Jump to content

Daewoo Espero 1.8 CD - 1995


VAXXi

Recommended Posts

Da, mi s-a spus ca suna a zgomot de fulie, din pacate n-a intrat repararea pe ziua de ieri cand a fost service-uita. Tinand cont ca inca e frig, nu e nici o urgenta. Functionatul se pare ca e de la freon, si anume de la niste conducte care si-au dat viata la datorie, urmeaza a fi si alea schimbate.

 

Chederele au fost vreo 2 milioane, dar acum ceva vreme (de la Autodaewoo, le luasem dar nu le montasem). A fost nitica bataie de cap pana s-au lasat, se inchideau greu usile, dar acum e parfum.

Link to comment

In curbe nu pot sa zic ca ma deranjeaza, sau probabil m-am obisnuit. Singurul loc unde pot sa zic ca e ceva ciudat la "handling" este coborarea de pe podul de la gara din Ploiesti, unde din cauza multelor masini care franeaza tare in panta inainte de trecerea de pietoni, asfaltul s-a facut ca o razatoare Woerner.

Link to comment

Am tras, la 130 pe Buc-Pl i-a cazut unei dube din fata o galeata de lavabila. Se balanseaza, dar nimic senzational - ti-am zis, m-am obisnuit :mrgreen:

Link to comment

Vaxxi - crede-ma vei fi incantat de diferenta...

si eu ziceam ca sunt obisnuit, si ca asta e, ma descurc...

dupa ce am schimbat, mi-am zic - "ce am asteptat atata sa le schimb?" si am ajuns sa imi iubesc mai tare masina!

Link to comment

Pai, daca ziceti voi ca asa e, asa sa fie. Am luat Kayaba Excel-G pentru toate rotile (saru'mana Mike1), asteapta cuminti sa le altoiesc pe masina.

 

Si din ciclul pieselor care pica programat, fix in ziua cand am implinit 170,000 km pe bord s-a gasit sa cedeze inca una majora. De vreo cateva zile scotea zgomote ciudate compresorul de A/C (incepuse el de pe la Lepsa sa huruie, dar se linistise dupa). Cand sa pornesc aseara masina, un huruit infernal si valatuci de fum iesind de sub capota si in habitaclu. Opresc motoru', ridic capota, fac niste exercitii fizice sa dispersez fumul care duhnea oribil (pregatindu-ma deja sa scot camasa de pe mine sa sting incendiul :mrgreen: ) si studiez zona... fumul iesea de la compresorul de A/C. Se blocase iremediabil, iar cureaua se invartea frecand pe fulia compresorului (spre mirarea mea, cureaua este dintata, deci ce evenimente fierbinti s-or fi desfasurat acolo, nu vreau sa ma gandesc). Am pornit A/C-ul, s-a deblocat compresorul, dar tot facea un zgomot infernal si ieseau ceva scantei, asa c-am zis mai bine sa ma opresc din evenimente de-astea pirotehnice.

 

Spre norocul meu, motorul de 1.8 are curele separate pentru compresorul de A/C si accesorii, asa c-am venit dimineata ca o floricica inarmat cu o foarfeca zdravana si-am taiat cureaua, dupa care am extras-o din compartimentul motor (dupa ce-a trebuit sa dau jos toata tubulatura filtrului de aer ca sa pot ajunge la curea, ca obiectu' e proiectat pentru asiaticii cu toate alea mici :D ), si a mers ok. Acu' am compresorul de A/C pe post de decor scenic, nu mai ma complic cu nici o reparatie de rulmenti si alte alea dupa ce-am vazut ce uzina e in el, asa ca un compresor nou scrie pe mine in curand. Si tocmai ce-l incarcasem cu freon :wallbanger:

 

Pe partea buna, am descoperit cu mirare c-a disparut usoara smucitura ce se petrecea cand ridicam piciorul brusc de pe acceleratie :)

Link to comment

Da, era si cu A/C decuplat; e posibil sa fie doar fulia de vina, erau si niste urme suspecte de frecare pe ea (langa santul curelei, in dreapta), care nu inteleg de unde ar fi putut aparea. Eh, vedem la autopsia compresorului ce si cum. De miscat, se misca mai vioi intr-adevar (bine, i-am schimbat si filtrul de aer cu ocazia asta, probabil a contribuit).

 

Demontand tubulatura la aer, am vazut ca si teava aia de plastic ce vine in continuarea carcasei filtrului de aer statea aiurea, are 2 capete (unul intra in aripa, celalalt trebuia sa intre intr-un fel de bidon sub aripa, probabil rezonatorul)... de remediat si alea.

Link to comment
  • 1 month later...

Amortizoarele noi montate (nu-s foarte dure, dar considerabil mai dure decat cele dinainte), deja curbele preferate de pe DN1 se pot lua cu +20-30 km/h mai tare :)

 

Pompa noua de servo originala GM, s-a mai "intarit" directia si e foarte misto.

 

Claxon nou, Stebel Nautilus ( http://www.stebel.it/ ) care face o treaba nemaipomenita.

 

Back in bla... canterbury green.

Link to comment
  • 6 months later...

Erm, sa mai scriem si ceva pe-aici ... desi mari noutati nu prea sunt.

 

S-a defectat geamul electric de pe fata dreapta, s-a desprins cumva un ghidaj de plastic si cablul l-a tras in calea geamului, indoindu-se toata macaraua p-acolo (c-am fortat un pic nota). Schimbat. Un actuator spate stanga, un rulment spate stanga, releul D de la faruri - schimbate si ele. A inceput sa zornaie boxa dreapta fata (tinand cont ca e din cele venite din fabrica, nu o invinovatesc cu nimic).

 

187800 km.

Link to comment

Sincer, habar n-am, ca n-am fost eu cu masina in service la momentul respectiv.

 

Din pacate, piesele proaste incep sa se simta: ziceam c-am schimbat blocul de lumini (ala cu maneta de semnalizare/faruri), nu era de origine GM, si asta nou cand dau semnal stanga aprinde si faza lunga. Nu e defect electric, ci mecanic: se "trage" maneta ca si cum as da flash, daca imping 2 mm de ea la loc se stinge faza lunga. Mdea :mda:

Link to comment

Vroiam sa subliniez altceva. Cine a avut dacie stie foarte bine cate blocuri de lumini a schimbat la ea din cauza lipsei releelor pe faruri. Eu cand am vazut ca nici cielo sau espero nu are am avut un soc.

Cum naiba ca pana si moskvich-ul lui taica-miu din 78 avea?

Eu mi-am montat relee si am si acum maneta originala care functioneaza perfect. Nu e o operatiune foarte complicata nici scumpa. Am facut si un tutorial pe la "becuri xenon pentru faruri" daca imi aduc bine aminte.

Link to comment

Bre, maneta n-are nici o problema, am schimbat-o degeaba crezand ca e vinovata pentru problema cu farurile :) ziceam doar ca asta noua e construita mai prost decat cea veche.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...