mm de minim). Concluzia daca nu-i dat talpa masina asta chiar papa decent. Link to comment
wallaby Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 9.3 litri/100km in regim exclusiv urban cu o medie orara in jur de 20km/h. Sa ma lamureasca si pe mine cineva va rog, care e pluralul la litru? Pe vremea cand eram in scoala am invatat ca se scrie "litri", dar vad pretutindeni ca e folosit ca "litrii". Sunt eu in urma cu regulile, a schimbat Pruteanu chiar atat de multe in ultimii ani? Link to comment
VAXXi Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Litru, litri. "Litrii" e folosit de cei care nu stiu unde se pune cratima, si, vorba lui Vadim, scriu "mi-au" ca pisica. http://dexonline.ro/search.php?cuv=litru Link to comment
laur71 Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 am venit si eu acum vreo 10 zile din concediu...am mers 1828 km (mare, munte). Am plecat cu rezervorul plin ochi si trip A pe 0 si am alimentat succesiv 25,95 litri, 25,33 litri, 25,97 litri si in final la intoarcerea in bucuresti am facut plinul ochi si au intrat 62,10 litri (desi mai aveam cativa litri in rezervor si capacitatea lui se stie ca e 60 litri; nu e prima oara cand patesc asta). Rezulta 1828 km facuti cu 139,35 litri adica 7,62 litri/100 km. De mentionat masina incarcata la dus si intors cu nevasta, copil si multe bagaje; stat vreo ora bara la bara pe centura Bucurestiului la intoarcerea de la mare; la mare facut zilnic distante scurte (2 km, nici nu se incalzea motorul) de la locul de cazare pana la plaja pe drum prost; facut Transfagarasan cap-coada. Mentionez chestiile astea deoarece poate ca as fi scos chiar sub 7%.....oricum , e bine, zic eu. Aaaa...iar aerul conditionat nu l-am folosit prea mult; sa zic cam o treime din drum. Cele 3 alimentari de 25 litri au fost Petrom 95 iar plinul cu care am plecat din Bucuresti a fost cu MOL 95. Cam nasol insa cu consumul in oras...sub 12% e minune daca scot, dar asta e... Link to comment
djconnex Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 (edited) Salutare si scuze de off-topic. am si eu o intrebare si poate ma puteti redirectiona spre topicul aferent problemei intalnite de mine. Mi se tot aprinde martorul de airbag si as dori sa stiu daca ati mai patit asa ceva. Problema e alta, ca initial cand s-a aprins prima oara, am cautat pe net si cineva a spus ca ar fi de la arbagurile laterale. Zis si facut, m-am uitat sub scaune la mufe sa vad daca sunt cuplate bine, si bingo, s-a stins...acum 2 zile s-a aprins iar, mama lui de bec, ca e stresant rau...dar mai ales ma intereseaza in ce masura sunt functionale celelalte airbaguri ale masinii, daca unul sau mai multe au probleme de cuplaj. Mentionez ca detin un lacetti sedan, ca sa stie despre ce masina vorbim. Merci. Edited November 4, 2008 by djconnex Link to comment
perfidus Posted November 5, 2008 Author Share Posted November 5, 2008 Actualizare consum mediu Lacetti, cca 13000km de la inceputul anului: 9,07l/100Km. 75% din alimentari le-am facut cu Lukoil 95, restul tot de 95 de la altii. Ca observatie: consumul a ramas constant fata de anul trecut, cand media a fost de 9,02l/100km. ODO-metrul indica acum putin peste 41.000Km rulati in trei ani. Link to comment
Elfu Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 (edited) As actualiza si eu ultimul consum urban dar as bate toate recordurile asa ca mai bine nu mai dau niciun consum pana nu fac revizia. Oricum 13% deja e un vis frumos. Probabil ca am filtrele varza. Km la bord 44800 ~2ani. Edited November 6, 2008 by Elfu Link to comment
Mircea Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 TOTAL Off Topic! ) 132 km cu 10 l de motorina Numai oras, Bucuresti si Buftea. O fi bine, o fi rau...? )"> Link to comment
Elfu Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 (edited) Tot offtopic. 680 de km extraurban cu 30 de litri @ Aygo. O fi bine, o fi rau? Deci la Lacetti ultimul consum a fost @15%. Mers exclusiv urban la cele mai nefericite ore, in cele mai nefericite locuri din B, de regula doar distante scurte 4-5 km, portbagajul plin si talpa la greu. Edited November 7, 2008 by Elfu Link to comment
ratusca Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 (edited) Bucuresti-Valcea si retur, 375 km, alimentat 24.7 L. Eu spun ca e bine Edited November 8, 2008 by ratusca Link to comment
ratusca Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 Ultimul consum exclusiv Bucuresti (ultimele 2 saptamani) 10.6 l/100 km. Link to comment
ratusca Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Tot eu, consum de iarna, exclusiv Bucuresti, drumuri foarte scurte: 11.2 l/100 km. Link to comment
root Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 (edited) E ok pentru un motor de 1.6 pe vremea asta si in conditiile astea de trafic. Edited January 20, 2009 by root Link to comment
Elfu Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Ultimul consum la mine 9% mixt... cam juma-juma urban/extraurban. Link to comment
retro Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 asa rau te-ai cumintit ? eu nu o scot pe a mea din 11% in oras , cel putin pe vremea asta .. Link to comment
Elfu Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Aha. De cand a nascut sotia merg aproape legal iar cand e fica-mea in masina merg extrem de prudent si destul de incet. > Tura asta am fost singur in masina si am alergat cu un business, dar m-am cumintit rau in genera. P.S. Vezi ca e mixt nu urban. Link to comment
retro Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Lejer , lejer ... eu afara mai putin de 7% nu reusesc sa scot . oricat as incerca , ma mananca pedala iar daca am un drum pe autostrada scot cam 10% , iar urban ma doare capu` daca stau sa fac consum P.S. tine-o tot asa Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now