mr_ Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 (edited) Pretul oficial in belgia e 47 centime. La pompa variaza intre 45 si 49. Acum doua luni putea fi gasit si cu 39, pe vremea cand benzina ajunsese la 1.45€ Oricum inca merita, benzina e 1.25€ iar motorina 1.1€. Edited November 8, 2005 by ovi_jer Link to comment
vuum Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Iar s-a scumpit GPL-ul. ("> S-a facut 18100. Benzina este 33000. In aceste conditii nu mai merita GPL. Am observat la GPL ca iarna se scumpeste si iarna se ieftineste(si anul trecut trecuta s-a intamplat la fel). Variatia de pret sa fie cumva din cauza ca iarna GPL-ul se contracta iar vara se dilata? sau e doar o manareala a companiilor petroliere? Link to comment
masterbobs Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Iar s-a scumpit GPL-ul. ("> S-a facut 18100. Benzina este 33000. In aceste conditii nu mai merita GPL. Am observat la GPL ca iarna se scumpeste si iarna se ieftineste(si anul trecut trecuta s-a intamplat la fel). Variatia de pret sa fie cumva din cauza ca iarna GPL-ul se contracta iar vara se dilata? sau e doar o manareala a companiilor petroliere? Da eu zic ca se merita mai bine sa iti pui tu motorul sa mearga cu cherosen... Cu toata stima da vezi ca ai tastatura stricata Link to comment
Mad MAX Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 unde o fi gpl-ul 18.100 nu stiu ca eu am gasit cel mai ieftin cu 18.400 si cel mai scump cu 19.000. Oricum incepe sa fie nesimtire pe fata cu preturile astea. Oricum din cate spune mr_ se pare ca e mai ieftin in belgia gpl-ul decat la noi, dar acolo gpl-ul este la mai putin de jumatate din pretul benzinei, asa ca ... fu** romania, i love belgium! Link to comment
vuum Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Da eu zic ca se merita mai bine sa iti pui tu motorul sa mearga cu cherosen...Cu toata stima da vezi ca ai tastatura stricata Tastatura e ok M-am gandit la vara si am scris iarna. scuze! Erata: Iar s-a scumpit GPL-ul. S-a facut 18100. Benzina este 33000. In aceste conditii nu mai merita GPL. Am observat la GPL ca iarna se scumpeste si vara se ieftineste(si anul trecut trecuta s-a intamplat la fel). Variatia de pret sa fie cumva din cauza ca iarna GPL-ul se contracta iar vara se dilata? sau e doar o manareala a companiilor petroliere? unde o fi gpl-ul 18.100 nu stiu ca eu am gasit cel mai ieftin cu 18.400 si cel mai scump cu 19.000. Oricum incepe sa fie nesimtire pe fata cu preturile astea. Oricum din cate spune mr_ se pare ca e mai ieftin in belgia gpl-ul decat la noi, dar acolo gpl-ul este la mai putin de jumatate din pretul benzinei, asa ca ... fu** romania, i love belgium! Poate ma duc pana in Belgia sa fac un plin Link to comment
van den plas Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Am observat la GPL ca iarna se scumpeste si vara se ieftineste(si anul trecut trecuta s-a intamplat la fel). Variatia de pret sa fie cumva din cauza ca iarna GPL-ul se contracta iar vara se dilata? sau e doar o manareala a companiilor petroliere? Banuiesc ca iarna creste pretul GPL-ului deoarece se modifica proportia butan/propan, gaze ce au probabil preturi diferite. Link to comment
mr_ Posted November 8, 2005 Author Share Posted November 8, 2005 (edited) Belgia e o tara destul de GPL-izata, GPL-ul e incurajat, e ieftin, instalarea de GPL aduce scutiri de taxe, taxe de drum mai mici, etc. E o afacere. In luxemburg e chiar mai ieftin decat braga, vreo 35 centi... In Franta in schimb e scumput, Austria la fel, avand in vedere supraconsumul nu prea mai merita... Am vazut pe un site cu preturile (il pun diseara, ca nu-l am la mine) ca e ieftin in Bulgaria si Republica Moldova e mai aproape decat belgia Edited November 8, 2005 by mr_ Link to comment
masterbobs Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 (edited) Erata:Iar s-a scumpit GPL-ul. S-a facut 18100. Benzina este 33000. In aceste conditii nu mai merita GPL. pai sa facem un calcul.Iau cazul meu ca il cunosc mai bine: Cielo Euro 3 AC+GPL. Consum pe benzina in afara aproximativ 7.5 l/100km la viteza de 90km/h. Consum pe GPL in afara aproximativ 8.5 l/100km la viteza de 90km/h. Consum pe benzina in oras aproximativ 10.5 l/100km. Consum pe GPL in oras aproximativ 11.5 l/100km. Bun. Avem atunci urmatoarea problema in afara orasului cu costurile: Daca in afara orasului parcurgem 100 km si consumam 7,5l benzina cat ne costa la portofel? Raspuns: daca luam in calcul ca un litru de benzina, dupa cum zici tu, ne costa 33000lei vechi pe litru atunci 7,5 litri ma costa =7,5*33000=247.500lei vechi Daca in afara orasului parcurgem 100 km si consumam 8,5l GPL cat ne costa la portofel? Raspuns: daca luam in calcul ca un litru de GPL, dupa cum zici tu, ne costa 18100lei vechi pe litru atunci 8,5 litri ma costa =8,5*18100=153.850lei vechi Pentru oras ma rezum doar la rezultate: Pentru benzina = 10.5*33000=346.500lei vechi Pentru GPL= 11.5*18100=208.150lei vechi Nu vreau sa abat discutia spre grafice sau alte reprezentari ... "e simplu ca buna ziua" Mersul pe GPL M E R I T A PS 1 Nu vreau sa fiu rautacios dar pentru a realiza mai bine diferenta de bani trebuie sa fac "un grafic" ce reprezinta la mine 40% mai ieftin pe gaz. ********** asta reprezinta bani dati pentru a parcurge o distanta de 100km cu benzina(in oras) ****** asta reprezinta bani dati pentru a parcurge o distanta de 100km cu GPL(in oras) Pentru a nu merita sa mai mergi cu GPL in oras in cazul meu) ar trebui sa coste litrul de GPL fix 30130,43lei vechi PS 2 cat priveste dilatarea gazelor lichefiate...fratilor...e termodinamica si nu vreau sa ma dezlantui... ma rog...daca intereseaza pe cineva coeficientul mediu de dilatare a GPL, Indicele Wobbe etc. poate sa ma intrebe si o sa ii zic... Edited November 8, 2005 by masterbobs Link to comment
mr_ Posted November 8, 2005 Author Share Posted November 8, 2005 (edited) Pentru cine vrea sa vada daca merita si pentru drumuri afara, puteti arunca o privire aici. Nu toate datele sunt de actualitate, insa ne putem face o parere http://wiki22.parsimony.net/cgi-bin/wiki/p...gi?wiki41640;98 Pt masterbobs: dezlantuie-te, ca pe mine ma intereseaza... ce-i aia indice Wobbe? Edited November 8, 2005 by mr_ Link to comment
tuf5075 Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Si acu o intrebare: in Belgia exista ERDGAS? si cum este la pompe, separat GPL si separat ERDGAS? Poti te rog sa-mi spui si mie preturile la Erdgas actuale? Link to comment
masterbobs Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Acum am gasit unde s-a mutat: Tu ai "vrut-O"! Dar pentru a intelege despre ce e vorba ar trebui sa scriu prea mult si nu am "timp"...asa ca mai pe scurt lasand la o parte puterea calorica, densitatea, temperatura adiabatica a flacarii, temperatura minima de autoaprindere, concentratiile limita de amestec (explozie), viteza de ardere, volumele de gaze care rezulta in ipoteza arderii perfecte cu aer, volumele de gaze care rezultă în ipoteza arderii perfecte cu oxigen... Cred ca mi-au scapat totusi cateva... * indicele Wobbe caracterizeaza (defineste) prin valoarea sa tipul de gaz lichefiat prin prisma valorii lui energetice...Stiu ca suna pompos...dar asta e. Mai pe romaneste in functie de wo se poate stabili daca amestecul butan+propan este de iarna sau vara... Link to comment
vuum Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 masterbobs rationamentul tau nu e corect La mine consumul mediu de benzina este 8 (facut cu metoda plin-plin de mai multe ori) Consumul mediu de gaz este de 10 (tot asa facut cu metoda plin-plin). Facand un calcul ne da ca avem un castig foarte mic la mersul cu gaz. Cu aceste preturi, amortizarea instalatiei se face la Pastele Cailor. Trebuie sa tinem cont si de cheltuielile suplimentare cu intretinerea instalatiei de GPL si ca motorul se uzeaza mai repede (supapele). Cu pretul la GPL >18000 si benzina la 33000 nu rezulta nici un avantaj cu GPL. Link to comment
Esperatul Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 (edited) Pai 8 X 33.000 = 264.000 minus 10 X 19.000 = 190.000 Asa ca 74 de mii mai ieftin pe GPL, desi iese si mai mult, aici e pus cea mai ieftina benzina si cel mai scump GPL. So GPL mai avantajos cu ~40% . Supapele nu au nimic, poate injectoarele, dar au mult de munca pana sa se duca. Si oricum o sa creasca benzina pana pe la 45.000 litrul sigur (inafara e cam 1.3 euro litrul) Edited November 8, 2005 by Wichedcoder Link to comment
masterbobs Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 (edited) ... Cu aceste preturi, amortizarea instalatiei se face la Pastele Cailor... ... Facand un calcul ne da ca avem un castig foarte mic la mersul cu gaz... te contrazici singur...chiar tu spui ca exista un "castig foarte mic"... treaba asta cu foarte mic e relativa... 40% e mic sau foarte mic? Ai fi instare sa cumperi cine stie ce prostie de pe net pentru ati scadea consumul pe benzina cu 10%? ...si in cazul asta ar fi un "adevarat castig"? Te rog sa nu consideri asta o jignire dar parerea mea e ca partea cu amortizatul instalatiei tine de "gandirea taximetristului" cu dacie berlina... Nu stiu cum sa ma fac inteles mai bine...Un exemplu... Stiu ca nu imi scot banii de pe instalatie intr-o luna poate doar intr-un an... Un drum pana in Timisoara m-a costat 2.200.000lei vechi circuland pe gaz... Daca circulam pe benzina m-ar fi costat, luand in calcul pretul benzinei dat de tine, 3.168.000 lei. Diferenta este de aproape un milion de lei. Repetand distanta de 10 ori aproape mi-am "amortizat" investitia. sau Sa zicem ca ai planificat pentru carburant in concediu o valoare de 3.200.000 Pe benzina tu parcurgi 1200km, pe gaz ai parcurge 1745km avand un castig de 545 de km... Astfel ma simnt nevoit sa iti confirm teoria conform careia se duce masina mai repede... AI dreptate dar se duce mai repede pentru ca mergi cu ea mai MULT si nu pentru ca o tii in fata blocului ... Edited November 9, 2005 by masterbobs Link to comment
van den plas Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Facand un calcul ne da ca avem un castig foarte mic la mersul cu gaz. Cu aceste preturi, amortizarea instalatiei se face la Pastele Cailor. Trebuie sa tinem cont si de cheltuielile suplimentare cu intretinerea instalatiei de GPL si ca motorul se uzeaza mai repede (supapele). Cu pretul la GPL >18000 si benzina la 33000 nu rezulta nici un avantaj cu GPL. Ia sa vedem daca asa este, si poate ca va trebui sa-mi vand instalatia pentru a mai recupera cate ceva din banii dati pe ea, sau poate ca nu o fi asa si atunci o voi pastra. Consumul meu mediu ar fi cam de 14 l GPL si 12 l benzina, in conditiile in care cam 80% din rulaj il fac in Bucuresti. La preturile de mai sus, inseamna o economie de 1440000 lei la fiecare mie de km parcursi. De cand am montat instalatia, in urma cu un an, am parcurs 13000 km, ceea ce inseamna o economie de 18.7 mil. Opa , iata ca deja instalatia s-a amortizat, iar de acum incolo voi merge in castig. De cheltuieli suplimentare cu intretinerea instalatiei, eu nu am auzit, dar am auzit totusi ca unii "specialisti" afirma ca functionarea pe gaz ar scurta viata motorului cu circa 10%. Ok, sa-i credem pe cuvant. Asta ar insemna ca la o durata de viata a motorului, sa zicem de 300000 km, eu nu as putea merge cu motorul meu "decat" 270000 km. Asta ar insemna insa o economie, pana in acel moment, de 388,8 mil. lei. Cu banii astia poti sa-ti cumperi 65 de motoare SH, in stare buna, import Coreea, rulate maxim 100000 km (vezi oferta lui Nicubarbu). Daca totusi nu ai nevoie de 65 de motoare, cu suma economisita (peste 10500 E) poti sa-ti cumperi o Nubira noua sau sa te gandesti la o Astra G sau la multe alte masini noi sau SH. Ce zici merita ? Link to comment
iso Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 La mine cu motor DOHC la drum intins(mers constant cu 100km/h) si o medie de 80km/h am scos pe GPL un consum de 6,5l/100km . Practic am alimentat cu 20 litri de GPL in butelia goala si am mers 310km , am ajuns acasa si mai era un pic de gaz in butelie dar motorul mergea normal fara intreruperi(cei cu gpl cunosc sezatia-lowGPL ) In oras consumul pe GPL se invirte in jurul a 10,5L/100km . Consum facut FARA AC in ambele cazuri . Daca folosesc si AC atunci consumul mai creste cu aproape un litru la suta . Nu'mi fac socoteala de amortizare a instalatiei pentru ca am luat masina SH si intalatia este de fabrica , adica a fost aproape bonus cind am cumparat'o ... Concluzie : Avind in vedere ca masina merge bine , trage bine , consuma putin pe gaz , eu ma declar multumit . Daca ma gindesc ca la drumuri peste 100km mai face cinste si cu o masa buna(sau mai multe ) nu pot decit sa Cielo exe LPG . Preturi/KM : GPL - 1.300lei/km Diesel - 1.600lei/km -Fabia break Benzina - faceti voi , eu nu am curaj . ) Link to comment
covrigma Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 si eu mi-as baga gpl pe matiz(chiar daca ar fii culmea zgarceniei )..dar e inca in garantie si am inteles ca pierd garantia daca fac schimbarea asta..asa ca...totusi daca ajunge la 45 mii l bag picioarele in ea de garantie Link to comment
Leutzu Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Am facut eu calculul cat ma costa la tico km in afara localitatii: 1500lei\km...in conditiile in care merg cu viteza intre 90-120, la 90 constant scade pretul. Eu zic ca daca as baga gaz ar fii chiar culmea zgarceniei. Link to comment
wsc Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 subscriu celor care spun ca gpl-ul esye mai ieftin cu aprox 40%. dupa calculele mele a iesit la fel. sunt multumit de gaz si de performantele acestuia Link to comment
iso Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Utilizarea GPL nu este culmea zgirceniei ... ! Folosirea eficienta a banilor din dotare se numeste CUMPATARE ! Daca pot sa obtin acelasi rezultat cu cheltuieli mai mici , de ce nu ? Noi romanii nu cred ca sintem in postura de a risipi banii cu prea mare usurinta ... din pacate . Link to comment
laurentziu83 Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Se pare ca nivelul de trai al membrilor forumului e destul de ridicat daca ei zic ca e zgarcenie sa pui GPL atata timp cat te multumesti cu spatiul de bagaje ramas. Eu as pune si pe Smart GPL, nu numai pe tico. Cum spunea si iso nu esti zgarcit atata timp cat cauti sa-ti minimizezi costurile, pana la urma 2/3 din pretul fiecarui litru de benzina se duce la buget, nu in costul de productie, la un buget care nu ti-i mai da inapoi sub forma de bunuri si servicii sau ti-i da cu greu. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now