ticolino Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 eu stau vreo 30sec-1min sa se incalzeasca oleaca, apoi ma apuc incetisor sa cobor de pe trotuar (asta mai dureaza ceva, e trafic mare) apoi mai stau ceva la coada la semafor. asa ca practic un fel de "incalzire activa" Link to comment
costinel Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 De cand am Matizul, procedez astfel - daca e prima pornire a masinii pe ziua respectiva: iarna (depinde de temperatura) - o las minim 3 minute pana plec cu ea; daca e foarte ger o las si 6 - 7 minute; exact cum a spus cineva mai sus, are un sunet specific dupa ce se mai incalzeste si atunci plec cu ea. vara - cam un minut. La Dacie, vara tot cam la fel; iarna - minim 5 minute. Daca s-a mai mers peste cu zi cu masina, maxim 1 minut (fie iarna, fie vara). Link to comment
dreaQ Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Dau la cheie cobor mai sterg un geam mai injur un caine care mi-a "udat" roata si tot trec vreo 3-4 minute. Mai rau ca din in cand inchid usa si se armeaza inchiderea cu tot cu chei. Urc pana la etajul 2 sa le iau pe cele de rezerva. Daca nu e nimeni acasa ma chinui descid usa de la masina fara cheie. In acest caz masina se incinge destul de bine. Link to comment
Engine Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 E si un dicton - "daca astepti macar 15 secunde de la pornirea masinii pana la plecarea de pe loc, prelungesti viata motorului cu 150.000 km." Ca atare eu astept cel putin 30 de secunde. Asa, ca sa prelungesc viata motorului cu 300.000 km. 1 Link to comment
ovi_jer Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Recomandarea constructorului este de minim 30 secunde de la pornire. Link to comment
EM!L Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 :> Nu prea astept sa se incalzeasca.Doar cat ii ia pana mai scade turatia in jur de 1000(cat sa imi pun centura,sa umblu la aparat...una-alta prin masina ~1 min iarna)Vara niciodata. Link to comment
Matizel Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 DA ! Vara 3 minute. Iarna 5-15 minute in functie de cat de frig e afara. Link to comment
dreaQ Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 15 minute fac pana la serviciu. Iarna (cand chiar e frig nu ca acum) il las vreo 5 minute. Link to comment
bella Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 (edited) Vara, maxim un minut indiferent ca e prima pornire sau nu. Iarna, 1-3 minute pe benzina dupa care trec pe GPL mai stau cateva zeci de secunde si plec. Oops...era vorba de matiz aici. Scuze. Edited January 15, 2007 by bella Link to comment
Englishman Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Ticolino sta si 3-4 minute inainte de ...decolare, mai ales ca este foarte turat la inceput...dar nici nu-si revine din ture dupa ce s-a mers cu el. Link to comment
iulia Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 A trage de un motor care nu s-a incalzit e pacat de cata tehnica s-a pus in el. Daca multi asociaza masina cu femeia, atunci sa-i acordam preludiul necesar. Atunci motorul Diesel e barbat. Nu trebuie incalzit. Ba chiar am vazut multe discutii in care se recomanda sa nu se stea cu el pornit pe loc. Link to comment
Tommy Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Pai da.. sa nu stai degeaba(idle).. dar trebuie luat usor pina se incinge, despre asta era vorba Link to comment
Senna Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Eu nu astept sa se incalzeasca in mod deliberat. Prefer sa demarez incetisor mergand in sarcina si turatie mica, cam 1500rpm. Traficul imi permite, de acasa cum plec am de coborat o panta usoara si apoi una mai pronuntata (academia militara) si motorul se va incalzi la primul semafor intalnit . Este necesar un timp pt ca uleiul sa inceapa sa unga arborele cu came, insa pana la realizarea acestui deziderat uzura lui este aceeasi indiferent de sarcina motorului. Si apoi sigur nu voi tine o masina 300k km. Incalzirea femeilor e alta mancare de peste ) Link to comment
iulia Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 (edited) Normal, nu se tureaza cand e rece. Dar deosebirea e ca la benzinare e bine sa stai sa se incalzeasca, la Diesel nu. Edited January 15, 2007 by iulia Link to comment
Tommy Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 (edited) Doar la cele batrane Dar si acolo e discutabil. Problema la dizele e ca nu prea se incalzesc la relanti. La benzinarele astea noi motoarele se incalzesc in mers lin. Edited January 15, 2007 by Tommy Link to comment
alx Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Don'soara Iulia, vorba trece vorba vine, nu te mai lua dupa unii si altii. Masina (oricare ar fi dansa) trebuie exploatata normal. Nici prea prea nici foarte foarte. La diesel nu se intampla nimic daaca sta 10-20 min la ralanti. Pe nenea Mitsu il tineam asta vara cu orele pornit pe loc pe santier sa nu se faca cuptor inauntru si nu are nici pe naiba (am trecut de 30k). In schimb pe autostrada il rup in 2, merge intre 4k si 4.5k permanent si atunci nu prea vad cum sa se mai infunde injectoarele. Link to comment
BogdanG Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Nenea ALX era vorba de "Incalziti motorul?" in anotimpul rece nu cind sunt 40C afara. Deci la turbo dizel dupa ce pornesti motorul e bine sa te pui in miscare in anotimpul rece, ca de nu iti clantanesc dintii, poti sa stai la ralanti si 2 ore ca dejaba, tocmai de aceia la masinile dizel mai maricele se pune Webasto ca standard iar la cele mai micute se pun tot felul de gadgeturi ajutatoare cum e la reno de exemplu iar la VAG acele buji minune care sunt fix pix 0 Link to comment
alx Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Nu ai inteles, in carte masinii spune clar cat trebuie sa stai la rece sau nu. Zice 30s-1min. Dar asta nu inseamna ca nu poti sa stai 10, de exemplu. Io stau pentru ca prefer sa clantan si sa nu raschetez parbrizul ca sa nu am un parbriz zgariat - varza in 2 ani. Norocul meu este ca ambele dizelache de care dispun au incalzire suplimentara electrica asa ca nu clantan niciodata mai mult de 10 min. Iar eu vorbeam la modul general, am mai vazut eu pe unii speriati care opreau motorul la stop ca nu e bine sa stai la ralanti cu turbodiesel. Come on! Link to comment
tolin Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Dar asta nu inseamna ca nu poti sa stai 10, de exemplu. Specifica, bre, ca doar la Diesel. La motoarele cu aprindere prin scanteie manjesti bujiile de la inceput si apoi te miri ca se aprinde "becul de la catalizator". Benzinari, ascultati ce spune ovi_jer: minim 30s si maxim 3 min. ! Asta veti gasi si in manualele de utilizare. Link to comment
Mircea Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Pornesc, ma dau jos, sterg luneta si geamurile laterale - spray de dezghetat cand e cazul, racleta de cauciuc- apoi am tirat-o. Daca am geamurile curate, am pornit, astept sub un minut, cat imi pun centura, dau drumul la radio si la statie, ma asigur si am tirat-o. Merg incetisor pana in soseaua principala, si apoi am grija sa nu turez prea tare motorul pana nu s-a ridicat nitel acul la apa. N-am stat nici cu masinile pe carburatie mai mult de 1 minut pe loc in parcare dimineata. Link to comment
Pepinno Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Hahahaa...si eu stau cate 5-7 minute INTOTDEAUNA..ce idiot sunt...adevarul e ca in 1-2 min(dupa cele 7 de relanti)se fac 100 grade in habitaclu...Acelasi procedeu l-am folosit la toate masinile care le-am avut si nu a carait niciuna...Oi fi fost norocos?? Link to comment
KumKum Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Pe timp de iarna cit cureti geamurile si fumezi o tigara adica 3-4 min. si apoi incet cu aIIa pina ies in trafic eu cred ca e de ajuns, iar vara maxim un minut pina pornesc radio si gasesc o bucata care imi place. Link to comment
Tommy Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Din manual de la coyota, acelasi lucru il scrie si la diesel. Dupa mine, asa ar trebui sa fie la toate masinile pe injectie. Link to comment
andreib Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Eu am obiceiul de a nu sta mai mult de 10 secunde dar oricum stau minim 1min in fata blocului sa incerc sa ies ep bulevard la stanga . La rece nu trec de 2500 si merg incetisor si lin. Link to comment
BogdanG Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Eu insa stau ceva la ralanti, cam 2 minute cit deschid si inchid portile ) Cum urca usor apa (40C) incep sa-i dau pe carca, in 67sec de 3500RPM ajunge apa la 90C . Nasol este cind sunt geamurile inghetate, dar iexista solutii si pentru asta . Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now