Jump to content

Se Cauta Diverse Chestii


VAXXi

Recommended Posts

Caut service manual in format PDF pentru Seat Cordoba 1.4 (2006) cutie automata.

In manualul existent al masinii la capitolul lichide nu se aminteste niciunde tipul si cantitatea de ulei necesara cutiei precum nici nivelul in cazul verificatii. De regula cantitatea de ulei e dubla la cutii automate fata de cele manuale da' totusi un reper ceva ...

De uleiuri "pe viata" ce nu trebuie inlocuit am mai auzit da' ce nu mi clar la a cui viata se face referire, a calesti ori proprietarului ? Ori timpul aduce raspuns pe intrebare ...

Edited by Viktor
Link to comment

Nu prea e dubla, ci mai mare. De ex daewoo, manuala ia 2 litri, automata cred ca are vre-o 8 din ce imi amintesc (am joja la ea, de-aia nu stiu exact 😄 )

Oricum, intotdeuna se recomanda sa masori cat scoti si sa pui la loc exact aceeasi cantitate fiindca la automate nu va iesi niciodata tot uleiul.

In alta ordine de idei, afla modelul cutiei si gasesti si specificatiile. Sigur are o placuta undeva cu modelul.

Link to comment

Da, asa este, cantitatea nu e dubla ci mai mare. La nexia conform manualului cea manuala necesita 1.8L pecind cea automata 5.5-6 precum si la volvo-urile ce le-am bibilit in trecut treaba-i clara ca aveau joja da' la rabla asta nu, nici macar o cifra ori litera in acest sens nu-i trecut in manual. Alfel, nu-mi prea cade pe felie metoda de a ramime pe aceiasi cantitate extrasa fara de vreun reper din diverse motive, poate fi cu mult sub nivel sau chiar peste ce nu e deloc OK ... Cunosc caz in care uleiul de motor fu bagat la refuz, cica "sa fie", ori nivelul uleiului masurat cu tragaciu in panta ... s-apoi io care aproape mi-s in stare sa pun tragacuiu la cumpana de nivel cind verific ori inlocuiesc lichide ... neee, la acest capitol ce spune manualul aia trebuie sa fie.

Link to comment
  • 1 month later...
  On 3/29/2021 at 11:11 AM, Madalin said:

Pare a fi de la un mecanism cu clichet.

Expand  

Cred ca despre asta-i vorba. Am rasfoit in fel si chip insa fara de cuvinte cheie ... n-a prea dat rezultate amicu' google. Bag seama ca nici nu se prea gasesc pe piata in diametru mare la peste 100mm ori nu caut unde trebuie.

Link to comment

Intr-adevar, slabe sanse a intra in posesia a doua piese similare din astea mai ales sa cada pe cote dorite. Inca de ieri am pus mina pe compas, creioane ascutite si apel la geometrie am inceput sa-mi fac de cap pe o coala de hirtie dind start marelui proiect. Inclin a confectiona un winch da' nu paduche d'asta mic, ci de vreo 5T (tone) sau chiar mai mult la simplu intr-un singur cablu. Acuma sa vad cum o rezolv cu dintoasele ca in asta-i cheia ca de restul fierataniilor nu-i problema. Fac schema apoi incerc la un meserias cu strung de o poate rezolva, de nu ... ii vin de hac !

Link to comment
  • 2 months later...

Caut lumina !

Treaba e in felul urmator : daca doresc sa cumpar un imobil al carui proprietar is doua surori ce l-au dobindit prin DONATIE de bunici si au act in acest sens absolut legal, cum ca ele ar detine proprietatea in cauza, il poate vinde fara ca vreun neam din neam sa aibe orice de comentat ori vreo pretentie ? Se tot graiesc verzi si uscate, ba ca trebuie acordul celorlalti frati, ba ca a verisorilor de nu' ce rang, ba ca-i laie ori balaie ...

Logica mea simpla spune in felul urmator : atit timp cit detii un imobil cu acte in regula, faci cind si ce vrea muschiu' tau cu el ! Ori ba ?

 

Link to comment

Daca cele 2 surori sunt singurele trecute in actul de donatie, pot sa-l vanda oarecum linistite. Zic "oarecum" pt ca donatia se poate ataca in instanta, dar nu de oricine si doar pt ca asa i s-a sculat. Daca exista alte rude de gradul 1 sau 2 (ele fiind gradul 2), exista sansa sa atace actul de donatie pe motiv de senilitate, sa zicem.

Link to comment

Mai sa fie ...

S'apoi s-o gasi un Gica Contra ca vrea si el o grinda ca deh, ii de la bunica. Asta ii de-a dreptul o timpenie cu atitea "drepturi" pe capul nemurelelor. Se pare ca asa trebuie sa fie altfel nu s-ar mai scoate furci din burti, rangi pe cocoase, tribunale goale ... da' macar problemele se rezolva asa ca intre neamuri  Mda.

Totusi, unde ii acea portita ce inchide gura neamului ?

Link to comment

Nu e o tampenie, cel putin la noi au fost f multe cazuri cand diversi au profitat de batrani, le-au luat casele si i-au bagat in azil. Inclusiv rude, nu doar straini.

Eu am zis ca exista posibilitatea, nu ca se va si intampla... tu oricum esti cumparator de buna credita.

Link to comment
  • 1 year later...

Caut un repair manual in format PDF pentru urmatorul model/motorizare : ford focus DNW kombi, 1.6 benzina, 74KW/100HP,  an 2002. Am tot rasfoit net'u insa cu mici reusite, documentatii partiale ori modele asemanatoare. Plauzibil ar fi sa am la indemina un manual pe masura tragaciului. Acuma, daca detineti ori aveti ideie de unde as putea descarca unul ... j'de multumiri !

Link to comment
  • 1 year later...

Da, intr-adevar, ce graieste producatorul aia trebuie luat de bne insa greu accesibile, secretizate as spune valori de stringere, caz in care nu cumperi intreaga baza de date. Se merita, sigur, caz in care esti un service si nu un Dorel de pe ulita cheia franceza. Ce-am gasit pe net cu trimitere la modelul mai sus amintit ii destul de bulversant, unii spun ca piulita planetarei in cauza se stringe cu 90 Nm +60° ; altii ca 110 Nm ; altii vin cu 170 Nm ; un altul zice 180 ... cite bordeie atitea obiceie se pare. Un site interesant de piese (spre ex. rulment roata) specifica si valoarea de stringere in Nm, din pacate modelul in cauza nu e afisat. Avind in vedere ca noi defapt rulmentul il stringem, cei de la SKF au si ei variantele lor pe ceia ce produc SKF 1 ; SKF 2 . Am piticul meu de a avea piulite (suruburi, in cazul planetarelor cu surub) strise ca la carte mai ales in puncte cheie. Daca ii insuficient strins is sanse a se slabi si iti buleste rulmentul, de ii prea strins iar nu-i bine, si in cazul asta iti buleste rulmentul inainte de vreme. Dupa cum n-am vreun interes a lasa cheia dinamometrica sa rugineasca ... 

Apropo site-ul interesant. dupa ce se introduce datele necesare (rulment roata fata spre ex.) se ca click (in stinga sus) pe "Torque Specifications > Okay > la specificatii.

Edited by Viktor
Link to comment
  On 4/5/2024 at 8:09 AM, Viktor said:

 90 Nm +60° ; altii ca 110 Nm ;

Expand  

De data asta n-am stiut-o dar am nimerit-o ! Pentru a deslusi misterul am luat de baza 3 surse din care una fiind mandea, adica io. La demontarea piulitei am sesizat o usoara deconectare ceia ce vrea sa insemne ca s-a folosit un cuplu de stringere scazut, in jur de 100 Nm (de e sa compar, la mina, cu desfacerea prezonului unei roti strins la 120 Nm). Un alt mecanicos a spus din start 110 Nm, iar un altul de-asemeni mecanicos a grait 100 Nm +60° ce vrea sa insemne ~110 Nm. Ca info doar ... pentru cei interesati a se lua la trinta cu mertane seria 169.

Link to comment
  • 2 months later...
  • 7 months later...

Dragi tovarasi si pretini... se cauta ceva "placaj", plastic, semirigid (sau chiar rigid, ideea e sa nu falfaie in vant) si nu casant. De preferat negru, dar se poate si colanta/vopsi daca e cazul. Vreau sa fac un deflector de vant pt roof rack, va fi prins in nituri sau forante pe tevile din fata.

Am gasit placa PVC, dar zice ca e pt interior, nu stiu nici daca cei 3mm grosime sunt suficienti https://www.leroymerlin.ro/produse/placi-plexiglas-si-pvc/876/placa-pvc-hobby-50-x-150-cm-grosime-3-mm-neagra/25371

Placa ABS https://www.emag.ro/placa-abs-navomag-3mm-grosime-hips-termoformabil-negru-lucios-100cmx50cm-navo15/pd/D7CSHJMBM/

Sau Plexiglas, totusi nu stiu cat de bun e fiind usor casant. Si mai scump.

Tabla nu o mai iau in calcul, cea din aluminiu e scumpa la o grosime decenta.

Link to comment

Eu unu oricum as da-o tot tabla din aluminiu imi vine in minte. E un pic mai scumpa, intr-adevar, insa in veci nu vei avea probleme, odata montata si eventual vopsita ... la revedere. Un 2.5 - 3mm grosme ii mai mult decit suficient, plus ca-i usoara ca material. Plastice ce gasim pe la magazine is destul de anemice iar montate la exterior nu prea fac fata anotimpurilor, se trag, se deformeaza, necesita puncte de prindere foarte dese, devin casante, in vreo 2-3 ani se duc pe copca cum de-altfel si plexiglasul. Placaje din punctul meu de vedere cad din ecuatie.

Link to comment

ABS-ul e folosit si in auto, la bari si alte elemente... ar trebui sa fie rezistent. Tabla ori e prea subtire (1mm sau sub), ori prea mare foaia si prea scumpa.

Link to comment

Sincer, nu stiu care ii ala ABS-ul, iar din link nu-mi dau seama, speculez doar. Ce mi-a trecut prin mina ca si placi de genu in domeniu auto is cele ce se monteaza in usi (si nu doar) laterale ori spate la microbuze, fete de usi la interior. Am si acum citeva bucati ramase da' is crocante, crapa cit ai clipi. Poate vorbim de lucruri diferite, vreun material de care nu am cunostinta.

L.E. Tabla aluminiu de 1 mm ii extrem de putin ca si grosime, nu confera nici o stabilitate tabla in sine.

Edited by Viktor
Link to comment

Ar mai fi policarbonat solid https://www.dedeman.ro/ro/policarbonat-solid-transparent-1250-x-513-x-2-mm/p/6030324

Taiat pe lungime si lipite 2 bucati una peste alta, ar iesi grosime de 4mm. Mie in principiu nu imi trebuie grosime f mare, ci rigiditate. Prins din 10 in 10cm pe botul roof rack-ului ar trebui sa stea fix.

Din ABS se faceau bari auto, aparatori la aripi si alte chestii. Dar mi-am dat seama acum ca mie imi trebuie 125cm, 100 nu imi e suficient.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...