alx Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Din manual de la coyota, acelasi lucru il scrie si la diesel. Dupa mine, asa ar trebui sa fie la toate masinile pe injectie. Tommy, in Germania, de exemplu, este INTERZIS prin lege sa stationezi cu motorul pornit cu exceptia stationarii la semafor. Din ratiuni de reducere a poluarii. Link to comment
costinel Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 fftopic: Pai si in cazul asta, dupa reset ECM, cum mai facem Idle Learn Procedure?! ) Link to comment
Abigel Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 (edited) Azi am fost grabit, am plecat fara sa incalzesc motorul. Nu am facut asta nici odata pana acum. Am avut de parcurs un drum de aprox 2.5 km, am crezut ca dupa primul colt masina se va comporta ca si incalzita. Dar nu, chiar din contra cu cat acceleram mai mult ea se incapatanea pe masura, nu tragea si dadea in nas si dupa ce acul apei a urcat, asa am mers restul drumului. La un moment dat m-am uitat in jur sa vad daca sunt in masina mea. E normal dupa parerea voastra ? Edited February 22, 2007 by Abigel Link to comment
sorinm Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 (edited) din experienta mea cu motoarele (si am una destul de maricica ) am invatat 2 lucuri, un motor trebuie incalzit inainte de a`l supune in sarcina, deci eu las matizu in jur de 30 de secunde, 1, 2 minute, depinde de situatie, sa se incalzeasca, DAR sa nu uitam ca un motor care functioneaza mult timp la relanti, mai ales la cald cand el nu mai este turat si fluxul de ulei este minim, este de asemenea foarte grav in concluzie trebuie sa ajungem la un compromis, nu trebuie lasat nici prea mult la relanti, 30 de secunde..maxim 1 minut sunt mai mult decat suficiente, eu chiar ii dau cateva sprituri cat timp il incalzesc..pentru a stimula incalzirea si ungerea. Iar ai tastatura defecta? Vezi ca nu functioneaza Shift-ul ... Edited February 23, 2007 by Mircea Link to comment
closchkutza Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 De obicei o las cam 2-3 minute in fucntie de cat de frig este afara (de cand am cumparat-o, adica de la sfarsitul lui Noiembrie, numai cald nu a fost). Daca motorul este cald, il las sa mearga pana imi pun centura, caut un post de radio si apoi plec(20-30sec), niciodata nu dau la cheie si plec direct. Referitor la chestia cu relanti-ul si cu fluxul minim de ulei, ce ne facem in Bucuresti, avand in vedere ca o mare parte din timp o petrecem la relanti si cu motorul cald? Link to comment
nonel Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 din experienta mea cu motoarele (si am una destul de maricica ) Cat de maricica e experienta ta? Link to comment
Mircea Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Principala problema care poate apare la stationare indelungata cu motorul la ralanti este infundarea catalizatorului. Bine, nu dintr-o data evident. A doua problema, cantitatea mare de benzina din cilindri care poate deprecia uleiul. Sau altfel spus, conditii de drumuri grele asa cum sunt ele definite in manualul de utilizare, facute de utilizator, nu de trafic in sine. Ma rog, fiecare face cum vrea. Link to comment
sorinm Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Cat de maricica e experienta ta? dacia berlina - 3 ani de probleme si testat diferite uleiuri, aa...si ar mai fi facultatea de inginerie mecanica la care sunt dar...nu se compara cu cunostiintele care le invat de la dacie Principala problema care poate apare la stationare indelungata cu motorul la ralanti este infundarea catalizatorului. Bine, nu dintr-o data evident. A doua problema, cantitatea mare de benzina din cilindri care poate deprecia uleiul. Sau altfel spus, conditii de drumuri grele asa cum sunt ele definite in manualul de utilizare, facute de utilizator, nu de trafic in sine.Ma rog, fiecare face cum vrea. mai e si uzura care apare asupra tuturor pieselor , in special cuzinetilor , un motor care merge in gol are uzura INTOTDEAUNA mai mare ca un motor care merge in sarcina, uite..merge SHIFTul Link to comment
closchkutza Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Si vrei sa spui ca ar trebui sa pornim motorul, asteptam 30 de secunde si 'da-i bice'? Asa nu o sa fie uzat? Cutia in care uleiul este inca 'mamaliga' nu o sa se uzeze? Am facut o comparatatie intre pornitul cu incalzit si pornitul la drum fara incalzit. Motorul este mult mai linistit si mai silentios la acelasi regim de turatie daca a fost incalzit macar un minut jumate decat daca nu a fost. De ce se intampla asta? Link to comment
sorinm Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 1- astepti 30 de secunde, dar nu-i dai bice, in 30 de secunde motorul ajunge la un regim mai mult decat ok de functionare, doar nu il pornesti...si dupa 30 de secunde vrei sa-l duci in limitare ? 2- sa nu exageram, uleiul din cutie nu este mamaliga, in 30 de secunde are destul timp sa unga toate piesele care sunt in miscare si sa revina la o vascozitate normala. Link to comment
closchkutza Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Din experienta masinii mele, cutia se incalzeste dupa aproximativ 10 minute, atat ii ia sa nu mai agate la trecerea in treapta a II-a. Deasemenea, din experienta masinii mele, daca nu este lasata sa se incalzeasca decat ~1 minut (facut asta doar odata la sugestia tatalui prietenei mele care are o Skoda Octavia si in a carei manual scrie ca nu trebuie incalzita) masina merge 'in suturi', este foarte zgomotoasa. Cand am zis 'da-i bice' nu m-am referit ca o duc in limitare, ci pur si simplu la exploatarea normala pentru un motor rece. P.S: Nu a vazut limitare pana acum! Link to comment
sorinm Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Iti tii masina prea in puf, si tocmai aceasta grija exagerata poate duce la uzura mai mare decat daca ai folosi-o normal. De ce crezi ca in manual scrie ce scrie, nu este dacie, are uleiuri de calitate in ea, este perfect normal ca, cutia sa mearga putin mai greu la rece, dar gandeste`te ca metalul si el la randul lui se dilata si se contracta, acele agatari ma indoiesc ca distrug ceva , pur si simplu motorul si cutia au nevoie sa ajunga in regim normal de functionare. De aceea am zis mai sus ca trebuiesc facute compromisuri. Uzura la un motor in idle este mai mare decat in sarcina, si este fapt demonstrat. Eu sincer as putea renunta la 10 minute din viata mea sa conduc cu cutia agatand si sa nu se intample nimic in timp decat sa il las nu stiu cate zeci de minute la relanti ca sa nu mai agate cutia, dar in timp sa pierd compresie..sa creasca consumul etc. Link to comment
closchkutza Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 (edited) Nu am zis ca stau cu masina pe loc 10 minute ca sa se incalzeasca masina, ci pur si simplu era un raspuns la afirmatia ta ca si anume cutia se incalzeste in 30 de secunde, 1 minut. Nu cred ca este normal ca acea cutie sa agate si tocmai pentru ca agata trebuie manevrata cu grija pana se incalzeste. Deasemenea, mjoritatea celor care au postat aici au spus ca stau 2-3 minute la relanti si apoi pleaca la drum. In alta ordine de idei, in manual scrie minim 30 de secunde, dar nu se precizeaza un maxim, singura precizare in acest sens este de a se evita turatii mari la relanti. Daca s-ar uza atat de repede motorul din cauza relanti-ului atunci toti cei care folosesc masinile pentru a se deplasa prin Bucuresti ar avea motoarele terminate dupa 1-2 ani, asteptand care o jumatate de ora pentru a trece de o intersectie. In cazul asta ce sa facem, sa oprim motorul si sa o impingem? Despre tinut in puf, nu stiu, dar casc bine urechile la ceea ce imi spune, asa cum se poate ea exprima. Edited February 23, 2007 by closchkutza Link to comment
sorinm Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 scrie undeva in manual, pe la consum cred, nu lasa masina la relanti si cu agatatu e in categoria "asa face toate", e ceva normal se pare, e un defect tehnologic al cutiei pe care baietii de la craiova se pare ca nu l-au eliminat. Link to comment
closchkutza Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 (edited) La consum? As fi foarte recunoscator daca mi-ai cita si mie din manual respectiva fraza. Din punct de vedere al consumului, nu cred ca saracesc daca mananca 100ml de benzina in plus cat astept. Daca era un defect, nu ar fi trebuit sa se manifeste mereu, pe toata durata drumului si nu doar in primele 10 minute? Edited February 23, 2007 by closchkutza Link to comment
sorinm Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 La consum? As fi foarte recunoscator daca mi-ai cita si mie din manual respectiva fraza. Din punct de vedere al consumului, nu cred ca saracesc daca mananca 100ml de benzina in plus cat astept. Daca era un defect, nu ar fi trebuit sa se manifeste mereu, pe toata durata drumului si nu doar in primele 10 minute? Citez de la 2-12 Pentru o functionare economica - evitati mersul excesiv si nejustificat in gol Daca o sa cauti pe forum bine, vei constata ca la unii face chiar si cu motorul cald. Mie nu mi-a agatat niciodata deci nu stiu despre ce agatat vorbesti. Nu ai inteles, efectele acestea sunt in timp indelungat. De ce motorul meu sa reziste doar 120.000 Km in loc de 200.000 Km? toate aceste mici chitibusuri fac diferenta ! Punctul meu de vedere a fost spus, vad ca discutia degenereaza in altele. Link to comment
closchkutza Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Citez de la 2-12 Pentru o functionare economica - evitati mersul excesiv si nejustificat in gol Asta se refera la economia de combustibil, nu la vreo defectiune care poate aparea din cauza faptului ca se lasa motorul 2 minute sa se incalzeasca. Nu cred ca este nici excesiv, nici nejustificat. Link to comment
sorinm Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 (edited) 2 minute nu are nimic, tot ce am vrut sa demonstrez este faptul ca: mersul la relanti, cu motorul cald..mananca motorul incet incet. Citeste cu atentie posturile anterioare ca am zis asta clar. Trebuie evitat mersul la relanti nejustificat, cu motorul cald, cateva minute fac diferenta. Si da, consider ca daca lasi un motor mai mult de 2..3 minute MAXIM sa se incalzeasca este o pierdere de combustibil si duce la uzura prematura a motorului. Eu pornesc motorul de cel putin 7..8 ori pe zi, in fiecare zi, la mine conteaza enorm asta. Probabil tu ai o intrebuintare mai modica a matizului dar gandeste`te in fiecare zi , de cateva ori pe zi, acest combustibil care se pierde inutil si uzura care se produce este enorm de mare in timp. Edited February 23, 2007 by sorinm Link to comment
closchkutza Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Si atunci in trafic ce faci? Daca ai sta in Bucuresti ai mai folosi masina sa te deplasezi, avand in vedere ca trebuie sa stai la relanti in proportie de 50% din timpul deplasarii? Nu era vorba de incalzit un motor care este deja cald, nimeni nu a zis ca sta 3-4 minute sa incalzeasca un motor care a fost oprit timp de jumatate de ora, ci de incalzirea propriu-zisa a motorului, dimineata si eventual seara. Masina la mine este pornita in principiu de 2 ori pe zi, la un interval de ~12 ore, asa ca are timp sa se raceasca. Link to comment
sorinm Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Hai sa facem un test, sa iti demonstrez ca masinile din bucuresti au o uzura mult mai mare decat a altor orase cu un trafic mic si fluid. Devenim OFF topic...hai sa ramanem la subiect. Link to comment
Mircea Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Closhcutza, partea care trebuie din motor se incalzeste in 30 de secunde. Sunt suficiente cateva explozii in cilindri si acestia si chiulasa s-au incalzit. Uleiurile sunt uleiuri sintetice care asigura ungerea de la primele rotatii ale pompei de ulei. Cantitatea mare de benzina care intra in cilindri in regim de bucla inchisa - motor rece- nu are timp sa arda. Va curge in baie, va inlatura pelicula de ulei de pe camasa cilindrului, va contamina uleiul. Vapori de benzina nearsa vor ajunge in catalizator - lucru total neindicat. Spui ca masina ta nu functioneaza bine daca stai doar 30 secunde? Ia da-i un reset si invat-o sa functioneze cum trebuie. Se porneste de pe loc dupa circa 30 secunde -1 minut, cu acceleratii lente, lineare la turatii mai mici cu circa 500 rpm fata de cele la care se schimba normal, fara a se brusca acceleratia si se aduce masina la viteza de croaziera, care va fi ulterior mentinuta. In acest fel viata motorului va fi mai lunga. Am avut 3 masini pe mana pana acum, nici una nu a vazut incalzit in fata blocului si porneau la -15, -20 de grade la sfert. Daca ai consumabile bune in motor acesta iti va multumi ca nu-l lasi sa se inece in benzina in fiecare dimineata. Link to comment
JMu Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Mircea, sunt convins ca e greseala de tipar , dar sa nu inteleaga cineva gresit: motor rece = bucla deschisa, nu inchisa. (adica ECM nu tine cont de sondele de oxigen, d'aia e deschisa) Link to comment
Mircea Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Da, ai dreptate. Open loop! Din viteza. Link to comment
iulia Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 facut asta doar odata la sugestia tatalui prietenei mele care are o Skoda Octavia si in a carei manual scrie ca nu trebuie incalzita Sigur nu e un TDI? Link to comment
closchkutza Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Nu,este 1.6, 16v benzina. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now