Esperatul Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Instalatia e de la supergas, intre timp firma care a montat-o a fost inchisa. Vaporizatorul si mixerul sunt foarte proaste asa ca vreau sa le schimb , macar pe ele. Din ofertele care le-am vazut la instalatii de GPL, cele pt motoare cu sonda lambda sunt un pic mai scumpe, am banuit ca au ceva in plus. Nu stiu daca are controler de sonda, am vreun mod de a afla? Link to comment
tolin Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Ia legatura cu ovi_jer, e la zi cu astea. Link to comment
Esperatul Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Ok, merci mult Sorine pentru informatii. >- Link to comment
tolin Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Poate nu trebuie schimbat nimic, iar adaugarea de care vorbeam e banala pentru cine stie, dar foarte valoroasa. Link to comment
mr_ Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 @Tolin. Cam asa ceva. Probabil ca asta e standard pentru toate instalatiile cu mixer. Totusi, ECM-ul pe gaz nu e chiar foarte primitiv. Ia in calcul cam toti factorii pe care ii ia in calcul cel pe benzina, si unele au harta proprie (desi poate e doar copiata, habar n-am cum sa verific) Am inteles ca la instalatiile cu injectie secventiala e ceva mai simplu, in sensul ca nu face decat sa preia "indicatiile" celui pe benzina si sa le traduca pentru injectoarele de gaz. Magarii de la firma mea (cica cel mai mare producator din lume de instalatii GPL, dupa cum se lauda) nu vor nici sa-mi raspunda la mail, darmite sa dea moaca softul. Iar interfata habar n-am unde e. In compartimentul de sigurante nu-i, pe ECM nu se vede... Pt Esperatul. Uite fisierul asta, in franceza, poate te ajuta. La exemple da si espero gplc.pdf Link to comment
Wolfman Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Aseara i-am modificat setarile pe gaz, am mai luat 20 de pasi ai actuatorului la FULL THROTTLE (erau 140 si am lasat 120) si am micsorat cu 10 pasi CUT-OFF (erau 45 si am lasat 35) insa cu doar 35 se simte un pic cand taie gazul (da in nas la taiere si smunceste un pic la accelerare), cred ca am sa las 40 in CUT-OFF. In test trage bine chiar si in panta pana la 150 dupa care se cam chinuie pana la 165 cand are 4500 RPM in treapta a V-a si intra benzina. Pe loc drept nu se simte diferenta, ajunge imediat la 165; chiar ma gandesc sa-i pun OVERREV (trecerea pe benzina) la 5000 RPM, (ceea ce ar insemna cam 180/h intr-a V-a), cu toate ca nu vede masina prea des nici 4500 RPM in vreo treapta. Atasez ecranele aplicatiei LCSE (Landi Renzo - Self Tuning System) dar cu aplicatia pornita la rece, fara ca laptopul sa fie conectat la LCS. Link to comment
tolin Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 @mr_ > instalatiile folosite aici, pe motoarele Daewoo sunt mai putin sofisticate, de unde si diferenta de pret. Instalatia prezentata de tine are un ECM in toata regula (Bosch) care se interfateaza prin EOBD. LCS-urile de pe instalatiile de aici sunt mult mai simple, motiv pentru care pot fi configurabile. Link to comment
mr_ Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 (edited) Instalatia aia din fisier aduce cu a mea, dar nu bag mana in foc ca e la fel. Cand se refera la BRC, cand la Koltec. ECM-ul meu este Delco. Exista un soft pentru el, insa nu stiu de unde sa-l obtin. Daewoo tace, Koltec tace, si reprezentantul belgian si firma olandeza (acum se cheama teleflexgfi), garajul care a instalat-o nu vrea sa dea nimic... Singura informatie despre un posibil soft si interfata este aici http://www.tno.nl/industrie_en_techniek/mo...gas_engine_man/ Edited December 8, 2005 by mr_ Link to comment
mr_ Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 In Romania exista vre-un avantaj fiscal daca masina e pe GPL? Asigurare mai mica, taxe vamale mai mici, impozit mai mic, ceva de genul asta? Sau sunt taxate la fel ca cele pe benzina? Link to comment
Wolfman Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Nici un avantaj, cel putin din cate stiu eu, doar obligatii (de ex. ITP-ul de facut la o statie ce are analizor pt. GPL, sticker in parbriz si luneta). Link to comment
Mircea Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 (edited) sunt taxate la fel... sticker sa-si puna ei Edited December 12, 2005 by Mircea Link to comment
mr_ Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Si exista parcari subterane sau chestii din astea interzise masinilor cu GPL? Pe aici inca mai exista semne din astea, desi din 2001 sunt ilegale Vad ca desi statul nu se omoara, Romania e fruntas in intrecerea socialista la GPL-izare. Am vazut niste statistici si era pe locul trei in Europa la nr anual de instalari GPL, iar cantitatea de GPL arsa in crestere in fiecare an. In ghidurile de calatorie scrie despre Ro ca GPL-ul este larg raspandit, fata de Germania sau Austria unde cica este dificil de gasit. Link to comment
Moshu Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Am cumparat recent un Cielo STD AC/GPL. Mi-au spus la reprezentanta cand mi-au dat cheile masinii ca primii 1k sa-i fac numai pe benzina. M-am conformat, dar ma roade curiozitatea sa vad cum merge pe gaz. Ce parere aveti despre instalatia cu care vine masina din fabrica? Am citit pe undeva pe forum ca ar fi probleme de comptibilitate intre instalatia de gaz - Stako (lovato) in cazul meu si motorizarea euro 3. Link to comment
calin2005 Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Am cumparat recent un Cielo STD AC/GPL. Mi-au spus la reprezentanta cand mi-au dat cheile masinii ca primii 1k sa-i fac numai pe benzina. M-am conformat, dar ma roade curiozitatea sa vad cum merge pe gaz. Ce parere aveti despre instalatia cu care vine masina din fabrica? Am citit pe undeva pe forum ca ar fi probleme de comptibilitate intre instalatia de gaz - Stako (lovato) in cazul meu si motorizarea euro 3. Eu am un Cielo standard LPG din 21 sep. 2005. Primii 100 km i-am facut pe gaz iar urmatorii 2000 km i-am facut pe benzina (fara intentie- drum lung - a platit altcineva benzina) . De la dealer mi-au zis ca nu este nici o restrictie referitor la GPL in primii 1000 km. Doar revizia de 1000 km de facut la timp. In rest ffff multumit: - consum 8,7 litri constant GPL extern (a 5-a LA 3000 TURE APROX 115 KM/H cu varfuri de 160-170) - consum intern 11- 11,5 litri GPL (sunt mai greu la talpa) - probleme : a papat 200 g ulei in primii 1000 km Am 13.000 km, iar la 10.000 km i-am pus ulei Castrol 5W40. Link to comment
Moshu Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Cum ai facut consumul la gaz? Plin la plin? Link to comment
test_driver Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Scuzatima ca nu am citit toate posturile asa ca nu stiu cam ce s-a scris, dar pot fi in masura sa dau niste explicatii, deoarece am mers pe GPL aproape fix 100K Km. de la 70 la 170K Km, dupa care am vandut masina. Prima problema aparuta din cauza GPL-ului a fost un injector infundat la 168K Km, masina nu am vanduto din cauza asta, pur si simplu asa s-a intamplat. In acesti 100 000 Km nu am facut nici o revizie la GPL. O singura data s-a ars o sigurantza de la GPL, si nu din cauza GPL-ului, m-a costat 30 000 ROL manopera si "piesa" Eu nu mi-am dat seama atunci ce a fost, dupa aia s-a mai ars o data, dar s-a reparat de mine pe gratis . Si am mai fost cu ea pe la 160K Km, ca sa regleze emisiile de noxe ca nu treceam RAR-ul, si am aflat ca trebuie sa schimb vaporizatorul, deoarece era deja sudat, nefiind niciodata desfacut in 90K km. dar am trecut RAR-ul fara sa schimb vaporizatorul, Aceasta piesa costa 350 RON. Deci 350RON+~100RON curatarea unui injector, hai sa spunem 400RON toate injectoarele = 750RON dupa 100K Km, ceea ce nu este prea mult la ce castig am avut, am mers mereu cu 60% din costurile benzinei, deci super multumit. Daca pastram masina bagam banii astia fara sa ma gandesc. Motorul mergea ca soi inainte. PErsonal recomand GPL-ul pt cei ce vor sa faca economii, si care au drumuri multe de facut pe parcursul anului. Eu faceam cu espero cam 40-50K pe an. O data am uitat sa schimb uleiul si in loc sa-l schimb la 10K l-am schimbat la 25K, uleiul era inca de culoare deschisa, dar... oricum nu-l mai tineam, credeam ca va fi negru si distru o data cu motorul meu, dar se pare ca GPL-ul nu este chiar un engine killer. Bafta!! Link to comment
Moshu Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 In sfarsit un post optimist. Nu de alta, dar toti cei cu GPL consideram ca am facut o treaba buna. Merci man! Link to comment
M3K Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Are cineva un Espero pe gaz? Voua cam cat va consuma? Eu cand mi l-am cumparat zicea omu ca o sa imi consume in oras cam 10-11 % (cu aerul conditionat pornit). Mie imi consuma intre 14-17% fara aer conditionat. Care o fi problema? La drum lung vad ca e OK, am iesit cu medie de 8,2% pe approx 1.100 km. Link to comment
piccolino1369 Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 scuze, a montat cineva pe nubira1 tampoane de cauciuc sub arcuri, si unde? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now